Jakie opony do Verso 2.2?

Data: 2019-04-20 11:17:40
Autor: Lisciasty
Jakie opony do Verso 2.2?
Letnie 215/55/17 potrzebuję. Dobrze by było jakby były ciche
i w miarę dobrze trzymające w deszczu. Użytkowanie to 95% jazdy
z prędkością do 120-130 km/h. Pytanie czy kupić jakieś lepsze za pińcet sztuka, czy wystarczą kartoflaki za 300?

L.

Data: 2019-04-20 20:57:04
Autor: kk
Jakie opony do Verso 2.2?
On 2019-04-20 20:17, Lisciasty wrote:
[...]

Widzę, że Cię nie stać to kup coś taniego. Tylko wolniej jeździj w zakrętach.

Data: 2019-04-20 12:04:08
Autor: Lisciasty
Jakie opony do Verso 2.2?
W dniu sobota, 20 kwietnia 2019 20:57:09 UTC+2 użytkownik kk napisał:
Widzę, że Cię nie stać to kup coś taniego. Tylko wolniej jeździj w zakrętach.

To nie kwestia stać czy nie. Do motóra np. mogę wydać 9 stów za jedną
oponę, natomiast jak widzę że do samochodu kosztuje 500 to mam jakieś opory
moralne. Niekoniecznie musi być to racjonalne ;)

L.

Data: 2019-04-20 12:32:10
Autor: przemek.jedrzejczak
Jakie opony do Verso 2.2?
Ten rozmiar a konkretnie szerokość do mnie nie przemawia ;-) rozumiem że spalanie, ekologia itp ale dawanie takich opon do np 190 KM w Passacie B8 uważam za nieporozumienie. Co ciekawe w poprzedniej generacji to były zalecane opony zimowe ;-) teraz żeby mieć 235 mm trzeba brać felgi 18 cali co już jest przesadą.

Data: 2019-04-20 13:04:06
Autor: Lisciasty
Jakie opony do Verso 2.2?
W dniu sobota, 20 kwietnia 2019 21:32:12 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
Ten rozmiar a konkretnie szerokość do mnie nie przemawia ;-) rozumiem że spalanie, ekologia itp ale dawanie takich opon do np 190 KM w Passacie B8
uważam za nieporozumienie.

W sensie że za wąskie? Co do spalania to na tych kapciach jak w temacie
ta padaka pije 9 litrów diesla na 100km przy spokojnej jeździe,
więc z ekologią nie ma to za wiele wspólnego ;)
Przypuszczam, że jak dałbym szersze to paliłby tyle samo...

Co ciekawe w poprzedniej generacji to były zalecane opony zimowe ;-)
teraz żeby mieć 235 mm trzeba brać felgi 18 cali co już jest przesadą.

To jakie tam wsadzić? I lato i zima mam 215/55/17. Nie interesuję się tym
na tyle żeby się doktoryzować, więc wolę spytać :]

L.

Data: 2019-04-20 22:19:04
Autor: przemek.jedrzejczak
Jakie opony do Verso 2.2?
No za wąskie do 190 KM na forach ludkowie narzekają na piszczenie przy dynamicznej jeździe. Moc poszła w górę a szerokość opon w dół. Założyć trzeba to co fabryka certyfikowala 215/50R17 55 też chyba jest.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1148-Verso.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2006&sort=1&powerunit=2

To jesteś na topie choć średnia to 6 z groszami

Data: 2019-04-21 11:19:53
Autor: Lisciasty
Jakie opony do Verso 2.2?
W dniu niedziela, 21 kwietnia 2019 07:19:06 UTC+2 użytkownik przemek.j....@gmail.com napisał:
To jesteś na topie choć średnia to 6 z groszami

Średnia dla diesli verso może i tak. Ale jak się popatrzę na 2.2 150 KM
to się robi podobnie do mojego, czyli 8-9 :/
Generalnie masakra i nieporozumienie z tym silnikiem. Żółtki coś ewidentnie spierdzielili.

L.

Data: 2019-04-21 11:30:38
Autor: przemek.jedrzejczak
Jakie opony do Verso 2.2?
Niekoniecznie. Toyota nie została złapana na oszustwie więc może 150 KM w tej pojemności i przy zachowaniu norm eko po prostu tyle potrzebuje.

