Jakie opony pasuja do moich obreczy ?

Data: 2013-10-09 21:50:30
Autor: Fantom
Jakie opony pasuja do moich obreczy ?
Mam obrecze Mavic X223 Disc :
http://www.tech-mavic.com/tech-mavic/technical_manual/data/docs/products/2_105.pdf

W jaki sposob moge dobrac d od nich opony (i detki) ?
Na jakie parametry sie patrzy aby pasowaly ?
Mam semi-slick 2.0, ale chcialbym zalozyc cos jednak typu slick 1.50 lub mniej.
Duzo wiecej jednak jezdze po asfalcie niz po szutrze.

Fantom

Data: 2013-10-09 23:39:58
Autor: live_evil
On 09.10.2013 21:50, Fantom wrote:
Na jakie parametry sie patrzy aby pasowaly ?

Na *Recommended tire width* z podanego przez Ciebie PDFa ;-)

--
live_eivl

Data: 2013-10-10 04:01:15
Autor: JDX
On 2013-10-09 23:39, live_evil wrote:
On 09.10.2013 21:50, Fantom wrote:
Na jakie parametry sie patrzy aby pasowaly ?

Na *Recommended tire width* z podanego przez Ciebie PDFa ;-)

Nie jestem fachurą od opon, ale rekomendowana najmniejsza szerokość
opony 1 cal dla obręczy o zewnętrznej szerokości 23,5mm jest IMO
podejrzana. A jescze bardziej taka szerokość jest podejrzana dla obręczy
o szerokości 28mm (XM321).

Data: 2013-10-10 08:26:40
Autor: bans
W dniu 2013-10-10 04:01, JDX pisze:

[...]

Ale co za znaczenie ma zewnętrzna szerokość? Schwalbe potwierdza, że oponę 25mm można zakładać na obręcze o szerokości od rozmiaru 17C

http://www.schwalbe.com/en/reifenmasse.html

--
bans

Data: 2013-10-10 10:49:45
Autor: JDX
On 2013-10-10 08:26, bans wrote:
[...]
Ale co za znaczenie ma zewnętrzna szerokość?
a) W jakiś sposób odzwierciedla szerokość wewnętrzną obręczy.
b) Jakimś dziwenym trafem tylko taki wymiar producent podał.

Data: 2013-10-10 10:52:48
Autor: bans
W dniu 2013-10-10 10:49, JDX pisze:

a) W jakiś sposób odzwierciedla szerokość wewnętrzną obręczy.
b) Jakimś dziwenym trafem tylko taki wymiar producent podał.

Patrz na "ETRTO compatibility" (to jest ważne) oraz na stronę Schwalbe, do której linka podałem.

--
bans

Data: 2013-10-10 10:58:21
Autor: live_evil
On 10.10.2013 10:52, bans wrote:
[...]

Ja mam prostszą metodę - szerokość ETRTO mnożę przez 1,5 i mam najmniejszą szerokość opony jak wejdzie w obręcz.

--
live_evil

Data: 2013-10-10 10:50:51
Autor: live_evil
On 10.10.2013 04:01, JDX wrote:
On 2013-10-09 23:39, live_evil wrote:
[...]

Istotna jest tylko szerokość wewnętrzna obręczy.

--
live_evil

Data: 2013-10-10 06:42:25
Autor: PeJot
W dniu 2013-10-09 23:39, live_evil pisze:
On 09.10.2013 21:50, Fantom wrote:
Na jakie parametry sie patrzy aby pasowaly ?

Na *Recommended tire width* z podanego przez Ciebie PDFa ;-)

1" to trochę za mało, bezpieczniej będzie 1.25". Do tego stosowne dętki.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-10-10 11:01:45
Autor: live_evil
On 10.10.2013 06:42, PeJot wrote:
[...]

Jeździłem na 25-559 (26x1,0), nie wiedziałem, że to niebezpieczne :-)

--
live_evil

Data: 2013-10-10 11:24:22
Autor: PeJot
W dniu 2013-10-10 11:01, live_evil pisze:
[...]

Używam Kenda Kontender 24x559 na feldze 18 i problemów nie ma, ale ja jeżdżę dosyć spacerowo.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-10-11 12:07:23
Autor: Ignac
W dniu czwartek, 10 października 2013 11:01:45 UTC+2 użytkownik live_evil napisał:

> 1" to trochę za mało, bezpieczniej będzie 1.25". Do tego stosowne dętki.

Jeździłem na 25-559 (26x1,0), nie wiedziałem, że to niebezpieczne :-)

A nie rysowały się od np.kamieni boczne powierzchnie obręczy.
Ja do obręczy 24x622 stosuję opony o szerokości 28 mm,więc te
2 mm na stronę skutecznie chroni obręcze przed porysowaniem.
Też,żadnego niebezpieczeństwa nie zaobserwowałem.
Może właśnie powyższe kryterium estetyczne przesądzać od doborze
minimalnej szerokości opony.

Data: 2013-10-14 06:31:57
Autor: PeJot
W dniu 2013-10-11 21:07, Ignac pisze:

Może właśnie powyższe kryterium estetyczne przesądzać od doborze
minimalnej szerokości opony.

OIMW w tym przypadku nie chodzi o estetykę tylko o zachowywanie się ogumienia w głębokim skręcie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-10-10 08:29:57
Autor: AZ
On 2013-10-09, Fantom <szczukot.antyspam@poczta.onet.pl> wrote:
Mam obrecze Mavic X223 Disc :
[...]

W samym temacie nie pomoge - ale zebys sobie nie namyslil, ze jak zalozysz opony
typu slick to nagle bedziesz jezdzil 5 czy 10 km/h szybciej bo sie rozczarujesz
;-)

Mialem przez jakis czas Maxxis Detonator 1,5", pozniej gdy kupilem szose do
gorala zalozylem Geax Saguaro 2,0" i w sumie wielkiej roznicy nie zauwazylem w
predkosciach. To roznica rzedu 2-3 km/h max.

--
Artur

Data: 2013-10-10 10:47:50
Autor: bans
W dniu 2013-10-10 10:29, AZ pisze:

Mialem przez jakis czas Maxxis Detonator 1,5", pozniej gdy kupilem szose do
gorala zalozylem Geax Saguaro 2,0" i w sumie wielkiej roznicy nie zauwazylem w
predkosciach. To roznica rzedu 2-3 km/h max.

Piszesz o średniaj? No chyba tak, bo niby o czym?

W takim razie LOL, bo przecież 2-3km/h to bardzo duża różnica :)

--
bans

Data: 2013-10-10 09:21:46
Autor: AZ
On 2013-10-10, bans <goc@o2.pl> wrote:
[...]

O przelotowej predkosci przy podobnym wysilku.

W takim razie LOL, bo przecieş 2-3km/h to bardzo duşa róşnica :)

Dla jednych tak dla drugich mniejsza ;-) --
Artur

Data: 2013-10-11 12:15:40
Autor: Ignac
On 2013-10-10, bans <goc@o2.pl> wrote:

> Piszesz o średniaj? No chyba tak, bo niby o czym?

O przelotowej predkosci przy podobnym wysilku.

> W takim razie LOL, bo przecież 2-3km/h to bardzo duża różnica :)

Dla jednych tak dla drugich mniejsza ;-)
Wystarczy jedynie zaakceptować fakt,że po każdej godzinie jazdy
zostaje się w tyle 2-3 km!

Jakie opony pasuja do moich obreczy ?