Jakie opony do górala zmniejszające opory toczenia ?

Data: 2010-12-11 16:14:12
Autor: PeJot
Jakie opony do górala zmniejszające opory toczenia ?
W dniu 2010-12-11 13:15,  . pisze:

Czy ktoś mógłby mi polecić opony które nie tracąc właściwości terenowych
posiadają zmniejszony opór toczenia ? opony które są w komplecie nie
bardzo nadają się do
typowej jazdy turystycznej szczególnie po asfalcie po prostu opór
toczenia jest zbyt duży i wystarczy trochę większy wiatr i jazda staje
się udręką, byle rower potrafi mnie wyprzedzić :)

Musisz iść na kompromis. Opona do jazdy po asfalcie będzie taka sobie w terenie, choć na *suchych* drogach terenowych raczej sobie poradzi. Moj typ to np. Maxxis Wormdrive.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-11 16:41:27
Autor: .

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ie04gj$gpe$1@news.onet.pl...
W dniu 2010-12-11 13:15,  . pisze:

[...]

No ta jest dużo tańsza ok 50 zł w porównaniu do poprzednich.
Nie chciał bym zmieniać dętek mam standardowe.

Data: 2010-12-11 17:00:46
Autor: BoDro
  . pisze:

Moj typ to np. Maxxis Wormdrive.

No ta jest dużo tańsza ok 50 zł w porównaniu do poprzednich.
Nie chciał bym zmieniać dętek mam standardowe.

modeli opon tego typu (dość gładki bieżnik na grzbiecie i wydatne klocki po bokach - czyli "semislick") jest do wyboru, do koloru. Standardowe dętki bez problemu obsłużą opony o szerokości 1,75" do 2,2".

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-12-11 16:43:22
Autor: Mariusz Kruk
Jakie opony do górala zmniejszające opory toczenia ?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "PeJot"
Musisz iść na kompromis. Opona do jazdy po asfalcie będzie taka sobie w terenie, choć na *suchych* drogach terenowych raczej sobie poradzi. Moj typ to np. Maxxis Wormdrive.

Wormdrive'y mają dwie wady:
1) Były w którymś momencie bardzo kiepskie serie w sensie łatwości
przebicia.
2) Nie są już produkowane. Jak gdziekolwiek je jeszcze dostaniesz, będą
to leżaki magazynowe sprzed kilku lat.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-12-11 16:49:16
Autor: PeJot
W dniu 2010-12-11 16:43, Mariusz Kruk pisze:

Wormdrive'y mają dwie wady:
1) Były w którymś momencie bardzo kiepskie serie w sensie łatwości
przebicia.
2) Nie są już produkowane.

Niestety.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-11 17:07:15
Autor: .
Jakie opony do górala zmniejszające opory toczenia ?
Dzięki wszystkim !
A czy jest sens wymiany hamulców ? niby da się to wyregulować ale ja bym chciał coś bezobsługowego na lata.
Kilka razy się rozczarowałem gdy w długiej podróży coś mi obcierało, jak z amortyzacją siodełka ?
W sumie mógł bym zainwestować w serwis żeby mi to ładnie zrobili szczególnie regulację przerzutek żeby łańcuch nie spadał, opony wymienię sobie sam lub potestuję mocniejsze pompowanie. Myślałem też na wymianą kierownicy na taką z "rogami" bo przeguby dłoni mocno się męczą ewentualnie dokupię rogi.

Data: 2010-12-11 17:15:05
Autor: BoDro
  . pisze:

[...]

Wspomniany smar grafitowy możesz rozcieńczyć olejem, oliwką itp. i postępować, jak pisze przedpiśca.
Nie ma bezobsługowych hamulców - trzeba od czasu do czasu wymienić klocki i poprawić regulację całości.
Dla mnie amortyzowana sztyca to zawracanie d..y - dość dosłownie, gdy złapie luzy :-)
Rogi możesz zamontować - będzie to tańsze rozwiązanie, niż wymiana kiery

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-12-12 00:17:02
Autor: Kazimierz Uromski
On 11.12.2010 17:15, BoDro wrote:

[...]

Jedyne bezobsługowe hamulce ma ostre koło, torpedo jest też dość mocno bezobsługowe. Oba rozwiązania jednak nie specjalnie pasują do pojazdu nazywanego "góralem".
Od amortyzowanej sztycy o wiele lepsze jest bardziej elastyczne siodełko - od full-sprężyn, przez takie o jednym "zawijasie" do takich, w których amortyzująca jest sama skóra (lub inna powierzchnia).

Data: 2010-12-12 12:16:22
Autor: PeJot
W dniu 2010-12-11 16:49, PeJot pisze:
[...]

Tym niemniej, mam 3 opony w wersji kevlarowej, zakupione z zapasów magazynowych i nie zauważyłem jakichś nieprawidłowości.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Jakie opony do górala zmniejszające opory toczenia ?