Data: 2019-04-21 11:41:15
Autor: Lisciasty
Jakie opony do Verso 2.2?
W dniu niedziela, 21 kwietnia 2019 20:30:40 UTC+2 użytkownik przemek.j....@gmail.com napisał:
Niekoniecznie. Toyota nie została złapana na oszustwie więc może 150 KM w tej
pojemności i przy zachowaniu norm eko po prostu tyle potrzebuje.

Ale do czego tyle potrzebuje? Przy jeździe jednostajnej w okolicach 100 km/h też pije 9.
Octavia 1.9 przy takim użytkowaniu paliła 5, a nawet czasami niżej.
Mówię tu specjalnie o jeździe typu podróż rodzinna nad morze, gdzie się jedzie w kolumnie kilka godzin nie przyspieszając specjalnie ani nie
hamując. Octavią przejechaliśmy nad morze i z powrotem na jednym baku,
1150km. Średnia wyszła w okolicy 4,8 L/100km.
Spalanie przy takich samych warunkach jazdy o 4 litry na 100km więcej uważam
za absurd. Tak wiem że większa buda ale bez przesady, Cx obie fury mają podobny.
Więc na co idą te dodatkowe 4 litry?

L.

Data: 2019-04-21 22:09:39
Autor: Cavallino
Jakie opony do Verso 2.2?
W dniu 21-04-2019 o 20:41, Lisciasty pisze:
[...]

A Octavia też była równie wysoka?
Czy może wydaje Ci się, że Cx to jakieś czary i nie mają związku z gabarytami auta?

Data: 2019-04-21 13:26:57
Autor: Lisciasty
Jakie opony do Verso 2.2?
W dniu niedziela, 21 kwietnia 2019 22:09:39 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
Czy może wydaje Ci się, że Cx to jakieś czary i nie mają związku z gabarytami auta?

Jakbyś doczytał do końca to byś zobaczył że napisałem o Cx, który jest podobny
w przypadku obu samochodów.

L.

Data: 2019-04-21 23:26:09
Autor: przemek.jedrzejczak
Jakie opony do Verso 2.2?
Cx to nie wszystko. Hint: powierzchnia czołowa. Klocek typu mini van zawsze będzie palił więcej niż niskie kombi. Miałem 1.9 TDI w Golfie i 1.9 CDTI w Zafirze, różnica jakieś 1.5 litra na 100 km.

Data: 2019-04-22 08:41:59
Autor: kk
Jakie opony do Verso 2.2?
On 2019-04-22 08:26, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
Cx to nie wszystko. Hint: powierzchnia czołowa. ...

Czoła kierowcy?

Data: 2019-04-23 01:53:23
Autor: Kris
Jakie opony do Verso 2.2?
W dniu poniedziałek, 22 kwietnia 2019 08:26:11 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
Cx to nie wszystko. Hint: powierzchnia czołowa. Klocek typu mini van zawsze >będzie palił więcej niż niskie kombi.

Klocek Multipla z silnikiem 1,9jtd palił mniej jak peugeot 1,6hdi kombi
Różnice nie duże ale jednak ten 1,6hdi litr więcej żrę na podobnych trasach i podobnym stylu jazdy.

Data: 2019-04-23 02:05:26
Autor: przemek.jedrzejczak
Jakie opony do Verso 2.2?
-- Klocek Multipla z silnikiem 1,9jtd palił mniej jak peugeot 1,6hdi kombi
Różnice nie duże ale jednak ten 1,6hdi litr więcej żrę na podobnych trasach i podobnym stylu jazdy.

a) nie wierze ze przy predkosciach autostradowych ten trend tez sie utrzyma
b) 1.6 vs 1.9 to jednak nie tó samo

Data: 2019-04-23 10:59:57
Autor: Budzik
Jakie opony do Verso 2.2?
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

[...]

Moze dlatego ze ten 1,9 to po prostu genialny silnik.
Chociaz 1,6 tez niczego sobie.
 --
Pozdrawia... Budzik
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2019-04-22 11:59:59
Autor: Budzik
Jakie opony do Verso 2.2?
Użytkownik Lisciasty lisciasty@post.pl ...

Czy może wydaje Ci się, że Cx to jakieś czary i nie mają związku z gabarytami auta?

