Jakie okładziny do tarczówek?

Data: 2019-02-06 10:18:07
Autor: poncki[LUB]
Jakie okładziny do tarczówek?
Pilna sprawa. O mało dziś nie zderzyłem się z autobusem..

Jakie okładziny do tarczówek w rowerze typu adventure/gravel? Jazda w 90% miejska, do pracy i dodom.
Fabryczne (całkiem spoko półmetaliki) po zużyciu zostały na krótko zastąpione jakimiś noname też półmetalikami, niestety te piszczały jak zarzynana świnia więc zostały zastąpione żywicznymi shimano. Nastąpiła błoga cisza i przez krótki czas byłem zadowolony z hamowania. Do dzisiaj.

Chodzą mi po głowie żywiczne swiss stopy (bardzo dobre recenzje), ale może jest coś tańszego a dobrego? Zależy mi na ciszy i dobrym hamowaniu, nie chciałbym osierocić dzieci :)

pozdrawiam

Data: 2019-02-06 20:35:33
Autor: n
Jakie okładziny do tarczówek?
Sparowane z konkretnym modelem tarcz?

Data: 2019-02-06 11:41:30
Autor: poncki[LUB]
Jakie okładziny do tarczówek?
Tarcze TRP, okładziny typu shimano/tektro M515-M525 np. shimano M05.

Kurde trochę szkoda mi 75 zeta za kpl na jedno koło :/

Data: 2019-02-07 00:57:22
Autor: n
Jakie okładziny do tarczówek?
Masz mechaniczne dwutłoczkowe (Spyre/Spyke)?

-- -- -
Tarcze TRP

Data: 2019-02-07 07:31:47
Autor: poncki[LUB]
W dniu czwartek, 7 lutego 2019 00:57:26 UTC+1 użytkownik n napisał:
Masz mechaniczne dwutłoczkowe (Spyre/Spyke)?

Hybrydowe czyli mechaniczno hydrauliczne, w jednym zacisku są dwa tłoczki. Model hy/rd.

Data: 2019-02-07 18:51:37
Autor: qrt
"poncki[LUB]" <pancurski@gmail.com> Wrote in message:
W dniu czwartek, 7 lutego 2019 00:57:26 UTC+1 użytkownik n napisał:
Masz mechaniczne dwutłoczkowe (Spyre/Spyke)?

Hybrydowe czyli mechaniczno hydrauliczne, w jednym zacisku są dwa tłoczki. Model hy/rd.

Jak to działa?
Masz jakieś porównanie do szosowych mechaników ?

Data: 2019-02-11 09:55:12
Autor: poncki[LUB]
Jakie okładziny do tarczówek?

Jak to działa?
Masz jakieś porównanie do szosowych mechaników ?

Nie mam żadnego doświadczenia w mechanikach szosowych. Co do samych tarcz....szczerze, to mam mieszane uczucia. Po mojemu hamuje to znacznie gorzej niż v-brake avida. Prawdopodobnie to wina samych klocków niemniej jednak smród niezadowolenia jest.

Data: 2019-02-07 21:05:37
Autor: Marek S
W dniu 2019-02-06 o 19:18, poncki[LUB] pisze:

Jakie okładziny do tarczówek w rowerze typu adventure/gravel?

Ja miałem kiedyś żywiczne. Kwiczały jak zarzynane prosię. Kiedyś skusiłem się na metaliczne k-Force (83 zł za komplet) i tak już zostało. Są bezgłośne, duża siła hamowania, również na mokrych tarczach. Ale ... potrafią się zestarzeć. Po 2 latach zaczęły jęczeć po nie używaniu przez zimę. Wymiana na takie same... i znów cisza.

Jeżdżę pół na pół po mieście jak i po drogach leśnych, czasem łąkach czy nawet po zaoranym polu, gdzie dużo syfu na tarcze leci. Żadnych problemów, również akustycznych.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-02-07 21:33:50
Autor: abn140
Re
metaliczne k-Force

mocno obgryzaja tarcze? no i czy hamuja dobrze od pierwszego klamkowania czy tez musza sie rozgrzac jak to sie pisze tam i siam czasem...?

Data: 2019-02-07 21:43:48
Autor: qrt
Re
"abn140" <abn140@googlemail.com> Wrote in message:
> [...]

mocno obgryzaja tarcze?

A to ma jakiekolwiek znaczenie? Grube tysiące zrobiłem na MTB w
 metalikami na tarczach tylko do klocków żywicznych i luz.

Data: 2019-02-08 20:05:28
Autor: Marek S
Re
W dniu 2019-02-07 o 21:33, abn140 pisze:
metaliczne k-Force

mocno obgryzaja tarcze? no i czy hamuja dobrze od pierwszego klamkowania czy
tez musza sie rozgrzac jak to sie pisze tam i siam czasem...?

Nie muszą się docierać, hamują jak brzytwa. Zużycie tarcz? Hmmm... Kolarzem nie jestem. W sezonie powiedzmy 100-200km tygodniowo. Na tarczach widzę jedynie optyczną zmianę w miejscu pracy klocków. Na grubości, wizualnie żadnej. Nie ma tu długich stromych zjazdów by hamować trzeba było non stop. Może wtedy byłaby jakaś różnica.

--
Pozdrawiam,
Marek

Jakie okładziny do tarczówek?