Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?

Data: 2013-09-30 19:35:58
Autor: Fantom
Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?
Witam
Jaike polecicie peda造 2in1 : czyli platforma + SPD w jednym ?
Nie chodzi mi o SPD + nak豉dka. Chyba, 瞠 mo積a j za這篡/zdj望 bardzo szybko i bez 瘸dnych narz璠zi.

Widzia貫m, 瞠 np Shmiano posiada takie modele.

Fantom
ps. Na rower czasami wsiada kto inny, i nie ma but闚 SPD. Albo sam wskakuje aby podjech帷 1 km do sklepu tak jak stoj. I w tych przypadkach platforma jest niezbedna.

Data: 2013-10-01 07:53:29
Autor: bans
W dniu 2013-09-30 19:35, Fantom pisze:

ps. Na rower czasami wsiada kto inny, i nie ma but闚 SPD. Albo sam
wskakuje aby podjech帷 1 km do sklepu tak jak stoj. I w tych
przypadkach platforma jest niezbedna.

Nie, no, 1km i niezb璠na? 1km to mo積a w klapkach na samych SPD przejecha :)))

--
bans

Data: 2013-10-01 07:59:30
Autor: AZ
Jakie peday 2w1 (platforma SPD) ?
On 2013-09-30, Fantom <szczukot.antyspam@poczta.onet.pl> wrote:
Witam
Jaike polecicie peday 2in1 : czyli platforma + SPD w jednym ?
Nie chodzi mi o SPD + nakadka. Chyba, 髒e mo髒na j zao髒y/zdj bardzo szybko i bez 髒adnych narzdzi.

Widziaem, 髒e np Shmiano posiada takie modele.

PD-M324. Mam takie (malo uzywane, moge sprzedac) i moze to sie sprawdza jak
rownie czesto jezdzisz w zwyklych butach i SPD (albo czesto sie nie wypinasz).
Mnie irytowalo za kazdym razem szukanie i odwracanie na odpowiednia strone.
Aktualnie mam PD-M545, szalu nie ma bo jednak zatrzask gniecie przez buta
ale jest lepiej niz na golych SPD, trzeba uwazac na mokrym bo nogi potrafia
sie zeslizgiwac.

--
Artur

Data: 2013-10-01 08:13:43
Autor: PeJot
[...]

PD-M 323, PDM 324, trzeba by sprawdzi czy jeszcze produkowane. Ci篹kie jak zaraza.

--
P. Jankisz
"Dop鏦i nie skorzysta貫m z Internetu, nie wiedzia貫m, 瞠 na 鈍iecie jest

Data: 2013-10-01 06:24:53
Autor: piecia aka dracorp
Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?
Dnia Tue, 01 Oct 2013 08:13:43 +0200, PeJot napisa(a):

PD-M 323, PDM 324, trzeba by sprawdzi czy jeszcze produkowane. Ci髒kie
jak zaraza.
A co bardziej sportowego? Ale 髒eby zwikszao powierzchni podparcia ale dalej je驕dzi w butach spd.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-01 09:08:32
Autor: PeJot
W dniu 2013-10-01 08:24, piecia aka dracorp pisze:
[...]

Kiedy te髒 tak kombinowaem. Skoczyo si na 2gim rowerze miejskim, wartym mo髒e ze 2 st籀wki.

--
P. Jankisz
"Dop籀ki nie skorzystaem z Internetu, nie wiedziaem, 髒e na wiecie jest

Data: 2013-10-01 07:31:15
Autor: piecia aka dracorp
Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?
Dnia Tue, 01 Oct 2013 09:08:32 +0200, PeJot napisa(a):

Kiedy te髒 tak kombinowaem. Skoczyo si na 2gim rowerze miejskim,
wartym mo髒e ze 2 st籀wki.
Te髒 nad tym mylaem. Ale w籀wczas szukabym co ala ostre koo. Ja bardziej szukam spd z platform 髒eby jako zniwelowa b籀l palc籀w, r籀dstopia.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-01 09:06:07
Autor: piecia aka dracorp
Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?
Dnia Tue, 01 Oct 2013 10:32:38 +0200, PeJot napisa(a):

W dniu 2013-10-01 09:31, piecia aka dracorp pisze:
Ja bardziej szukam spd z platform 髒eby jako zniwelowa b籀l palc籀w,
r籀dstopia.

B籀l czy pieczenie ?
Co za r籀髒nica? Po jakim czasie zaczyna bole. Ale to tylko przy szybkiej je驕dzie i troch du髒szej. Najlepsze byyby sztywniejsze i ciut wiksze (ale i tak mam zapas 1cm) buty ale inne peday to te髒 jakie rozwizanie.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-01 10:52:12
Autor: piecia aka dracorp
Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?
Dnia Tue, 01 Oct 2013 11:19:42 +0200, PeJot napisa(a):

U mnie problem pieczenia st籀p rozwizao radykalne przesunicie blok籀w
do tyu.
Spr籀buj. Dawno si w to nie bawiem. Ustawiem optymalnie, jak na tamte czasy, bloki i nie ruszaem. Mo髒e co poprawi. A nie masz wra髒enia gorszej jazdy? Mniej efektywnej? --
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-01 13:36:31
Autor: PeJot
W dniu 2013-10-01 12:52, piecia aka dracorp pisze:

U mnie problem pieczenia st籀p rozwizao radykalne przesunicie blok籀w
do tyu.
Spr籀buj. Dawno si w to nie bawiem. Ustawiem optymalnie, jak na tamte
czasy, bloki i nie ruszaem. Mo髒e co poprawi.

Spr籀bowa warto. W og籀le, temat niechccy wywoaem dawno temu na alt.cotam.kolarstwo i od tego czasu eksperymentowaem z ustawieniem blok籀w. Sowo kluczowe: hot foot. Doszo do tego 髒e w nowych butach przedu髒aem otwory tak by jeszcze bardziej bloki da w ty. W tej pozycji nacisk stopy na szkielet buta czu niemal na caej jego powierzchni i to jest chyba klucz do sukcesu.

A nie masz wra髒enia
gorszej jazdy? Mniej efektywnej?

W pewnym wieku nie liczy si efektywno tylko komfort :)

No i z wiekiem zmienia mi si si pozycja na rowerze.

Data: 2013-10-01 08:19:41
Autor: PeJot
W dniu 2013-10-01 08:13, PeJot pisze:

PD-M 323, PDM 324, trzeba by sprawdzi czy jeszcze produkowane. Ci篹kie
jak zaraza.

PDM-324 w katalogu jest.

Data: 2013-10-01 11:19:29
Autor: cytawa
PeJot pisze:

Jaike polecicie peda造 2in1 : czyli platforma + SPD w jednym ?

PD-M 323, PDM 324, trzeba by sprawdzi czy jeszcze produkowane. Ci篹kie
jak zaraza.

Jezdze na tego typu pedalach od 1998 roku. Mam takie w 3 rowerach i uwazam ze sa najlepsze do turystyki. Mam tez Looki(szosowe) i dwustronne SPD (chyba M 535), wiec mam porownanie.

Jan Cytawa

Data: 2013-10-01 10:32:14
Autor: a...mx
Jakie peda造 2w1 (platforma nie SPD) ?
Fantom wrote:

Witam
Jaike polecicie peda造 2in1 : czyli platforma + SPD w jednym ?
Nie chodzi mi o SPD + nak豉dka. Chyba, 瞠 mo積a j za這篡/zdj望 bardzo
szybko i bez 瘸dnych narz璠zi.

.... a ja mam to samo pytanie ale NIE spd ? (ze wzgl璠u na ch耩 oszcz璠zenia kolan)

Tu ju gorzej... jedyne co znalaz貫m to ubijaki mallet 3 http://www.crankbrothers.com/pedals_mallet3.php
(acz nie widzia貫m na 篡wo)

timea nic takiego nie ma... og鏊nie posucha :-/

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2013-10-01 08:40:47
Autor: AZ
Jakie peday 2w1 (platforma nie SPD) ?
On 2013-10-01, a...mx@gazeta.pl <a> wrote:
Witam
Jaike polecicie peday 2in1 : czyli platforma + SPD w jednym ?
Nie chodzi mi o SPD + nakadka. Chyba, 髒e mo髒na j zao髒y/zdj bardzo
szybko i bez 髒adnych narzdzi.

... a ja mam to samo pytanie ale NIE spd ? (ze wzgldu na ch oszczdzenia kolan)

Mozesz rozwinac w jaki sposob SPD niszcza kolana?

--
Artur

Data: 2013-10-01 09:07:50
Autor: piecia aka dracorp
Jakie peda造 2w1 (platforma nie SPD) ?
Dnia Tue, 01 Oct 2013 08:40:47 +0000, AZ napisa(a):

On 2013-10-01, a...mx@gazeta.pl <a> wrote:
[...]

Chodzi o brak ruchu na boki. Ale na ile to niszczy to nie wiem. Musiaby kto przetestowa grup modych kolarzy przez kilka lat.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-01 11:21:00
Autor: a...mx

On 2013-10-01, a...mx@gazeta.pl <a> wrote:
Witam
[...]

spd nie daj takiego luzu stopie jak time czy crank brothers i przez to obci捫enie kolan jest wi瘯sze w spd ni w time/crankbrothers.

google: spd b鏊 kolan

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2013-10-01 12:16:07
Autor: bans
Jakie peda造 2w1 (platforma nie SPD) ?
W dniu 2013-10-01 11:21, a...mx@gazeta.pl pisze:

google: spd b鏊 kolan

R騜nie bywa. Dla mnie SPD z serii mtb nigdy nie by造 瘸dnym problemem, 瘸dnych b鏊闚, rewelacyjna sprawa.

Ostatnio zainwestowa貫m w bloki (鄴速e shimanowskie, czyli te z luzem!) i peda造 szosowe (105-ki) do szos闚ki i co? Kicha! Zrobi貫m na tym mo瞠 300km - zawsze po 20-30km zaczyna si b鏊 kolan, a 100km to robi這 si ju ze 透ami w oczach, byle dojecha do domu.

Do tego durne wpinanie, wymagaj帷e obr鏂enia peda逝 blokiem w g鏎, 郵izganie podeszwy buta po pedale przy pr鏏ach wpi璚ia - niewygodne i niebezpieczne jak cholera. Ile ja razy si zb豉幡i貫m, gdy ruszaj帷 ze 鈍iate l康owa貫m niemal kroczem na kierownicy, bo but zamiast si zatrzasn望 - ze郵izn掖 si z peda逝...

Do tego chodzi si w tym nie da, no, ale to wiedzia貫m wcze郾iej.

Wniosek: peda造 i bloki ju odpsrzeda貫m, a nie chce kto okazujnie kupi szosowych but闚 Northwave Fighter? :/

--
bans

Data: 2013-10-01 14:47:55
Autor: Witek Jakubowski
W dniu 2013-10-01 10:32, a...mx@gazeta.pl pisze:
Fantom wrote:

[...]

Hej,
ja u篡wam z mniejsz platform mniej wi璚ej co takiego -
http://www.crankbrothers.com/pedals_candy1.php
  ... bo mam starszy model ;-)
Spr篹yny uk豉daj si tak, 瞠 nie odczuwam "dyskomfortu" w zwyk造ch butach, ale nie je寮zi貫m tak jaki d逝窺zych dystans闚 (czyli g鏎a 1,2 - 1,5 km)

Pozdrawiam
Witek

Data: 2013-10-01 14:30:33
Autor: Maciek
Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?

Jaike polecicie peda造 2in1 : czyli platforma + SPD w jednym ?

Ja zainwestowa貫m w Decathlony:

http://www.decathlon.pl/peday-dwufunkcyjne-spd-id_8173126.html

Kupi貫m je ze wzgl璠u na to, 瞠... akurat przechodzi貫m przez sklep i by造 na 這篡skach maszynowych ;-D. Plus ich taki, 瞠 posiadaj dystans na p豉skiej platformie - umo磧iwiaj komfortow jazd w butach SPD bez wpi璚ia. Dla mnie opcja u篡teczna w krytycznych momentach gdy trzeba si ratowa podp鏎k ;-) np. b.ostry podjazd. Poza tym waga zno郾a. Sprz皻 jak sprz皻, dzia豉 bezusterkowo i bez wi瘯szego serwisu co dla mnie wa積e ;-)
W豉軼iwie z wad mog wymieni tylko tyle, 瞠 trzeba pilnowa spr篹yn, czasem psikn望 je jakim smarem bo lubi tworzy si nalot rdzy gdy cz瘰to je寮zimy w gorszych warunkach pogodowych. Og鏊nie polecam.

Data: 2013-10-03 08:29:33
Autor: Maciek
Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?
Ja zainwestowa貫m w Decathlony:
http://www.decathlon.pl/peday-dwufunkcyjne-spd-id_8173126.html

Teraz widz, 瞠 takie to Decathlony jak z koziej d tr帳a :-)

http://www.mec.ca/product/5028-960/wellgo-wpd-m17c-clipless-pedal/

Data: 2013-10-02 06:59:28
Autor: tadeklodz
Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?
W dniu poniedzia貫k, 30 wrze郾ia 2013 19:35:58 UTC+2 u篡tkownik Fantom napisa:
[...]

Ja mam XT model PD T 780 i jestem zadowolony

Data: 2013-10-02 21:41:58
Autor: Fantom
Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?
Ja mam XT model PD T 780 i jestem zadowolony

Czy faktycznie w tych pedalach 2in1 jest tak, ze pedal zawsze obraca sie SPD w dol ?

Fantom
ps. widzialem, ze jeszcze Wellgo ma modele mieszane.

Data: 2013-10-03 08:05:47
Autor: cytawa
Fantom pisze:

Czy faktycznie w tych pedalach 2in1 jest tak, ze pedal zawsze obraca sie
SPD w dol ?

Raczej SPD w gore. Ja mam jakies Wellgo bezkulkowe. Na dzien dobry pedaly ustawiaja sie klikami do gory i latwo sie wpiac. Gdy chce jechac niewpiety, to musze przekrecic korbe i bez wpiecia i wtedy pedal na chwile ustawia sie odwrotnie. Bardzo czesto w trudnym terenie sie wypinam. To najlepsze rozwiazanie do celow niewyczynowych.

Jan Cytawa

Data: 2013-10-04 23:11:21
Autor: tadeklodz
Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?
W dniu 鈔oda, 2 pa寮ziernika 2013 21:41:58 UTC+2 u篡tkownik Fantom napisa:
> Ja mam XT model PD T 780 i jestem zadowolony

Czy faktycznie w tych pedalach 2in1 jest tak, ze pedal zawsze obraca sie SPD w dol ?

Fantom

ps. widzialem, ze jeszcze Wellgo ma modele mieszane.

u mnie raczej peda "uk豉da" si pionowo tak 瞠 trzeba go nog obr鏂i stosownie do potrzeb

Data: 2013-10-07 08:20:59
Autor: cytawa
tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:

Czy faktycznie w tych pedalach 2in1 jest tak, ze pedal zawsze obraca sie SPD

u mnie raczej peda "uk豉da" si pionowo tak 瞠 trzeba go nog obr鏂i stosownie do potrzeb

wczoraj sprawdzilem u siebie. Rzeczywiscie ustawia sie pionowo strona klikowa do tylu. Nigdy nie mialem problemow zeby szybko sie wpiac.

Jan Cytawa

Data: 2013-10-03 05:41:45
Autor: kosmala.mateusz
Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?
W dniu poniedzia貫k, 30 wrze郾ia 2013 19:35:58 UTC+2 u篡tkownik Fantom napisa:
Witam
Jaike polecicie peda嚙緙 2in1 : czyli platforma + SPD w jednym ?

a mo瞠 Shimano PD-M530 ?
http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/components/pedals/product/review-shimano-m530-mtb-spd-pedal-12-46284
czyli stare, dobre i tanie "pi耩setdwudziestki" (PD-M520) z dolozon platform.

Mk.

Data: 2013-10-03 19:12:41
Autor: Fantom
[...]

A ile czasu naklada sie i zdejmuje platforme ??

Fantom

Data: 2013-10-04 08:21:59
Autor: AZ
On 2013-10-03, kosmala.mateusz@gmail.com <kosmala.mateusz@gmail.com> wrote:
Witam
Jaike polecicie peda髒y 2in1 : czyli platforma + SPD w jednym ?

a mo髒e Shimano PD-M530 ?
http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/components/pedals/product/review-shimano-m530-mtb-spd-pedal-12-46284
czyli stare, dobre i tanie "pisetdwudziestki" (PD-M520) z dolozon platform.

To juz IMHO lepiej PD-M545 bo maja ruchoma platforme i zwykly but lepiej sie uklada.

--
Artur

Data: 2013-10-03 13:33:36
Autor: piecia aka dracorp
Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?
Dnia Thu, 03 Oct 2013 05:41:45 -0700, kosmala.mateusz napisa(a):

W dniu poniedziaek, 30 wrzenia 2013 19:35:58 UTC+2 u髒ytkownik Fantom
napisa:
[...]

Dla mnie one bd dobre ale Fantom chyba chcia inne. Bo w tych chyba w zwykych butach te髒 bdzie niewygodnie?

A nie ma wersji bez tej gwiazdkowej nakrtki?

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-03 13:43:44
Autor: piecia aka dracorp
[...]

Mnie zastanawia jak wypadaj w por籀wnaniu z PD-M875, r籀髒nica w wadze ~50g, w cenie ~150z. Ale to jutro poszukam teraz w teren.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-04 08:15:18
Autor: piecia aka dracorp
Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?
Dnia Thu, 03 Oct 2013 19:12:41 +0200, Fantom napisa(a):

a mo髒e Shimano PD-M530 ?
[...]

Jak we驕miesz brzeszczot to pewnie kilka minut ale potem z zao髒eniem mo髒e byproblem.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-04 11:27:08
Autor: piecia aka dracorp
Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?
Dnia Fri, 04 Oct 2013 08:21:59 +0000, AZ napisa(a):

https://www.youtube.com/watch?v=Ai8yNEIJndc Prawda?

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-07 07:54:55
Autor: AZ
On 2013-10-04, piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:
To juz IMHO lepiej PD-M545 bo maja ruchoma platforme i zwykly but lepiej
sie uklada.
https://www.youtube.com/watch?v=Ai8yNEIJndc Prawda?

W moich jeszcze sa :-) Ale dzieki, dobrze wiedziec.

--
Artur

Data: 2013-10-06 08:26:51
Autor: piecia aka dracorp
Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?
Dnia Fri, 04 Oct 2013 08:21:59 +0000, AZ napisa(a):

To juz IMHO lepiej PD-M545 bo maja ruchoma platforme i zwykly but lepiej
sie uklada.
A tak sobie pomylaem 髒e na zim kupi te peday i zobaczymy jak sisprawdz. W kocu bd mia atwy wyb籀r pomidzy spd i normalnymi butami. Na wiosn mo髒e znowu wr籀c do zwykych spd.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-06 08:44:38
Autor: piecia aka dracorp
Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?
Dnia Sun, 06 Oct 2013 08:26:51 +0000, piecia aka dracorp napisa(a):

A tak sobie pomylaem 髒e na zim kupi te peday i zobaczymy jak
sisprawdz. W kocu bd mia atwy wyb籀r pomidzy spd i normalnymi
butami. Na wiosn mo髒e znowu wr籀c do zwykych spd.
Chyba jednak nici z tych peda籀w: http://goo.gl/Azo0hT
Ta wystajce czchowa sipod naciskiem zwykych but籀w?

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-07 07:56:12
Autor: AZ
On 2013-10-06, piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:
[...]

Tak ale znowu wychodzi Ci ta z tylu ;-) Platforma rusza sie wzgledem
reszty.

--
Artur

Data: 2013-10-07 09:49:55
Autor: piecia aka dracorp
Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?
Dnia Mon, 07 Oct 2013 07:56:12 +0000, AZ napisa(a):

Tak ale znowu wychodzi Ci ta z tylu ;-) Platforma rusza sie wzgledem
reszty.
Czyli nie bdzie jej czu pod zwykymi butami? W sumie i tak planuj to na zim wic raczej bd nakada buty z grub podeszw. Ale jakby byo dobrze to i na lato by byy.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-07 09:55:57
Autor: AZ
On 2013-10-07, piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:
[...]

Zdefiniujmy zwykle buty? ;-) Ja tam chodze w sportowych butach na codzien
i czuc, jest lepiej niz na golych SPD-ach ale szalu jak na samych platformach nie ma. Ale w butach z grubsza podeszwa mysle ze bedzie duzo
lepiej.

Kupilem szose i goral zaczal mi sluzyc do jazdy w terenie i czasem
gdzies blisko podskoczyc wiec u mnie PD-M324 zupelnie sie nie sprawdzaja,
kombinowanie z odwracaniem na odpowiednia strone w terenie jest slabe,
do miasta akurat sa fajne. Dlatego dla mnie kompromisem sa M545 - w terenie
mi nie przeszkadza platforma a i podjechac w zwyklych butach sie da.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-07 10:20:49
Autor: piecia aka dracorp
Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?
Dnia Mon, 07 Oct 2013 09:55:57 +0000, AZ napisa(a):

Zdefiniujmy zwykle buty? ;-)
No zwyke, bez blok籀w :) Od sportowych do biegania bo turystyczne za kostk.
To kicha. Czego innego sispodziewaem.

--
piecia aka dracorp

Jakie peda造 2w1 (platforma SPD) ?