Jakbyś doczytał do końca to byś zobaczył że napisałem o Cx, który
jest podobny w przypadku obu samochodów.

cx = 0,295
Ducato ma cx = 0,31
Octavia ma 0,3
To wszystkie te auta stawiaja taki sam opor powietrzu? ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2019-04-22 05:39:22
Autor: Lisciasty
Jakie opony do Verso 2.2?
W dniu poniedziałek, 22 kwietnia 2019 14:00:01 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
cx = 0,295
Ducato ma cx = 0,31
Octavia ma 0,3
To wszystkie te auta stawiaja taki sam opor powietrzu? ;-D

Przy 90 km/h i Cx 0,31 siła oporu aerodynamicznego to 3246N, przy 0,295 3089N.
Różnica 5%, nijak to nie tłumaczy prawie dwukrotnie większego spalania.

L.

Data: 2019-04-22 20:59:58
Autor: Budzik
Jakie opony do Verso 2.2?
[...]

Niezaleznie od powierzchni czołowej auta? Hmm...

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2019-04-22 20:14:50
Autor: J.F.
Jakie opony do Verso 2.2?
Dnia 22 Apr 2019 11:59:59 GMT, Budzik napisał(a):
[...]

Ducato ma 0.31 ? A wydawaloby sie, ze to cegle przypomina.
Ale patrzac jak niektore dostawczaki zap*, jestem sklonny uwierzyc.

Jeszcze jest kwestia jak oni dokladnie ten opor licza - mierza
dokladna powierzchnie czolowa (trudne), czy wysokosc*szerokosc (bez
lusterek). Bo cos mi sie obilo, ze maja uproszczone metody.

J.

Data: 2019-04-22 20:59:58
Autor: Budzik
Jakie opony do Verso 2.2?
UĹźytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Czy może wydaje Ci się, że Cx to jakieś czary i nie mają związku z gabarytami auta?

Jakbyś doczytał do końca to byś zobaczył że napisałem o Cx, który
jest podobny w przypadku obu samochodĂłw.

[...]

cx to jedno i zalezy od kształtu, powodowanych zawirowac powietrza etc.
ale zeby poznac opor - musisz to przemnozyc przez powierzchnie czołowa auta.

cytat:
Jak wiemy ze wzoru na opór aerodynamiczny, opór aerodynamiczny uzależniony jest od współczynnika oporu powietrza (Cx) przemnożonego przez powierzchnie czołową auta (symbol A).

A zatem wskaźnik, który naprawdę mówi o tym jak trudno jest danemu autu przebijać się przez powietrze wynosi: Cx * A. Dlatego właśnie motocykle nie mają dużych problemów z pokonaniem oporów powietrza mimo kiepskiego, w porównaniu z samochodami, współczynnika oporu powietrza wynoszącego dla Suzuki Hayabusa Cx=0,56. Motory są szybsze nie dlatego, że są „bardziej opływowe”, ale dlatego, że są mniejsze.

Reasumując, szczycenie się przez producentów aut niskim współczynnikiem oporu powietrza jest bez znaczenia w oderwaniu od powierzchni czołowej pojazdu. W rzeczywistości firmy motoryzacyjne powinny chełpić się jak najniższą wartością Cx * A. Dlaczego tego nie robią? Bo nie mają czym się chwalić. Samochody wychodzące na rynek są coraz większe, tak więc zwiększa się ich powierzchni czołowa. Uwzględniając ją w obliczeniach okazałoby się, że leciwa Honda Civic ma lepszą aerodynamikę niż najnowsze Subaru Impreza.

http://www.technikajazdy.info/techniczne/wspolczynnik-oporu-powietrza/2/

--
Pozdrawia... Budzik
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

Data: 2019-04-23 01:25:52
Autor: J.F.
Jakie opony do Verso 2.2?
Dnia 22 Apr 2019 20:59:58 GMT, Budzik napisał(a):
[...]

Ale wlasnie chodzi o to, czy ta powierzchnia jest dokladnie policzona,
czy jakos uproszczenie.
Bo dokladne jest pracochlonne/trudne ... no, w czasach CAD juz nie ..

[...]

No wybacz - kupiles motocykl, Mini czy Ducato ?

Chcesz cos o gabarytach Ducato, a osiagniecie w nim 0.31 to IMO dosc
spore osiagniecie ... szczegolnie jak dodatkowo chcesz miec cos
zblizonego do prostopadlosciennego pudelka, a nie super oplywowy
samochod.

