[CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań?

Data: 2012-05-28 16:56:49
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań?
Powitanko,

Może powinienem taką drogę
traktować jako drogę z pierwszeństwem?

Jesli sa linie (linia przerywana/ciagla) i leci ona przez skrzyzowanie, to jestes na drodze z pierwszenstwem.
Mimo wszystko czujnym trzeba byc - dzieciaki na rowerkach uwielbiaja wyjezdzac zza takiego zarosnietego rogu.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-05-29 08:41:42
Autor: LEPEK
W dniu 2012-05-28 16:56, Pawel "O'Pajak" pisze:

Jesli sa linie (linia przerywana/ciagla) i leci ona przez skrzyzowanie,
to jestes na drodze z pierwszenstwem.

A podasz jakiś przepis z którego wynika tak śmiały wniosek?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2012-05-29 17:37:52
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań?
  Powitanko,

A podasz jakiś przepis z którego wynika tak śmiały wniosek?

Dz.U.2002.170.1393 ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 31 lipca 2002 r.
w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
§ 86. 1.Znak P-1 "linia pojedyncza przerywana", w którym kreski są krótsze od przerw lub równe przerwom, wyznacza pasy ruchu.
I dalsze szczegoly w tekscie.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-05-29 19:43:25
Autor: LEPEK
W dniu 2012-05-29 17:37, Pawel "O'Pajak" pisze:

[...]

W całym par. 86 nie ma nic na poparcie, jakoby "Jesli sa linie (linia przerywana/ciagla) i leci ona przez skrzyzowanie, to jestes na drodze z pierwszenstwem."
Jest z resztą niezliczona ilość przykładów na to, że tak nie jest.
Spójrz choćby na to:
http://mapa.trojmiasto.pl/?x=-69.6&y=148.95&z=8&om=o
Na tym skrzyżowaniu jadący z NE i skręcający w lewo są na podporządkowanej do jadących z NW i skręcających w lewo, a jednak to jadący z NW przecinają linie wyznaczające pasy jadącym z NE. Tylko nie wyskakuj z nadrzędnością znaków pionowych nad poziomymi, bo tego też nie znajdziesz w przepisach.

Pozdr,

Data: 2012-05-30 01:27:21
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

Linie wyznaczaja pasy. Jedziesz swoim pasem. Ktos wjezdza na Twoj pas.
No i teraz wysoki sadzie, niech sie prawnicy wypowiedza.

[...]

To faktycznie dziwne skrzyzowanie. Nie widze tam znakow, ale jesli linia wprowadza w blad, to powinno to zostac zmienione, powinno...

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-05-30 08:42:16
Autor: LEPEK
[CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań?
W dniu 2012-05-30 01:27, Pawel "O'Pajak" pisze:

Powitanko,

[...]

IMO błędny tok myślenia.
Bo pasy mogą być wyznaczone liniami, ale są też pasy niewyznaczone. A na skrzyżowaniu się one przecinają i w miejscu przecięcia on jest tak samo twój, jak i mój. I znów: nie ma w PORD nic o hierarchii ważności wyznaczonych nad niewyznaczonymi, lub odwrotnie.

To faktycznie dziwne skrzyzowanie. Nie widze tam znakow, ale jesli linia
wprowadza w blad, to powinno to zostac zmienione, powinno...

Ale tego do zmian by było duuużo:
http://maps.google.pl/?ll=52.224842,20.989302&spn=0.000976,0.002068&t=k&z=19
http://maps.google.pl/?ll=52.237807,20.955871&spn=0.000976,0.002068&t=k&z=19
http://maps.google.pl/?ll=52.407744,16.912755&spn=0.001375,0.002068&t=k&z=19
http://maps.google.pl/?ll=51.114656,17.071029&spn=0.0005,0.001034&t=k&z=20
http://maps.google.pl/?ll=50.04546,19.921437&spn=0.001023,0.002068&t=k&z=19

Pozdr

Data: 2012-05-30 13:32:45
Autor: SW3
Dnia 30-05-2012 o 01:27:21 Pawel "O'Pajak" <opajak1@gazeta.pl> napisał(a):

jesli linia wprowadza w blad, to powinno to zostac zmienione

Ale przecież ta linia się kończy przed przecięciem się pasów..

--
SW3
-- --

Data: 2012-05-30 19:04:31
Autor: LEPEK
W dniu 2012-05-30 13:32, SW3 pisze:

Ale przecież ta linia się kończy przed przecięciem się pasów.

....lewoskręty
:@

Pozdr,

Data: 2012-05-30 00:40:31
Autor: Gotfryd Smolik news
[CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań?
On Tue, 29 May 2012, Pawel "O'Pajak" wrote:

Powitanko,

[...]

  Czy z tych szczegółów w tekscie wynika, że linia pojedyncza przerywana
nie wyznacza pasów ruchu na drodze podporzadkowanej?
(bo tak własnie wywiodłes - skoro *można przyjac* że ta linia wyznacza
drogę z pierwszeństwem, to na podporzadkowanej nie może wystapic,
wiec pytam po dobroci ile kilometrów lub przecznic wczesniej musi
się skończyć)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-30 13:09:18
Autor: Pawel O'Pajak
[CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań?
Powitanko,

Czy z tych szczegółów w tekscie wynika, że linia pojedyncza przerywana
nie wyznacza pasów ruchu na drodze podporzadkowanej?

A czy pasy tych drog krzyzuja sie na skrzyzowaniu, czy tej podporzadkowanej koncza sie tuz przed (i np. leca dalej ZA skrzyzowaniem)?
Rozwazmy rondo. Mozesz sobie jezdzic do usr. smierci w kolko i jestes na drodze z pierwszenstwem o ile jedziesz swoim pasem. A rondo, to skrzyzowanie, tyle, ze o ruchu okreznym.
Sa tez ronda "turbinowe" (IMHO wszystkie wieksze takie powinny byc), gdzie pasy wyznaczaja inna organizacje ruchu.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-05-30 15:59:33
Autor: witek
Pawel O'Pajak wrote:
Rozwazmy rondo. Mozesz sobie jezdzic do usr. smierci w kolko i jestes na
drodze z pierwszenstwem o ile jedziesz swoim pasem

jak bym sie mocno przyczepil, bo jest dokladnie odwrotnie.
Mozesz jezdzic do usranej smierci i bedziesz zawsze na podporzadkowanej.

a ze w polsce z automatu stawiaja znak ustap przed wjazdem na rondo do inna sprawa, ale takie uproszczenie jak twoje konczy sie zwykle niezla stluczka.

[CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań?