Data: 2012-05-21 07:54:54 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Jakie opony do enduro. | |
Hej,
Pomóżcie mi wybrać opony do DT :) Zjechałem już tym motocyklem dwa komplety kostek. Najpierw miałem Mitasy C-10 i C-11 teraz C-18 i C-19. Jednak widzę, że moja jazda tym motocyklem nie wymaga wcale crossowych opon. Przez 70% czasu poruszam się po drogach szutrowych/leśnych/polnych, przez 10% piach/błoto a 20% to niestety asfaltowe dojazdy. W takich warunkach kostka znika w oczach a ja się wkurzam, że "marnuje" opony. Jest to moje pierwsze enduro i nigdy nie jeździłem na innych oponach niż crossowe kostki. Jakie opony będą odpowiednie do takiej nawierzchni? Zależy mi na dobrej trakcji w terenie - na asfalcie liczy się natomiast tylko trwałość. Czy opony typu Enduro/Trail będą dla mnie odpowiednie? -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-05-21 11:50:31 | |
Autor: ARO | |
Jakie opony do enduro. | |
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał :
Jakie opony będą odpowiednie do takiej nawierzchni? Zależy mi na dobrej Może i będą odpowiednie. Poszukaj informacji o continental'ach TKC80. To taka ucywilizowana kostka. -- ARQ transalp |
|
Data: 2012-05-21 10:05:36 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Jakie opony do enduro. | |
Dnia (Mon, 21 May 2012 11:50:31 +0200) ktos podajacy sie za ARO
wyklawiaturowal co nastepuje: Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał : Wygladaja podobnie do Mitas E-09, a cena dwa razy wyzsza :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-05-21 12:47:53 | |
Autor: de Fresz | |
Jakie opony do enduro. | |
On 2012-05-21 09:54:54 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:
Jakie opony będą odpowiednie do takiej nawierzchni? Zależy mi na dobrej Zapomnij, nie ma takich. Poszukaj Scorpionów FIM - w zeszłym roku komplet wychodził z 5 dych więcej od Majtasów. Ale nie oczekuj cudów, prowadzą się tylko nieznacznie lepiej na asfalcie (na mokrym są bardziej przewidywalne, choć przy ostrzejszym hamowaniu/przyspieszaniu płyną przepiknie), trwałość może ciut lepsza (i mają homo). Niestety, w tym sporcie trakcja w terenie = klocki = ze 2 komplety na sezon. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-05-21 11:00:06 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Jakie opony do enduro. | |
Dnia (Mon, 21 May 2012 12:47:53 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje: On 2012-05-21 09:54:54 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said: Jak już pisałem trakcja na asfalcie nie ma dla mnie żadnego znaczenia. Asfaltem dojeżdzam tylko do miejsca przeznaczenia a z racji mieszkania w centrum miasta troche tego dojazdu jest. Chodziło mi raczej o to, że Mitasy z serii C to przerost formy nad treścią przy moim endurzeniu. Czy sądzisz, że Mitasy z serii E będą się sprawować równie dobrze na szutrze, drogach gruntowych, polnych leśnych itd a przy okazji nie będą tak na asfalcie? -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-05-21 13:13:33 | |
Autor: de Fresz | |
Jakie opony do enduro. | |
On 2012-05-21 13:00:06 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:
Zapomnij, nie ma takich. Poszukaj Scorpionów FIM - w zeszłym roku To bierz klocki. Asfaltem dojeżdzam tylko do miejsca przeznaczenia a z racji mieszkania w Rozumiem ból, ale dalej uważam, że nie ma sensu brać czegoś, co niby się będzie mniej tępić, ale za to będzie miało gównianą trakcję w terenie. Chodziło mi raczej o to, że Mitasy z serii C to przerost formy nad treścią Miałem kiedyś Kendę (a może to był Maxis? nie pomnę) podobną do E09. Chujnia z grzybnią. Na piasku zero sterowności i momentalne kopanie, w błocie totalne zaklejenie bieżnika zajmowało poniżej 2 sekund i nie hu hu nie chciała się czyścić, na szutrach ok, choć potrafiła się nieźle uślizgnąć na zakrętach. Więcej nie chcę. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-05-21 11:43:03 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Jakie opony do enduro. | |
