Jakie narzędzia używacie?

Data: 2012-05-15 06:39:49
Autor: PeJot
Jakie narzędzia używacie?
W dniu 2012-05-15 00:19, regedarek pisze:

Chcę sobie skompletować narzędzia do naprawy roweru(imbusy, klucze, łyżki, ¶rubokręty)

Tak się zastanawiam, gdzie i jakich firm je kupić. I czy warto inwestować w tzw wszystko w jednym bo mam w±tpliwosci.

I dobrze że masz w±tpliwo¶ci. MZ nie warto inwestować w zestawy, szczególnie firmowe. Taniej wychodzi kupować narzędzia na sztuki, to co aktualnie jest potrzebne.

Inbusy i klucze płaskie kupuję w dobrym sklepie narzędziowym, tylko wymiary potrzebne w rowerze. Przy inbusach jest prosta zasada: jeżeli na kluczu jest  logo producenta, to z reguły jest to narzędzie dobrej jako¶ci. W SRach kupuję tylko nietypowe klucze ( np. do suportu ).

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2012-05-15 07:30:20
Autor: piecia aka dracorp
Jakie narzędzia używacie?
Dnia Tue, 15 May 2012 06:39:49 +0200, PeJot napisał(a):

I dobrze że masz wątpliwości. MZ nie warto inwestować w zestawy,
szczególnie firmowe. Taniej wychodzi kupować narzędzia na sztuki, to co
aktualnie jest potrzebne.
Ja też gotowych zestawów nie preferuję bo jest zdeka drogo a tańsze zestawy są beznadziejne. Ostatecznie kupiłem w normalnym sklepie z narzędziami zestaw imbusów L-ki(chyba Stanley), wypakowałem z plastikowego chwytu i wożę ze sobą. Do tego mam rozkuwacz do łańcucha, zapasowa spinka, 2 małe śrubokręty i klucz do szprych. Miejsca dużo nie zajmują a jedynie klucza do szprych nigdy nie używałem.

Kiedyś w trasie zabrakło mi dużego imbusa do przykręcenie korby, ale kto wozi duże imbusy, chyba 8 lub 10mm. Teraz mam korbę HT2 więc tego problemu nie ma.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-15 08:13:33
Autor: ikov
Jakie narzędzia używacie?
 W SRach kupuję tylko nietypowe klucze ( np. do suportu ).

U mnie jedyny "porz±dny" sklep rowerowy nie prowadzi sprzedaży narzędzi. Dlaczego? Bo klient w wielu sytuacjach skorzysta z ich serwisu u zostawi kasę być może więcej niż raz... Natomiast drugi, stary sklep wiele z tego ma, ale zazwyczaj noname. Zostaje internet.

Data: 2012-05-15 21:35:47
Autor: Akarm
Jakie narzędzia używacie?
Użytkownik "PeJot" napisał:

Przy inbusach jest prosta zasada: jeżeli na kluczu jest  logo producenta, to z reguły jest to narzędzie dobrej jako¶ci.

Co to takiego inbusy i do czego mog± służyć?

--
              Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2012-05-16 12:18:27
Autor: charwel (Oo)==:::
Jakie narzędzia używacie?
W dniu 2012-05-15 21:35, Akarm pisze:
Użytkownik "PeJot" napisał:

Przy inbusach jest prosta zasada: jeżeli na kluczu jest logo
producenta, to z reguły jest to narzędzie dobrej jako¶ci.

Co to takiego inbusy i do czego mog± służyć?

Za Wiki

". For example, in various European countries, it is known by the name Inbus (often misspelled *Imbus)"

charwel

Data: 2012-05-16 12:24:29
Autor: zly
Jakie narzędzia używacie?
Dnia Wed, 16 May 2012 12:18:27 +0200, charwel (Oo)==::: napisał(a):

". For example, in various European countries, it is known by the name Inbus (often misspelled *Imbus)"

"Historia klucza imbusowego rozpoczyna się w roku 1936, gdy firma Bauer &
Schaurte Karcher z miejscowo¶ci Neuss w Niemczech uruchomiła produkcję ¶rub
z gniazdem sze¶ciok±tnym. Nazwa inbus, wywodzi się własnie od niem.
Innensechskantschraube Bauer und Schaurte, co w wolnym tłumaczeniu na
polski oznacza: ¶ruba wewn±trzsze¶ciok±tna Bauera i Schaurte. Spolszczona
forma imbus powstała prawdopodobnie w zwi±zku z nienaturalno¶ci± wymowy
s±siaduj±cych ze sob± spółgłosek n i b, z których pierwsza jest
przedniojęzykowa a druga wargowa[1]." Przyznam, że też się zdziwiłem :)
--
marcin

Data: 2012-05-16 12:45:57
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jakie narzędzia używacie?
On Wed, 16 May 2012 12:24:29 +0200
zly <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> wrote:

Dnia Wed, 16 May 2012 12:18:27 +0200, charwel (Oo)==::: napisał(a):

> ". For example, in various European countries, it is known by the name > Inbus (often misspelled *Imbus)"

"Historia klucza imbusowego rozpoczyna siÄ™ w roku 1936, gdy firma Bauer &
Schaurte Karcher z miejscowości Neuss w Niemczech uruchomiła produkcję śrub
z gniazdem sześciokątnym. Nazwa inbus, wywodzi się własnie od niem.
Innensechskantschraube Bauer und Schaurte, co w wolnym tłumaczeniu na
polski oznacza: śruba wewnątrzsześciokątna Bauera i Schaurte. Spolszczona
forma imbus powstała prawdopodobnie w związku z nienaturalnością wymowy
sąsiadujących ze sobą spółgłosek n i b, z których pierwsza jest
przedniojęzykowa a druga wargowa[1]." Przyznam, że też się zdziwiłem :)

WyglÄ…da mi to na backronym i to bardzo wysilony. W 1936 w Europie, to
jeszcze ludzie się uczyli łaciny, a związek łacińskiej cząstki in- czy
im- z wprowadzaniem klucza do wnętrza łba śruby wydaje mi się zbyt
oczywisty, by nie był zamierzony.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Jakie narzędzia używacie?