Data: 2015-09-24 07:52:59 | |
Autor: qrt | |
Jakie opny na 700c (622x14) do codziennych dojazdĂłw | |
Dnia Wed, 23 Sep 2015 22:57:38 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):
Zakładam że jeśli założę węższe opony to zmniejszą się opory toczenia Niby tak ale - opory toczenia zależą głownie od ciśnienie powietrza w oponie. Jak napompujesz swoją oponę do 8 atm (zakładając ze wytrzyma) to opory bedą takie jak w oponach szosowych - a w zasadzie nawet niższe. Niskie opory toczenie wąskich opon są zwizane tylko i wyłącznie z tym ze się je pompuje to wysokich ciśnień. (tak naprawde to niższe opory toczenia, przy tym samym ciśnieniu, ma gruba opona. Jest to związane z tym iż ugięcie opony na szerokość "pochłania" mniej energii niż na długość - to już dłuższa historia - w archiwum grupy jest co nie co na ten temat) Chcę zmienić opony na mniejsze, 28x622 ~ 32x622, może nawet 25x622, w dodatku dałbym węższą na przód a szerszą na tył? W zasadzie nie ma przeciwwskazań. Pozostaje jeszcze tylko kwestia komfortu i wygody podczas jazdy po dziurawych drogach, po kostce, po krawężnikach, po drogach gruntowych ect. Ja swego czasu jezdziłem rowerm szosowym po mieści wiec wiem ze sie da - co jednak nie zmienia faktu iż w pewnym momencie stwierdziłem ze to bez sensu. |
|
Data: 2015-09-24 23:14:09 | |
Autor: kakmar | |
Jakie opny na 700c (622x14) do codziennych dojazdĂłw | |
Dnia 24.09.2015 qrt <m@il.jakis> napisaĹ/a:
DziÄki, dopompowaĹem koĹa, tyle ile daĹem radÄ rÄcznÄ pompkÄ , nie mam manometru z koĹcĂłwkÄ na wentyl "rowerowy". Jak nie wytrzymajÄ to po drodze mam jakiĹ sklep rowerowy ;-) W zasadzie nie ma przeciwwskazaĹ. Pozostaje jeszcze tylko kwestia komfortu Tylko asfalt i kilka krawÄĹźnikĂłw, dlatego wybraĹem hybrydÄ czyli coĹ co wyglÄ da jak zwykĹy rower. Kolarzem juĹź nie zostanÄ a na MTB sĹabo mi siÄ jeĹşdzi po asfalcie. OK, jeĹli nie warto zmieniaÄ rozmiaru, to nadal pozostaje pytanie na co zmieniÄ. JeĹli nie szerokoĹÄ to moĹźe mniej agresywny bieĹźnik da jakÄ Ĺ zauwaĹźalnÄ poprawÄ? -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2015-09-25 12:01:01 | |
Autor: qrt | |
Jakie opny na 700c (622x14) do codziennych dojazdów | |
Dnia Thu, 24 Sep 2015 23:14:09 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):
OK, jeśli nie warto zmieniać rozmiaru, to nadal pozostaje pytanie na co zmienić. Jeśli nie szerokość to może mniej agresywny bieżnik da jakąś zauważalną poprawę? bieżnik na pewno ma znaczenie ale: - Pamiętaj o jednej rzeczy - juz powyżej 25km/h opory powietrza przeważają nad oporami toczenia. Przy czym opory toczenia rosną liniowo wraz ze wzrostem prędkości a opory powietrza w postępie geometrycznym. Wiec jesli jezdzisz sobie w okolicach 30 km/h czy wiecej to już trzeba pracować nad pozycją, aerodynamiką i wagą roweru oraz rowerzysty - innej drogi nie ma. Tego nie przeskoczysz. |
|
Data: 2015-09-25 05:16:50 | |
Autor: Kuba Abuk | |
Jakie opny na 700c (622x14) do codziennych dojazdów | |
W dniu piątek, 25 września 2015 12:01:04 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
- Pamiętaj o jednej rzeczy - juz powyżej 25km/h opory powietrza przeważają Innymi słowy warto doświadczyć czegoś nowego z życiu ergo pomyśleć nad szosą:) Zdravim, Kuba |
|
Data: 2015-09-25 15:19:43 | |
Autor: kawoN | |
Jakie opny na 700c (622x14) do codziennych dojazd Ăłw | |
W dniu 25.09.2015 o 12:01, qrt pisze:
bieżnik na pewno ma znaczenie ale: Tak mówi teoria i tak też jest w praktyce. Aczkolwiek utrzymywanie prędkości powyżej 30km/h zdecydowanie łatwiej przychodzi na slickach niż agresywnym bieżniku na teren. Każda ze składowych oporu jest istotna jeżeli chce się jeździć z większymi prędkościami :) pozdr. kawoN |