Jakie opony?

Data: 2013-07-22 10:28:47
Autor: Drzewo
Jakie opony?

Użytkownik "Seoman" <rao17.usun@to.op.pl> napisał w wiadomości news:krm87k$fd4$1usenet.news.interia.pl...
Witam szanownych,

W moim Suzuki GSX650F opony powoli dochodzą do końca. Jeżdżę głównie miejsko i nie za wiele - ot, z pracy do pracy. Tyle że pogoda, nie pogoda, jechać trzeba. Co kupić, psze Państwa? Czytałem trochę o Dunlop Roadsmart i Michelin Pilot Road 2. Dobre to w praktyce? Co ewentualnie innego?

Pirelli Angel ST - moim zdaniem najlepsza z turystycznych, choć nie miałem jeszcze okazji latać na z8 - ponoć równie dobre. Jedyny minus angela - znika wyraźnie szybciej od road 2, za to trzyma o wiele pewniej.

--
Drzewo
http://www.moto-opinie.info

Data: 2013-07-22 08:38:36
Autor: AZ
Jakie opony?
On 2013-07-22, Drzewo <drze@wo.pl> wrote:
Witam szanownych,

W moim Suzuki GSX650F opony powoli dochodz¹ do koùca. Je¿d¿ê g³ównie miejsko i nie za wiele - ot, z pracy do pracy. Tyle ¿e pogoda, nie pogoda, jechaÌ trzeba. Co kupiÌ, psze Paùstwa? Czyta³em trochê o Dunlop Roadsmart i Michelin Pilot Road 2. Dobre to w praktyce? Co ewentualnie innego?

Pirelli Angel ST - moim zdaniem najlepsza z turystycznych, choĂŚ nie miaÂłem jeszcze okazji lataĂŚ na z8 - ponoĂŚ rĂłwnie dobre. Jedyny minus angela - znika wyraÂźnie szybciej od road 2, za to trzyma o wiele pewniej.

A jak sie definiuje "najlepszosc" przy turystycznych oponach i czemu ta PA ST
jest najlepsza skoro szybko znika? Pytam bo nie wiem.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-22 10:47:17
Autor: Drzewo
Jakie opony?

On 2013-07-22, Drzewo <drze@wo.pl> wrote:
A jak sie definiuje "najlepszosc" przy turystycznych oponach i czemu ta PA ST
jest najlepsza skoro szybko znika? Pytam bo nie wiem.

Bije się w piers.  Ja preferuje przyczepność kosztem nieco większego zużycia, ale zależy co kto oczekuje od opony, dlatego też wspomniałem że szybciej się zużywa od michelinki. Tak czy owak 11 tys. da się wyciągnąć na hornetce 900 więc nie jest aż tak tragicznie, a przyczepność jest  wzorowa i tam gdzie uciekał mi road 2 , angel trzymała doskonale :)

--
Drzewo
http://www.moto-opinie.info

Data: 2013-07-22 08:54:33
Autor: AZ
Jakie opony?
On 2013-07-22, Drzewo <drze@wo.pl> wrote:
A jak sie definiuje "najlepszosc" przy turystycznych oponach i czemu ta PA ST
jest najlepsza skoro szybko znika? Pytam bo nie wiem.

Bije siĂŞ w piers.  Ja preferuje przyczepnoœÌ kosztem nieco wiĂŞkszego zuÂżycia, ale zaleÂży co kto oczekuje od opony, dlatego teÂż wspomniaÂłem Âże szybciej siĂŞ zuÂżywa od michelinki. Tak czy owak 11 tys. da siĂŞ wyciÂągn¹Ì na hornetce 900 wiĂŞc nie jest aÂż tak tragicznie, a przyczepnoœÌ jest  wzorowa i tam gdzie uciekaÂł mi road 2 , angel trzymaÂła doskonale :)

No ale przy turystycznej jezdzie to mozna na byle czym jechac i przyczepnosci
bedzie az nadto, oczywiscie IMHO. Przy turystycznych oponach moim zdaniem
najwazniejszym kryterium jest predkosc ich zuzywania i nie zabkowania.

Jezdzilem na wielu oponach, od Diablo Strady do Metzelera Raceteca i przy
turystycznej jezdzie moim zdaniem jest bez znaczenia na czym sie jedzie...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-22 08:57:30
Autor: Piotr Klimek
Jakie opony?
Dnia (Mon, 22 Jul 2013 08:54:33 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:

Jezdzilem na wielu oponach, od Diablo Strady do Metzelera Raceteca i przy
turystycznej jezdzie moim zdaniem jest bez znaczenia na czym sie jedzie...

Za pierwszym razem w Poznaniu byłem na turystycznych gumach i też przyczepności
wystarczało :)

Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2013-07-22 08:59:49
Autor: AZ
Jakie opony?
On 2013-07-22, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
[...]

No ale to juz nie jest turystyczna jazda ;-) Jak jezdzilem na Nowodwor to
tam gdzie na Diablo Stradach przy lekkim odkreceniu juz sie slizgalem, tam na
Racetecach odkrecalem do konca i jechalem...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-22 11:05:28
Autor: J_K_K
Jakie opony?
W dniu 2013-07-22 10:54, AZ pisze:

Jezdzilem na wielu oponach, od Diablo Strady do Metzelera Raceteca i przy
turystycznej jezdzie moim zdaniem jest bez znaczenia na czym sie jedzie...

Nie zgodzę się.
Jadąc "turystycznie" zagląda się w różne miejsca i typowo "asfaltowe",
z niewielkimi, rzadkimi rowkami, nie zawsze się sprawdzają - też mam "w spadku" rzeczone PR2 i przy zmianie będę szukał jednak czegoś bardziej odpowiedniego na lokalne małopolskie drogi.
Nie mówię tutaj o szutrach i "gorzej", ale sytuacjach typu przepływający "potoczek" przez asfalt, naniesione przez niego piasek,
glina, żwir itp., nawierzchnia remontowana 10 lat temu, itd.

--

Pzdr

J_K_K

Data: 2013-07-22 09:09:47
Autor: AZ
Jakie opony?
On 2013-07-22, J_K_K <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> wrote:
[...]

glina, Ĺźwir itp., nawierzchnia remontowana 10 lat temu, itd.

No i myslisz, ze bedzie jakas wieksza roznica na piasku czy glinie pomiedzy oponami szosowymi ktore maja troche wiecej bieznika? No i na przeplywajacym
potoczku raczej aquaplanningu nie zlapiesz ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-23 00:32:22
Autor: J_K_K
Jakie opony?
W dniu 2013-07-22 11:09, AZ pisze:
No i myslisz, ze bedzie jakas wieksza roznica na piasku czy glinie pomiedzy
oponami szosowymi ktore maja troche wiecej bieznika?

Tak. Szczególnie na środku.

No i na przeplywajacym
potoczku raczej aquaplanningu nie zlapiesz ;-)

Jak "potoczek" ma szerokość większą od długości motocykla ;)

--

Pzdr

J_K_K

Data: 2013-07-23 06:33:32
Autor: AZ
Jakie opony?
On 2013-07-22, J_K_K <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> wrote:
No i myslisz, ze bedzie jakas wieksza roznica na piasku czy glinie pomiedzy
oponami szosowymi ktore maja troche wiecej bieznika?

Tak. Szczególnie na środku.

A w jaki to sposob wytlumacz prosze.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-23 09:50:43
Autor: J_K_K
Jakie opony?
W dniu 2013-07-23 08:33, AZ pisze:

Tak. Szczególnie na środku.

A w jaki to sposob wytlumacz prosze.

Lepsze odprowadzenie, tego co na drodze.

--

Pzdr

J_K_K

Data: 2013-07-23 08:26:39
Autor: AZ
Jakie opony?
On 2013-07-23, J_K_K <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> wrote:
Tak. Szczególnie na środku.

A w jaki to sposob wytlumacz prosze.

Lepsze odprowadzenie, tego co na drodze.

No ale jak przejezdzasz po piachu czy glinie to o jakim odprowadzaniu
tu mowa? :-) Taka Z6 czy Diablo Strady z tylu ma na srodku zero bieznika
i normalnie jedzie 160 podczas ulewy, wiec? :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-23 17:49:20
Autor: J_K_K
Jakie opony?
On 2013-07-23, J_K_K <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> wrote:

Taka Z6 czy Diablo Strady z tylu ma na srodku zero bieznika
i normalnie jedzie 160 podczas ulewy, wiec? :-)

Niech jedzie :)
Ja będę jednak czego innego szukał.
--

Pzdr

J_K_K

Data: 2013-07-22 08:56:20
Autor: Piotr Klimek
Jakie opony?
Dnia (Mon, 22 Jul 2013 10:47:17 +0200) ktos podajacy sie za Drzewo
wyklawiaturowal co nastepuje:

Tak czy owak 11 tys. da się wyciągnąć na hornetce 900 więc nie jest aż tak tragicznie, a przyczepność jest  wzorowa i tam gdzie uciekał mi road 2 , angel trzymała doskonale :)

Ten sam zakręt przejeżdzałeś z uslizgiem na jednych i drugich oponach na
zwykłej drodze? Szacun :)