Jakie radio po raz n-ty

Data: 2018-08-06 05:42:55
Autor: Pablo Eldiablo
Jakie radio po raz n-ty
Jest sobie odtwarzacz Sony mex-n4000bt. Radio niespecjalnie stare, panel nigdy nie zdejmowany (więc ryzyko mechanicznego uszkodzenia przy np. upuszczeniu odpada) - ale jak widzę czytając teraz różne fora - dopadła go popularna w Sony przypadłość: co jakiś czas podczas jazdy wyłącza się i restartuje się wracając do seryjnych ustawień. Problem zaczął występować niedawno, radio ma prawie 4 lata i długi czas wszystko było OK.

Jak już wspomniałem, problem z odtwarzaczami Sony przewija się dość często, ale zazwyczaj zwarcia robią jakieś przyciski przy wciskaniu - u mnie resetuje się samoczynnie... Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, jak temu zaradzić - pobawiłbym się w rozkręcanie itp... ale w ciemno nie chce mi się rozbierać radia, nie mam wiedzy, żeby szukać usterki.

Po przydługim wstępie pytanie:
Jakie nowe radio, jeśli tego nie uratuję? :-)
- 1 DIN
- niezbędne bluetooth i USB (BT najlepiej z zewnętrznym mikrofonem)
- moc wystarczająca do głośnego słuchania ACDC ;-)
- przyzwoita jakość dźwięku, ale nie jestem audiofilem
- niebieskie ale nie oczojebne podświetlenie, im bardziej dyskretne tym lepiej
- nie musi mieć CD, może mieć DAB+, miło, jakby nie mając CD było płytsze w kieszeni
- cena do 400zł

Najbliżej z tych, które przeszukałem na alle.. było by JVC KD-X341BT lub 351BT (w sumie z opisów nie wynikają między nimi jakiekolwiek różnice poza cyfrą w nazwie i w cenie)

Sony już podziękuję niestety, a akurat kilka ich modeli mi się podoba.

Kenwood, Clarion, Alpine za drogie.

Data: 2018-08-06 14:59:59
Autor: Budzik
Jakie radio po raz n-ty
Użytkownik Pablo Eldiablo pabloeldiablo333@gmail.com ...

[...]

Ogolna uwaga o JVC - jakies 10 lat temu kupiłem egzemplarz i było fantastyczne.
W zeszłym roku chciałem proste radio z BT wiec tez kupiłem JVC. Wysyłkowo.
Masakra - jakies plastikowe, nieprzyjemne i niewygodne przyciski...
Kiepska jakosc wykonania - czerwone podswietlenie ale w kilku miejscach przebija białe swiatło, zwłaszcza przy dziurze na usb
Nigdy wiecej. 100x bardziej wolałbym to radyjko sprzed 10 lat.

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2018-08-06 15:06:05
Autor: T.
Jakie radio po raz n-ty
W dniu 2018-08-06 o 14:42, Pablo Eldiablo pisze:
[...]

https://pl.aliexpress.com/w/wholesale-car-radio-1din.html?spm=a2g17.search0104.0.0.3a9a5e2fEd8DFi&initiative_id=SB_20180806050414&site=pol&groupsort=1&SortType=price_asc&SearchText=car+radio+1din&needQuery=n

Takie kupisz począwszy od 50 zł.
T.

Data: 2018-08-06 06:23:08
Autor: Pablo Eldiablo
Jakie radio po raz n-ty
W dniu poniedziałek, 6 sierpnia 2018 15:06:08 UTC+2 użytkownik T. napisał:
> [...]
> https://pl.aliexpress.com/w/wholesale-car-radio-1din.html?spm=a2g17.search0104.0.0.3a9a5e2fEd8DFi&initiative_id=SB_20180806050414&site=pol&groupsort=1&SortType=price_asc&SearchText=car+radio+1din&needQuery=n

Nie chcę kupować chińszczyzny z aliexpress. Ani chińszczyzny z alibaby sprzedawanej 3x drożej na allegro. Mam świadomość, gdzie jest WSZYSTKO produkowane, i że firmowy znaczek nie gwarantuje w 100% jakości i bezawaryjności (vide moje Sony) - ale tak już mam ;-)

Data: 2018-08-06 17:25:06
Autor: T.
Jakie radio po raz n-ty
W dniu 2018-08-06 o 15:23, Pablo Eldiablo pisze:
[...]

