Data: 2012-10-22 11:10:19 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Jakie opinie o Zafirze B? | |
Dnia 2012-10-19 23:57, *Karol Y* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Witam, Dyskusja trochę zdryfowała, postaram się ją naprowadzić na tory jak tylko dopytam kumpla co jeździ Zafirą B jak ją ocenia z punktu widzenia właściciela. Ja jeździłem mało ale podoba mi się w niej ilość miejsca - z tyłu więcej niż u mnie :) W środku dosyć cicho. Silnik 120 KM 1.9 CDTI w miarę sobie radził z tym autem - w mieście to chyba nawet lepiej niż w Vectrze jaką wtedy jeździłem (z takim samym silnikiem). W 150 KM wersji potrafi polecieć koło dwumasowe, ale reszta osprzętu powinna się raczej okazać mało awaryjna. Czasem zgłupieje jakiś moduł na szynie CAN - to już trochę kosztuje. W swojej Vectrze miałem podobne spalanie (okolice 10 l/100 km)jak jeździłem "ostro" po mieście, jak chciałem pojeździć ekonomicznie (ale nie całkiem zgodnie z książką) to spokojnie w okolicach 8 dało się zmieścić.
Też miałem walnięty czujnik temperatury spalin - szczerze mówiąc nie wiem jakie było jego zadanie, ale czasem wysyłał wartości poza zakresem i zapalała mi się od tego lampka - nie przechodził w stan awaryjny ani nic takiego. Wymieniłem w ASO na gwarancji jeśli dobrze pamiętam. Co do DPF to nawet nie zauważysz jego istnienia jeśli jeździsz w trasy. Ja niestety bardzo dużo jeżdżę po mieście i zdarzało się, że wypalanie włączyło mi się prawie pod domem - czasem ciężko to zauważyć, ale doskonale to widać jak staniesz na światłach - spalanie około 5 l/h i niespecjalnie równa praca silnika - w czasie jazdy tego nie czuć. Jak to widziałem to robiłem rundkę dookoła osiedla i było z głowy. Wypalanie u mnie (przy takiej niekorzystnej dla DPF jeździe) włączało mi się co 500-600 km. Jeśli wypalanie Ci się trafi w trasie to nie powinno być żadnego problemu z poziomem oleju. Teraz w Insigni wypalanie jest jeszcze trudniejsze do zauważenia - być może jest lepsze oprogramowanie, bo na mieście złapało mnie może ze dwa razy - zwykle jakoś niezauważalnie dzieje się to w trasie.
Moim zdanie warto - dodatkowym plusem jest wytrzymałe zawieszenie w spadku po Astrze :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|