Data: 2010-12-11 14:54:14 | |
Autor: Michoo | |
Jakie opony do górala zmniejszające opory toczenia ? | |
W dniu 11.12.2010 13:15, . pisze:
Kupiłem półtora roku temu rower górki za ok 1690 firmy Giant w sklepieA ile razy go serwisowałeś od tego momentu? Czy ktoś mógłby mi polecić opony które nie tracąc właściwości terenowychA skąd wniosek, że wynika z opon a nie z krzywo pracującego i nienasmarowanego mechanizmu? Do tego duże znaczenie ma jak pompujesz opony. i wystarczy trochę większy wiatr i jazda stajeNa wietrze to głównie Twoje rozmiary mają znaczenie ;) byle rower potrafi mnie wyprzedzić :)A to raczej wyprzedzają Cię rowerzyści a nie same rowery ;) W wakacje trochę dojeżdżałem do pracy - na 15 kilometrach różnica pomiędzy rowerem wyczyszczonym i nasmarowanym a zapiaszczonym po deszczu wynosiła jakieś ~12% na całej trasie i około ~18% w prędkości maksymalnej (po ulicach). Dla porównania: przy moich wymiarach jesienny wiatr wprowadził opóźnienie ~25% na całej trasie. -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2010-12-11 16:38:05 | |
Autor: . | |
Jakie opony do górala zmniejszające opory toczenia ? | |
Użytkownik "Michoo" <michoo_news@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:idvvpn$2of$1@news.onet.pl... W wakacje trochę dojeżdżałem do pracy - na 15 kilometrach różnica pomiędzy rowerem wyczyszczonym i nasmarowanym a zapiaszczonym po deszczu wynosiła jakieś ~12% na całej trasie i około ~18% w prędkości maksymalnej (po ulicach). Dla porównania: przy moich wymiarach jesienny wiatr wprowadził opóźnienie ~25% na całej trasie. Rower nie daleko po kupnie nasmarowałem to znaczy łańcuch i koła zębate płynnym smarem do rowerów ale teraz mam czarny brudzący smar na łańcuchy gdy spadnie łańcuch ciężko wymyć ręce, opony pompuje dosyć mocno ale mam pompkę ręczną więc nie wiem jakie jest realne ciśnienie. |
|
Data: 2010-12-11 16:59:56 | |
Autor: Michoo | |
Jakie opony do górala zmniejszające opory toczenia ? | |
W dniu 11.12.2010 16:38, . pisze:
Rower nie daleko po kupnie nasmarowałem to znaczy łańcuch i koła zębateI od tego czasu nic więcej? Żadnej regulacji? Jak kupowałem Krossa to warunkiem uzyskania gwarancji było stawienie się na przegląd po miesiącu. Albo sam (jak umiesz) wyczyść, nasmaruje, wyreguluj całość albo zapłać jakiemuś serwisowi te 50zł, żeby zrobili to za ciebie. ale teraz mam czarny brudzący smar na łańcuchyMoje doświadczenie mówi, że smar grafitowany jest dobry, żeby ubrudzić łańcuch (no i w miarę likwiduje skrzypienie). Kupiłem kiedyś smar do łańcuchów (konsystencja gęstego oleju) i zakraplam nim każde ogniwo osobno, daję 5 minut na dobre wsiąknięcie i wycieram szmatą - łańcuch się tak nie brudzi (nie klei się np. drobny pył jaki można znaleźć w lasach) i po nasmarowaniu czuć(i widać na liczniku ;) ), że się lepiej jedzie. opony pompuje dosyć mocno ale mamTo podjedź na stację benzynową ;) Miałem raz tak, że do roboty jechało mi się strasznie "ciężko" - po wyjściu zahaczyłem o stację benzynową i napompowałem z 1.8 na 3.2 - różnica była kolosalna. -- Pozdrawiam Michoo |
|