Jakie piasty?

Data: 2009-07-12 22:17:09
Autor: Wojtek B
Jakie piasty?
Nosze sie z zamiarem wymiany piast w moim Authorze.
A jest tego tyle że sie gubię.
Może jakieś sugestie z opinią; na czym Wy jeździcie?

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4237 (20090712) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-07-12 22:31:54
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Jakie piasty?

Nosze sie z zamiarem wymiany piast w moim Authorze.
A jest tego tyle że sie gubię.
Może jakieś sugestie z opinią; na czym Wy jeździcie?

Ile chcesz wydać?

zyga

Data: 2009-07-13 08:03:22
Autor: Adrian S.
Jakie piasty?
Wojtek B wrote:

Nosze sie z zamiarem wymiany piast w moim Authorze.
A jest tego tyle że sie gubię.
Może jakieś sugestie z opinią; na czym Wy jeździcie?
 Jak nie wiesz od czego zacząć to trzymaj się Shimano.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-07-13 08:22:45
Autor: Akarm
Jakie piasty?
Wojtek B napisał:
Nosze sie z zamiarem wymiany piast w moim Authorze.
A jest tego tyle że sie gubię.
Może jakieś sugestie z opinią; na czym Wy jeździcie?

Shimano XT lub LX..
Ma to wadę: nie bedziesz miał prostego pretekstu (zużycie) żeby je później zmienić. Tylko musisz pamiętać, żeby zacząć od ustawienia właściwego luzu na konusach. Fabrycznie są zbyt mocno skręcone.

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2009-07-13 11:47:25
Autor: mmateusz
Jakie piasty?
Shimano XT lub LX..
Ma to wadę: nie bedziesz miał prostego pretekstu (zużycie) żeby je później zmienić.

;)
do mojej przedniej XT nie zaglądałem nigdy, a ma 5 lat i jakoś się nie
zapowiada, aby się popsuła.

Mk.

Data: 2009-07-13 22:32:43
Autor: Wojtek B
Jakie piasty?

Użytkownik "mmateusz" <mmateusz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1886.000000ca.4a5b02adnewsgate.onet.pl...
[...]

A które XT bo wariantów jest tez kilka.

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4239 (20090713) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-07-15 20:01:17
Autor: Wojtek B
Jakie piasty?

Użytkownik "Akarm" <akarmUSUN_TO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3ekep$f2f$1nemesis.news.neostrada.pl...
Wojtek B napisał:
[...]

Kupiłem XT komplet na przód i tył.
http://allegro.pl/show_item.php?item=683956164
Myślę że dobrze zrobiłem, ile poluzować konusy?
--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4246 (20090715) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-07-15 12:55:21
Autor: dsotO
Jakie piasty?
On 15 Lip, 20:01, "Wojtek B" <pa...@polnet.cc> wrote:

Kupiłem XT komplet na przód i tył.http://allegro.pl/show_item.php?item=683956164
Myślę że dobrze zrobiłem, ile poluzować konusy?

Kupisz nowe, to po kiego chcesz je luzować ? ;) Przy xt-kach chyba
można się spodziewać dobrego ustawienia. Co innego bywa z tanimi
kołami czy piastami: chcesz załozyć do roweru, a tu wszystko trzeba
podociągać, bądź na odwrót.
Jak rozumiem po innym wątku - dajesz koła do złożenia ?

Jak Akarm wspomniał - raz na początku dobrze ustawić, to problemów nie
będzie długo. Przy czym jedna uwaga - zakręcenie koła do ramy nie może
mieć żadnego wpływu na luz w piaście. Dlatego czasem poprawiam nawet
dwa, trzy razy, aż trafię idealnie przy jednoczesnym zakontrowaniu
obydwu stron na "chama" ;)

Data: 2009-07-15 13:08:35
Autor: Adam Kadlubek
Jakie piasty?
On 15 Lip, 21:55, dsotO <ds...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

można się spodziewać dobrego ustawienia. Co innego bywa z tanimi
kołami czy piastami: chcesz załozyć do roweru, a tu wszystko trzeba

Shimano od lat fabrycznie zbyt dociąga konusy. Trzeba po kupnie je
zluzować :)

Pozdr.

--
Adam Kadlubek

Data: 2009-07-16 04:54:26
Autor: Tomasz Konik
Jakie piasty?

> Kupisz nowe, to po kiego chcesz je luzowac ? ;)

Shimano od lat fabrycznie zbyt dociaga konusy. Trzeba po kupnie je
zluzowac :)

Ja tam nic nie luzuję (XT, DA). BTW: zespół łożysk skośnych (a tu z takowym
mamy do czynienia), musi być wstępnie napięty. I odnoszę wrażenie, że Sh.
(przynajmniej w lepszych modelach) są bardzo prawidłowo złożone.
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-07-16 07:26:22
Autor: Akarm
Jakie piasty?
Tomasz Konik napisał:
Shimano od lat fabrycznie zbyt dociaga konusy. Trzeba po kupnie je
zluzowac :)
Ja tam nic nie luzuję (XT, DA).

I ile kilometrów przejeżdżasz na nich?

odnoszę
wrażenie, że Sh. (przynajmniej w lepszych modelach) są bardzo prawidłowo
złożone.

Właśnie. *Odnosisz* wrażenie...

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2009-07-16 08:47:06
Autor: fabian
Jakie piasty?
Akarm wrote:
Tomasz Konik napisaÂł:
Shimano od lat fabrycznie zbyt dociaga konusy. Trzeba po kupnie je
zluzowac :)
Ja tam nic nie luzujĂŞ (XT, DA).

I ile kilometrĂłw przejeÂżdÂżasz na nich?

odnoszĂŞ
wraÂżenie, Âże Sh. (przynajmniej w lepszych modelach) sÂą bardzo prawidÂłowo
zÂłoÂżone.

WÂłaÂśnie. *Odnosisz* wraÂżenie...

A Ty przeprowadziłeś wiarygodne badania w tym temacie?

Fabian.

Data: 2009-07-16 08:53:40
Autor: Wojtek Paszkowski
Jakie piasty?

"Tomasz Konik" <tomekq1.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:h3mbq2$24p$1inews.gazeta.pl...

I odnoszę wrażenie, że Sh.
(przynajmniej w lepszych modelach) są bardzo prawidłowo złożone.

chyba tak - przedniej XT nie ruszałem i nie miałem z nią większych problemów przez kilkanaście kkm (i nie ma zbytnich śladów zużycia), choć tylną już wolałem na wszelki wypadek skręcić na nowo (po części z ciekawości, jak wygląda kontrowanie nowych XT - bo różni się od wcześniejszych konstrukcji, zbędny jest klucz do konusów). Natomiast tylne Alivio czy LX fabrycznie skręcone po 2-3kkm się rozkręcały - albo były za mocno skręcone i po wyrobieniu się łożysk luzowały się i samoczynnie rozkręcały, albo w fabryce były zbyt słabo zakontrowane. Po solidnym zakontrowaniu nie było już z nimi takich problemów

pozdr

Data: 2009-07-16 09:22:07
Autor: Akarm
Jakie piasty?
Wojtek Paszkowski napisał:
[...]

Nie chodzi o rozkręcanie tylko o przemielenie kulek. Potrafią po kilkuset(!) nawet kilometrach sie rozpaść.

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2009-07-16 09:36:00
Autor: Wojtek Paszkowski
Jakie piasty?

"Akarm" <akarmUSUN_TO@wp.pl> wrote in message news:h3ml1n$lqn$1nemesis.news.neostrada.pl...

Nie chodzi o rozkręcanie tylko o przemielenie kulek. Potrafią po kilkuset(!) nawet kilometrach sie rozpaść.

To juz brzmi jak lekkie s-f. Z jakimi modelami piast/jakimi rocznikami miales takie przypadki?

pozdr

Data: 2009-07-16 11:36:30
Autor: maksWYTNIJTO
Jakie piasty?
     W mojej ocenie najistotniejsza jest ta subtelna granica luz-brak luzu
   na piaście ( oczywiście na wpełni zamocowonym kole z dokręconymi kontrami ).
   Jezeli ją znajdę to skręcam konusy o 10 do 20 stopni kontruję je i poprawiam
   mocowanie zewnętrzne i juz.
   Dzięki takiej regulacji uzyskuje to że elementy toczne-bieżnia nie mają
   nadmiernego luzu a układ taki nie jest nadmiernie ściśnięty...gdyż oba
   te przypadki powodują nadmierne i szybkie zużycie piasty.    W łożyskach maszynowych ten luz jest juz w konstukcji stąd pewna przewaga
   jednych piast nad drugiemi.

   Ignac

Data: 2009-07-16 10:17:50
Autor: reme.k
Jakie piasty?
> [...]

Kupisz nowe, to po kiego chcesz je luzować ? ;) Przy xt-kach chyba
można się spodziewać dobrego ustawienia.

Nie zawsze. Moje miały luzy i musiałem ściągnąć odrobinkę. (a nówki ze sklepu,
XT pod tarcze na 6 śrób)

Data: 2009-07-15 20:12:16
Autor: Wojtek B
Jakie piasty?

Wojtek B napisał:
[...]

-- -
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

Może ktoś napisze co to jest w tych piastach?
Tuleje smarowe pozwalające na utrzymanie właściwego poziomu nasmarowania

--
-

Data: 2009-07-15 20:30:27
Autor: Akarm
Jakie piasty?
Wojtek B napisał:
Kupiłem XT komplet na przód i tył.
http://allegro.pl/show_item.php?item=683956164
Myślę że dobrze zrobiłem, ile poluzować konusy?

To trzeba robić na wyczucie.
Piasta po zapięciu w widelec musi sie obracać bez oporów ale i bez luzu. Po dokładnej regulacji nie musisz zagladać przez kilkadziesiąt tysięcy km.

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2009-07-15 21:53:09
Autor: maksWYTNIJTO
Jakie piasty?
   ile poluzować konusy?

  gotowe koło zakładasz i zaciskasz zacisk i jeżeli nie ma luzu to:
  -rozkręcam konus ok.10 do 20 stopni i robie jak wyżej
  i w pewnym momencie pojawia sie wyczuwalny luz wtedy cofam o owe 10 do 20
  stopni zaciskam zacisk i gotowe.
  Ja stosuje tą zasadę metoda prób i błedów znajduje granicę (luz-brak luzu)
  i dokręcam konus o owe 10 do 20 stopni zeby ten luzik skasować...i już.
  No nie że proste.

  Ignac

Data: 2009-07-13 19:04:10
Autor: Lapland
Jakie piasty?
Wojtek B pisze:
Nosze sie z zamiarem wymiany piast w moim Authorze.
A jest tego tyle że sie gubię.
Może jakieś sugestie z opinią; na czym Wy jeździcie?

Też się przymierzam do zmiany.

Shimano nie polecał mi serwisant. Żadnej... Polecał na maszynówkach, twierdząc, że z takimi jest święty spokój ;)

Co myślicie o Boplight?
- tył - http://www.ewosoft.alpha.pl/bikershop-lato/index.php?akcja=produkt&id_pro=180
- przód - http://www.ewosoft.alpha.pl/bikershop-lato/index.php?akcja=produkt&id_pro=179

Lub o Novatec - http://allegro.pl/item678635241_piasta_tyl_novatec_nt_f062_sb_na_4_loz_pod_vki.html

Data: 2009-07-13 17:15:14
Autor: Jan Srzednicki
Jakie piasty?
On 2009-07-13, Lapland wrote:
Wojtek B pisze:
[...]

A swoją drogą, na czym Shimano robi piasty pod ośki 15 lub 20mm? Też na
konusach jakichś specjalnych, czy w końcu na maszynówkach?

Data: 2009-07-13 19:41:15
Autor: Lapland
Jakie piasty?
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-07-13, Lapland wrote:
Wojtek B pisze:
[...]

Nieco poprzeglądałem oferty, Shimano jedynie na kulkach z tego co się zdążyłem  zorientować.

l.

Data: 2009-07-13 18:02:16
Autor: Jan Srzednicki
Jakie piasty?
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-07-13, Lapland wrote:

[...]

Faktycznie, nawet bydlackie Sainty mają konusy, co widać na "exploded
view" na stronach Shimano. Głuptaki, no. ;)

Data: 2009-07-13 19:41:12
Autor: Akarm
Jakie piasty?
Lapland" <"lapland [usun]  napisał:
Shimano nie polecał mi serwisant. Żadnej... Polecał na maszynówkach, twierdząc, że z takimi jest święty spokój ;)

Chyba powinieneś pomyśleć o zmianie serwisanta na fachowca. ;)

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2009-07-13 19:51:08
Autor: Wojtek B
Jakie piasty?

Użytkownik "Akarm" <akarmUSUN_TO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3froh$kb0$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Czyli uważasz że maszynówki są nie tak dobre jak sie o nich sądzi?

--
-

Data: 2009-07-13 19:57:17
Autor: Lapland
Jakie piasty?
Akarm pisze:
Lapland" <"lapland [usun]  napisał:
Shimano nie polecał mi serwisant. Żadnej... Polecał na maszynówkach, twierdząc, że z takimi jest święty spokój ;)

Chyba powinieneś pomyśleć o zmianie serwisanta na fachowca. ;)

Shimano się posypała po 300 km, jeśli ktoś wyraził taką opinie to nie wzięło się to z powietrza ;)

l.

Data: 2009-07-13 20:04:17
Autor: Wojtek
Jakie piasty?
Lapland pisze:
Akarm pisze:
[...]

Z jakiej grupy ? Tył, czy przód ? Na czym polegało uszkodzenie ?

Wojtek

Data: 2009-07-13 21:49:27
Autor: Lapland
Jakie piasty?
Wojtek pisze:
Lapland pisze:
Akarm pisze:
[...]

M-65 - wiem, że górna półka to nie jest ale 300 km to powinny wytrzymać.

Uszkodzenie polegało na tym, że po prostu zaczęły rzęzić jak się kręciło korbami ;)

l.

Data: 2009-07-13 22:04:47
Autor: ToMasz
Jakie piasty?
Akarm pisze:
Lapland" <"lapland [usun]  napisał:
Shimano nie polecał mi serwisant. Żadnej... Polecał na maszynówkach, twierdząc, że z takimi jest święty spokój ;)

Chyba powinieneś pomyśleć o zmianie serwisanta na fachowca. ;)

Sprecyzuj czego sie czepiasz. Shimano robi dobre piasty. jednak nawet
dobra piasta na kulkach wymaga serwisu. Sczególnie jak jest słabiutka.
Shimano żeby żyć sprzedaje również piasty "nie shimano" - takie jak
mozna spotkać w lepszych rowerach z supermarketu. KAżda piasta na
kulkach bez serwisu padnie najpóźniej po 50% nominalnego przebiegu.
KAżda piasta maszynowa bez serwisu dożyje 90% swoejgo przebiegu. Ile
roboczogodzin spędzisz wymieniając smar i kuleczki? a miski wybijasz? a
konusy.... one najszybciej padają bo mają (w zespole miska kulki konus)
najmniejszą powierzchnie.
A w maszynach? luz jest nieszkodliwy, zawsze nasmarowane, ewentualna
wymiana bezstresowa. Możesz kupić łożyska (6xxxZZ)po 1.5zł a mozesz po
15zł/za sztukę. Wtedy bedzie cieżko zajechać taką piastę.

Tak zastanawiając sie mocnej nad poroblemem. Dlaczego wszystkie łożyska
w rowerze nie są maszynowe? Bo tak jest taniej a ciagle żyją klienci
którzy wolą meride, autora, gianta, itp i dadzą 2 razy tyle ile jest
wart rower...

ToMasz

PS  "jakiekolwiek", "najtańsze" - nie dotyczy produktów bez podpisu
producenta, z błędami wadami, itp. Tak samo w pewnych warunkach da sie
wykazać ze łożyska maszynowe nie są optymalnym rozwiązaniem.

Data: 2009-07-14 12:03:21
Autor: Wojtek
Jakie piasty?
ToMasz pisze:

[...]

o tak tak... pewnie
kolega chyba nie wymieniał łożysk w hope pro2, prawda? radzę bardzo ostrożnie formułować takie tezy... mi wymiana smaru w piastach SH wraz z czyszczeniem zajmuje max 15min na piastę

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-07-14 10:09:52
Autor: Jan Srzednicki
Jakie piasty?
On 2009-07-14, Wojtek wrote:
ToMasz pisze:

[...]

Z ciekawości - na czym polega feler tych konkretnie piast? Kiedyś się do
nich przymierzałem, skończyło się na DT.

Data: 2009-07-14 12:13:41
Autor: Wojtek
Jakie piasty?
Jan Srzednicki pisze:

Z ciekawości - na czym polega feler tych konkretnie piast? Kiedyś się do
nich przymierzałem, skończyło się na DT.

Feler - żaden ;) Wymieniałem oś na wersję "śrubową" w nowej piaście tylnej... Przy wybijaniu trzeba było użyć siły słonia z ciężkim młotkiem, ponieważ łożysko od strony kasety jest głęboko schowane - zaniosłem piastę do poskładania do dobrego sklepu (po przeprowadzce nie mogę znaleźć moich tulei).
Tam panowie ładnie rozp..... jedno łożysko. Po prostu pasowanie jest tak ciasne, że pomimo mrożenia osi trzeba przykładać siłę z kosmosu.

W tylnej piaście są 4ry łożyska, wszystkie tak ciasne. Serwis SH przy tym to PIKUŚ!

Data: 2009-07-13 21:53:36
Autor: ToMasz
Jakie piasty?
Lapland pisze:
Wojtek B pisze:
[...]

Dziwne. ja naprawiam rowery od zawsze, i nigdy w życiu nie widziałem
rozwalonej piasty na maszynach, natomiast zwykłe - tysiace. Pewien
procent znich miał napis shimano :)
Polecam maszynówki. Jakiekolwiek. Naprawde.
Pare dni temu było na grupie. na allegro jakieś choseny czy alonga za
145zł za komplet, nima napisu shimano, ale masz św. spokój na długie
lata. jak sie pojawia luzy - niech sobie są. tak jak w pralkach,
wiertarkach, mikserach.. i całym cywilizowanym świecie.

ToMasz

PS raz widziałem rozwaloną kasete suportu "na maszynach" Ale rybak
rowerzysta przyznał sie ze czesto parkuje w jeziorze.

Data: 2009-07-13 22:38:04
Autor: Wojtek Paszkowski
Jakie piasty?

"ToMasz" <twitek4@gazzeetta.pl> wrote in message news:h3g28i$6tc$1news.interia.pl...

Dziwne. ja naprawiam rowery od zawsze, i nigdy w życiu nie widziałem
rozwalonej piasty na maszynach

eee, widać mało widziałeś. Nawet DT sporo rozwalonych się po świecie wala.

[...]

no popatrz, a u mnie w rowerze akurat klasyczne kulki (w sterach i piastach) wytrzymują znacznie dłużej niż "maszynówki" (suport, kółeczka przerzutek - te ostatnie zbetoniały po 100km deszczu i bagna). A serwisuję je zazwyczaj z nudów - np. przednią piastę XT po jakichś 20 tysiącach (w tym dwóch zimach), po obejrzeniu środka okazało się, że zupełnie niepotrzebnie.

pozdr

Data: 2009-07-13 22:57:13
Autor: Lapland
Jakie piasty?
ToMasz pisze:
Lapland pisze:
Wojtek B pisze:
[...]

I to samo powiedział mi serwisant. Dlatego też postawiłem na te rozwiązanie ;)

Czy Novatec będzie ok (przod / tył na V-ki)? Co myślisz jako osoba zajmująca się serwisem?

l.

Data: 2009-07-14 07:30:06
Autor: MichałG
Jakie piasty?
ToMasz pisze:
Lapland pisze:
Wojtek B pisze:
[...]

Moze jestem przymulony nieco od rana ;-) ale nie rozumiem powyższego zdania o luzach. Moim zdaniem luzy w piascie to tragedia w czasie jazdy.....

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-07-14 08:51:22
Autor: Lapland
Jakie piasty?
MichałG pisze:
ToMasz pisze:
Lapland pisze:
Wojtek B pisze:
[...]

Temat tyczy tego "jakie piasty wybrać" ;) może obok rozważań o wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia byście napisali jakich konkretnych piast używacie... pomogło by to w wyborze...

l.

Data: 2009-07-14 09:48:17
Autor: MichałG
Jakie piasty?
Lapland pisze:
MichałG pisze:
ToMasz pisze:
Lapland pisze:
Wojtek B pisze:
[...]

Ok- prosze:
Schimano 'no name'. Przejechała na razie w tyle ok. 9kkm. Rowerzysta + plecak ok 105 kg.'Zaglądana' raz w tym roku na wiosne - po na 2 latach przerwy. Wymieniłem smar bardziej z przyzwoitosci niż potrzeby. Na bieżni w piascie ledwo zauwazalny rowek wyciśniety przez kulki. Konusy praktycznie bez śladów zuzycia. Wygląda, że jeszcze długo pozyje.

pozdrawiam
Michał

Data: 2009-07-14 20:09:48
Autor: ToMasz
Jakie piasty?

Temat tyczy tego "jakie piasty wybrać" ;) może obok rozważań o wyższości
Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia byście napisali
jakich konkretnych piast używacie... pomogło by to w wyborze...

Idź do sklepu rowerowego, albo poszukaj "chosenów" na allegro. Zobacz
jak zbudowana jest taka piasta. zobacz jakie ma łożyska -6xxx najczęsciej.
Znajdź dowolną firmę która sprzedaje łożyska, i zadzwoń i zapytaj ile
kosztuje jedno takie łożysko. Jak usłyszysz jakąkolwiek cene, firmę,
zapytaj czy nie mają jakichś lepszych. Dowiedz sie jaka jest cena
najlepszych i najgorszych. Bedziesz miał pewien mechaniczny poglad na
sprawę.
JA montowałem parę chosenów, i zaden nie wrócił. Droższych z reguły nikt
niechce, bo jak za koło trzeba zapłacić 250 zeta to panie musi być
shimano, albo coś o jeszcze chwitliwszej nazwie.

Do krytykantów. napewno jakość kulek w piastach shimano jest wyższa niż
w łożyskach maszynowych abec3(608) montowanych w chinskich hulajnogach.
Co chcieliście udowodnic. Nie trzeba sie silić. i zeby nie było: moim
zdaniem shimano to najlepsza ( albo jedna z najlepszych) firm
produkujących osprzet rowerowy. jednak nie zawsze jakość jest
proporcjonalna do ceny.

ToMasz

Data: 2009-07-14 20:39:33
Autor: live_evil
Jakie piasty?
ToMasz pisze:
[...]

Skusiłem się rok temu na piastę Chosen, cena była niska i - co najważniejsze - piasta była mocowana na śruby. Piasta nieprecyzyjnie wykonana, trzeba było zastosować podkładkę na osi, aby koło obracało się płynnie po dokręceniu. Na poniższym obrazku zaznaczona odległość, która jest ~1-1,5mm za mała:
http://wpk.p.lodz.pl/~imagine/os.jpg

Do tego aluminiowe nakrętki kiepsko spasowane z gwintem na osi, a konkretnie wchodzą zbyt luźno, łatwo je ukręcić.

--

  My homebuilt FWD recumbent, a welder's prank :-)
   -- > http://piotrowiak.info/poziom

Data: 2009-07-14 21:11:02
Autor: Jaroslaw Berezowski
Jakie piasty?

Tej http://www.novatec.com.tw/novatec/english/p_show.php?sid=37
I tej http://www.novatec.com.tw/novatec/english/p_show.php?sid=36

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-07-15 09:54:21
Autor: Tomasz Konik
Jakie piasty?
Temat tyczy tego "jakie piasty wybrać" ;) może obok rozważań o wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia byście napisali jakich konkretnych piast używacie... pomogło by to w wyborze...

Sachs Rival 7000 - jeszcze na wolnobieg - zaj...e piasty, przejechały wiele
kkm często w najgorszym syfie i wciąż sprawne w rowerze ojca.
SRAM 7.0 - przyzwoite, choć bardzo daleko im do starego Sachsa, bardzo duży
minus: zupełny brak części zamiennych (konusów)
SRAM 5.0/M5000 - tylko tył - kiepskie, zużyły się po ca. 3-4 tys. km; niby
konusy takie jak w 7.0, ale uszczelnienie znacznie gorsze.
Sh. XT M750 - super piasty - maja przejechane kilkanaście kkm, raz zmieniane
kulki;-)
Sh. STX-RC - na razie ok 2000 km, to ciężko coś powiedzieć
Campa Chorus przód - ile maja przejechane, Najwyższy raczy wiedzieć, ale
bardzo dużo i wciąż jak nowe
Sh. DA 7700 tył - na razie ok. 1000 km, to nic nie wiem
Soul Kozak przód tarcza 28H - ca. 1000 km, to nic nie wiem jeszcze
DT Hugi przód tarcza 32H - jw.
Sh. M525 Disc w tylnym kole OK - ok. 12 kkm, przyzwoite, dopiero teraz
przydałoby się wymienić konusy i kulki
Sh. M756 - komplet, ca. 2000km, to nie przebieg
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-07-15 11:04:45
Autor: Wojtek
Jakie piasty?
Lapland pisze:

Temat tyczy tego "jakie piasty wybrać" ;) może obok rozważań o wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia byście napisali jakich konkretnych piast używacie... pomogło by to w wyborze...

- shimano LX (czarne) - niezniszczalne, teraz w mieszczuchu
- SH XT (6śrób) - niezniszczalne, w sztywniaku (bębenek można wymienić)
- MAVIC z crossmaxów ST - leciutkie, o trwałości się nie wypowiadam, właśnie kółka sprzedaję
- na szosie - różne SH a ostatnio... bontragery (bo dostałem z kołami)
- HOPE PRO2 - nowy zestaw, więc trudno opiniować poza tym co wyżej

do tego całe wiadro altusów, alivio itd

GENERALNIE WAŻNA JEST TYLNA PIASTA! Jeżeli tanie dziadostwo to problem z bębenkiem murowany. Stąd omijałbym no-namy (te chooseny?) szerokim łukiem, przynajmniej z tyłu...