Jakie pamięci DDR3 1333

Data: 2011-11-16 13:51:00
Autor: Krasnal
Jakie pamięci DDR3 1333
Witam.
Planuję kupić pamięci DDR3 komplet 2x4GB 1333MHz i mam pytanie co by¶cie
polecili? Chodzi mi o dobr± firmę i nie tyle wydajno¶ć, krótkie timingi, co
bardziej stabilno¶ć, niezawodno¶ć, jako¶ć. Na oku mam takie firmy jak Geil,
OCZ, Corsair, Patriot. Czy w obecnych czasach różnice s± znikome i
wszystkie pamięci s± porz±dne jako¶ciowo, stabilne czy co¶ polecacie a co¶
odradzacie? Wszystko pracuje u mnie na AMD, płyta główna AM3, procek AMD
Phenom II X2 (jako X4), grafika ATI AMD 5850. Znalazłem co¶ takiego, niby
dedykowane i testowane pod AMD:
http://allegro.pl/patriot-gamer2-amd-black-edt-8gb-2x4gb-1333mhz-wwa-i1928393986.html
Ale czy patrzeć na takie rzeczy czy to chwyt marketingowy? Nie chce mi się
wierzyć że lepiej te pamięci pracuj± pod AMD a np. gorzej pod Intelem. Ale
nie wiem, może się mylę. Kiedy¶ Geil przodował w dobrych pamięciach, teraz
się tych firm tyle porobiło, nawet jakie¶ G.Skill.
Z góry dzięki za rady.

--
Krasnal

Data: 2011-11-16 18:58:22
Autor: Piotr Rezmer
Jakie pamięci DDR3 1333
Krasnal pisze:
[...]

Do tej pory starałem się zawsze kupować GoodRamy i nigdy nie miałem problemów.  Natomiast często czytałem opinie że produkt X (np. Patriot ) to dobra pamięć tylko trzeba j± dobrze skonfigurować bo inaczej wiesza system :)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-11-16 19:07:39
Autor: Rafal
Jakie pamięci DDR3 1333
On 2011-11-16 18:58, Piotr Rezmer wrote:
Krasnal pisze:
Witam.
Planuję kupić pamięci DDR3 komplet 2x4GB 1333MHz i mam pytanie co byście
polecili? Chodzi mi o dobrą firmę i nie tyle wydajność, krótkie
timingi, co
bardziej stabilność, niezawodność, jakość. Na oku mam takie firmy jak
Geil,
OCZ, Corsair, Patriot. Czy w obecnych czasach różnice są znikome i
wszystkie pamięci są porządne jakościowo, stabilne czy coś polecacie a
coĹ›
odradzacie?

Do tej pory starałem się zawsze kupować GoodRamy i nigdy nie miałem
problemów. Natomiast często czytałem opinie że produkt X (np. Patriot )
to dobra pamięć tylko trzeba ją dobrze skonfigurować bo inaczej wiesza
system :)

Obawiam się, że poruszacie tu kwerstie marki, nie producentów układów pamięci. Oczywiście marka jest istotna, producent, który swoją nazwą firmuje całe płytki, odpowiada też za jakośc produkji oraz testy jakości.... to się jednak zmienia w czasie, a co do GoodRamu, producent jest na śląsku, więc gdyby trzeba było przyjechać z kijem i walić po mordzie, to daleko nie ma ;)

Data: 2011-11-16 20:28:44
Autor: WiesłaW
Jakie pamięci DDR3 1333
Dnia 16-11-2011 o 18:58 Piotr Rezmer napisał na pl.comp.pecet:

Krasnal pisze:
[...]

Eee tam. Ja kupowałem GoodRamy, Patrioty, Geile, Nanie, Kingstony, OCZe.
Większych problemów nie było. Za czasów DDR były duże problemy z
kompatybilno¶ci±, DDR2 już dużo mniej, przy DDR3 nie odnotowałem i nie
słyszałem o takich problemach. Jedynie co może być irytuj±ce to złe
ustawianie timingów i częstotliwo¶ci "defaultowo". Czasem trzeba
samemu ustawić...

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-11-17 11:40:20
Autor: Q
Jakie pamięci DDR3 1333
słyszałem o takich problemach. Jedynie co może być irytuj±ce to złe
ustawianie timingów i częstotliwo¶ci "defaultowo".

....i czasami zle "domyslne" ustawianie napiecia.
(nie wiem czy to wina biosu gigabyte'a byla czy pamieci kingstona)

Data: 2011-11-17 15:10:07
Autor: Przemysław Ryk
Jakie pamięci DDR3 1333
Dnia Wed, 16 Nov 2011 20:28:44 +0100, WiesłaW napisał(a):

[...]

Czasami jednak problemy s±. Mam taki zestaw:
- DFI LanParty DK P35-T2RS
- dwie pary modułów Kingstone'a KHX8500D2K2/4G (DDR2-1066)
- do tego Core 2 Duo E8400

Nie udało mi się za jasnego goł±bka pu¶cić pamięci na ich nominalnej
częstotliwo¶ci taktowania. :-/

[ Nie pokonasz kobiety w kłótni, to niemożliwe. Nie wygracie, bo je¶li     ]
[ chodzi o kłótnię, to my mamy pod górkę. Bo my musimy mówić z sensem.     ]
[                                                             (Chris Rock) ]

Data: 2011-11-18 09:02:51
Autor: Mrzafka
Jakie pamięci DDR3 1333
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:8ik7d9vctism.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...