Dnia (Mon, 21 May 2012 13:13:33 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje: Zapomnij, nie ma takich. Poszukaj Scorpionów FIM - w zeszłym roku OK, dzięki. Przekonałeś mnie. Wydawało mi się, że do takiego pyrkania jak ja uprawiam opony crossowe są bez sensu. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-05-21 16:54:41 | |
Autor: morghul | |
Jakie opony do enduro. | |
OK, dzięki. Przekonałeś mnie. Wydawało mi się, że do takiego To: http://bikepics.com/pictures/2192517/ kolega nazywa pyrkaniem? ;) -- morghul |
|
Data: 2012-05-22 06:49:19 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Jakie opony do enduro. | |
Dnia (Mon, 21 May 2012 16:54:41 +0200) ktos podajacy sie za morghul
wyklawiaturowal co nastepuje: OK, dzięki. Przekonałeś mnie. Wydawało mi się, że do takiego Czasem człowiek sobie spokojnie pyrka aż tu nagle wyskakuje na niego błoto :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-05-23 07:49:42 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
Jakie opony do enduro. | |
W dniu 2012-05-21 13:13, de Fresz pisze:
Miałem kiedyś Kendę (a może to był Maxis? nie pomnę) podobną do E09. Opona gwizdo ino kierownik... ;) Widzialem jak kolesie pyca na e09 po piasku, a przynajmniej trzymaja sie dluugo. W blocie faktycznie bida, ale IMHO nie przez zaklejanie ale przez brak trzymania bocznego. PS. TKC tez leci szybko, IMHO e09 na tyl, a na przod kostka. Do tego o czym pisze Piotrek wystarczy :) pozdr newrom -- RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601 Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2012-05-23 10:28:00 | |
Autor: de Fresz | |
Jakie opony do enduro. | |
On 2012-05-23 07:49:42 +0200, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> said:
Widzialem jak kolesie pyca na e09 po piasku, a przynajmniej trzymaja sie dluugo. Nie no, da się. Jak wpadniesz w piach z pełną pisdą i nie będziesz odpuszczał, to luz. Albo pyrkał bez odwijania. Ale spróbuj tak bardziej klasycznie, wjechać w łachę piachu, przyśpieszyć, zwolnić, zakręt wziąć jakiś. Ja tam odczułem wyraźną różnicę pomiędzy kostkami, a takimi "ęduro", ale może być, żem baletnica. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-05-23 09:04:45 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Jakie opony do enduro. | |
Dnia (Wed, 23 May 2012 10:28:00 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje: Widzialem jak kolesie pyca na e09 po piasku, a przynajmniej trzymaja sie dluugo. Jak kiedyś sobie pojeździłem po piaskowym torze to Mitasy C18/C19 dawały sobie fajnie rade, w sensie że można było skręcać, hamować i przyspieszać. Rozumiem, że na E09 bym się zakopał i tyle? Obrazek poglądowy: https://picasaweb.google.com/114323693805602457106/Enduro_lato#5629162303760780146 -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-05-23 11:35:18 | |
Autor: de Fresz | |
Jakie opony do enduro. | |
On 2012-05-23 11:04:45 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:
Jak kiedyś sobie pojeździłem po piaskowym torze to Mitasy C18/C19 dawały AFAIR one są przeznaczone na głównie na piach i błoto (rzadko rozstawione klocki), więc nie dziwota, że dawały radę. Rozumiem, że na E09 bym się zakopał i tyle? Zupełnie nie tak. W piachu słabe opony sprawiają, że od kierownika wymagane jest jeszcze więcej uwagi i wysiłku, coby się nie wkopać lub wyjebać. Co nie znaczy że ni hu hu nie przejedziesz, bo idać cały czas pełnym ogniem, spokojnie przelecisz, bodaj Czachor swego czasu szalał po terenie jakimś czopkiem. Ale pytanie podstawowe - umiesz tak? Masz odpowiednie zapasy kondychy? Ja tam wolę sobie ułatwiać życie, nie utrudniać na siłę. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-05-23 11:42:55 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
Jakie opony do enduro. [OT] | |
de Fresz pisze:
pełnym ogniem, spokojnie przelecisz, bodaj Czachor swego czasu szalał poSkakał? :) To byłaby niezła reklama wytrzymałości sprzętu. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2012-05-23 11:48:52 | |
Autor: de Fresz | |
Jakie opony do enduro. [OT] | |
On 2012-05-23 11:42:55 +0200, Piotr Rezmer <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> said:
de Fresz pisze: Skakał? :) A nie pamiętam już dokładnie, ale w sumie czemu by nie? ;-) To byłaby niezła reklama wytrzymałości sprzętu. No nie do końca, bo na jakimś całkiem stromym podjeździe coś tam urwał tuż przed szczytem, koło, czy wahacz, duperelkę taką ;-) -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-05-23 11:58:35 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
Jakie opony do enduro. | |
W dniu 2012-05-23 10:28, de Fresz pisze:
Ale spróbuj tak bardziej Pisalem o saharze i ergu Chebbi (oraz przeprawie przez Ramlie i wydurnianie sie po wydmach pomiedzy Ramlia, a Merzouga.). https://lh5.googleusercontent.com/-95BaEPl4PL8/T2RhjfW_DEI/AAAAAAAAH5g/LQaQm0Ro0bs/s800/P4030024.jpg https://lh6.googleusercontent.com/-yxN2gTShyTo/T2RhjgUfe4I/AAAAAAAAH5c/AXa3VlzdAHM/s144/P4030025.jpg Tam sie napedzasz po piasku, duzo miekszym i drobniejszym niz jakikolwiek ktory widzialem u nas. No i suchy do spodu. Jak sie na podjezdzie wypierdzielisz to musisz zjechac bo chocbys byl tuz przed szczytem to nie wjedziesz, nawet na kostkach. Tak wiec da sie na e09 bo to nie opona, a kierownik jedzie. Widzialem tam tez fruwajaca afryke idaca po piasku w sposob ktorego raczej dlugo nie bede mogl nasladowac, chocbym sobie najbardziej spycony motor z najlepszymi oponami na piasek kupil. Ja tam odczułem wyraźną różnicę pomiędzy kostkami, a takimi Roznica jest kolosalna i tego nie neguje, tylko jesli Piotrek potrzebuje do pyrkania i od czasu do czasu wyciagniecia sie z blota to nie ma sensu zeby na kostkach jezdzil. Zreszta udalo mi sie skutecznie zakleic kostke, tak ze opona wygladala jak slick i oczywiscie motocykl nie jechal. No ale bieszczadzkie blota sa dosc specyficzne ;) pozdr newrom -- RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601 Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2012-05-23 12:30:58 | |
Autor: de Fresz | |
Jakie opony do enduro. | |
On 2012-05-23 11:58:35 +0200, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> said:
https://lh6.googleusercontent.com/-yxN2gTShyTo/T2RhjgUfe4I/AAAAAAAAH5c/AXa3VlzdAHM/s144/P4030025.jpgAle spróbuj tak bardziej Tam
Nie jeździłem po pustyni, ale myślę, że podstawowa różnica pomiędzy nią, a naszymi lokalnymi pojeżdżawkami jest w prędkości. Na pustyni masz się gdzie rozpędzić i lecieć ze stałą, dużą prędkością (a to baaaardzo pomaga), względnie na wprost. Na pojeżdżawkach zwykle (no wiadomo, że są jakieś wyjątki), zaraz musisz hamować, lecieć szlaczkiem, skręcać, przyspieszać - to IMHO robi olbrzymią różnicę. No chyba że ktoś potrafi zapiąć 3-4. i iść pełnym ogniem przez zakręty - z mojej strony ukłony (serio). Jak sie na podjezdzie wypierdzielisz to musisz zjechac bo chocbys byl tuz przed szczytem to nie wjedziesz, nawet na kostkach. To akurat niemal zawsze jest prawda, niezależnie od podłoża. Ja tam odczułem wyraźną różnicę pomiędzy kostkami, a takimi Jak patrzę na jego foty, to teren w jakim się porusza wygląda mi na kapkę więcej niż "takie tam pyrkanie". No ale w sumie zawsze może se chłopak sam zaeksperymentować, koszta nie są aż takie powalające. I wtedy niech zda relację, czy fajnie było. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-05-23 11:22:40 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Jakie opony do enduro. | |
Dnia (Wed, 23 May 2012 12:30:58 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje: Roznica jest kolosalna i tego nie neguje, tylko jesli Piotrek potrzebuje do pyrkania i od czasu do czasu wyciagniecia sie z blota to nie ma sensu zeby na kostkach jezdzil. Teraz to już mam mętlik w głowie, ale chyba będę musiał po prostu sam sprawdzić o ile dłużej wytrzyma E09 od C18 i jaka będzie różnica przy mojej jeździe. Założę więc E09 na tył jak się skończy obecna, a z przodu zostawie C19 bo jest jeszcze zdrowa. Jak będzie źle to po prostu wymienie. Dzięki wszystkim za opinie. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-05-23 12:39:40 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
Jakie opony do enduro. | |
de Fresz pisze:
Ja mam z tyłu Kendę podobną do tego mitasa E09. Opona daje radę na asfalcie. W terenie zaś, wierzga na wszystkie strony (boki). Dzięki temu maksymalna bezpieczna prędkość jazdy w terenie spada. Plusy: -zwiększony wysiłek fizyczny podczas jazdy (a może to minus? - zależy jakie są oczekiwania) -więcej zdobytego doświadczenia -po zmianie na prawdziwą kostkę odczujesz niesamowity luksus. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2012-05-23 13:17:40 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
Jakie opony do enduro. | |
W dniu 2012-05-23 12:30, de Fresz pisze:
Nie jeździłem po pustyni, ale myślę, że podstawowa różnica pomiędzy nią, Tez mi sie tak wydawalo, ale podstawowa roznica jest w tym co u nas bys nazwal pylem, a tam jest piaskiem. Cos podobnego widzialem chyba tylko w porcelanowych bezpiecznikach :) Na pustyni masz się gdzie rozpędzić i lecieć ze stałą, dużą prędkością (a to baaaardzo Noo, tak to wyglada jak lecisz po kamienistej pustyni. Po piasku trzeba jezdzic zgodnie z natura wydm, inaczej wbijasz sie w piasek i lecisz na ryj. O, tak: https://lh3.googleusercontent.com/-eLCUsroAbv0/T2Ri1J3i-PI/AAAAAAAAGUw/fimJ2DQRRzc/s400/IMG_1397a.jpg Generalnie u nas sie nie da nauczyc jezdzic po tamtejszej pustyni, a jak mi kumpel tak mowil to mu nie wierzylem :-) Fajnie to wyglada jak lokales jedzie se spokojnie mopedem po piasku, a chlopaki na endurakach co chwila sie kopia i leza :) Na pojeżdżawkach zwykle (no wiadomo, że są Ja tam nie umiem, przeleki mam. Wystarcza mi sie przejezdzam piasek w tempie 30-50km/h i nie wypierdzielam sie przy tym. W kazdym razie jak przyspieszam to jakos to idzie :) To akurat niemal zawsze jest prawda, niezależnie od podłoża. No nie mow ze na lekkiej pochylosci zjezdzasz na dol i ponownie atakujesz... pozdr newrom -- RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601 Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2012-05-23 14:35:46 | |
Autor: de Fresz | |
Jakie opony do enduro. | |
On 2012-05-23 13:17:40 +0200, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> said:
To akurat niemal zawsze jest prawda, niezależnie od podłoża. Lekkiej pochyłości nie nazywam podjazdem ;-) -- Pozdrawiam de Fresz |
|