Skoro nie chcesz chińszczyzny, nie chcesz Sony, Kenwooda, Clariona, i Alpine to czy wiesz, czego chcesz?
Może kup oryginalne radio, jakie było w tym aucie? Będziesz miał markowe...
T.

Data: 2018-08-06 13:46:53
Autor: Pablo Eldiablo
Jakie radio po raz n-ty
W dniu poniedziałek, 6 sierpnia 2018 17:25:51 UTC+2 użytkownik T. napisał:

> Skoro nie chcesz chińszczyzny, nie chcesz Sony, Kenwooda, Clariona, i Alpine to czy wiesz, czego chcesz?
Może kup oryginalne radio, jakie było w tym aucie? Będziesz miał markowe...
T.

Nigdzie nie napisałem, że wszystkich wymienionych powyżej nie chcę - po prostu są droższe, niż pierwotnie założony budżet, więc szukałem tańszych.

OK, nie chcę chińszczyzny i Sony mi podpadło.

Nie chcę wcale wiele - wystarczy mi proste radio z BT i USB, czytelne, bez dyskoteki lampek i diodek i pasujące kolorem podświetlenia do kokpitu.

Data: 2018-08-06 18:18:40
Autor: sirapacz
Jakie radio po raz n-ty

Skoro nie chcesz chińszczyzny, nie chcesz Sony, Kenwooda, Clariona, i Alpine to czy wiesz, czego chcesz?
Może kup oryginalne radio, jakie było w tym aucie? Będziesz miał markowe...
T.

Miałem chińszczyznę i miałem też kilka JVC, Pioneera i jakieś LG kasetowe.
Chińczyki trzeszczały na antenie choćbym nie wiem co robił - radio nie nadawało się do niczego. W nie jednym (2 sztuki).
Pioneera kupiłem razem z doblo (wlozyli go do celu sprzedaży, wcześniej na bank było inne). Nie chce się łajza zepsuć - nie ma mp3 - dobrze, że choć nagrywane płyty łyka.
LG kilka lat jeździło ze mną i poszło z samochodem. JVC - pierwsze ukradł jakiś kutas, drugie jeździ do dzisiaj i też nie chce się zepsuć a brakuje mi BT w nim....

Słowem Pablo powinien kupić to JVC i bazując na moich doświadczeniach strzelam, że będzie zadowolony.

Data: 2018-08-07 03:24:33
Autor: Pablo Eldiablo
Jakie radio po raz n-ty
W dniu poniedziałek, 6 sierpnia 2018 18:20:09 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
> [...]

Słowem Pablo powinien kupić to JVC i bazując na moich doświadczeniach strzelam, że będzie zadowolony.

No dzięki, utwierdziłem się, że biorę najtańsze markowe spełniające założenia = JVC.

Data: 2018-08-07 14:59:56
Autor: Budzik
Jakie radio po raz n-ty
> [...]

doświadczeniach strzelam, że będzie zadowolony.

No dzięki, utwierdziłem się, że biorę najtańsze markowe spełniające
Proszę cie, wez najpierw obejrzyj i podotykaj.
Albo jak chcesz to moge ci sprzedac swoje za pol ceny. Ma moze z pol roku i tak mnie wkurwia ta jakość wykonania ze od chętnie się pozbęde.
Zeby nie było - gra ok. Po prostu  nie cierpie takich plastikowych cienkich przycisków które się "rylają" :)

--
Pozdrawia... Budzik
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2018-08-07 13:50:12
Autor: Pablo Eldiablo
Jakie radio po raz n-ty
W dniu wtorek, 7 sierpnia 2018 16:59:58 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik Pablo Eldiablo  ...

> [...]
Zeby nie było - gra ok. Po prostu  nie cierpie takich plastikowych cienkich przycisków które się "rylają" :)

Dobra, serio wziąłem sobie do serca, w ostatniej chwili nie kliknąłem :-) Pomacam gdzieś najpierw ;-)

Btw. przeklikując znalazłem radio, jakie by mi naprawdę pasowało: VDO TR723. Proste, funkcjonalne, ciut drogie, ale to nie najistotniejsze... ale na 24V... ;-/

Data: 2018-08-08 11:45:21
Autor: Adam
Jakie radio po raz n-ty
W dniu 2018-08-07 o 22:50, Pablo Eldiablo pisze:
(...)
[...]

A czy ono nie ma brata w wieku... znaczy na napięcie 12V?
Tak, jak swego czasu patrzyłem na różne firmy, to były bliźniacze modele w obu napięciach.

Ewentualnie jakaś przetwornica 12/24, bo to prostsze niż przerabianie radia.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-08-08 12:13:14
Autor: Miroo
Jakie radio po raz n-ty
W dniu 2018-08-08 o 11:45, Adam pisze:
[...]

Dziwne, bo teraz prawie wszystko się robi uniwersalne 100-240V albo 12/24V. Nawet drobne urządzenia podłączane do zapalniczki bywają uniwersalne, a radia nie mogą zrobić?
Pewnie jakieś względy biznesowe.

Pozdrawiam

Data: 2018-08-08 13:43:23
Autor: J.F.
Jakie radio po raz n-ty
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b6ac240$0$587$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Albo zwyczajne projektowe.
Inaczej projektujesz wzmacniacz na 12-15V, inaczej na 24-30.

Chyba, ze ci wychodzi, ze i tak w srodku trzeba przetwornicy na 40V, to juz wszystko jedno.
Ale nadal taka pracujaca 12-30V moze byc upierdliwa i lepiej dwa.
Albo Ci wychodzi, ze przydaloby sie w srodku radia 24V, przetwornica podnoszaca z 12V jest prosta ... ale w ciezarowce niepotrzebna.

J.

Data: 2018-08-09 05:21:52
Autor: Pablo Eldiablo
Jakie radio po raz n-ty
W dniu środa, 8 sierpnia 2018 11:45:22 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]

Ewentualnie jakaś przetwornica 12/24, bo to prostsze niż przerabianie radia.

Tak, jest też bliźniaczy model na 12V.
Co ciekawe, modele z podświetleniem niebieskim są firmowane znaczkiem VDO, z pomarańczowym - Continental ;-)
Strasznie oczojebne tylko się okazało, brak regulacji podświetlenia.

Stanęło na Kenwoodzie BT304, jak podłączę i poustawiam, to się podzielę opinią.

Data: 2018-08-09 17:56:36
Autor: Cavallino
Jakie radio po raz n-ty
W dniu 09-08-2018 o 14:21, Pablo Eldiablo pisze:

Stanęło na Kenwoodzie

A nie miało być markowe?

Data: 2018-08-09 13:31:00
Autor: Pablo Eldiablo
Jakie radio po raz n-ty
W dniu czwartek, 9 sierpnia 2018 17:56:36 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
W dniu 09-08-2018 o 14:21, Pablo Eldiablo pisze:

> Stanęło na Kenwoodzie A nie miało być markowe?

Twierdzisz, że szpanu na dzielni nie będzie? Trudno, będę z tym żył... ;-)

Data: 2018-08-09 22:39:25
Autor: Cavallino
Jakie radio po raz n-ty
W dniu 09-08-2018 o 22:31, Pablo Eldiablo pisze:
[...]

Raczej że poprzednio pisałeś o markowym.....

Data: 2018-08-10 03:06:49
Autor: Pablo Eldiablo
Jakie radio po raz n-ty
W dniu czwartek, 9 sierpnia 2018 22:39:25 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
> [...]

Aaa.. czyli Ty tak poważnie... OK. No jak Kenwood to noname, to nadal mogę z tym żyć.

Data: 2018-08-10 10:15:20
Autor: Dominik Ałaszewski
Jakie radio po raz n-ty
Dnia 10.08.2018 Pablo Eldiablo <pabloeldiablo333@gmail.com> napisał/a:

Aaa.. czyli Ty tak poważnie... OK. No jak Kenwood to noname, to nadal mogę z tym żyć.

A co ciekawe, nie czepił się poprzednio podanego
przez Ciebie JVC :-)

Data: 2018-08-10 16:42:31
Autor: Cavallino
Jakie radio po raz n-ty
W dniu 10-08-2018 o 12:15, Dominik Ałaszewski pisze:
[...]

Chyba trochę różnicy jest, a przynajmniej było (gdy audio mnie jakkolwiek interesowało) czy JVC też już jest tylko znaczkiem?

Zainteresowałem się tylko, dlaczego ktoś szukający radio markowego kupuje Kenwooda, ale jak rozumiem, chodziło o to żeby jakąkolwiek nazwę miało, a nie o markowość sensu stricte.

Żeby nie było - sam mam wieżę Kenwooda od 25 lat i nadal działa całkiem nieźle, ale nie nazwałbym tego markowym sprzętem.

Data: 2018-08-10 16:47:05
Autor: Dominik Ałaszewski
Jakie radio po raz n-ty
Dnia 10.08.2018 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:

A co ciekawe, nie czepił się poprzednio podanego
przez Ciebie JVC :-)

Chyba trochę różnicy jest, a przynajmniej było (gdy audio mnie jakkolwiek interesowało) czy JVC też już jest tylko znaczkiem?

https://www.jvckenwood.com/en/corporate/globalbrand/

To coś, jakbyś uznawał Peugeota za markowego, a Citroena nie.
Albo na odwrót. Owszem, można uznać że brand A kreowany
jest na markę "luksusową" a B na "popularną", ale firma
stoi za nimi ta sama...

Data: 2018-08-10 19:04:18
Autor: Cavallino
Jakie radio po raz n-ty
W dniu 10-08-2018 o 18:47, Dominik Ałaszewski pisze:
[...]

No widzisz - człowiek się uczy całe życie, nie wiedziałem co mam. ;-)

BTW: czy to nadal ta sama japońska firma, a nie jak w przypadku Nokii, Philipsa czy Sharpa, jakiś chiński producent który sobie markę kupił?

Data: 2018-08-10 20:23:07
Autor: J.F.
Jakie radio po raz n-ty
Dnia Fri, 10 Aug 2018 16:47:05 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
napisał(a):
[...]

Skoda i Audi, Toyota i Lexus, Fiat i Alfa.
A nawet Fiat i Ferrari. VW i Bugatti ...

J.

Data: 2018-08-13 02:16:08
Autor: Pablo Eldiablo
Jakie radio po raz n-ty
W dniu czwartek, 9 sierpnia 2018 14:21:54 UTC+2 użytkownik Pablo Eldiablo napisał:
> [...]

Stanęło na Kenwoodzie BT304, jak podłączę i poustawiam, to się podzielę opinią.

OK, więc krótko i na temat:

radio podłączone bez najmniejszych problemów, w zestawie było wszystko co potrzebne: przelotka z ISO, ramka, klucze, zewnętrzny mikrofon.
Konfiguracja i obsługa chyba bardziej intuicyjna niż w Sony, łączenie BT z telefonem bez problemów, jakość rozmów BT super, podświetlenie i nieoczojebność zadowalające - można regulować osobno wyświetlacz i dolne przyciski (kolory, jasność podświetlenia).

Montaż wygodny, bo radio jest sporo płytsze od standardowego z CD..

Minusów na razie nie odnotowałem. ;-)

Data: 2018-08-13 13:09:10
Autor: sirapacz
Jakie radio po raz n-ty

Stanęło na Kenwoodzie BT304, jak podłączę i poustawiam, to się podzielę opinią.

Minusów na razie nie odnotowałem. ;-)

testuj testuj :) jak ci dalej nie będą wychodziły minusy to też takie nabędę :)
czekam na dalsze relacje ;P

Data: 2018-08-13 06:15:24
Autor: Pablo Eldiablo
Jakie radio po raz n-ty
W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2018 13:09:14 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:

> Minusów na razie nie odnotowałem. ;-)
> testuj testuj :) jak ci dalej nie będą wychodziły minusy to też takie nabędę :)
czekam na dalsze relacje ;P

To może trochę potrwać - bo pewnie niewiele więcej będę miał do napisania ponad to, że radio gra, głośność się reguluje, usb czyta pendrajwa usb 3.0 16GB... ;-)

Jak się za kilka dni popsuje, to wtedy dam znać - a jak nie - to temat zamknięty ;-)

Data: 2018-08-13 17:26:19
Autor: cef
Jakie radio po raz n-ty
W dniu 2018-08-13 o 15:15, Pablo Eldiablo pisze:
[...]

Hmmm, moje podstawowe kryterium, to czy da się bez czytania instrukcji - tak intuicyjnie zaprogramować jakieś stacje radiowe pod odpowiednimi numerkami.
(pamiętam, że w Kenwoodzie sprzed 20 lat było to bezproblemowe)

Data: 2018-08-14 03:06:03
Autor: Pablo Eldiablo
Jakie radio po raz n-ty
W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2018 17:26:23 UTC+2 użytkownik cef napisał:

Hmmm, moje podstawowe kryterium, to czy da się bez czytania instrukcji - tak intuicyjnie zaprogramować jakieś stacje radiowe pod odpowiednimi numerkami.
(pamiętam, że w Kenwoodzie sprzed 20 lat było to bezproblemowe)

Da się, instrukcji nie otwierałem ;-)
Nie mam jakiegoś dużego doświadczenia z car audio wielu marek, ale ten kenwood wydaje się dość intuicyjny, o ile nie zagłębia się człowiek w jakieś zaawansowane ustawienia typu rozmiar głośników itp.

Parowanie telefonu, zaprogramowanie stacji, ustawienia koloru i jasności wyświetlacza - te ustawienia są proste dla laika, a więcej mi nie potrzeba ;-)

Data: 2018-08-14 03:20:54
Autor: Kris
Jakie radio po raz n-ty
[...]

Najczęściej takie "programowanie" polega na dłuższym przyciśnięciu przycisku z wybranym numerem podczas słuchania danej stacji. I kolejne stacje programujesz jak wyżej

Data: 2018-08-14 12:22:54
Autor: sirapacz
Jakie radio po raz n-ty

Najczęściej takie "programowanie" polega na dłuższym przyciśnięciu przycisku z wybranym numerem podczas słuchania danej stacji. I kolejne stacje programujesz jak wyżej

ale w trasie przyadje się automatyczne programowanie w kolejności od najsilniejszej do najsłabszej:)
nawet używam:D

Data: 2018-08-14 14:31:50
Autor: cef
Jakie radio po raz n-ty
W dniu 2018-08-14 o 12:20, Kris pisze:
[...]

Mam radio, w którym tak nie zadziałało i trochę mnie to wkurzyło.
Wymagało znacznie większej liczby kombinacji - uruchomienia trybu "preset" i coś tam jeszcze. Dlatego cenię sobie prostotę i  uważam tę cechę - intuicyjnego prostego programowania -  za kryterium.

Data: 2018-09-04 12:05:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jakie radio po raz n-ty
Hello Adam,

Wednesday, August 8, 2018, 11:45:21 AM, you wrote:

[...]

Podwajacz napięcia na SG3525 + 2 MOSFETy + autotransformator na małym
rdzeniu ferrytowym i mały dławik na wyjściu. Do rozsądnych mocy
obędzie się bez radiatorów. Zakłócenia niewielkie, bo to pracuje
praktycznie na pełnym wypełnieniu.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2018-08-07 18:22:12
Autor: sirapacz
Jakie radio po raz n-ty

[...]

Niech idzie do jakiegoś norauto i pomaca. acja.
Nie sądzę jednak, że tak poleciała jakość u nich. Może po prostu ujowy model im wyszedł?

Data: 2018-08-08 05:59:58
Autor: Budzik
Jakie radio po raz n-ty
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

[...]