[...]

Może wina płyty?
Mam takie same pamięci i procesor, ale na płycie Gigabyte GA-EP45-UD3LR.
Cało¶ć chodzi już dwa lata bez najmniejszych problemów.
--
Mrzafka
mrzafka@deszcz.com.pl

Data: 2011-11-18 09:30:04
Autor: Przemysław Ryk
Jakie pamięci DDR3 1333
Dnia Fri, 18 Nov 2011 09:02:51 +0100, Mrzafka napisał(a):

[...]

Podejrzewam, że ta kombinacja płyta + pamięci specjalnie się ze sob± nie
lubi. Bo już na P45-T2RS działanie powyżej 800 MHz dało się wymusić.

[ Je¶li uważasz, że wszyscy s±  przeciwko tobie, to jest to zdrowy         ]
[ rozs±dek. Paranoja jest wtedy, gdy uważasz, że oni s± w zmowie.          ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2011-11-18 10:18:08
Autor: Rafal
Jakie pamięci DDR3 1333
On 2011-11-17 15:10, Przemysław Ryk wrote:
Dnia Wed, 16 Nov 2011 20:28:44 +0100, WiesłaW napisał(a):

Eee tam. Ja kupowałem GoodRamy, Patrioty, Geile, Nanie, Kingstony, OCZe.
Większych problemów nie było. Za czasów DDR były duże problemy z
kompatybilnością, DDR2 już dużo mniej, przy DDR3 nie odnotowałem i nie
słyszałem o takich problemach. Jedynie co może być irytujące to złe
ustawianie timingów i częstotliwości "defaultowo". Czasem trzeba
samemu ustawić...

Czasami jednak problemy sÄ…. Mam taki zestaw:
- DFI LanParty DK P35-T2RS
- dwie pary modułów Kingstone'a KHX8500D2K2/4G (DDR2-1066)
- do tego Core 2 Duo E8400

Nie udało mi się za jasnego gołąbka puścić pamięci na ich nominalnej
częstotliwości taktowania. :-/

Co masz w manualu? W tej chwili DFI wydaje sie, ze nie daje supportu do tej plyty, ale na innych stronach jest info:

Number of Memory Slots
     4Ă—240pin

Memory Standard
     DDR2 800

Maximum Memory Supported
     8GB

Channel Supported
     Dual Channel

Wiec jak plyta ma tylko DDR2 800, to... mlotkiem i siłą woli jej nie przekonstruujesz ;)

Data: 2011-11-18 11:20:03
Autor: Przemysław Ryk
Jakie pamięci DDR3 1333
Dnia Fri, 18 Nov 2011 10:18:08 +0100, Rafal napisał(a):

(ciach…)
[...]

Wiesz - w manualu do P45-T2RS też stoi „Supports DDR2 667/800 MHz”. Jak by
nie patrzeć DFI LanParty to raczej dla overclockerów miały niby być, c'nie?
:D

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Co to jest zła kobieta? Jest to taki rodzaj kobiety, która nigdy się nie ]

Data: 2011-11-18 11:24:54
Autor: Rafal Lukawski
Jakie pamięci DDR3 1333

[...]

Trzymam dystans do nazw marketingowych ;) Zazwyczaj obsluge nowych pamieci, prockow dawaly biosy, aczkolwiek jezeli chipset tego nie obsluzy, to i bios nie pomoze. Poza tym teraz nie udalo mi sie znalezc zadnej plyty SOHO ATX na stronie DFI... nawet w dziale support, takze o upgrade BIOS mozna pewno zapomniec.

Data: 2011-11-18 20:50:42
Autor: Przemysław Ryk
Jakie pamięci DDR3 1333
Dnia Fri, 18 Nov 2011 11:24:54 +0100, Rafal Lukawski napisał(a):

[...]

Akurat co jak co, ale na DFI kręciło się bardzo zacnie. :) Poczytaj choćby o
P45-T2RS - http://pclab.pl/art34868.html. Swego czasu też miałem PDFa ze
screenami z kręcenia właśnie w celu osiągnięcia jak najwyższego FSB - na
P35-T2RS lub P45-T2RS. Dojechali do ponad 600 MHz.

Zazwyczaj obsluge nowych pamieci, prockow dawaly biosy, aczkolwiek jezeli
chipset tego nie obsluzy, to i bios nie pomoze.

Tryby „overclocking” też nie pomogą?

Poza tym teraz nie udalo mi sie znalezc zadnej plyty SOHO ATX na stronie
DFI... nawet w dziale support, takze o upgrade BIOS mozna pewno
zapomniec.

Z tego co kojarzę, to niestety DFI wycofało się z produkcji konsumenckich
płyt głównych. Nie mogę odżałować, bo katuję właśnie swój trzeci egzemplarz
tego producenta i jak byłem bardzo zadowolony, tak jestem.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nie dyskutuj z nikim, kto ma nad TobÄ… pół litra przewagi.                ]

Jakie pamięci DDR3 1333