Data: 2010-04-13 08:12:32 | |
Autor: Rycki | |
Jakie opony na dĹugie wycieczki | |
MichaĹ pisze:
Witam Hutchinson Python 2.0 w wersji drucianej. Dlatego, Ĺźe w piachu nie majÄ sobie rĂłwnych, a wiem, Ĺźe mojej maĹĹźonce piach sprawiaĹ najwiÄcej kĹopotĂłw z przejazdem. Do tego majÄ niskie opory toczenia, radzÄ sobie dobrze z umiarkowanym bĹotem. SÄ szerokie w porĂłwnaniu z innymi oponami 2.0 i producent zaleca niĹźsze ciĹnienie niĹź konkurencja, przez co jazda jest bardziej komfortowa. Do wad moĹźna zaliczyÄ wycie na asfalcie. WyglÄ dajÄ tak: http://tiny.pl/hgkg6 Pzdr, Rycki |
|
Data: 2010-04-13 09:56:26 | |
Autor: granat | |
Jakie opony na dĹugie wycieczki | |
Rycki pisze:
Hutchinson Python 2.0 w wersji drucianej. ja rowniez polecam pytonki. po asfalcie chodza jak slicki, w piachu radza sobie jak zadne inne. tylko na bloto kompletnie sie nie nadaja. granat |
|
Data: 2010-04-13 12:31:52 | |
Autor: SN .. AP | |
Jakie opony na długie wycieczki | |
Hutchinson Python 2.0 w wersji drucianej. Dlatego, że w piachu nie mają sobie równych, a wiem, że mojej małżonce piach sprawiał najwięcej kłopotów z przejazdem. Do tego mają niskie opory toczenia, radzą sobie dobrze z umiarkowanym błotem. Są szerokie w porównaniu z innymi oponami 2.0 i producent zaleca niższe ciśnienie niż konkurencja, przez co jazda jest bardziej komfortowa. Do wad można zaliczyć wycie na asfalcie. Mam je tyle ze kevlarowe - bierznik zlazi w oczach mimo ze waze 67kg nie sa dobre w zakretach - racing ralph jest 100 razy lepsza opona a cenowo wychodza tak samo. Dla mnie najlepszymi oponami na asfalt i teren sa Irc Mythos kevlar 1.95 do 2.10 zwlaszcza wersja pierwsza. A na asfalt tylko to nawet tanie Kenda Kwest i Khan Drutowki waza po 498 do 540 gram 1.5 |
|
Data: 2010-04-13 14:03:28 | |
Autor: granat | |
Jakie opony na długie wycieczki | |
SN .. AP pisze:
Mam je tyle ze kevlarowe - bierznik zlazi w oczach mimo ze waze 67kg pewnie trafiles jakies parchy co na polce dlugo lezaly. mam zupelnie inne zdanie. bezdentkowe python mcr od jesieni 2007, czyli pelne dwa sezony (ok. 10kkm) a w tym: jazda miejska, teren + kilka maratonow. jeszce sie nieskonczyly. granat |
|
Data: 2010-04-13 15:55:00 | |
Autor: Wojciech Penar | |
Jakie opony na długie wycieczki | |
SN .. AP pisze:
Hutchinson Python 2.0 w wersji drucianej. Dlatego, że w piachu nie mają sobie równych, a wiem, że mojej małżonce piach sprawiał najwięcej kłopotów z przejazdem. Do tego mają niskie opory toczenia, radzą sobie dobrze z umiarkowanym błotem. Są szerokie w porównaniu z innymi oponami 2.0 i producent zaleca niższe ciśnienie niż konkurencja, przez co jazda jest bardziej komfortowa. Do wad można zaliczyć wycie na asfalcie. A to ja się podepnę pod pytanie: Jeżdżę głównie w terenie, gruntówki, szutry, często w błocie, czasem w piasku. Zmorą są różne przedmioty wbijające się w oponę (najczęściej kolce tarniny, rzadziej szkło, ostre kamienie), na które użytkowany aktualnie Tomahawk nie ma żadnej odporności. Czasem trafi się kawałek asfaltu czy polbruku (staram się, by nie więcej niż jakieś 10%, ale do pracy dojechać trzeba i robiąc 95% trasy off-road człowiek bywa uciapany). Praktycznie nie jeżdżę po kamieniach, aczkolwiek to kwestia czasu, pojawiła się motywacja na górki ;) Jeździec - waga ciężka, rower - MTB, hardtail Zeszły sezon upłynął pod znakiem XC A.T. jako opony napędowej (bardzo dobrze się spisała jak na moje umiejętności i potrzeby) oraz dorzynania Maxxis Tomahawk na przodzie (przy moim stylu jazdy ta opona to pomyłka). Pierwszy pomysł: para IRC Mythos XC II - ale podobno nie lubią się z asfaltem i gładkim, dobrze ubitym szutrem (przednia opona podobno kiepsko trzyma w zakrętach). Prawda czy mit? Drugi zestaw: Michelin XC A.T. na tył, XC Dry 2 na przód. Pierwszą znam i na przodzie bym się jej trochę obawiał, druga ma gęstszy bieżnik i tu bym widział jej przewagę na twardej i suchej nawierzchni. Trzeci pomysł - Schwalbe: Racing Ralph 2.1 jako prowadząca i Nobby Nic 2.1 lub Fat Albert 2.25 jako napędowa Co koledzy o tym myślą? Zwłaszcza w kontekście trwałości, odporności na przebicie i prowadzenia w zakrętach. Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2010-04-13 18:26:58 | |
Autor: SN .. AP | |
Jakie opony na długie wycieczki | |
Pierwszy pomysł: para IRC Mythos XC II - ale podobno nie lubią się MIT - jezdzilem na naprawde wielu typach opon i twierdze ze najpewniej i najszybciej pokonywalem zakrety wlasnie na mythosie.
Jak duzo wazysz to daruj sobie te opony zwlaszcza jesli chodzi o tylne kolo. (na przod obojetnie ktora choc wybral bym NN). Na tyl cos co szybko sie nie zjedzie moze byc mythos (drutowka czy kevlar nie ma wielkiej roznicy). Ale ogolnie to kupil bym na twoim miejscu komplet IRC mythos. |
|