Byc moze ujowy model... --

Data: 2018-08-10 10:21:41
Autor: Jacek
Jakie radio po raz n-ty
W dniu 06.08.2018 o 18:18, sirapacz pisze:
Pioneera kupiłem razem z doblo

Zaraziliście mnie wymianą radia w moim 10 letnim doblo.
Fabrycznie dali tam Blaupunkta Primitivo (tak go nazywam, bo nie ma żadnych oznaczeń).
Jakie tam jest podłączenie? 1 DIN?
Nie chce mi się go wydłubywać i doszedłem do wniosku, że tu mi ktoś odpowie.
TIA
Jacek

Data: 2018-08-07 14:46:39
Autor: Miroo
Jakie radio po raz n-ty
[...]

A z biedronki?
https://www.pepper.pl/promocje/radio-blaupunkt-tokyo-110-biedronka-96315

Pozdrawiam

Data: 2018-08-07 09:13:03
Autor: Pablo Eldiablo
Jakie radio po raz n-ty
W dniu wtorek, 7 sierpnia 2018 14:46:46 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:
> [...]
>
> Nie chcę kupować chińszczyzny z aliexpress. Ani chińszczyzny z alibaby sprzedawanej 3x drożej na allegro. Mam świadomość, gdzie jest WSZYSTKO produkowane, i że firmowy znaczek nie gwarantuje w 100% jakości i bezawaryjności (vide moje Sony) - ale tak już mam ;-)

By pasowało, ale nie ma bluetooth - a to podstawowy warunek.

Data: 2018-08-06 21:40:32
Autor: m4rkiz
Jakie radio po raz n-ty
On 2018-08-06 14:42, Pablo Eldiablo wrote:
[...]

przerobilem przez ostatnie 5-7 lat kilkanascie samochodowych radioodbiornikow 1din, glownie z bt i jedyne co mi podeszlo bez zastrzezen to alpine
a konkretnie CDE-173BT, chociaz zakladam ze zblizone modele sa rownie dobre

ten konkretny da sie kupic za 499 z przesylka i w tej cenie nie znalazlem nic co byloby chociazby zblizone jakoscia, funkcjonalnoscia i ergonomia, chociaz niestety nie spelnia zalozenia niebieskiego podswietlenia (ma zielone lub czerowne)

Data: 2018-08-07 09:38:49
Autor: Jacek
Jakie radio po raz n-ty
W dniu 06.08.2018 o 14:42, Pablo Eldiablo pisze:

[...]
Spróbuj zapytać na forum elektroda.pl jest duża szansa, że jest tam gotowe rozwiązanie, a jak nie ma, to podpowiedzą.
Jacek

Data: 2018-08-07 18:20:51
Autor: sirapacz
Jakie radio po raz n-ty

Spróbuj zapytać na forum elektroda.pl jest duża szansa, że jest tam gotowe rozwiązanie, a jak nie ma, to podpowiedzą.
Jacek

Temat był już poruszany setki razy. Użyj wyszukiwarki.
Montaż może być wykonany jedynie przez certyfikowanego montażystę.
Zamykam wątek.

Data: 2018-08-07 21:04:50
Autor: PiteR
Jakie radio po raz n-ty
na  ** p.m.s **  sirapacz pisze tak:

[...]

aż się zabojałem ;)

Mamy tu skarb usenet bo przeważnie inteligentni ludzie, brak reklam, brak moderatora, brak wirusów, brak flasha, brak cookies i rodo,
nigdy wszystkich serwerów nie wyłączą, czytać można na ekranie pralki.

mniut malina

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-08-07 16:00:41
Autor: sirapacz
a się podepnę: 1DIN z wysuwanym ekranem - ma kt oś?
Intryguje mnie bajer w postaci radia z ekranem 1din (wysuwanym). Koncept jest taki, by móc na postoju obejrzeć jakiś filmik niekoniecznie męcząc telefon do tego celu.

Korzystał ktoś z tego? jak wygląda trwałość i czy jest sens?
Najchętniej chciałbym 2din ale do doblasa nie mogę zdobyć obudowy do deski rodzielczej:( są tylko do nowszego modelu:(

Jakie radio po raz n-ty