Chcesz takiego dostawczaka ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Eco-Runner_Team_Delft
https://en.wikipedia.org/wiki/Nuna

[...]

A to swoja droga ... ale czy Impreza to jakies super auto ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coefficient

P.S.
https://en.wikipedia.org/wiki/Schl%C3%B6rwagen
https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Turbina

To pierwsze moze jeszcze wrocic :-)

J.

Data: 2019-04-23 04:59:57
Autor: Budzik
Jakie opony do Verso 2.2?

[...]

Ja rozumiem powierznie jako coś w stylu rzutu, Znaczy kwadrat/prostokąt przez który jest w stanie przejechac dane auto.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

Data: 2019-04-23 00:18:04
Autor: przemek.jedrzejczak
Jakie opony do Verso 2.2?
kalkulator
http://www.electromotive.eu/?page_id=12&lang=en
i gotowe wyniki
upraszczajac:
klocek musi duzo palic i zaklecia marketingu o niskim Cx nic tu nie pomoga :-)
http://rc.opelgt.org/indexcw.php
dobry przyklad u Forda
Focus vs Kuga
ta sama plyta, jeden klasyczny a drugi SUV no i cudow nie ma, klocek spali wiecej

Data: 2019-04-23 09:59:57
Autor: Budzik
Jakie opony do Verso 2.2?
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

[...]

No to przeciez o tym własnie mowie.
cx niskie to jedno i na pewno jest wazne ale cudów nie ma i wysokosc auta robi swoje. Zwłaszcza przy wiekszych predkosciach.

--
Pozdrawia... Budzik
DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

Data: 2019-04-23 12:55:49
Autor: J.F.
Jakie opony do Verso 2.2?
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAA3A78B306FD8budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Tylko ze akurat wymieniona tam Kuga ma i wieksza powierzchnie - o jakies 20%,
i wiekszy Cx - tez o ok 20%.  To juz razem 40%.

Zobaczcie raczej na mondeo ... mondeo mniejsze od focusa ?

A co macie na mysli "klocek".
Bo ja bym Ducato nazwal klockiem, i to duzym, a te 0.31 ... bardzo ladny wynik ... w klasie klockow :-)

J.

Data: 2019-04-23 15:59:56
Autor: Budzik
Jakie opony do Verso 2.2?

[...]

:)
44%?

Zobaczcie raczej na mondeo ... mondeo mniejsze od focusa ?

A co macie na mysli "klocek".
Bo ja bym Ducato nazwal klockiem, i to duzym, a te 0.31 ... bardzo ladny wynik ... w klasie klockow :-)

Te 0,31 to jest łady wynik ogólnie.
Poprzednie ducato miało 0,35.
Tyle tylko ze fizyki nie oszukasz - wysokośc robi swoje a ducato H2 pewnie około 2 x wyzsze od takiego focusa...
No i dlatego przy predkosciach rzedu 110 nie pali 6 tylko 9-10

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Data: 2019-04-23 13:10:54
Autor: J.F.
Jakie opony do Verso 2.2?
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAA3A43D87500Fbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

I byc moze motoryzacja tak to liczy ... ale ogolnie nie - nalezy policzyc "powierzchnie czolowa" .

A mialoby to wplyw na porownanie Cx z roznych zrodel ... a moze nawet w samych samochodach - robisz waski dach, skosne boki, powierzchnia czolowa spada, powierzchnia prostokata obejmujacego nie ... i ale sila spada i mozna sie pochwalic niskim Cx osiagnietym przez naszych inzynierow :-)

P.S.
https://www.youtube.com/watch?v=6hyA9-PUF0c

J.

Data: 2019-04-23 15:59:59
Autor: Budzik
Jakie opony do Verso 2.2?

[...]

Ale ty mieszasz liczenie / mierzenie cx z liczeniem powierzchni?

o dwie oddzielne zmienne...

--
Pozdrawia... Budzik
"Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2019-04-24 10:30:39
Autor: J.F.
Jakie opony do Verso 2.2?
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAA3AAEB11F6AAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Dwie oddzielne, ale zeby zmierzyc Cx, to sie mierzy sile oporu i dzieli przez powierzchnie.

I w tym sensie sposob liczenia powierzchni wplywa na Cx ..

J.

Data: 2019-04-24 10:59:54
Autor: Budzik
Jakie opony do Verso 2.2?
[...]

