Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jakie opony na tył?

Jakie opony na tył?

Data: 2009-08-25 06:19:32
Autor: Piotr Cz
Jakie opony na tył?
Witam!
Kupiłem niedawno samochód, z dwoma kompletami opon.
4x letnie i 2x uniwersalne oraz 2x zimówki
Teraz jeżdżę na letnich - wiadomo, ale jak zrobić w zimie. Uniwersalne
na tył czy na przód?
Domyślam się, że zimówki są lepsze na zimę niż uniwersalne.
Z jednej strony z tyłu powinny być lepsze opony, żeby nie majtało
tyłkiem.
Z drugiej strony na kołach napędowych powinny być lepsze.
Jak to zrobić?
Pozdrawiam
Piotr Czuba

Data: 2009-08-25 14:17:51
Autor: to
Jakie opony na tył?
Piotr Cz wrote:

Kupiłem niedawno samochód, z dwoma kompletami opon. 4x letnie i 2x
uniwersalne oraz 2x zimówki Teraz jeżdżę na letnich - wiadomo, ale jak
zrobić w zimie. Uniwersalne na tył czy na przód?
Domyślam się, że zimówki są lepsze na zimę niż uniwersalne. Z jednej
strony z tyłu powinny być lepsze opony, żeby nie majtało tyłkiem.
Z drugiej strony na kołach napędowych powinny być lepsze. Jak to zrobić?

Jedną uniwersalna założyć na zapas, drugą schować, a na zimę dokupić dwie podobne opony jak masz i założyć na przód, a stare dać na tył (o ile nie są bardzo zużyte).

--
cokolwiek

Data: 2009-08-25 16:24:12
Autor: J.F.
Jakie opony na tył?
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4a93f28f$1news.home.net.pl...
Piotr Cz wrote:
Kupiłem niedawno samochód, z dwoma kompletami opon. 4x letnie i 2x
uniwersalne oraz 2x zimówki Teraz jeżdżę na letnich - wiadomo, ale jak
zrobić w zimie. Uniwersalne na tył czy na przód?
Jedną uniwersalna założyć na zapas, drugą schować, a na zimę dokupić dwie
podobne opony jak masz i założyć na przód, a stare dać na tył (o ile nie
są bardzo zużyte).

A ja tam po poprzeniej zimie jestem dosc zadowolony z Debica Navigator.

I koniec ze zmienianiem :-)

J.

Data: 2009-08-26 01:08:00
Autor: Tomasz Pyra
Jakie opony na tył?
J.F. pisze:

A ja tam po poprzeniej zimie jestem dosc zadowolony z Debica Navigator.

Całkiem dobra... szutrówka ;)
Zimą Dębice Frigo biją je na głowę.

Data: 2009-08-26 09:49:06
Autor: J.F.
Jakie opony na tył?
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h71rfh$3mu$1nemesis.news.neostrada.pl...
J.F. pisze:
A ja tam po poprzeniej zimie jestem dosc zadowolony z Debica Navigator.

Całkiem dobra... szutrówka ;)
Zimą Dębice Frigo biją je na głowę.

No coz, zime w tym roku mielismy prawdziwa a nie mialem powodow do narzekania.

Co prawda po raz pierwszy zakladalem lancuchy .. ale wczesniej nie jezdzilem przez przelecz Okraj :-)

J.

Data: 2009-08-25 16:34:27
Autor: radekp@konto.pl
Jakie opony na tył?
25 Aug 2009 16:17:51 +0200, w <4a93f28f$1@news.home.net.pl>, to <to@abc.xyz>
napisał(-a):

Jedną uniwersalna założyć na zapas, drugą schować, a na zimę dokupić dwie podobne opony jak masz i założyć na przód, a stare dać na tył (o ile nie są bardzo zużyte).

Pozostaje mieć nadzieje, że nie posłucha tej "rady" :).

Data: 2009-08-25 16:39:54
Autor: to
Jakie opony na tył?
radekp@konto.pl wrote:

Jedną uniwersalna założyć na zapas, drugą schować, a na zimę dokupić
dwie podobne opony jak masz i założyć na przód, a stare dać na tył (o
ile nie są bardzo zużyte).

Pozostaje mieć nadzieje, że nie posłucha tej "rady" :).

Bo? W autoświecie radzili inaczej?

--
cokolwiek

Data: 2009-08-25 18:52:55
Autor: radekp@konto.pl
Jakie opony na tył?
25 Aug 2009 18:39:54 +0200, w <4a9413da$1@news.home.net.pl>, to <to@abc.xyz>
napisał(-a):

radekp@konto.pl wrote:

>> Jedną uniwersalna założyć na zapas, drugą schować, a na zimę dokupić
>> dwie podobne opony jak masz i założyć na przód, a stare dać na tył (o
>> ile nie są bardzo zużyte).
> > Pozostaje mieć nadzieje, że nie posłucha tej "rady" :).

Bo? W autoświecie radzili inaczej?

Po twojemu to radzili w twoim auto światku...

Data: 2009-08-25 17:03:26
Autor: to
Jakie opony na tył?
radekp@konto.pl wrote:

Po twojemu to radzili w twoim auto światku...

Ciekawe, że chyba każdy kto sprawdził w praktyce oba rozwiązania pisze dokładnie to samo co ja...

--
cokolwiek

Data: 2009-08-25 15:23:51
Autor: Paul
Jakie opony na tył?
Piotr Cz pisze:
Witam!
Kupiłem niedawno samochód, z dwoma kompletami opon.
4x letnie i 2x uniwersalne oraz 2x zimówki
Teraz jeżdżę na letnich - wiadomo, ale jak zrobić w zimie. Uniwersalne
na tył czy na przód?
Domyślam się, że zimówki są lepsze na zimę niż uniwersalne.
Z jednej strony z tyłu powinny być lepsze opony, żeby nie majtało
tyłkiem.
Z drugiej strony na kołach napędowych powinny być lepsze.
Jak to zrobić?
Pozdrawiam
Piotr Czuba

przecież to przednie koła się skręcają i one powinny mieć jak najlepszą
przyczepność.

Data: 2009-08-25 15:55:54
Autor: P.H.
Jakie opony na tył?

przecież to przednie koła się skręcają i one powinny mieć jak najlepszą
przyczepność.

taaaaa jasne
było już 100000000000000000x na grupie (drugi nieśmiertelny temat po światłach w dzień)

Data: 2009-08-25 16:19:58
Autor: Paul
Jakie opony na tył?
P.H. pisze:

taaaaa jasne
było już 100000000000000000x na grupie (drugi nieśmiertelny temat po
światłach w dzień)

mogło być i 1000000000000000000000000000000000000000000000000 razy, ale
miszczowie z tej grupy praw fizyki nie zmienią.

Data: 2009-08-25 17:01:04
Autor: Jakub Witkowski
Jakie opony na tył?
Paul pisze:
P.H. pisze:
taaaaa jasne
było już 100000000000000000x na grupie (drugi nieśmiertelny temat po
światłach w dzień)

mogło być i 1000000000000000000000000000000000000000000000000 razy, ale
miszczowie z tej grupy praw fizyki nie zmienią.

Sądzisz że nie znają jej również:
- producenci aut
- producenci opon
- specjaliści z ADAC
?

http://www.oponykozak.pl/porada,5,lepsze-opony-na-tyl
http://wysokieobroty.moto.pl/auto/1,48297,3941512.html
http://www.auto-swiat.pl/forum/forum.asp?Artykul=13365&Watek=905709&WatekStr=1&DA=170920062312&RewriteParam=Lepsze-opony-na-tyl-

"Najgroźniejszą i najtrudniejszą do opanowania sytuacją jest silne i niespodziewane
zarzucenie tyłu samochodu (lub nawet obrócenia wokół własnej osi) w przypadku hamowania
na śliskiej nawierzchni lub w przypadku jazdy po łuku. Łatwo w takim przypadku utracić
całkowitą kontrolę nad pojazdem. W przypadku poślizgu kół osi przedniej podczas przyspieszania
lub hamowania ograniczona zostaje kierowalność pojazdu. Aby ją odzyskać wystarczy zmniejszyć
nacisk na pedał hamulca lub przyspieszania. Z tego też względu producenci opon i samochodów
zalecają montowanie nowych lub mniej zużytych opon zawsze na tylnej osi - niezależnie od tego,
czy samochód posiada napęd na przednie, czy też tylne koła."

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2009-08-25 16:49:13
Autor: to
Jakie opony na tył?
Jakub Witkowski wrote:

"Najgroźniejszą i najtrudniejszą do opanowania sytuacją jest silne i
niespodziewane zarzucenie tyłu samochodu (lub nawet obrócenia wokół
własnej osi) w przypadku hamowania na śliskiej nawierzchni lub w
przypadku jazdy po łuku. Łatwo w takim przypadku utracić całkowitą
kontrolę nad pojazdem. W przypadku poślizgu kół osi przedniej podczas
przyspieszania lub hamowania ograniczona zostaje kierowalność pojazdu.
Aby ją odzyskać wystarczy zmniejszyć nacisk na pedał hamulca lub
przyspieszania. Z tego też względu producenci opon i samochodów zalecają
montowanie nowych lub mniej zuĹźytych opon zawsze na tylnej osi -
niezależnie od tego, czy samochód posiada napęd na przednie, czy też
tylne koła."

Ładna teoria, ale w praktyce to bzdura. Jeśli masz właściwie ustawiony fotel to jadąc po łuku czujesz "w plecach", że tył zaczyna odjeżdżać i masz mnóstwo czasu na delikatną kontrę, jeśli natomiast stracisz przyczepność przodem to jest duża szansa, że zanim ją odzyskasz będziesz już na przeciwnym pasie lub na drzewie.

--
cokolwiek

Data: 2009-08-25 22:12:21
Autor: scob
Jakie opony na tył?

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4a941609$1news.home.net.pl...

Ładna teoria, ale w praktyce to bzdura. Jeśli masz właściwie ustawiony
fotel to jadąc po łuku czujesz "w plecach", że tył zaczyna odjeżdżać i
masz mnóstwo czasu (...)

a twoja teroria ma zastosowanie raczej do obywateli, którzy przeżyli już z _jeden_ poślizg i dalej jeżdżą ;-). IMO do tych, co pytają "jakie opony gdzie" -już nie

Data: 2009-08-26 17:49:31
Autor: J.F.
Jakie opony na tył?
Użytkownik "scob" <scob123@321tlen.pl> napisał w wiadomości news:h71had$vcj$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości
Ładna teoria, ale w praktyce to bzdura. Jeśli masz właściwie ustawiony
fotel to jadąc po łuku czujesz "w plecach", że tył zaczyna odjeżdżać i
masz mnóstwo czasu (...)

a twoja teroria ma zastosowanie raczej do obywateli, którzy przeżyli już z _jeden_ poślizg i dalej jeżdżą ;-). IMO do tych, co pytają "jakie opony gdzie" -już nie

Jeden poslizg to za malo :-(

J.

Data: 2009-08-25 16:41:43
Autor: J.F.
Jakie opony na tył?
Użytkownik "Paul" <example@example.com> napisał w wiadomości news:h70olb$dmf$1achot.icm.edu.pl...
przecież to przednie koła się skręcają i one powinny mieć jak najlepszą
przyczepność.

Nie jest to takie proste niestety - jak przod bedzie trzymal, a tyl nie, to dlugo autem nie pojezdzisz.

Ale przy mniej drastycznej roznicy przyczepnosci to jest zysk z lepszych kol na przodzie, szczegolnie w FWD.

J.

Data: 2009-08-25 16:50:11
Autor: to
Jakie opony na tył?
J.F. wrote:

Nie jest to takie proste niestety - jak przod bedzie trzymal, a tyl nie,
to dlugo autem nie pojezdzisz.

Ale przy mniej drastycznej roznicy przyczepnosci to jest zysk z lepszych
kol na przodzie, szczegolnie w FWD.

Masz całkowitą rację, dlatego właśnie zaproponowałem kupno dwóch opon zimowych i wrzucenie ich na przód.

--
cokolwiek

Data: 2009-08-26 01:29:35
Autor: Tomasz Pyra
Jakie opony na tył?
to pisze:

Masz całkowitą rację, dlatego właśnie zaproponowałem kupno dwóch opon zimowych i wrzucenie ich na przód.

Nie lepiej kupić cztery Dębicę Frigo w jakimś wąskim, tanim rozmiarze?

To najtańsza zimówka i w sumie najlepsza opona na śnieg z homologacją drogową jaką widziałem.

Data: 2009-08-27 01:08:57
Autor: to
Jakie opony na tył?
Tomasz Pyra wrote:

To najtańsza zimówka i w sumie najlepsza opona na śnieg z homologacją
drogową jaką widziałem.

Może i tak, ale ile u nas tego śniegu? Taka opona nie będzie raczej rewelacyjna w naszych typowych zimowych warunkach (trochę mokro, trochę sucho, trochę błota).

--
cokolwiek

Data: 2009-08-25 15:59:07
Autor: 'Tom N'
Jakie opony na tył?
Piotr Cz w
<news:77044760-05d8-485e-8084-6a457e3d0d61b15g2000yqd.googlegroups.com>:

Jak to zrobić?

Przeczytać wątek "Nowe opony, gdzie założyć?" sprzed tygodnia.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-08-25 16:39:54
Autor: xs
Jakie opony na tył?
Piotr Cz <pio.czuba@gmail.com> napisał(a):
Jak to zrobic?

Chyba jako jedyny z tutaj piszacych mialem okazje potestowac obie konfiguracje na zamknietym torze, gdzie nawierzchnia wygladala 50% snieg / 30% wyslizgany snieg / 20% lod. Letnie przod / zimowe tyl:

Dopiero po kilkunastu probach udalo sie w ogole ruszyc z miejsca (z dwojki), w miescie wystarczy minimalna gorka i zrobisz korek gigant. Jak juz sie udalo ruszyc, to kazdy zakret samochod jechal prosto, trzeba bylo sie trulac kilka km/h aby w ogole skrecic, hamowanie nie istnialo. Przy takiej konfiguracji albo staniesz na pierwszej gorce jak spadnie snieg, albo wjedziesz komus w dupe na swiatlach, bo na zakretach raczej kazdy bedzie zwalnial majac swiadomosc ultra podsterownosci.


Zimowe przod / letnie tyl:

Z ruszeniem nie bylo klopotow, aczkolwiek kazdy zakret wymagal zakladania lekkiej kontry, miejscami wystarczylo samo ujecie gazu zeby samochod przeistaczal sie w driftowoz, piekne boki ale bardzo latwo zrobic obrot. Hamowanie tez nie bylo jakims wiekszym klopotem. Mozna tak jezdzic, jednak trzeba bardzo uwazac na zakretach i na to co sie robi z pedalem gazu nawet na delikatnych lukach. W kazdym razie dla mnie jest to lepsza konfiguracja, mozna normalnie ruszac i hamowac, wystarczy jedynie byc czujnym i przygotowanym na kontrowanie dupy. Aczkolwiek ten problem nie bedzie zbyt wielki jak zakrety bedziemy pokonywac wooolnooo, jednostajnie trzymajac gaz. Zdecydowanie lepsza konfiguracja, ale nie dla kapeluchów i cipakow, czyli wiekszosci kierowcow w PL.


--


Data: 2009-08-25 19:09:23
Autor: J.F.
Jakie opony na tył?
Użytkownik "xs" <xsystoff.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7144q$375$1inews.gazeta.pl...
Chyba jako jedyny z tutaj piszacych mialem okazje potestowac obie
konfiguracje na zamknietym torze, gdzie nawierzchnia wygladala 50% snieg /
30% wyslizgany snieg / 20% lod.

Letnie przod / zimowe tyl:
Dopiero po kilkunastu probach udalo sie w ogole ruszyc z miejsca (z dwojki),
w miescie wystarczy minimalna gorka i zrobisz korek gigant. Jak juz sie udalo
ruszyc, to kazdy zakret samochod jechal prosto, trzeba bylo sie trulac kilka
km/h aby w ogole skrecic, hamowanie nie istnialo.

Hm, tyl powinien hamowac.

Przy takiej konfiguracji
albo staniesz na pierwszej gorce jak spadnie snieg, albo wjedziesz komus w
dupe na swiatlach, bo na zakretach raczej kazdy bedzie zwalnial majac
swiadomosc ultra podsterownosci.

Z tym ze caloroczne to nie sa wyjatkowo letnie opony i powinny sobie na sniegu dawac rade.
Choc oczywiscie sprawdzenie przy pierwszym opadzie zalecane, bo potem moze byc za pozno.

Zimowe przod / letnie tyl:
Z ruszeniem nie bylo klopotow, aczkolwiek kazdy zakret wymagal zakladania
lekkiej kontry, miejscami wystarczylo samo ujecie gazu zeby samochod
przeistaczal sie w driftowoz, piekne boki ale bardzo latwo zrobic obrot.
Hamowanie tez nie bylo jakims wiekszym klopotem.

Auto z ABS ?

Mozna tak jezdzic, jednak
trzeba bardzo uwazac na zakretach i na to co sie robi z pedalem gazu nawet na
delikatnych lukach. W kazdym razie dla mnie jest to lepsza konfiguracja,
mozna normalnie ruszac i hamowac, wystarczy jedynie byc czujnym i
przygotowanym na kontrowanie dupy.

I po wyjechaniu z toru tak jezdziles ?

Bo droga nie tor, wyjechanie kawalek na sasiedni pas moze byc kosztowne :-)

J.

Data: 2009-08-25 23:05:43
Autor: WIHEDCNF
Jakie opony na tył?

Użytkownik "J.F."

Chyba jako jedyny z tutaj piszacych mialem okazje potestowac obie
konfiguracje na zamknietym torze, gdzie nawierzchnia wygladala 50% snieg /
30% wyslizgany snieg / 20% lod.

Letnie przod / zimowe tyl:
Dopiero po kilkunastu probach udalo sie w ogole ruszyc z miejsca (z dwojki),
w miescie wystarczy minimalna gorka i zrobisz korek gigant. Jak juz sie udalo
ruszyc, to kazdy zakret samochod jechal prosto, trzeba bylo sie trulac kilka
km/h aby w ogole skrecic, hamowanie nie istnialo.

Hm, tyl powinien hamowac.


Zastanowiłeś się kiedyć dlaczego motocykle mają takie wieeeelkie tarcze hamulcowe z przodu (samochody zresztą również) a z tyłu takie prawie znikome?

Przy takiej konfiguracji
albo staniesz na pierwszej gorce jak spadnie snieg, albo wjedziesz komus w
dupe na swiatlach, bo na zakretach raczej kazdy bedzie zwalnial majac
swiadomosc ultra podsterownosci.

Z tym ze caloroczne to nie sa wyjatkowo letnie opony i powinny sobie na sniegu dawac rade.
Choc oczywiscie sprawdzenie przy pierwszym opadzie zalecane, bo potem moze byc za pozno.

Zimowe przod / letnie tyl:
Z ruszeniem nie bylo klopotow, aczkolwiek kazdy zakret wymagal zakladania
lekkiej kontry, miejscami wystarczylo samo ujecie gazu zeby samochod
przeistaczal sie w driftowoz, piekne boki ale bardzo latwo zrobic obrot.
Hamowanie tez nie bylo jakims wiekszym klopotem.

Auto z ABS ?

jak braknie wyobraźni, to ani ABS, ani TC, ani ESP nic nie pomoże, nie pomogą nawet świetne zimówki obojetnie gdzie założone

Mozna tak jezdzic, jednak
trzeba bardzo uwazac na zakretach i na to co sie robi z pedalem gazu nawet na
delikatnych lukach. W kazdym razie dla mnie jest to lepsza konfiguracja,
mozna normalnie ruszac i hamowac, wystarczy jedynie byc czujnym i
przygotowanym na kontrowanie dupy.

I po wyjechaniu z toru tak jezdziles ?

Bo droga nie tor, wyjechanie kawalek na sasiedni pas moze byc kosztowne :-)

Zastanawiam sie co trzeba wyprawiać na drodze, żeby zarzucić tyłem na sąsiedni pas, chyba jeszcze tego nie widziałem, natomiast dość często widzę gości wjeżdżających komuś w tyłek bo brakło przyczepności przednich kół.

Data: 2009-08-26 00:13:38
Autor: J.F.
Jakie opony na tył?
On Tue, 25 Aug 2009 23:05:43 +0200,  WIHEDCNF wrote:
Użytkownik "J.F."
Chyba jako jedyny z tutaj piszacych mialem okazje potestowac obie
konfiguracje na zamknietym torze, gdzie nawierzchnia wygladala 50% snieg / 30% wyslizgany snieg / 20% lod.
[...]

Hm, tyl powinien hamowac.

Zastanowiłeś się kiedyć dlaczego motocykle mają takie wieeeelkie tarcze hamulcowe z przodu (samochody zresztą również) a z tyłu takie prawie znikome?

A zastanowiles sie co sie dzieje gdy z asfaltu zjedziesz na snieg ?
Zimowe przod / letnie tyl:
Hamowanie tez nie bylo jakims wiekszym klopotem.
Auto z ABS ?
jak braknie wyobraźni, to ani ABS, ani TC, ani ESP nic nie pomoże, nie pomogą nawet świetne zimówki obojetnie gdzie założone

ale akurat przed piruetem przy hamowaniu na prostej moze pomoc.

mozna normalnie ruszac i hamowac, wystarczy jedynie byc czujnym i
przygotowanym na kontrowanie dupy.

I po wyjechaniu z toru tak jezdziles ?
Bo droga nie tor, wyjechanie kawalek na sasiedni pas moze byc kosztowne :-)

Zastanawiam sie co trzeba wyprawiać na drodze, żeby zarzucić tyłem na sąsiedni pas, chyba jeszcze tego nie widziałem,

Nic nie trzeba wyrabiac, wystarczy za szybko jechac.
Pytanie ile trzeba trenowac zeby opanowac zarzucenie nie wyjezdzajac z
pasa.

J.

Data: 2009-08-26 01:23:35
Autor: Tomasz Pyra
Jakie opony na tył?
xs pisze:
Piotr Cz <pio.czuba@gmail.com> napisał(a):
Jak to zrobic?

Chyba jako jedyny z tutaj piszacych mialem okazje potestowac obie konfiguracje na zamknietym torze, gdzie nawierzchnia wygladala 50% snieg / 30% wyslizgany snieg / 20% lod.

Nie jedyny. Robiłem taki eksperyment na lotnisku w Borsku podczas zawodów SRTWC. Potwierdzam Twoje obserwacje.

Czasy jakie uzyskałem w 2 przejazdach z zimówkami Frigo szer 145 z przodu i jakimś byle czym (nie pamiętam co to dokładnie było, ale założyłem do tyłu koła zapasowe, z powodu że jedna z zimówek złapała gumę, chyba coś całorocznego 165) to 108.63s i 105.19s (dla porównanie czasy gościa który jechał na kolcach to 110.66s i 104.15s).
To były bardzo dobre czasy - czołówka w klasie FWD.

Na trzeci przejazd mi się zebrało na eksperymenty, gdzieniegdzie koledzy z AWD dokopali się już do asfaltu i postanowiłem zamienić przód z tyłem i tragedia - czas przedostatni w stawce 115.31s, samochód ani nie skręcał, ani nie przyspieszał, ani nie hamował.
Na wyjściu z jednego łuku wykopałem z korzeniami jakąś choinkę, zbiłem reflektor i lusterko.

Data: 2009-08-26 09:51:03
Autor: J.F.
Jakie opony na tył?
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h71scp$4k2$1nemesis.news.neostrada.pl...
Czasy jakie uzyskałem w 2 przejazdach z zimówkami Frigo szer 145 z przodu i jakimś byle czym (nie pamiętam co to dokładnie było, ale założyłem do tyłu koła zapasowe, z powodu że jedna z zimówek złapała gumę, chyba coś całorocznego 165) to 108.63s i 105.19s

Na trzeci przejazd mi się zebrało na eksperymenty, gdzieniegdzie koledzy z AWD dokopali się już do asfaltu i postanowiłem zamienić przód z tyłem i tragedia - czas przedostatni w stawce 115.31s, samochód ani nie skręcał, ani nie przyspieszał, ani nie hamował.

Nie przyspieszal, nie hamowal i czas az o 10% gorszy, wielka strata dla przecietnego kierowcy  :-)

J.

Data: 2009-08-26 11:40:28
Autor: Tomasz Pyra
Jakie opony na tył?
J.F. pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h71scp$4k2$1nemesis.news.neostrada.pl...
Czasy jakie uzyskałem w 2 przejazdach z zimówkami Frigo szer 145 z przodu i jakimś byle czym (nie pamiętam co to dokładnie było, ale założyłem do tyłu koła zapasowe, z powodu że jedna z zimówek złapała gumę, chyba coś całorocznego 165) to 108.63s i 105.19s

Na trzeci przejazd mi się zebrało na eksperymenty, gdzieniegdzie koledzy z AWD dokopali się już do asfaltu i postanowiłem zamienić przód z tyłem i tragedia - czas przedostatni w stawce 115.31s, samochód ani nie skręcał, ani nie przyspieszał, ani nie hamował.

Nie przyspieszal, nie hamowal i czas az o 10% gorszy, wielka strata dla przecietnego kierowcy  :-)

Różnica była większa, bo w ostatnim przejeździe była już lepsza nawierzchnia i jak ja robiłem to 115s, to czołówka zeszła poniżej 100s, a w pierwszych 2 przejazdach to ja byłem w czołówce.
A jednak 15% średniej prędkości to już dużo.

Generalnie strata wynikająca z zamiany opon była większa niż różnice osiągane przez samochody FWD i AWD, więc to sporo.

Data: 2009-08-26 01:24:48
Autor: Tomasz Pyra
Jakie opony na tył?
xs pisze:
Piotr Cz <pio.czuba@gmail.com> napisał(a):
Jak to zrobic?

Chyba jako jedyny z tutaj piszacych mialem okazje potestowac obie konfiguracje na zamknietym torze, gdzie nawierzchnia wygladala 50% snieg / 30% wyslizgany snieg / 20% lod.

Nie jedyny. Robiłem taki eksperyment na lotnisku w Borsku podczas zawodów SRTWC. Potwierdzam Twoje obserwacje.

Czasy jakie uzyskałem w 2 przejazdach z zimówkami Frigo szer 145 z przodu i jakimś byle czym (nie pamiętam co to dokładnie było, ale założyłem do tyłu koła zapasowe, z powodu że jedna z zimówek złapała gumę, chyba coś całorocznego 165) to 108.63s i 105.19s (dla porównanie czasy gościa który jechał na kolcach to 110.66s i 104.15s).
To były bardzo dobre czasy - czołówka w klasie FWD.

Na trzeci przejazd mi się zebrało na eksperymenty, gdzieniegdzie koledzy z AWD dokopali się już do asfaltu i postanowiłem zamienić przód z tyłem i tragedia - czas przedostatni w stawce 115.31s, samochód ani nie skręcał, ani nie przyspieszał, ani nie hamował.
Na wyjściu z jednego łuku wykopałem z korzeniami jakąś choinkę, zbiłem reflektor i lusterko.

Jakie opony na tył?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona