Data: 2010-04-12 23:15:43 | |
Autor: Michał | |
Jakie opony na długie wycieczki | |
Witam
Jakie polecacie opony spełniające takie warunki: - tanie (do 50 pln max) - dla lekkiej osoby (50 kg) - w miarę niskie opory toczenia - dobra przyczepność w terenie - dla dziewczyny zastosowanie: długie wycieczki po lasach (ścieżki, kamienie drobne, małe), jazda po drogach polnych itp, czasami asfalt ale to nie więcej raczej niż 30 % wycieczki. Zastanawiam się czy warto byłoby kupić 1.75? Czy lepiej zwykłe 1.95? Niska masa to lepiej może wąska opona? Myślałem nad Kenda Karma 2.0. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-12 14:19:39 | |
Autor: Michał 'miok' RzeĽnik | |
Jakie opony na długie wycieczki | |
On 12 Kwi, 23:15, Michał <michal_...@onet.pl> wrote:
Witam Schwalbe Hurricane. Uwielbiam je :) Maj± dobry współczynnik masa do ceny, w sam raz na lżejszy teren oraz asfalt. |
|
Data: 2010-04-12 23:22:23 | |
Autor: Norbert | |
Jakie opony na długie wycieczki | |
zastosowanie: długie wycieczki po lasach (¶cieżki, kamienie drobne, małe), jazda po drogach polnych itp, czasami asfalt ale to nie więcej raczej niż 30 % wycieczki. Ja ostatnio kupilem tanie Kenda Kobra 2.0 i jestem bardzo zadowolony, swietnie sie tocza i trzymaja nawierzchni. |
|
Data: 2010-04-12 23:24:22 | |
Autor: Norbert | |
Jakie opony na długie wycieczki | |
Ja ostatnio kupilem tanie Kenda Kobra 2.0 i jestem bardzo zadowolony, swietnie sie tocza i trzymaja nawierzchni. O takie http://allegro.pl/item998213804_kenda_kobra_k885_26x2_0_50_559_60tpi_tylko_498_gr.html |
|
Data: 2010-04-13 00:15:25 | |
Autor: mari | |
Jakie opony na długie wycieczki | |
W dniu 2010-04-12 23:22, Norbert pisze:
Również polecam Kobry, tocz± się zadziwiaj±co lekko, szczególnie jak na 2.0 |
|
Data: 2010-04-13 08:12:32 | |
Autor: Rycki | |
Jakie opony na długie wycieczki | |
Michał pisze:
Witam Hutchinson Python 2.0 w wersji drucianej. Dlatego, że w piachu nie mają sobie równych, a wiem, że mojej małżonce piach sprawiał najwięcej kłopotów z przejazdem. Do tego mają niskie opory toczenia, radzą sobie dobrze z umiarkowanym błotem. Są szerokie w porównaniu z innymi oponami 2.0 i producent zaleca niższe ciśnienie niż konkurencja, przez co jazda jest bardziej komfortowa. Do wad można zaliczyć wycie na asfalcie. Wyglądają tak: http://tiny.pl/hgkg6 Pzdr, Rycki |
|
Data: 2010-04-13 09:56:26 | |
Autor: granat | |
Jakie opony na długie wycieczki | |
Rycki pisze:
Hutchinson Python 2.0 w wersji drucianej. ja rowniez polecam pytonki. po asfalcie chodza jak slicki, w piachu radza sobie jak zadne inne. tylko na bloto kompletnie sie nie nadaja. granat |
|
Data: 2010-04-13 12:31:52 | |
Autor: SN .. AP | |
Jakie opony na długie wycieczki | |
Hutchinson Python 2.0 w wersji drucianej. Dlatego, że w piachu nie maj± sobie równych, a wiem, że mojej małżonce piach sprawiał najwięcej kłopotów z przejazdem. Do tego maj± niskie opory toczenia, radz± sobie dobrze z umiarkowanym błotem. S± szerokie w porównaniu z innymi oponami 2.0 i producent zaleca niższe ci¶nienie niż konkurencja, przez co jazda jest bardziej komfortowa. Do wad można zaliczyć wycie na asfalcie. Mam je tyle ze kevlarowe - bierznik zlazi w oczach mimo ze waze 67kg nie sa dobre w zakretach - racing ralph jest 100 razy lepsza opona a cenowo wychodza tak samo. Dla mnie najlepszymi oponami na asfalt i teren sa Irc Mythos kevlar 1.95 do 2.10 zwlaszcza wersja pierwsza. A na asfalt tylko to nawet tanie Kenda Kwest i Khan Drutowki waza po 498 do 540 gram 1.5 |
|
Data: 2010-04-13 14:03:28 | |
Autor: granat | |
Jakie opony na długie wycieczki | |
SN .. AP pisze:
Mam je tyle ze kevlarowe - bierznik zlazi w oczach mimo ze waze 67kg pewnie trafiles jakies parchy co na polce dlugo lezaly. mam zupelnie inne zdanie. bezdentkowe python mcr od jesieni 2007, czyli pelne dwa sezony (ok. 10kkm) a w tym: jazda miejska, teren + kilka maratonow. jeszce sie nieskonczyly. granat |
|
Data: 2010-04-13 15:55:00 | |
Autor: Wojciech Penar | |
Jakie opony na długie wycieczki | |
SN .. AP pisze:
Hutchinson Python 2.0 w wersji drucianej. Dlatego, że w piachu nie maj± sobie równych, a wiem, że mojej małżonce piach sprawiał najwięcej kłopotów z przejazdem. Do tego maj± niskie opory toczenia, radz± sobie dobrze z umiarkowanym błotem. S± szerokie w porównaniu z innymi oponami 2.0 i producent zaleca niższe ci¶nienie niż konkurencja, przez co jazda jest bardziej komfortowa. Do wad można zaliczyć wycie na asfalcie. A to ja się podepnę pod pytanie: Jeżdżę głównie w terenie, gruntówki, szutry, często w błocie, czasem w piasku. Zmor± s± różne przedmioty wbijaj±ce się w oponę (najczę¶ciej kolce tarniny, rzadziej szkło, ostre kamienie), na które użytkowany aktualnie Tomahawk nie ma żadnej odporno¶ci. Czasem trafi się kawałek asfaltu czy polbruku (staram się, by nie więcej niż jakie¶ 10%, ale do pracy dojechać trzeba i robi±c 95% trasy off-road człowiek bywa uciapany). Praktycznie nie jeżdżę po kamieniach, aczkolwiek to kwestia czasu, pojawiła się motywacja na górki ;) JeĽdziec - waga ciężka, rower - MTB, hardtail Zeszły sezon upłyn±ł pod znakiem XC A.T. jako opony napędowej (bardzo dobrze się spisała jak na moje umiejętno¶ci i potrzeby) oraz dorzynania Maxxis Tomahawk na przodzie (przy moim stylu jazdy ta opona to pomyłka). Pierwszy pomysł: para IRC Mythos XC II - ale podobno nie lubi± się z asfaltem i gładkim, dobrze ubitym szutrem (przednia opona podobno kiepsko trzyma w zakrętach). Prawda czy mit? Drugi zestaw: Michelin XC A.T. na tył, XC Dry 2 na przód. Pierwsz± znam i na przodzie bym się jej trochę obawiał, druga ma gęstszy bieżnik i tu bym widział jej przewagę na twardej i suchej nawierzchni. Trzeci pomysł - Schwalbe: Racing Ralph 2.1 jako prowadz±ca i Nobby Nic 2.1 lub Fat Albert 2.25 jako napędowa Co koledzy o tym my¶l±? Zwłaszcza w kontek¶cie trwało¶ci, odporno¶ci na przebicie i prowadzenia w zakrętach. Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2010-04-13 18:26:58 | |
Autor: SN .. AP | |
Jakie opony na długie wycieczki | |
Pierwszy pomysł: para IRC Mythos XC II - ale podobno nie lubi± się MIT - jezdzilem na naprawde wielu typach opon i twierdze ze najpewniej i najszybciej pokonywalem zakrety wlasnie na mythosie.
Jak duzo wazysz to daruj sobie te opony zwlaszcza jesli chodzi o tylne kolo. (na przod obojetnie ktora choc wybral bym NN). Na tyl cos co szybko sie nie zjedzie moze byc mythos (drutowka czy kevlar nie ma wielkiej roznicy). Ale ogolnie to kupil bym na twoim miejscu komplet IRC mythos. |
|