To jakas kwadratura koła z tego wychodzi...
Zeby zmierzyc opor to trzeba cx pomnozyc przez powierzchnie czołowa...
A zeby obliczyc cx to trzeba podzielic przez powierzchnie?
Przeciez to nie ma sensu...

wiki nic nie wie o dzieleniu przez powierzhnie...
\,C_{x}\, (Cd, Cw) – współczynnik czołowego oporu aerodynamicznego. Współczynnik oporu powietrza Cx uzależniony jest od kształtu danego obiektu oraz gładkości jego powierzchni[1].

Współczynnik Cx określa się doświadczalnie (w tunelu aerodynamicznym lub przez próby drogowe)

Skad Twoja informacja?

I jeszcze:
https://www.motofakty.pl/artykul/wspolczynnik-oporu-powietrza-cx.html
"Współczynnik Cx nie zależy od wielkości auta. "

--
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

Data: 2019-04-24 14:32:14
Autor: J.F.
Jakie opony do Verso 2.2?
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAA3B7FA7B3888budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

A skad wezmiesz Cx ?
Jak w katalogu nie ma, to trzeba zmierzyc.

Współczynnik Cx określa się doświadczalnie (w tunelu aerodynamicznym lub
przez próby drogowe)

A jak doswiadczalnie sie wyznacza Cx ?

Nie ma pomiaru wprost, trzeba zmierzyc sile oporów, i wyliczyc wstecznie ze wzoru, czyli m.in podzielic przez powierzchnie.

I jeszcze:
https://www.motofakty.pl/artykul/wspolczynnik-oporu-powietrza-cx.html
"Współczynnik Cx nie zależy od wielkości auta. "

To nie do konca prawda.
Jest cos takiego jak liczba Reynoldsa, i moze sie okazac, ze ten sam ksztalt ma inny opor/Cx w zaleznosci od wielkosci i predkosci.

Ale to w sumie i tak bez znaczenia - raczej nie spotyka sie dwoch takich samych ksztaltow aut, rozniacych sie tylko wielkoscia.

J.

Data: 2019-04-24 15:44:43
Autor: Budzik
Jakie opony do Verso 2.2?

[...]

No i?

Współczynnik Cx określa się doświadczalnie (w tunelu aerodynamicznym lub
przez próby drogowe)

A jak doswiadczalnie sie wyznacza Cx ?

Przeciez masz w zalinkowanych artykułach...

Nie ma pomiaru wprost, trzeba zmierzyc sile oporów, i wyliczyc wstecznie ze wzoru, czyli m.in podzielic przez powierzchnie.

Jakies zrodło?

I jeszcze:
https://www.motofakty.pl/artykul/wspolczynnik-oporu-powietrza-cx.html
"Współczynnik Cx nie zależy od wielkości auta. "

To nie do konca prawda.

Nie mozna być troche w ciązy...

Jest cos takiego jak liczba Reynoldsa, i moze sie okazac, ze ten sam ksztalt ma inny opor/Cx w zaleznosci od wielkosci i predkosci.

mowisz o cx czy o oporzedynamicznym?
Bo ten drugi to i owszem zalezny od predkosci ale ten pierwszy?

Ale to w sumie i tak bez znaczenia - raczej nie spotyka sie dwoch takich samych ksztaltow aut, rozniacych sie tylko wielkoscia.

J.f. - przeczytałes w ogole coś z zalinkowanych rzeczy?
 --
Pozdrawia... Budzik
"Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

Data: 2019-04-24 17:58:57
Autor: J.F.
Jakie opony do Verso 2.2?
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAA3BB1C5FDC09budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Powinno byc w tych zalinkowanych artykulach, a jesli nie ma ... szkoda ich czytac :-)

[...]

Zycie nie jest czarno biale.

[...]

Cx to wspolczynnik oporu dynamicznego, ale ... przy zmianie predkosci potrafi sie zmienic charakter oplywu i wartosc Cx.
Najprostszy przyklad - kula.

Ale to w sumie i tak bez znaczenia - raczej nie spotyka sie dwoch
takich samych ksztaltow aut, rozniacych sie tylko wielkoscia.

J.f. - przeczytałes w ogole coś z zalinkowanych rzeczy?

przeczytalem inne.
Jesli w tych jest cos innego ... tym gorzej dla linkow.
Albo przeczytaj je jeszcze raz :-)

J.

Data: 2019-04-24 18:59:54
Autor: Budzik
Jakie opony do Verso 2.2?

[...]

W zalinkowanych zrodłach pisza ze powierzchnia nie ma znaczenia bo to ocena kształtu wiec trudno zeby piszac jedno podawali wzor pokazujacy coś przeciwnego...

[...]

Czasami jest. Wzór moze uwzgledniac powierzchnie lub nie uwzgledniac. Nie ma trzeciej opcji.

[...]

No to po raz kolejny zapytam o te inne... --
Pozdrawia... Budzik
"Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."
Zbigniew Trzaskowski

Data: 2019-04-24 20:59:54
Autor: Budzik
Jakie opony do Verso 2.2?

W zalinkowanych zrodłach pisza ze powierzchnia nie ma znaczenia bo to
ocena kształtu wiec trudno zeby piszac jedno podawali wzor pokazujacy coś
przeciwnego...

No i prawie dobrze pisza.
Tylko ze trudno tak sobie ocenic ksztalt, wiec trzeba wsadzic w tunel ... i nie, nie zmierzysz w tunelu wprost Cx.
Za to mozesz zmierzyc silę oporow.

OK, juz rozumiem o czym do mnie piszesz :))))

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

Data: 2019-04-24 21:40:51
Autor: J.F.
Jakie opony do Verso 2.2?
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAA3BD1CF0D3D7budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Eee tam.

[...]

Biblioteka: Aerodynamika

J.

Data: 2019-04-23 01:37:31
Autor: Lisciasty
Jakie opony do Verso 2.2?
W dniu poniedziałek, 22 kwietnia 2019 23:00:00 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
cx to jedno i zalezy od kształtu, powodowanych zawirowac powietrza etc.
ale zeby poznac opor - musisz to przemnozyc przez powierzchnie czołowa auta.

Ja to wszystko wiem. Tylko że identyczne Verso z silnikiem benzynowym
ma spalanie na poziomie 6,5-7 L/100km. Dwójka znajomych ma takie więc info z pierwszej ręki. Styl jazdy podobny, czyli dupowozy rodzinne
do wożenia dzieciorów.
Ten mój diesel który pije 9 litrów jest jakoś ewidentnie spieprzony konstrukcyjnie.

L.

Data: 2019-04-23 02:46:38
Autor: przemek.jedrzejczak
Jakie opony do Verso 2.2?
[...]

7,4 do 8,6 (dla silnika 1.8 147 KM)

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1148-Verso.html?fueltype=2&constyear_s=2009&constyear_e=2012&power_s=147&power_e=147&gearing=1&powerunit=2

Data: 2019-04-23 10:59:56
Autor: Budzik
Jakie opony do Verso 2.2?
[...]

No własnie... styl jazdy... tu litr czy dwa roznicy miedzy jazda sprawna i madra a tylko sprawna nie stanowi problemu.
Chyba ze autostrada i wszyscy na jakis długi dystans zapinaja dokładnie ta sama predkosc sprawdzana oczywiscie na gps...

--
Pozdrawia... Budzik
Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

Data: 2019-04-23 09:59:56
Autor: Budzik
Jakie opony do Verso 2.2?
[...]

A to jest oczywiście jasne, ze sa bardziej i mniej paliwozerne silniki.

--
Pozdrawia... Budzik
Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

Data: 2019-04-20 21:37:35
Autor: kk
Jakie opony do Verso 2.2?
On 2019-04-20 21:04, Lisciasty wrote:
[...]

Dobra, żartowałem, nie ma o czym gadać

Data: 2019-04-21 17:46:40
Autor: JDX
Jakie opony do Verso 2.2?
On 2019-04-20 21:04, Lisciasty wrote:
[...]
To nie kwestia stać czy nie. Do motóra np. mogę wydać 9 stów za jedną
oponę, natomiast jak widzę że do samochodu kosztuje 500 to mam jakieś opory
moralne. Niekoniecznie musi być to racjonalne ;)
Fakt, jedna opona do mojego roweru kosztowała więcej niż jedna opona do
mojego auta, a wcale nie są z najwyższej półki cenowej, ani opony ani
rower. :-D W sumie to nie zdziwiłbym się, gdyby mój 8-letni już rower
był więcej warty od mojego 18-letniego auta. :-D

Jakie opony do Verso 2.2?