Jakie opny na 700c (622x14) do codziennych dojazdów

Data: 2015-09-24 00:41:28
Autor: Kuba Abuk
Jakie opny na 700c (622x14) do codziennych dojazdów
W dniu czwartek, 24 września 2015 00:59:38 UTC+2 użytkownik kakmar napisał:
Szukam optymalnych opon do codziennych dojazdów, ma być szybko, lekko, łatwo i przyjemnie. Rower hybrydowy koła 28" jak w temacie.

Coraz bardziej popularne w szosie są opony 25. W hybrydzie moim typem jest zwijana Vittoria Rubino Pro 28x700. Jest lekka, szybka (jak na oponę treningową) i bardzo odporna. Poza tym nie ściera się szybko, jak typowo wyścigowe gumy i jest o wiele tańsza, niż porównywane do niej Conti GP4000s. Te ostatnie mają nieco lepiej "klejącą się" mieszankę gumy, ale są bardziej podatne na małe przecięcia i ścieranie się..

Mam w szosie Vittorię Rubino Pro III w wersji 23mm. Ta opona nie boi się się szutrów i kiepskich dróg. Rozumiem, że 14x622 tyczy się szerokości wewnętrznej obręczy. Jeśli tak, to nie będziesz miał problemów z założeniem nawet opony 25mm.

Zdravim,
Kuba

Data: 2015-09-24 12:14:17
Autor: bans
Jakie opny na 700c (622x14) do codziennych dojazd Ăłw
W dniu 2015-09-24 o 09:41, Kuba Abuk pisze:

Rozumiem, że 14x622 tyczy się szerokości wewnętrznej obręczy. Jeśli tak, to nie będziesz miał problemów z założeniem nawet opony 25mm.

"Nawet"?! :)))
Ja bym napisał "Rety, masz obręcz tylko 14mm? No to założysz najwyżej oponę 25mm..." ;)

--
bans

Data: 2015-09-24 23:05:37
Autor: Paweł Olaszek
W dniu 2015-09-24 12:14, bans pisze:
[...]

Moje Marathony Plus Toury 1,6" jeżdżą na 622x13, ICMPZ? ;)

Data: 2015-09-24 23:24:08
Autor: kakmar
Dnia 24.09.2015 Paweł Olaszek <olaszek.grupy@gmail.com> napisał/a:
[...]

No właśnie też mam wątpliwości co do tej tabelki. Ale nie mierzyłem, przepisałem do posta numerki które znalazłem na kołach.

A co do tej opony Vittoria Rubino Pro, jest tańsza, ma jakiś tam bieżnik po bokach, czy ma jakieś znane wady? --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2015-09-25 00:06:55
Autor: Kuba Abuk
W dniu piątek, 25 września 2015 01:26:08 UTC+2 użytkownik kakmar napisał:

A co do tej opony Vittoria Rubino Pro, jest tańsza, ma jakiś tam bieżnik po bokach, czy ma jakieś znane wady?

Wszystkie opony mają jakieś wady. Np. najdroższe szosowe nie osiągają dużych przebiegów, co związane jest z zastosowaną mieszanką gumy (przyczepność -> ścieralność i podatność na uszkodzenia).. Każda szybka (lekka) opona może zostać przebita. Rubino Pro jest kompromisem pomiędzy szybkością, znakomitą przyczepnością, dość wysoką odpornością na uszkodzenia, komfortem i rozsądną ceną. Wadą może być brak wersji kolorowych dla szerokości 25 i 28mm. Zainwestuj w SPD: trochę praktyki i żaden krawężnik nie będzie brany "na koło".

IMHO rozpędzenie kilogramowych, ale nieprzebijanych, kloców Schwalbe w "szybkim" rowerze nie jest warte świeczki. Masa rotująca kół jest bardzo odczuwalna. Przyczep do sztycy taśmą elektryczną zwiniętą zapasową dętkę (60-90g), a łyżki i lekka pompka niech będą mieszkać na stale w plecaku. Raz na 2-4 tys. km się przydadzą.
Nie mam nic przeciwko Schwalbe. W rowerze wyprawowym mam Marathony XR i akurat tam się doskonale sprawdzają. Tak samo jak Noby Nic, czy Rocket Ron jako opona kierunkowa w MTB.

"Kilka" opinii o Rubino Pro:
http://www.wiggle.co.uk/vittoria-rubino-pro-folding-clincher-tyre/#tabCustReviews - można posegregować oceny od najniższych.
http://totalwomenscycling.com/road-cycling/vittoria-rubino-pro-tyres-long-term-review-42/#Q0P6fxY7Z3DbVfdq.97

Zdravim,
Kuba

Data: 2015-09-25 00:32:51
Autor: Kuba Abuk
W dniu piątek, 25 września 2015 09:07:00 UTC+2 użytkownik Kuba Abuk napisał:

[...]

Polecam przeczytać też artykuł o Rubino Pro w testach laboratoryjnych, porównujących ją do innych opon z tej półki:
http://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/vittoria-rubino-pro-iii-2014

Zdravim,
Kuba

Data: 2015-09-25 07:53:44
Autor: bans
W dniu 2015-09-24 o 23:05, Paweł Olaszek pisze:

Moje Marathony Plus Toury 1,6" jeżdżą na 622x13, ICMPZ? ;)

Dopóty dzban wodę nosi, dopóki mu się ucho nie urwie ;)

--
bans

Data: 2015-09-29 09:53:12
Autor: Paweł Olaszek
W dniu 2015-09-25 07:53, bans pisze:
W dniu 2015-09-24 o 23:05, Paweł Olaszek pisze:

Moje Marathony Plus Toury 1,6" jeżdżą na 622x13, ICMPZ? ;)

Dopóty dzban wodę nosi, dopóki mu się ucho nie urwie ;)

Ten dzban nosi wodę już grubo ponad 10tys, sporo z tego z załadowanymi sakwami, rowerem na trailgatorze lub wcześniej fotelikiem. Wcześniej były Schwalbe terra cruiser, ten sam rozmiar. Pompuję 6barów, gdyby coś się miało złego stać, to by się już dawno stało na największym zadupiu (I Prawo Murphyego :-).

Data: 2015-09-25 00:13:25
Autor: Kuba Abuk
W dniu czwartek, 24 września 2015 12:14:20 UTC+2 użytkownik bans napisał:
> [...]

"Nawet"?! :)))
Ja bym napisał "Rety, masz obręcz tylko 14mm? No to założysz najwyżej oponę 25mm..." ;)

Cholera... Od wielu lat jakimś cudem unikam śmierci jeżdżąc w XC na 19,5mm obręczach i 52-57mm oponach... Nie wiem teraz komu mam dziękować za opatrzność! Podrzućcie, proszę, nr konta tego gościa z Torunia.
MSPANC Zdravim,
Kuba

Data: 2015-09-25 10:07:14
Autor: bans
W dniu 2015-09-25 o 09:13, Kuba Abuk pisze:

Cholera... Od wielu lat jakimś cudem unikam śmierci jeżdżąc w XC na 19,5mm obręczach i 52-57mm oponach...

No i co w tym niby dziwnego?!
Przecież obręcze 19mm na luzie wystarczają do opon do szerokości 58mm...

Ale już przy 61mm, obręczy 19mm i ciśnieniu poniżej 2 barów robi się mniej pewnie na zakrętach. Nie na tyle, żeby ją wyrzucać, ale po zużyciu wrócę do 57-58.

--
bans

Jakie opny na 700c (622x14) do codziennych dojazdów