[CRP] Jakie prawid³owe oznaczanie skrzy¿owañ?

Data: 2012-05-28 14:29:19
Autor: masti
[CRP] Jakie prawid³owe oznaczanie skrzy¿owañ?
Dnia pięknego Mon, 28 May 2012 16:24:28 +0200 osobnik zwany Czeslawek
wystukał:

Witam,

Od czasu do czasu odwiedzam pewne osiedle w moim mieście, na którym
oznakowanie skrzyżowań troszkę mnie irytuje. Otóż, na tym osiedlu
przyjęto taki zwyczaj, że na drogach z pierwszeństwem nie ma żadnych
znaków oznaczających to, że jest się na drodze z pierwszeństwem.
Natomiast na drogach podporządkowanych są znaki ustąp pierwszeństwa.
Niestety z reguły widoczność na skrzyżowaniach jest mocno ograniczona,
do kilku metrów, przez płoty i roślinność znajdującą się na prywatnych
posesjach, dlatego dojeżdżając do takiego skrzyżowania właściwie się
zatrzymuję przed nim, co mnie troszkę irytuje. W związku z powyższym mam
pytanie, jak powinno się traktować skrzyżowanie jeśli przy drodze, po
której się jedzie, nie ma żadnych znaków dotyczących pierwszeństwa?
Zawsze traktuję takie skrzyżowania jako równorzędne, ale może popełniam
błąd? Może powinienem taką drogę traktować jako drogę z pierwszeństwem?

znaki pierwszeństwa nie muszą być powtarzane. Choć jak widać na powyższym przykładzie się to przydaje. Ale nie rozumeim czemu nie zrobią tych skrzyżowań jako równorzędne skoro to osiedle?

mst <at> gazeta <.> pl

[CRP] Jakie prawid³owe oznaczanie skrzy¿owañ?