Jakie obowi±zki przy zamykaniu firmy?

Data: 2012-09-02 13:19:38
Autor: rex
Jakie obowi±zki przy zamykaniu firmy?
Witam,

za kilka dni zamykam firmê i mam pytanie: jakie czynno¶ci muszê wykonaæ oprócz wyrejestrowania firmy z ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej, powiadomienia US i ZUS? Jaka powinna byæ kolejno¶æ przy "odwiedzaniu" tych instytucji?

Sprzedajê ksiêgarniê internetow± i czy w zwi±zku z tym przed sprzedaniem ksi±¿ek, które posiadam na magazynie, muszê sporz±dziæ ich inwentaryzacjê? Czy na z³o¿enie deklaracji VAT za 3 kwarta³ (sk³adam VAT-7K) mam czas do 25 pa¼dziernika czy muszê to zrobiæ szybciej?

Co jeszcze powinienem zrobiæ?

Z góry dziêkujê za odpowiedzi,
Pozdrawiam,
rex

Data: 2012-09-04 09:14:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 2 Sep 2012, rex wrote:

Sprzedajê ksiêgarniê internetow± i czy w zwi±zku z tym przed sprzedaniem ksi±¿ek,
które posiadam na magazynie, muszê sporz±dziæ ich inwentaryzacjê?

  A informacja w jaki sposób masz opodatkowan± tê DG jest tajna czy
dostêpna tylko metod± wró¿enia?
(inwentaryzacji IMVHO tak czy inaczej siê nie uniknie, ale cele
  mog± byæ ró¿ne, nie wiem np. jak jest z rycza³tem)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-04 07:44:33
Autor: rex
Jakie obowi±zki przy zamykaniu firmy?
W dniu wtorek, 4 wrze¶nia 2012 09:19:49 UTC+2 u¿ytkownik Gotfryd Smolik news napisa³:
On Sun, 2 Sep 2012, rex wrote:

> [...]

(inwentaryzacji IMVHO tak czy inaczej siê nie uniknie, ale cele

  mog± byæ ró¿ne, nie wiem np. jak jest z rycza³tem)

Jestem rycza³towcem. P³acê 3% PIT od przychodu.

Pozdrawiam,
rex

Data: 2012-09-04 20:34:22
Autor: Gotfryd Smolik news

On Sun, 2 Sep 2012, rex wrote:
Sprzedajê ksiêgarniê internetow± i czy w zwi±zku z tym przed sprzedaniem ksi±¿ek,
które posiadam na magazynie, muszê sporz±dziæ ich inwentaryzacjê?
[...]
Jestem rycza³towcem. P³acê 3% PIT od przychodu.

  No to o dochodowym nic Ci nie powiem.
  VAT z okazji "przej¶cia na zwolnienie" (z tytu³u przeznaczenia towaru na
cele nie przeznaczone z DG) trzeba zap³aciæ od towarów które zosta³y,
wiêc z tego tytu³u jest potrzebny remanent. Art.14.5 ni¿ej.
BTW: zwolnienie z VAT przy sprzeda¿y pozosta³o¶ci przys³uguje pó¼niej
tylko przez rok! Mimo op³acenia podatku "od zwolnienia", art.14.7.
  Czyli je¶li zapas towarów nie zostanie sprzedany przed zakoñczeniem,
to wypada siê sprê¿yæ i znale¼æ kupca po cenie brutto - bo inaczej
pó¼niej (ni¿ rok) mo¿na zap³aciæ drugi raz VAT :> (je¶li owa
sprzeda¿ bêdzie mia³a cechy "DG w rozumieniu VAT" i nie da siê
skorzystaæ ze zwolnienia podmiotowego - u Ciebie pewnie by siê da³o,
ale przypominam, ¿e "DG w rozumieniu VAT" to nie "DG w rozumieniu
przepisów o prowadzeniu DG", wiêc nie¶wiadomie mo¿na siê naci±æ).

  Art.14 tu:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslug.html

  Przeczytaj uwa¿nie :)
  A o rycza³cie mo¿e jaki¶ inny chêtny... swoj± drog±, do ustawy zagl±da³e¶?

pzdr, Gotfryd
(DG, KPiR, VAT, bez kasy rejestruj±cej)

Jakie obowi±zki przy zamykaniu firmy?