Jakie obroty silnika 1,5 dci podczas jazdy?

Data: 2009-11-23 23:02:18
Autor: XXX
Jakie obroty silnika 1,5 dci podczas jazdy?
W jakich przedziałach obrotów najlepeij ten silnik diesla (common rail) pracuje? majac na liczniku  60 km/h i 2000 r.p.m mozna juz włączać piąty bieg czy podciagac do 2500 obrotów?

Data: 2009-11-23 23:39:23
Autor: Bastion

Użytkownik "XXX" <tomcioo2005@o2.pl> napisał w wiadomości
W jakich przedziałach obrotów najlepeij ten silnik diesla (common rail)
pracuje? majac na liczniku  60 km/h i 2000 r.p.m mozna juz włączać piąty
bieg czy podciagac do 2500 obrotów?

Tez sie nad tym zastanawiam.
Na grupie, ktos zalecal jazde na masymalnym
momecie obrotowym czyli dla DTI 2000- 2500 rpm.
Taka jazda ma byc oszczedna i nie wysilac silnika.
Z drugiej strony, czytalem jakis artykul o szkoleniach Mercedesa
dla polskich kierowcow z ekologicznej jazdy i tam uczono zeby zwiekszac
bieg na poziomie 2000 rmp (tak aby silnik utrzymywac na 1500- 2000).
Natomiast przy podjezdzaniu pod gorke
nie redukowac biegu tylko zwiekszac predkosc i obroty silnika.

Sam mam dylemat- zmiana biegu w dieslu przy 2000 czy przy 2500-2700rmp?

Data: 2009-11-23 22:28:49
Autor: arek.pp
On 23 Lis, 23:39, "Bastion" <b...@maila.pl> wrote:

Natomiast przy podjezdzaniu pod gorke
nie redukowac biegu tylko zwiekszac predkosc i obroty silnika.

Znaczy się jedziesz na piątce np 70 km/h, i podjezdzając pod górkę gaz
do dechy, aż całą buda drzy?
Raczej prędkości nie zwiększysz, jedynie zużycie paliwa i silnika.

Sam mam dylemat- zmiana biegu w dieslu przy 2000 czy przy 2500-2700rmp?

Spróbuj pojeździć raz tak, a drugi raz w inny sposób. Ja kiedyś nie
włączałem piątki przez miesiąc (około 1000 km, głównie trasa /
zatłoczona/, prędkości do 100-110 km/h). Wyszło mi spalanie podobne,
chyba 0,3 litra większe. Silnik benzyna 1.8. Wiec teraz włączanie
piątego biegu na krótkich odcinkach uważam za zbędne. W ogóle mniej
macham drążkiem.
Najlepiej przetestować samemu :)

Data: 2009-11-24 23:21:22
Autor: Bastion

Użytkownik "arek.pp" <arek.pp@op.pl> napisał w wiadomości
[...]

Nie wiem, tu masz link do artykulu o szkoleniach Mercedesa
http://moto.wp.pl/kat,1023309,title,Dekalog-oszczednosci,wid,11586206,wiadomosc.html

Spróbuj pojeździć raz tak, a drugi raz w inny sposób.
Moje DTI jest podobnie dynamiczne i ciche w zakresie 1500-2000 jak i
2500-3000
Na grupie pisano aby jezdzic dieslem na maksymalnym momecie
obrotowym, spojrzalem teraz do instrukcji obslugi dla Zafiry 2.2 DTI
i maksymalny moment jest pomiedzy 1500 a 2750.
Chyba mozna przyjac, ze dla nieobciazonego diesela na rownej(poziomej)
drodz, optymalne (spalanie/obciazenie silnika) bedzie 1500-2000
natomiast przy obciazeniu, podjezdzie pod gorke 2000-2750?

Data: 2009-11-24 00:16:06
Autor: Tomasz Pyra
XXX pisze:
W jakich przedziałach obrotów najlepeij ten silnik diesla (common rail) pracuje? majac na liczniku  60 km/h i 2000 r.p.m mozna juz włączać piąty bieg czy podciagac do 2500 obrotów?

Jak jedziesz ze stałą prędkością to diesel spokojnie może pracować przy niższych obrotach niż 2000. Myslę że 1700-1800rpm będzie ok.

Natomiast przed przyspieszaniem wtedy redukuj, a po przyspieszeniu zmieniaj bieg na wyższy.

Data: 2009-11-24 09:24:57
Autor: Karol Y
[...]

A to w dieslach jakiś mankament nad którym trzeba się tyle zastanawiać? Pytam, bo nie jeździłem jeszcze dieslem. A w benzyniakach, to przecież czuć, słychać i ogólnie na oko kierowca odbiera czy ciągnie czy zaczyna się dusić.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-11-24 19:46:13
Autor: Tomasz Pyra
Karol Y pisze:
[...]

Tyle co jeździłem dieslami, to tam wręcz przeciwnie - nie będzie się dusił ani trząsł nawet jak się go będzie trzymać przy bardzo niskich obrotach, co jednak nie znaczy że to ekonomiczne czy dobre dla silnika.

Data: 2009-11-24 09:09:31
Autor: Frantic Freddie
XXX wrote:
W jakich przedziałach obrotów najlepeij ten silnik diesla (common rail) pracuje? majac na liczniku  60 km/h i 2000 r.p.m mozna juz włączać piąty bieg czy podciagac do 2500 obrotów?

Mam w Clio silnik 1.5 dCi 86.  Przejechałem trochę ponad 30 tys.
Teraz zmieniam biegi przy obrotach 2200-2300.
Dwa tysiące to trochę mało, obciążasz niepotrzebnie układ korbowy
a zużycie paliwa będzie nawet większe.

Pozdrówka,
Freddie.

Data: 2009-11-24 13:23:47
Autor: Rafał \"SP\" Gil
XXX pisze:
W jakich przedziałach obrotów najlepeij ten silnik diesla (common rail) pracuje? majac na liczniku  60 km/h i 2000 r.p.m mozna juz włączać piąty bieg czy podciagac do 2500 obrotów?

Ja tam zmieniam przy 4700 bieg na wyższy ... hamowanie silnikiem - bieg w dół przy 3200 ;)

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-11-24 13:48:26
Autor: Raf :-)
Dnia Mon, 23 Nov 2009 23:02:18 +0100, XXX napisał(a):

W jakich przedziałach obrotów najlepeij ten silnik diesla (common rail) pracuje? majac na liczniku  60 km/h i 2000 r.p.m mozna juz włączać piąty bieg czy podciagac do 2500 obrotów?

Z moich doświadczeń z jazdy Megane 1.5 dCi wynika, że auto świetnie sobie
radziło gdzieś od 1600 obrotów, więc jeśli się da (brak wyprzedzania, nie
pod górkę) - śmiało redukuj. Natomiast silnik 1.5 dCi ma wersje o różnej mocy i może się zdarzyć, że
charakterystyki się różnią. Rzuć okiem na charakterystykę swojego silnika
(pokażą ci u dealera) i będziesz mieć jasność.

Raf :-)

Data: 2009-11-27 22:15:07
Autor: Ludvigus
Jakie obroty silnika 1,5 dci podczas jazdy?
Some day 2009-11-23 23:02, some human being called *XXX* claimed...
W jakich przedziałach obrotów najlepeij ten silnik diesla (common rail) pracuje?

Zerknij w instrukcję przy jakich obrotach zaczyna się maksymalny moment obrotowy.

majac na liczniku  60 km/h i 2000 r.p.m mozna juz włączać piąty bieg czy podciagac do 2500 obrotów?

Jeżeli maksymalny moment obrotowy zaczyna się dopiero przy 2000 rpm to zmiana biegu na wyższy przy tych obrotach nie będzie wskazana.

W moim gnojówkowozie (AR156 2.4 JTD) moment maksymalny zaczyna się przy 1800 obr/min, więc gdy jadę spokojnie zmieniam biegi przy 2300-2500 obrotów.

ps. pamiętaj, żeby raz na jakiś czas "przewietrzyć zawory", czyli po dobrym rozgrzaniu silnika zapiąć trójkę i powkręcać silniczek na wyżyny - dobrze to zrobi i jemu i ewentualnej turbince :-)

Pozdrawiam,

--
| |__  v0.9  [ cobol programmer / electronic music lover / AR156 driver ]
|____ UDVIGUS greetz you!   me_gg: 783307   me_mail: ludvigus AT op DOT pl

Jakie obroty silnika 1,5 dci podczas jazdy?