Jakie pamięci do Phenoma 2 X2 550

Data: 2009-07-27 00:45:59
Autor: mirek
Jakie pamięci do Phenoma 2 X2 550
i płyty GA-MA790XT-UD4P ? Procesor chciałbym podkręcić do ok. 3.8 Ghz i jakie konkretnie pamięci byłyby odpowiednie?
Mirek.

Data: 2009-07-27 10:13:12
Autor: Doxent

http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-ma790xt-ud4p_10.html

Data: 2009-07-27 16:29:29
Autor: STranger
mirek pisze:
i płyty GA-MA790XT-UD4P ? Procesor chciałbym podkręcić do ok. 3.8 Ghz i

Mam taki procesor i taką samą płytę od 2 tygodni. Ten CPU aż się prosi o odblokowanie kolejnych 2 odpoczywających rdzeni, co Tobie radzę zrobić zanim zaczniesz podkręcać procesor. :)
A do samego podnoszenia zegara CPU zainstaluj porządny cooler bo BOXowy nie wystarczy.

jakie konkretnie pamięci byłyby odpowiednie?

Ja kupiłem takie:
Patriot DDR3 Dual Chanel 2x2GB 1600 7-7-7-20 ViperSeries
Działają cudnie, więc z czystym sumieniem mogę polecić.

STranger

Data: 2009-07-27 19:14:49
Autor: mirek
Jakie pamięci do Phenoma 2 X2 550
Mam taki procesor i taką samą płytę od 2 tygodni. Ten CPU aż się prosi o odblokowanie kolejnych 2 odpoczywających rdzeni, co Tobie radzę zrobić
Chodzą słuchy w internecie, że ostatnio dostępne w handlu procesory już niestety nie dają się odblokować. Wolę nastawić się na X2 a jeśli złotówka dalej będzie się umacniać to za kilka miesięcy zmienię na X4.

Ja kupiłem takie:
Patriot DDR3 Dual Chanel 2x2GB 1600 7-7-7-20 ViperSeries
Działają cudnie, więc z czystym sumieniem mogę polecić.

Też planuję DDR3 1600 ale nie jestem pewien co do napięć na jakich pracują. Większość dostępnych ( w tym Twoje) wymaga 1.9V. Firma OCZ ma w ofercie pamięci "for AMD" z 1.6V. Są jeszcze pamięci  na 1.75V a płyta GA chyba umożliwia takie podniesienie napięcia? Ciekaw jestem z jaką naprawdę wydajnością pracują Twoje pamięci (nie ma ich na liście z linka powyżej). Chyba aż tyle napięcia na płycie nie da się podnieść?
Mirek.

Data: 2009-07-27 19:37:50
Autor: STranger
mirek pisze:
[...]

1,9 V wymagają przy pracy na 1600 MHz, na niższej częstotliwości wystarcza napięcie domyślne dla DDR3.

Firma OCZ ma w ofercie pamięci "for AMD" z 1.6V. Są jeszcze pamięci  na 1.75V a płyta GA chyba umożliwia takie podniesienie napięcia?

Oczywiście, widziałem taką opcję w biosie, ale jeszcze się nie bawiłem podnoszeniem napięcia. Na razie po prostu zainstalowałem pamięci, a system automatycznie je ustawił z SPD i podał "domyślne napięcie dla DDR3".
Te pamięci kupiłem z myślą o ewentualnym przeszłym overclokingu procesora, ale na razie obecna wydajność w zupełności mojego CPU X2/X4 przy domyślnych 3,1 GHz mnie zadowala, więc nie wykorzystuję ich możliwości.

Ciekaw jestem z jaką naprawdę wydajnością pracują Twoje pamięci (nie ma ich na liście z linka powyżej). Chyba aż tyle napięcia na płycie nie da się podnieść?

Jak będę robić restart systemu (może dzisiaj wieczorem?) to sprawdzę jakie napięcie w BIOS można maksymalnie zapodać modułom RAM i tu napiszę.

STranger

Data: 2009-07-27 19:40:05
Autor: STranger
Jakie pamięci do Phenoma 2 X2 550

Ciekaw jestem z jaką naprawdę wydajnością pracują Twoje pamięci (nie ma ich na liście z linka powyżej).

Teraz wg CPU-Z pamięci pracują na 535,8 MHz.

Jakie pamięci do Phenoma 2 X2 550