Data: 2012-10-19 23:57:09 | |
Autor: Karol Y | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
Witam,
Aktualne auto mi się właśnie posypało i szukam czegoś. Od jakiegoś czasu się na to przygotowywałem i planowałem coś tańszego, ale znajomy pokazał mi swoją Zafirę B z 2007r 1.9 CDTI 150KM z DPF. I generalnie auto bardzo mi się spodobało. Ale zupełnie nie wiem jak z kosztami eksploatacji tego. Zobaczyłem z komputera, że spalanie po mieście 10,5-11,5l / na trasie 6,0-7,0l; Trochę sporo na miasto, ale... Z tego co jest w nim do zdobienia, to czujnik temperatury spalania przed albo za DPF ~700zł + wygląda na to, że ładowanie może już zaczynać kuleć - nie znam ewentualnych kosztów naprawy. No i ten egzemplarz jest z DPF. Jakie są typowe awarie w tych samochodach, ile wytrzymują silniki? Jeżeli faktycznie poza tym co wymieniłem zadbany (zrobię przegląd gdybym się przymierzał), to wart jest tych 27-28 tys? Auto ma przejechane 105 tys. -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2012-10-20 00:10:46 | |
Autor: wasal | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
I generalnie auto bardzo mi się spodobało. Ale zupełnie nie wiem jak z kosztami eksploatacji tego. Zobaczyłem z komputera, że spalanie po mieście 10,5-11,5l / na trasie 6,0-7,0l; Trochę sporo na miasto, ale... i masz czarno na białym ile pali w mieście diesel, opowieści sąsiadów i szwagrów jak to ich tdi pali 6 w miescie i 5 w trasie zawsze mnie śmieszyły. Paru osobom udowodniłem, że jadąc po większym mieście w ciągu dnia nie schodzę poniżej 9,5l. (2.0 TDI). bez szleństw, sedan ca.1500kg. +2 osoby. Osobiście ujeżdzam często diesle klasy C5 2.0 HDi czy P607 2.2HDi i średnie spalanie w ciągu dnia nie schodziło poniżej 10 z włączoną klimą. Wybór tej Zafiry uważam za dobre posunięcie a jeśli boli Cie DPF to pomyśl nad wycięciem tego badziewia z programu ECU. |
|
Data: 2012-10-19 22:42:35 | |
Autor: tο | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
wasal wrote:
Paru osobom udowodniłem, że jadąc po większym mieście w ciągu dnia nie Udowodniłeś tylko, że nie umiesz jeździć albo ten TDI był popsuty. :) -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2012-10-20 00:27:28 | |
Autor: PB | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
Sat, 20 Oct 2012 00:10:46 +0200, na pl.misc.samochody, wasal
napisa(a): opowieci ssiadw i szwagrw jak to ich tdi pali 6 w miescie i 5 w trasie Citroen C4 z 1.6 HDi i skrzyni MCP. Po miecie pali max 7l. Owszem, jakbym go paowa spod kadych wiate - moe wyszoby 8l. Klima wczona. -- Pozdrawiam Piotr Biegaa Warszawa Citroen BX 1.9 BVA, C4GP 1.6HDi BVA Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA |
|
Data: 2012-10-20 20:23:34 | |
Autor: wasal | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
Citroen C4 z 1.6 HDi i skrzyni MCP. Po miecie pali max 7l. Owszem, nie mowie o paowaniu, zmiana biegw przy max. 3.5 tys. wiem e da si zawsze oszczdniej, ale ja mwiem o przecitniej jedzie, a nie o oszczdnej jedzie. Dokd paliwa nie kosztoway 4z nie syszao si o oszczdnej jedzie tylko o normalnej. Kada inna to byo paowanie. |
|
Data: 2012-10-20 01:02:51 | |
Autor: Arbiter | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
Uytkownik "wasal" <wasal_mis@gadu.net> napisa w wiadomoci news:5081cfe8$0$1220 zawsze mnie mieszyy. Paru osobom udowodniem, e jadc po wikszym miecie w cigu Udowodni e samochod duo pali tzn jedzi tak by pali duo jest oglnie atwo. trudniej zeby pali mniej. Oglnie jedc tylko po korkach TDI 1,9 duym samochodem zgadzam si, ze 9 moe by. Cho jeli jest to przejazd duszy na nagrzanym silniku to nawet jezdzac przez centrum Warszawy mozna zej mniej, do 7-8. a tu rednie - 1,9TDI, duy samochod 5,34l/100 na 20 tys km. http://www.spritmonitor.de/en/detail/493252.html |
|
Data: 2012-10-20 20:27:10 | |
Autor: wasal | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
Udowodni e samochod duo pali tzn jedzi tak by pali duo jest oglnie zgadzam si, Oglnie jedc tylko po korkach TDI 1,9 duym samochodem zgadzam si, ze 9 moe by. Cho jeli jest to przejazd duszy na nagrzanym silniku to nawet jezdzac przez centrum Warszawy mozna zej mniej, do 7-8. mona, wszystko zgoda ale przy w miare normalnej jedzie pali zwykle w okolicach 9. Komp pokazuje oczywicie 8,3 ale na stacji wychodzi 9 i basta. Mistrzem oszkiwania s auta z rodziny PSA, wspomniany P607 pokazuje na kompie 6,8 na stacji wychodzi 9,8. |
|
Data: 2012-10-21 09:00:04 | |
Autor: rz | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
Mistrzem oszkiwania s auta z rodziny PSA, wspomniany P607 pokazuje na kompie 6,8 Bdne wskazania w picasso 2.0hdi pokazuje te i w drug stron. Mi non stop od prawie 2 lat w mieszanej jedzie renio 7,2 litra a na stacji wychodzi 6,8. To raczej nie oszustwo tylko co innego najprdzej w oprogramowaniu tych aut z PSA. pozdr rafal |
|
Data: 2012-10-22 09:53:48 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
W dniu 2012-10-21 09:00, rz pisze:
Moje 307SW 2,0HDI na kompie pokazuje rednie spalanie 7,3l/100km a z tankowania wychodzi 6,4...Mistrzem oszkiwania s auta z rodziny PSA, wspomniany P607 pokazuje na |
|
Data: 2012-10-20 07:31:20 | |
Autor: Krzysztof Matyasik | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
W dniu 20.10.2012 00:10, wasal pisze:
I generalnie auto bardzo mi się spodobało. Ale zupełnie nie wiem jak z Miasto miastu nierówne. W Szczecinie, 407SW z dwulitrowym dieslem i sześciobiegowym automatem, spala 7.5/100km, a waga samochodu to 1700 kg. |
|
Data: 2012-10-20 20:28:27 | |
Autor: wasal | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
W Szczecinie, 407SW z dwulitrowym dieslem i sześciobiegowym automatem, spala 7.5/100km, a waga samochodu to 1700 kg. powiem tak, musisz muskać pedał gazu swoją drogą rozumiem że to wynik ze stacji, ile wskazuje Ci komp? Co w tej furze tyle waży? |
|
Data: 2012-10-20 14:16:23 | |
Autor: Myjk | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
Sat, 20 Oct 2012 00:10:46 +0200, wasal
a jeśli boli Cie DPF to pomyśl To "badziewie" chroni ludzi przed wdychaniem bezpośrednio do płuc związków azotu i się go nie wycina, podobnie jak nie wycina się katalizatorów. Jak kogoś nie stać na utrzymanie auta zgodnie z obowiązującymi normami, to niech se kupi hulajnogę. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-10-20 14:19:47 | |
Autor: tο | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
Myjk wrote:
To "badziewie" chroni ludzi przed wdychaniem bezpośrednio do płuc Nie chodzi o to, że nie jest, tylko DPF w Oplach jest wybitnie irytujący. Włącza się zwykle w najgorszym możliwym momencie, a wrażenie jest wtedy takie, jakby silnik chodził na 3 gary. W innych markach bywa to rozwiązane dużo lepiej. A poza tym -- lepiej mieć nowe auto z wyciętym DPF-em czy stare, które DPF-a nigdy nie miało? :) -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2012-10-20 19:32:26 | |
Autor: Myjk | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
20 Oct 2012 14:19:47 GMT, tο
Nie chodzi o to, że nie jest, tylko DPF w Oplach jest wybitnie irytujący. Włącza się zwykle w najgorszym możliwym momencie, a wrażenie jest wtedy takie, jakby silnik chodził na 3 gary. W innych markach bywa to rozwiązane dużo lepiej. Jeździłem Oplem z DPFem. Zasada działania jest taka sama jak w innych autach, w tym tak samo jak u mnie w M6 2.0 CiTD. Przepala się średnio co 150-250 km, przy przeciętnych warunkach do tego celu przez 15-20 km, przywa mieszanki olejowej itd. A poza tym -- lepiej mieć nowe auto z wyciętym DPF-em czy stare, które DPF-a nigdy nie miało? :) To jest pytanie z serii: lepiej mieć złośliwego raka nerek czy śledziony? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-10-21 01:31:36 | |
Autor: tο | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
Myjk wrote:
Jeździłem Oplem z DPFem. Zasada działania jest taka sama jak w innych Tylko jakoś w innych działa to zwykle znacznie lepiej. Jak w Maździe -- nei wiem. A poza tym -- lepiej mieć nowe auto z wyciętym DPF-em czy stare, które Jest jakiś obowiązek kupowania nowych aut? Jak ktoś kupuje używane, to nikt się nie oburza. A jak ktoś wywala DPF z nowego, które po tej operacji i tak jest dużo bardziej "ekologiczne" od kilkulatka, to nagle pojawiają się dziwne komentarze. Nie wspomnę już o tym, że ten cały DPF to ułomne, niedopracowane i irytujące rozwiązanie. A tak w ogóle, jeśli jesteś taki ekologiczny, to nie powinieneś jeździć dieslem. Zdecydowanie najbardziej ekologiczny jest nowoczesny silnik benzynowy. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2012-10-21 19:54:22 | |
Autor: Myjk | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
21 Oct 2012 01:31:36 GMT, tο
Tylko jakoś w innych działa to zwykle znacznie lepiej. Jeśli masz na myśli rozwiązania z grupy PUG, to owszem. Działa lepiej, tzn. przepalanie idzie sprawniej, co za tym, trwa krócej. Gorzej jest tylko po wyczerpaniu czasu eksploatacyjnego, gdy trzeba filtr wygrzebać i oczyścić, na koniec uzupełnić "katalityk". Z tym, że to w tym momencie taka sama część eksploatacyjna jak każda inna, np. klocki hamulcowe, tarcze, olej, paliwo, etc. Niektórych to boli, bo muszą za to dodatkowo zapłacić. A czemu oni mają płacić, a ci co mają stare gruchoty nie muszą? Jawna niesprawiedliwość i spisek "ekofaszystów"! <foch!> Jak w Maździe -- nei wiem. Jest tak samo jak w Oplu. Filtr pasywny bez wspomagania wypalania tlenkiem ceru. Nie może być żadnych ubytków w mocy podczas wypalania, jak pisałeś, bo proces wypalania, będąc akcją wtórną, nie ma wpływu na wtrysk główny, tj. napędowy. Jeśli coś zamula, to nic prostszego: szukać przyczyny w silniku, osprzęcie lub sterowniku. Nie w samym DPFie. Jeździłem Oplem z DPFem i nie potwierdzam Twojego zdania o zamulaniu, czyli Twój był najwidoczniej popsuty. :P W Mazdzie też nie ma ubytków mocy podczas wypalania. Jest jakiś obowiązek kupowania nowych aut? Czy ja postawiłem twierdzenie, że wszyscy kupujący diesle z rynku wtórnego, mają montować w nich DPF? Nie. Życzyłbym sobie natomiast, żeby, jeśli już DPF jest na pokładzie, go nie demontowali. Jak ktoś kupuje używane, to nikt się nie oburza. Ja się oburzam, za każdym razem jak jadę za takim kopcącym trupem, np. z wyrżniętym DPFem -- bo użytkownik jest ignorantem i zamiast naprawić sobie silnik/osprzęt, to wycina DPF. Co więcej, po kastracji nie naprawia już głównego problemu tj. silnika, bo mu już kasy nie starcza albo nie ma motywacji do kolejnych kroków. Najważniejsze, że już nie ma tego strasznego DPFu który unieruchamia auto i problemu z kontrolkami na desce. Że kopci? Trochę. Co z tego? Przecież oni tego nie widzą, a tym bardziej nie wąchają. A jak ktoś wywala DPF z nowego, które po tej operacji i tak jest dużo bardziej "ekologiczne" od kilkulatka, to nagle pojawiają się dziwne komentarze. To nie jest żaden argument. Należy dążyć do tego, aby kopcące trupy wyeliminować. Nie zrobi się tego, wycinając DPFy z nowszych aut. To IMHO cofanie się w rozwoju i, choć grupa niewłaściwa, będę to piętnować. :P Jeśli DPF sprawia problemy, to jego wycięcie nie jest rozwiązaniem problemu. Nie wspomnę już o tym, że ten cały DPF to ułomne, niedopracowane i irytujące rozwiązanie. Przejechałem na tym "ułomnym", "niedopracowanym" i "irytującym" rozwiązaniu ponad 100 tkm, co więcej głównie po Wawie, i jakoś nie odczułem w ogóle jego obecności (choć swego czasu mocno się skupiałem na prawach jakie rządzą tym elementem). Okazało się, jak to zwykle bywa, że problemem jest przede wszystkim ułomny użytkownik i stąd kłopoty. A tak w ogóle, jeśli jesteś taki ekologiczny, to nie powinieneś jeździć dieslem. Zdecydowanie najbardziej ekologiczny jest nowoczesny silnik benzynowy. Co wy z tą "ekologią", pogibało was doszczętnie? Jak ktoś się decyduje na diesla z DPFem, to niech go utrzyma w fabrycznym stanie, a nie cofa się do lat 90. Ten element nie jest problematyczny, dopóki silnik jest zadbany. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-10-22 10:39:55 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
W dniu 2012-10-21 19:54, Myjk pisze:
paliwo, etc. Niektórych to boli, bo muszą za to dodatkowo zapłacić. A czemu Podatek od luksusu... stać ich :> -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-10-20 20:30:40 | |
Autor: wasal | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
Nie chodzi o to, że nie jest, tylko DPF w Oplach jest wybitnie irytujący. to kolejny wymysł ekofaszystów, ciekawe czy istanieje racjonalny bilans zysków i strat dla środowiska z użyciem DPF'a |
|
Data: 2012-10-20 21:01:31 | |
Autor: Myjk | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
Sat, 20 Oct 2012 20:30:40 +0200, wasal
to kolejny wymysł ekofaszystów, Oczywiście. Tak samo jak oczyszczalnie ścieków, filtry na kominy, etc. Z czym do ludzi, człowieku? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-10-20 16:52:46 | |
Autor: JK | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
W dniu 2012-10-20 14:16, Myjk pisze:
Sat, 20 Oct 2012 00:10:46 +0200, wasal Ekhm... jak si nie ma pojcia o temacie, to lepiej si publicznie nie wypowiada bo mona si omieszy. -- Pozdrawiam JK |
|
Data: 2012-10-20 19:27:03 | |
Autor: Myjk | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
Sat, 20 Oct 2012 16:52:46 +0200, JK
Ekhm... jak się nie ma pojęcia o temacie, to lepiej się publicznie nie wypowiadać bo można się ośmieszyć. To się wypowiedz. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-10-20 20:14:01 | |
Autor: JK | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
W dniu 2012-10-20 19:27, Myjk pisze:
Sat, 20 Oct 2012 16:52:46 +0200, JK Wystarczy, e ty to robisz. Jest dostatecznie zabawnie :-) -- Pozdrawiam JK |
|
Data: 2012-10-20 21:13:31 | |
Autor: Artur Malg | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
W dniu 2012-10-20 16:52, JK pisze:
W dniu 2012-10-20 14:16, Myjk pisze: Naczytaj si rnych rzeczy w internecie, nie zweryfikuj rde itd. to i takie efekty. Nie ebym by za wycinaniem DPF, ale opowieci o "magicznym chronieniu ludzi przed wdychaniem bezporednio do puc zwizkw azotu" s do zabawne :) |
|
Data: 2012-10-20 21:26:40 | |
Autor: Myjk | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
Sat, 20 Oct 2012 21:13:31 +0200, Artur Maśląg
Naczytają się różnych rzeczy w internecie, nie zweryfikują źródeł itd. to i takie efekty. No tak, przecież DPF, zgodnie z nazwą, chroni środowisko przed emisją sadzy. To taki kolejny wymysł ekooszołomów. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-10-20 20:29:36 | |
Autor: wasal | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
To "badziewie" chroni ludzi przed wdychaniem bezpośrednio do płuc związków kolego poczytaj więcej na ten temat, jak chcesz chronić siebie i ludzi przed rakiem to po prostu zrezygnuj z sielnika zasilanym olejem napędowym. BTW poczytaj raport WHO na temat przyczyn zachorowalności na raka. |
|
Data: 2012-10-21 00:54:54 | |
Autor: Adam Paszczyca | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
Dnia Sat, 20 Oct 2012 14:16:23 +0200, Myjk napisa(a):
To "badziewie" chroni ludzi przed wdychaniem bezporednio do puc zwizkw Co robisz w czasie burzy? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena _______/ /_ Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-10-21 00:16:04 | |
Autor: tο | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
Adam Płaszczyca wrote:
To "badziewie" chroni ludzi przed wdychaniem bezpośrednio do płuc Ja zwykle robię wtedy kupkę. A Ty? -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2012-10-21 20:01:41 | |
Autor: Myjk | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
21 Oct 2012 00:16:04 GMT, tο
Co robisz w czasie burzy?Ja zwykle robię wtedy kupkę. A Ty? Wysyła odrazu pismo do SM, że mu nielegalne fotki strzelają. Wygrywa i nie płaci! -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-10-21 10:37:40 | |
Autor: jerzu | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
On Sun, 21 Oct 2012 00:54:54 +0200, Adam Paszczyca
<trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote: Co robisz w czasie burzy? Montuje sobie FAP/DPF na twarzy? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-10-22 11:10:19 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
Dnia 2012-10-19 23:57, *Karol Y* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:
Witam, Dyskusja troch zdryfowaa, postaram si j naprowadzi na tory jak tylko dopytam kumpla co jedzi Zafir B jak j ocenia z punktu widzenia waciciela. Ja jedziem mao ale podoba mi si w niej ilo miejsca - z tyu wicej ni u mnie :) W rodku dosy cicho. Silnik 120 KM 1.9 CDTI w miar sobie radzi z tym autem - w miecie to chyba nawet lepiej ni w Vectrze jak wtedy jedziem (z takim samym silnikiem). W 150 KM wersji potrafi polecie koo dwumasowe, ale reszta osprztu powinna si raczej okaza mao awaryjna. Czasem zgupieje jaki modu na szynie CAN - to ju troch kosztuje. W swojej Vectrze miaem podobne spalanie (okolice 10 l/100 km)jak jedziem "ostro" po miecie, jak chciaem pojedzi ekonomicznie (ale nie cakiem zgodnie z ksik) to spokojnie w okolicach 8 dao si zmieci.
Te miaem walnity czujnik temperatury spalin - szczerze mwic nie wiem jakie byo jego zadanie, ale czasem wysya wartoci poza zakresem i zapalaa mi si od tego lampka - nie przechodzi w stan awaryjny ani nic takiego. Wymieniem w ASO na gwarancji jeli dobrze pamitam. Co do DPF to nawet nie zauwaysz jego istnienia jeli jedzisz w trasy. Ja niestety bardzo duo jed po miecie i zdarzao si, e wypalanie wczyo mi si prawie pod domem - czasem ciko to zauway, ale doskonale to wida jak staniesz na wiatach - spalanie okoo 5 l/h i niespecjalnie rwna praca silnika - w czasie jazdy tego nie czu. Jak to widziaem to robiem rundk dookoa osiedla i byo z gowy. Wypalanie u mnie (przy takiej niekorzystnej dla DPF jedzie) wczao mi si co 500-600 km. Jeli wypalanie Ci si trafi w trasie to nie powinno by adnego problemu z poziomem oleju. Teraz w Insigni wypalanie jest jeszcze trudniejsze do zauwaenia - by moe jest lepsze oprogramowanie, bo na miecie zapao mnie moe ze dwa razy - zwykle jako niezauwaalnie dzieje si to w trasie.
Moim zdanie warto - dodatkowym plusem jest wytrzymae zawieszenie w spadku po Astrze :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |