Jakie 'ostatnie' laptopy z ekranem 4:3 ?

Data: 2013-12-03 13:40:15
Autor: 666
Jakie 'ostatnie' laptopy z ekranem 4:3 ?
Parę wymienię:
Panasonic Toughbook CF-51 mk3 (DDR2, CoreDuo) z ekranem 1600x1200 (dobra jasna kotrastowa matryca, jednakże nie do pracy w słońcu).
HP Compaq nc6320 (DDR2, SATA on IDE, Core2Duo) z ekranem 1440x1050 (to była marna, mało kontrastowa i ciemna matryca).
Do tego IBM/Lenowo T60 (robiono niezależne upgrade'y do matrycy 1600x1200).
Pewnie jakiś współczesny im Dell (1280x960), pewnie jakaś współczesna im Toshiba (1440x1050).
To już było naprawdę wiele lat temu (2006-2007 r.)
Były jakieś zdecydowanie nowsze laptopy z matrycami 14''-15'' o proporcjach 4:3 ?

Data: 2013-12-03 14:39:51
Autor: Zakonspirowany
W dniu 03-12-2013 13:40,  666 pisze:
Były jakieś zdecydowanie nowsze laptopy z matrycami 14''-15'' o
proporcjach 4:3 ?

Panasonic Toughbook.
#alemnieitakniestac

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-03 18:55:35
Autor: Tomasz Finke
W dniu 2013-12-03 13:40,  666 pisze:

Były jakieś zdecydowanie nowsze laptopy z matrycami 14''-15'' o
proporcjach 4:3 ?

Możesz pogooglać hasło FrankenPad - niektórzy bawią się w wymianę
ekranów w ThinkPadach T61 na IPS FlexView 4:3 z T60/T60p, można do
nich włożyć dysk SSD SATA i 8GB RAM.  Nowych laptopów z ekranami
4:3 już chyba nie będzie, strona na fejsie "Bring back 4:3 laptops"
ma ledwo 217 lajków ;-))

T.

Data: 2013-12-04 23:09:49
Autor: Poldek
Tomasz Finke wrote:
[...]

No bo kto chce mieć laptopa 4:3 to go ma, bo sobie kupił kiedy kupował swojego laptopa i teraz nie potrzebuje nic "back". Chyba, że w międzyczasie zgubił lub mu ukradli, albo rozwalił.
Natomiast monitory stacjonarne 4:3 ostatnio zaczynają się znów pojawiać w niedrogich cenach.

Data: 2013-12-05 11:57:35
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jakie 'ostatnie' laptopy z ekranem 4:3 ?
Dnia 2013-12-04, o godz. 23:09:49
Poldek <noczelny@gazeta.pl> napisał(a):

No bo kto chce mieć laptopa 4:3 to go ma, bo sobie kupił kiedy
kupował swojego laptopa i teraz nie potrzebuje nic "back". Chyba, że
w międzyczasie zgubił lub mu ukradli, albo rozwalił.

Nie do końca. Jeśli się dużo pisze to często okazuje się że przy
panoramie tak naprawdę lewą 1/3 ekranu a reszta leży odłogiem. Np.
mailery domyślnie zawijają tesk około 75-80 znaku bo długi wiersz robi
się mało czytelny. To samo przy programowaniu - duża część ekranu leży
odłogiem. Chętnie bym coś kupił niepanoramicznego ale nie ma.

Natomiast monitory stacjonarne 4:3 ostatnio zaczynają się znów
pojawiać w niedrogich cenach.

Cały czas były w ofercie. Jako "wyspecjalizowane" monitory do
monitoringu.

Zdrówko

Data: 2013-12-05 18:12:18
Autor: BartekK
[...]

Ale co stoi na przeszkodzie, byś zwykły 16:9/16:10 monitor obrócił o 90stopni i użył pionowo? Przecież to bardziej niż idealne do programowania - na długość widać dużo więcej kodu, a na szerokość - jest bardziej niż wystarczająco

Data: 2013-12-05 18:44:26
Autor: 666
Jakie 'ostatnie' laptopy z ekranem 4:3 ?
To nie są dobre proporcje.
Dobre proporcjm boków monitora są jak proporcje boków kartki papieru A4 ewentualnie Letter.
Nikt o zdrowych zmysłach nie wymyśli nam z dnia na dzień papieru "panoramicznego".

-- -- -
Ale co stoi na przeszkodzie, byś zwykły 16:9/16:10 monitor obrócił o 90stopni i użył pionowo?

Data: 2013-12-05 18:50:39
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Thu, 5 Dec 2013 18:44:26 +0100, 666 napisał(a):

Nikt o zdrowych zmysłach nie wymyśli nam z dnia na dzień papieru "panoramicznego".

No jak? A toaletowy?  ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-12-05 22:47:23
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-12-05 18:50, Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

Nikt o zdrowych zmysłach nie wymyśli nam z dnia na dzień papieru "panoramicznego".

No jak? A toaletowy?  ;-)

Toaletowy jak każdy panoramiczny jest do dupy.

Pozdrawiam

Data: 2013-12-06 13:10:04
Autor: marfi
Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości news:l7qd4e$rtk$1mx1.internetia.pl...

[...]

  Laptopa (z tematu) teĹź obracasz?

--
marfi

Data: 2013-12-05 18:48:28
Autor: 666
Jakie 'ostatnie' laptopy z ekranem 4:3 ?
Raczej 5:4 (1280:1024), rzadko 4:3 (1600x1200 do monitoringu z wyższej półki) i podział obrazu 4x4.
Po prostu rozdzielczość przeciętnej kamery analogowej to 0,3 megapiksela i 1280x1024 to aż nadto dla pojedynczej klatki obrazu.

-- -- -

Data: 2013-12-05 07:03:05
Autor: Filip454
On 03.12.2013 13:40,  666 wrote:
[...]
Do tego IBM/Lenowo T60 (robiono niezaleĹźne upgrade'y do matrycy 1600x1200).
[...]
A po co Ci kwadrat?

Jedyny taki Filip w USENET...

Data: 2013-12-05 08:31:19
Autor: 666
Jakie 'ostatnie' laptopy z ekranem 4:3 ?
Lubię widzieć całą kartke, gdy coś piszę.
A jak podróżuję po mapie, to lubię jechać prosto przed siebie, a nie na boki.
A jak ogladam zdjęcia w pionie, to nie idę na pocztę po znaczki.
A jak projektuję, to mieszkania i domy, a nie rurociągi ani autostrady ani linie kolejowe.

-- -- -
A po co Ci kwadrat?

Data: 2013-12-05 08:35:45
Autor: Zakonspirowany
W dniu 05-12-2013 08:31,  666 pisze:
A jak projektuję, to mieszkania i domy, a nie rurociągi ani autostrady
ani linie kolejowe.

Na laptopie 14-15"?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-05 18:50:24
Autor: 666
Jakie 'ostatnie' laptopy z ekranem 4:3 ?
Zapomniałem, że Ty do klienta jeździsz ze stacją roboczą.

-- -- -
Na laptopie 15"?

Data: 2013-12-05 19:11:47
Autor: Zakonspirowany
W dniu 05-12-2013 18:50,  666 pisze:
Zapomniałem, że Ty do klienta jeździsz ze stacją roboczą.

Znaczy mieszkania i domy projektujesz w mieszkaniach/domach swoich klientĂłw na laptopie 14-15"?

Nie mam więcej pytań. Zresztą za niereformowalność w kwestii cytowania, lecisz do sitka.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-05 13:55:03
Autor: GAD Zombie
W dniu 2013-12-05 08:31,  666 pisze:
[...]

Bo to złe podejście jest.
Panorama to nie jest obcięcie górnej i dolnej częsci monitora, tylko dołożenie kawałka po lewej i prawej stronie. Wystarczy spojrzeć na rozdzielczość.
Programy, które wygodniejsze są w proporcjach 4:3 lub 5:4 po prostu lepiej otworzyć w oknie nie na pełnym ekranie, a wtedy reszta ekranu może być wykorzystana na coś innego (okno gg, widgety z W7, pogodynka, player, czy cokolwiek innego).
Odkąd siedzę na panoramie, dość rzadko korzystam z przyciusku maksymalizacji okna. I nie narzekam. Raczej jestem zadowolony i do 5:4 czy 4:3 bym nie wrócił.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2013-12-05 15:43:46
Autor: m
W dniu 05.12.2013 13:55, GAD Zombie pisze:

Bo to złe podejście jest.
Panorama to nie jest obcięcie górnej i dolnej częsci monitora, tylko
dołożenie kawałka po lewej i prawej stronie. Wystarczy spojrzeć na
rozdzielczość.

Zwłaszcza na laptopach, gdzie 1024px w pionie zostało zastąpione przez 800px po to żeby szybko zostać zastąpionym przez 7coś px

p. m.

Data: 2013-12-05 15:52:56
Autor: GAD Zombie
W dniu 2013-12-05 15:43, m pisze:
[...]

Chyba w netbookach.
Trzeba wybierać laptopy z większą rozdzielczością i wtedy jest taki efekt, jak napisałem.

Data: 2013-12-05 15:55:58
Autor: Zakonspirowany
W dniu 05-12-2013 15:52, GAD Zombie pisze:
Trzeba wybierać laptopy z większą rozdzielczością i wtedy jest taki
efekt, jak napisałem.

Albo postawić na boku i ustawić w opcjach ekranu orientację pionową. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-05 16:56:17
Autor: JoteR
"GAD Zombie" napisał:
[...]

W netbookach z matrycą ~10 cali najczęściej jest to ledwo 600 w pionie.
W najpopularniejszym segmencie, czyli laptopach z panoramą 15,6 cala, jest to najczęściej 1366 w poziomie i tylko 768 w pionie. Te z lepszą rozdzielczością kosztują też lepsze pieniądze.

Trzeba wybierać laptopy z większą rozdzielczością i wtedy jest taki efekt, jak napisałem.

Któraś francuska królowa też mawiała, że jak kogoś nie stać na chleb - niech żre bułki. Skończyła tak, jak skończyła ;->

JoteR

Data: 2013-12-05 21:48:54
Autor: Poldek
JoteR wrote:

Któraś francuska królowa też mawiała, że jak kogoś nie stać na chleb -
niech żre bułki. Skończyła tak, jak skończyła ;->

Nie bułki, tylko ciastka i nie "nie stać", tylko to było:

"Jeżeli nie mają chleba, to niech jedzą ciastka".

Nazywała się Marie Antoinette i została ścięta w czasie Rewolucji Francuskiej.

Wracając do ekranów - można dyskutować o wyższości Swiąt Bożego Narodzenia nad Swiętami Wielkiej Nocy. Tymczasem był okres, kiedy ekrany w proporcjach 4:3 faktycznie zniknęły całkiem lub prawie całkiem i została wprowadzona jedynie słuszna proporcja panoramiczna. Te czasy miną i będzie można kupić laptopy zarówno panoramiczne, jak też bliżej kwadratu. Zakładacie się? Już teraz można bez problemu kupić nowy monitor stacjonarny w proporcji 4:3 i nie jest to produkt z przyklejoną metką "specjalistyczny" i ceną 5× wyższą, tylko przeciętne monitory w normalnych cenach.

Pisane z laptopa z ekranem 4:3 :-)

Data: 2013-12-05 18:12:36
Autor: 666
Jakie 'ostatnie' laptopy z ekranem 4:3 ?
To dołóż mi coś po bokach do mojego notka 15'' 1600x1200 UXGA
Ile to-to będzie wtedy ważyć?
Albo jaką śrubą mikrometryczną będę mierzył czcionkę?

-- -- -
Panorama to nie jest obcięcie górnej i dolnej częsci monitora, tylko dołożenie kawałka po lewej i prawej stronie.

Data: 2013-12-06 09:02:36
Autor: GAD Zombie
W dniu 2013-12-05 18:12,  666 pisze:
To dołóż mi coś po bokach do mojego notka 15'' 1600x1200 UXGA
Ile to-to będzie wtedy ważyć?
Albo jaką śrubą mikrometryczną będę mierzył czcionkę?

Zgodnie np. z tą rozpiską: http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Video_Standards.svg
dla Ciebie dobra by była rozdzielczość WUXGA. Oczywiście nie mówię o cenie ani wadze ani o rozmiarze fizycznym piksela. Albo rybki albo akwarium. Albo się chce mieć mały i lekki komputer, albo porządną wysoką rozdzielczość. Akurat wcześniej pisałem o panoramie, ale nie myślałem o matrycy 15" tylko większej. Nie powiedziałbym, że rozdzielczość UXGA na 15" to wygoda, bo dawno temu też miałem monitor 15" i nigdy w życiu nie chciałbym przy tak małym już pracować. Podkreślam słowo "pracować", bo do celów rozrywkowych się może nadać. Ale jak już chcę mieć wygodę dużej rozdzielczości panoramicznej, to obowiązkowo powinno być to na co najmniej 20"-22". W przypadku laptopów jest trochę trudniej, bo duża matryca = duży laptop i jego waga. Tylko moim zdaniem mały laptop do pracy w ogóle się nie nadaje. Piszesz o projektowaniu. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić wygodnego projektowania na 15".

Data: 2013-12-06 11:49:20
Autor: Tomasz Finke
W dniu 2013-12-05 13:55, GAD Zombie pisze:

Bo to złe podejście jest.
Panorama to nie jest obcięcie górnej i dolnej częsci monitora, tylko
dołożenie kawałka po lewej i prawej stronie. Wystarczy spojrzeć na
rozdzielczość.

Nic podobnego, twierdzenia Pitagorasa nie obalisz:

https://en.wikipedia.org/wiki/Display_size

Jak widać nawet 14-calowy ekran 4:3 jest wyższy od 15,4"
w formacie 16:10, a 15,4" miał wysokość porównywalną z 17"
ekranem 16:9.  Na starym Thinkpadzie T43p z taką matrycą bez
problemu mogłem oglądać całą stronę A4 w pionie.  Na ekranie
16:10 mogę wyświetlić 2 strony obok siebie, ale ze względu
na ucięte >2 cm wysokości są one dużo mniej czytelne.
Rozdzielczość w pionie jest taka sama - 1200 pikseli.
Ekran 16:9 mniejszy od 17-18 cali już w ogóle nie nadaje się
do pracy, a tak wielki laptop przestaje być przenośny.

T.

Data: 2013-12-06 12:11:08
Autor: Zakonspirowany
W dniu 06-12-2013 11:49, Tomasz Finke pisze:
Ekran 16:9 mniejszy od 17-18 cali już w ogóle nie nadaje się
do pracy, a tak wielki laptop przestaje być przenośny.

Bzdura. Mam, tej samej firmy, laptopy 15,6" i 17,3". Oba – przynajmniej dla przeciętnego mężczyzny – są tak samo przenośne. Można narzekać, że bateria trzyma zbyt krótko, ale na pewno nie na mobilność, bo naprawdę – większy jest szerszy ledwie o 2 cm. Różnicy w wadze nie chce mi się sprawdzać, ale w plecaku byłaby niezauważalna, a w teczce, przy większym dystansie, nawet klasyczny 15,X" potrafi zmęczyć ramię/rękę.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-10 11:29:46
Autor: GAD Zombie
W dniu 2013-12-06 11:49, Tomasz Finke pisze:
[...]

Nie zrozumiałeś. Nie powiedziałem, że gdy matryca ma 15" i jest w proporcji 16:10 to jest fizycznie większa od 4:3. Mówiłem o rozdzielczości.
Natomiast, jeśli masz 4:3 15" i chcesz przejść na panoramę 16:10 lub 16:9, to powinno się tak dobrać rozmiar matrycy, by jej wysokość była jak w tym 15", czyli pewnie coś koło 20" (16:10). Z matrycy 17" (4:3) będziesz szukał pewnie panoramy 22" (16:10). I tak dalej. I załóżmy, że jak miałeś rozdzielczość 1280x1024 to teraz szukasz 1680x1050 i masz dokładnie ten efekt, o którym pisałem - szerszy monitor, ale nie niższy. I stąd moje twierdzenie, że panorama to dołożenie po bokach, a nie obcięcie z góry i dołu.

Data: 2013-12-10 16:46:52
Autor: 666
Jakie 'ostatnie' laptopy z ekranem 4:3 ?
To po ch.. nosić taki szeroki laptop??

-- -- -
I stąd moje twierdzenie, że panorama to dołożenie po bokach, a nie obcięcie z góry i dołu.

Data: 2013-12-13 12:17:23
Autor: GAD Zombie
W dniu 2013-12-10 16:46,  666 pisze:
To po ch.. nosić taki szeroki laptop??

Nie szeroki laptop tylko pisałem ogólnie o matrycach, niezależnie od tego czy to laptop czy desktop. Laptop z 22" matrycą to byłby potwór ;)

Data: 2013-12-13 14:06:35
Autor: 666
Jakie 'ostatnie' laptopy z ekranem 4:3 ?
To załóż sobie wątek "Ogólnie o matrycach" pls.
I niecierpliwie czekaj na smarfona 16:9

-- -- -
Nie szeroki laptop tylko pisałem ogólnie o matrycach

Data: 2013-12-13 15:17:13
Autor: GAD Zombie
W dniu 2013-12-13 14:06,  666 pisze:
To załóż sobie wątek "Ogólnie o matrycach" pls.
I niecierpliwie czekaj na smarfona 16:9

Widzę, że masz spory problem ze zrozumieniem idei grupy dyskusyjnej i zawartej w niej dyskusji. Dla mnie EOT.

Data: 2013-12-15 08:55:18
Autor: 666
Jakie 'ostatnie' laptopy z ekranem 4:3 ?
Masz coś do powiedzenia w temacie "Jakie ostatnie laptopy z ekranem 4:3", czy tak sobie paplasz ?

-- -- -
Widzę, że masz spory problem ze zrozumieniem idei grupy dyskusyjnej i zawartej w niej dyskusji.

Data: 2013-12-06 13:51:45
Autor: Zakonspirowany

A moĹźe: www.google.pl/search?q=HP+Spectre+13t-h200+x2+PC ?

--

Jakie 'ostatnie' laptopy z ekranem 4:3 ?