Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jakie opony na tył?

Jakie opony na tył?

Data: 2009-08-25 16:39:54
Autor: xs
Jakie opony na tył?
Piotr Cz <pio.czuba@gmail.com> napisał(a):
Jak to zrobic?

Chyba jako jedyny z tutaj piszacych mialem okazje potestowac obie konfiguracje na zamknietym torze, gdzie nawierzchnia wygladala 50% snieg / 30% wyslizgany snieg / 20% lod. Letnie przod / zimowe tyl:

Dopiero po kilkunastu probach udalo sie w ogole ruszyc z miejsca (z dwojki), w miescie wystarczy minimalna gorka i zrobisz korek gigant. Jak juz sie udalo ruszyc, to kazdy zakret samochod jechal prosto, trzeba bylo sie trulac kilka km/h aby w ogole skrecic, hamowanie nie istnialo. Przy takiej konfiguracji albo staniesz na pierwszej gorce jak spadnie snieg, albo wjedziesz komus w dupe na swiatlach, bo na zakretach raczej kazdy bedzie zwalnial majac swiadomosc ultra podsterownosci.


Zimowe przod / letnie tyl:

Z ruszeniem nie bylo klopotow, aczkolwiek kazdy zakret wymagal zakladania lekkiej kontry, miejscami wystarczylo samo ujecie gazu zeby samochod przeistaczal sie w driftowoz, piekne boki ale bardzo latwo zrobic obrot. Hamowanie tez nie bylo jakims wiekszym klopotem. Mozna tak jezdzic, jednak trzeba bardzo uwazac na zakretach i na to co sie robi z pedalem gazu nawet na delikatnych lukach. W kazdym razie dla mnie jest to lepsza konfiguracja, mozna normalnie ruszac i hamowac, wystarczy jedynie byc czujnym i przygotowanym na kontrowanie dupy. Aczkolwiek ten problem nie bedzie zbyt wielki jak zakrety bedziemy pokonywac wooolnooo, jednostajnie trzymajac gaz. Zdecydowanie lepsza konfiguracja, ale nie dla kapeluchów i cipakow, czyli wiekszosci kierowcow w PL.


--


Data: 2009-08-25 19:09:23
Autor: J.F.
Jakie opony na tył?
Użytkownik "xs" <xsystoff.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7144q$375$1inews.gazeta.pl...
Chyba jako jedyny z tutaj piszacych mialem okazje potestowac obie
konfiguracje na zamknietym torze, gdzie nawierzchnia wygladala 50% snieg /
30% wyslizgany snieg / 20% lod.

Letnie przod / zimowe tyl:
Dopiero po kilkunastu probach udalo sie w ogole ruszyc z miejsca (z dwojki),
w miescie wystarczy minimalna gorka i zrobisz korek gigant. Jak juz sie udalo
ruszyc, to kazdy zakret samochod jechal prosto, trzeba bylo sie trulac kilka
km/h aby w ogole skrecic, hamowanie nie istnialo.

Hm, tyl powinien hamowac.

Przy takiej konfiguracji
albo staniesz na pierwszej gorce jak spadnie snieg, albo wjedziesz komus w
dupe na swiatlach, bo na zakretach raczej kazdy bedzie zwalnial majac
swiadomosc ultra podsterownosci.

Z tym ze caloroczne to nie sa wyjatkowo letnie opony i powinny sobie na sniegu dawac rade.
Choc oczywiscie sprawdzenie przy pierwszym opadzie zalecane, bo potem moze byc za pozno.

Zimowe przod / letnie tyl:
Z ruszeniem nie bylo klopotow, aczkolwiek kazdy zakret wymagal zakladania
lekkiej kontry, miejscami wystarczylo samo ujecie gazu zeby samochod
przeistaczal sie w driftowoz, piekne boki ale bardzo latwo zrobic obrot.
Hamowanie tez nie bylo jakims wiekszym klopotem.

Auto z ABS ?

Mozna tak jezdzic, jednak
trzeba bardzo uwazac na zakretach i na to co sie robi z pedalem gazu nawet na
delikatnych lukach. W kazdym razie dla mnie jest to lepsza konfiguracja,
mozna normalnie ruszac i hamowac, wystarczy jedynie byc czujnym i
przygotowanym na kontrowanie dupy.

I po wyjechaniu z toru tak jezdziles ?

Bo droga nie tor, wyjechanie kawalek na sasiedni pas moze byc kosztowne :-)

J.

Data: 2009-08-25 23:05:43
Autor: WIHEDCNF
Jakie opony na tył?

Użytkownik "J.F."

Chyba jako jedyny z tutaj piszacych mialem okazje potestowac obie
konfiguracje na zamknietym torze, gdzie nawierzchnia wygladala 50% snieg /
30% wyslizgany snieg / 20% lod.

Letnie przod / zimowe tyl:
Dopiero po kilkunastu probach udalo sie w ogole ruszyc z miejsca (z dwojki),
w miescie wystarczy minimalna gorka i zrobisz korek gigant. Jak juz sie udalo
ruszyc, to kazdy zakret samochod jechal prosto, trzeba bylo sie trulac kilka
km/h aby w ogole skrecic, hamowanie nie istnialo.

Hm, tyl powinien hamowac.


Zastanowiłeś się kiedyć dlaczego motocykle mają takie wieeeelkie tarcze hamulcowe z przodu (samochody zresztą również) a z tyłu takie prawie znikome?

Przy takiej konfiguracji
albo staniesz na pierwszej gorce jak spadnie snieg, albo wjedziesz komus w
dupe na swiatlach, bo na zakretach raczej kazdy bedzie zwalnial majac
swiadomosc ultra podsterownosci.

Z tym ze caloroczne to nie sa wyjatkowo letnie opony i powinny sobie na sniegu dawac rade.
Choc oczywiscie sprawdzenie przy pierwszym opadzie zalecane, bo potem moze byc za pozno.

Zimowe przod / letnie tyl:
Z ruszeniem nie bylo klopotow, aczkolwiek kazdy zakret wymagal zakladania
lekkiej kontry, miejscami wystarczylo samo ujecie gazu zeby samochod
przeistaczal sie w driftowoz, piekne boki ale bardzo latwo zrobic obrot.
Hamowanie tez nie bylo jakims wiekszym klopotem.

Auto z ABS ?

jak braknie wyobraźni, to ani ABS, ani TC, ani ESP nic nie pomoże, nie pomogą nawet świetne zimówki obojetnie gdzie założone

Mozna tak jezdzic, jednak
trzeba bardzo uwazac na zakretach i na to co sie robi z pedalem gazu nawet na
delikatnych lukach. W kazdym razie dla mnie jest to lepsza konfiguracja,
mozna normalnie ruszac i hamowac, wystarczy jedynie byc czujnym i
przygotowanym na kontrowanie dupy.

I po wyjechaniu z toru tak jezdziles ?

Bo droga nie tor, wyjechanie kawalek na sasiedni pas moze byc kosztowne :-)

Zastanawiam sie co trzeba wyprawiać na drodze, żeby zarzucić tyłem na sąsiedni pas, chyba jeszcze tego nie widziałem, natomiast dość często widzę gości wjeżdżających komuś w tyłek bo brakło przyczepności przednich kół.

Data: 2009-08-26 00:13:38
Autor: J.F.
Jakie opony na tył?
On Tue, 25 Aug 2009 23:05:43 +0200,  WIHEDCNF wrote:
Użytkownik "J.F."
Chyba jako jedyny z tutaj piszacych mialem okazje potestowac obie
konfiguracje na zamknietym torze, gdzie nawierzchnia wygladala 50% snieg / 30% wyslizgany snieg / 20% lod.
[...]

Hm, tyl powinien hamowac.

Zastanowiłeś się kiedyć dlaczego motocykle mają takie wieeeelkie tarcze hamulcowe z przodu (samochody zresztą również) a z tyłu takie prawie znikome?

A zastanowiles sie co sie dzieje gdy z asfaltu zjedziesz na snieg ?
Zimowe przod / letnie tyl:
Hamowanie tez nie bylo jakims wiekszym klopotem.
Auto z ABS ?
jak braknie wyobraźni, to ani ABS, ani TC, ani ESP nic nie pomoże, nie pomogą nawet świetne zimówki obojetnie gdzie założone

ale akurat przed piruetem przy hamowaniu na prostej moze pomoc.

mozna normalnie ruszac i hamowac, wystarczy jedynie byc czujnym i
przygotowanym na kontrowanie dupy.

I po wyjechaniu z toru tak jezdziles ?
Bo droga nie tor, wyjechanie kawalek na sasiedni pas moze byc kosztowne :-)

Zastanawiam sie co trzeba wyprawiać na drodze, żeby zarzucić tyłem na sąsiedni pas, chyba jeszcze tego nie widziałem,

Nic nie trzeba wyrabiac, wystarczy za szybko jechac.
Pytanie ile trzeba trenowac zeby opanowac zarzucenie nie wyjezdzajac z
pasa.

J.

Data: 2009-08-26 01:23:35
Autor: Tomasz Pyra
Jakie opony na tył?
xs pisze:
Piotr Cz <pio.czuba@gmail.com> napisał(a):
Jak to zrobic?

Chyba jako jedyny z tutaj piszacych mialem okazje potestowac obie konfiguracje na zamknietym torze, gdzie nawierzchnia wygladala 50% snieg / 30% wyslizgany snieg / 20% lod.

Nie jedyny. Robiłem taki eksperyment na lotnisku w Borsku podczas zawodów SRTWC. Potwierdzam Twoje obserwacje.

Czasy jakie uzyskałem w 2 przejazdach z zimówkami Frigo szer 145 z przodu i jakimś byle czym (nie pamiętam co to dokładnie było, ale założyłem do tyłu koła zapasowe, z powodu że jedna z zimówek złapała gumę, chyba coś całorocznego 165) to 108.63s i 105.19s (dla porównanie czasy gościa który jechał na kolcach to 110.66s i 104.15s).
To były bardzo dobre czasy - czołówka w klasie FWD.

Na trzeci przejazd mi się zebrało na eksperymenty, gdzieniegdzie koledzy z AWD dokopali się już do asfaltu i postanowiłem zamienić przód z tyłem i tragedia - czas przedostatni w stawce 115.31s, samochód ani nie skręcał, ani nie przyspieszał, ani nie hamował.
Na wyjściu z jednego łuku wykopałem z korzeniami jakąś choinkę, zbiłem reflektor i lusterko.

Data: 2009-08-26 09:51:03
Autor: J.F.
Jakie opony na tył?
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h71scp$4k2$1nemesis.news.neostrada.pl...
Czasy jakie uzyskałem w 2 przejazdach z zimówkami Frigo szer 145 z przodu i jakimś byle czym (nie pamiętam co to dokładnie było, ale założyłem do tyłu koła zapasowe, z powodu że jedna z zimówek złapała gumę, chyba coś całorocznego 165) to 108.63s i 105.19s

Na trzeci przejazd mi się zebrało na eksperymenty, gdzieniegdzie koledzy z AWD dokopali się już do asfaltu i postanowiłem zamienić przód z tyłem i tragedia - czas przedostatni w stawce 115.31s, samochód ani nie skręcał, ani nie przyspieszał, ani nie hamował.

Nie przyspieszal, nie hamowal i czas az o 10% gorszy, wielka strata dla przecietnego kierowcy  :-)

J.

Data: 2009-08-26 11:40:28
Autor: Tomasz Pyra
Jakie opony na tył?
J.F. pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h71scp$4k2$1nemesis.news.neostrada.pl...
Czasy jakie uzyskałem w 2 przejazdach z zimówkami Frigo szer 145 z przodu i jakimś byle czym (nie pamiętam co to dokładnie było, ale założyłem do tyłu koła zapasowe, z powodu że jedna z zimówek złapała gumę, chyba coś całorocznego 165) to 108.63s i 105.19s

Na trzeci przejazd mi się zebrało na eksperymenty, gdzieniegdzie koledzy z AWD dokopali się już do asfaltu i postanowiłem zamienić przód z tyłem i tragedia - czas przedostatni w stawce 115.31s, samochód ani nie skręcał, ani nie przyspieszał, ani nie hamował.

Nie przyspieszal, nie hamowal i czas az o 10% gorszy, wielka strata dla przecietnego kierowcy  :-)

Różnica była większa, bo w ostatnim przejeździe była już lepsza nawierzchnia i jak ja robiłem to 115s, to czołówka zeszła poniżej 100s, a w pierwszych 2 przejazdach to ja byłem w czołówce.
A jednak 15% średniej prędkości to już dużo.

Generalnie strata wynikająca z zamiany opon była większa niż różnice osiągane przez samochody FWD i AWD, więc to sporo.

Data: 2009-08-26 01:24:48
Autor: Tomasz Pyra
Jakie opony na tył?
xs pisze:
Piotr Cz <pio.czuba@gmail.com> napisał(a):
Jak to zrobic?

Chyba jako jedyny z tutaj piszacych mialem okazje potestowac obie konfiguracje na zamknietym torze, gdzie nawierzchnia wygladala 50% snieg / 30% wyslizgany snieg / 20% lod.

Nie jedyny. Robiłem taki eksperyment na lotnisku w Borsku podczas zawodów SRTWC. Potwierdzam Twoje obserwacje.

Czasy jakie uzyskałem w 2 przejazdach z zimówkami Frigo szer 145 z przodu i jakimś byle czym (nie pamiętam co to dokładnie było, ale założyłem do tyłu koła zapasowe, z powodu że jedna z zimówek złapała gumę, chyba coś całorocznego 165) to 108.63s i 105.19s (dla porównanie czasy gościa który jechał na kolcach to 110.66s i 104.15s).
To były bardzo dobre czasy - czołówka w klasie FWD.

Na trzeci przejazd mi się zebrało na eksperymenty, gdzieniegdzie koledzy z AWD dokopali się już do asfaltu i postanowiłem zamienić przód z tyłem i tragedia - czas przedostatni w stawce 115.31s, samochód ani nie skręcał, ani nie przyspieszał, ani nie hamował.
Na wyjściu z jednego łuku wykopałem z korzeniami jakąś choinkę, zbiłem reflektor i lusterko.

Jakie opony na tył?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona