Jakie opinie o automacie w Toyocie Yaris MMT?

Data: 2010-11-07 21:58:18
Autor: jerry
Jakie opinie o automacie w Toyocie Yaris MMT?
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości news:ib6ue4$vdc$1news.onet.pl...
Naczytałem się w kilku miejscach o rzekomych usterkach skrzyń biegów automatycznych w Toyotach Yaris.
Chodzi o skrzynię MMT, czyli skrzynia z automatycznym sprzęgłem.
Wyczytałem, że skrzynia szarpie, zużywa błyskawicznie sprzęgło i w ogóle jest bublem, ale przedstawiciele Toyoty uchylają się od odpowiedzialności. Czy te opinie są uzasadnione, czy to tylko pomówienia?

Z mojego doświadczenia wiem, że sprzęgło faktycznie wymaga co jakiś czas regulacji, bo okładziny się zużywają i silnik przestaje "ciągnąć" przy puszczonym hamulcu.

Szarpnięcia pojawiają się jedynie przy zmianie biegów w trybie automatycznym.
Wynikać to może jedynie z nieznajomości obsługi (użyszkodnik nie przeczytał manuala) samochodu. Wymuszanie zmiany biegu w trybie auto wydaje się proste. Bo i jaka to filozofia - przycisnąć gaz, resztą zajmie się automat.
Ale nikt nie patrzy, że to tryb jazdy ekonomicznej, czyli automat przełącza
jak najszybciej na jak najwyższy bieg, zmniejszając obroty silnika i zużycie
paliwa. Gwałtowne wciśnięcie gazu nie spowoduje gwałtownego przyspieszenia.
Automat odczeka chwilę, dopiero potem redukuje bieg i przyspiesza obroty.
Spokojna jazda bez nerwowego przyspieszania nie powoduje żadnych szarpnięć
powodowanych redukcją biegów.
A ponadto można przecież korzystać ze skrzyni w trybie
manualnym i samemu wybierać bieg tym joystickiem :)

Data: 2010-11-07 22:21:59
Autor: Marcin N

Użytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4cd712f1$0$27023$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jak w praktyce wyglądają takie regulacje?  Tylko w autoryzowanym serwisie, czy to jakaś prosta sprawa, z którą każdy mechanik sobie poradzi?

Data: 2010-11-08 21:18:08
Autor: jerry
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości news:ib7591$qv7$1news.onet.pl...
Jak w praktyce wyglądają takie regulacje?  Tylko w autoryzowanym serwisie, czy to jakaś prosta sprawa, z którą każdy mechanik sobie poradzi?
Nie sprawdzałem u innych. Robiłem w serwisie toyoty

Jakie opinie o automacie w Toyocie Yaris MMT?