Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?

Data: 2016-12-12 00:46:56
Autor: Marek
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
Używałem do niedawna urządzenia wielofunkcyjnego Epsona XP-850, które wyzionęło ducha. Sprzedawca namówił mnie na zakup laserowego twierdząc, że koszty jego eksploatacji są porównywalne przy średnim użyciu. Przystałem na to i kupiłem OKI MC363. W ramach testów wydrukowałem m.in. 2 foty na A4. Sprawdziłem zużycie toneru... 10%! Wychodzi mi z tego, że koszt wydruku jednego zdjęcia wyniósł 40zł za A4!!!

Oczywiście nie zamierzam drukować zdjęć na w/w drukarce ale w/g takiej kalkulacji wychodzi mi, że laser jest droższy ze 100x od plujki. Zapewne robię jakiś błąd w szacunkach. Liczę na to, że mi podpowiecie jaki.

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-12 09:55:34
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
W laserze nie tracisz atramentu na czyszczenie i przedmuchiwanie głowic itp.
Nie wyobrażam sobie taniego druku na oryginalnych tonerach, a raczej na 3x tańszych zamiennikach.
No i toner startowy to na dość symboliczną liczbę wydruków jest.
Do tego zainteresuj sie funkcjami oszczędzania (w zapewne bogatym menu drukarki).

-- -- -
Zapewne robię jakiś błąd w szacunkach.

Data: 2016-12-12 17:06:56
Autor: Irokez
W dniu 2016-12-12 o 09:55,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Dobrze mówisz. Jest tak właśnie. Zwłaszcza w kolorowych laserach
Tanio by było na czarno-białym laserze/kombajnie zwłaszcza Brothera gdzie nie ma czipów i proszek się sypie wręcz "z beczki".

--
Irokez

Data: 2016-12-12 18:03:47
Autor: ToMasz
W dniu 12.12.2016 o 17:06, Irokez pisze:
[...]

ja dałem się "wkręcić" w laserówkę brothera i zgadza się, wydruk jest tani, ale od pierwszego zamniennika jest coś nieteges z bębnem, i mam ciapy po obydwu stronach kartki co 8 cm.
w starym atramentowym hpku wystarczyło dolać tuszu strzykawką albo wymienić pojemnik

ToMasz

Data: 2016-12-12 18:35:57
Autor: z
W dniu 2016-12-12 o 18:03, ToMasz pisze:
[...]

I modlić się o niezaschniętą głowicę :-)

Ostatnio dużo drukuję na bardziej profesjonalnych laserach i mogę powiedzieć że marzy mi się stabilność i równomierność koloru i to na oryginalnych tonerach.
To wszystko to jedno wielkie gu...  się teraz sprzedaje a w serwisie brak pracowników ;-( Czekam już tydzień czasu.

Data: 2016-12-12 21:04:06
Autor: Marek
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
W dniu 2016-12-12 o 09:55,  ąćęłńóśźż pisze:

W laserze nie tracisz atramentu na czyszczenie i przedmuchiwanie głowic itp.

Racja. Ale w praktyce to nie zabiera aż tak dużo atramentu. Przynajmniej na Epsonach jakie mam: SC-P600 oraz XP-850. Zresztą poczytaj końcowe moje spostrzeżenia.

Nie wyobrażam sobie taniego druku na oryginalnych tonerach, a raczej na 3x tańszych zamiennikach.

Póki co mam startowy oryginalny zestaw.Po drugie nie ma na rynku zamienników jeszcze. Ta drukarka weszła na rynek w październiku chyba.

No i toner startowy to na dość symboliczną liczbę wydruków jest.

No tak, ale nie sądzę aby w tonerze XL napchali 100x więcej proszku.

Do tego zainteresuj sie funkcjami oszczędzania (w zapewne bogatym menu drukarki).

Tak zrobię. W menu jest trochę opcji oszczędnościowych. Jednakże nurtuje mnie pytanie: ile na nich zaoszczędzę. Sądziłem, że na atramentowym profesjonalnym Epsonie SC=P600 kolorowe wydruki są drogie, ale wychodzi na to, że to pikuś w porównaniu do kosztów wydruku na drukarce biurowej.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-12 22:42:23
Autor: Irokez
W dniu 2016-12-12 o 21:04, Marek pisze:

[...]

No bo kupiłeś nowy laser do drukowania fotek to masz za swoje ;)
To nie będzie ani tanie ani ładne, ani pojemne tonery bo trzeba aż 4 zmieścić.

--
Irokez

Data: 2016-12-13 00:22:37
Autor: Marek
W dniu 2016-12-12 o 22:42, Irokez pisze:

No bo kupiłeś nowy laser do drukowania fotek to masz za swoje ;)

Zacytuję własne zdanie z wątku otwierającego: :-D
"Oczywiście nie zamierzam drukować zdjęć na w/w drukarce"

Do zdjęć stosuję Epsona SC-P600. O dwie klasy lepsze rezultaty.

To nie będzie ani tanie ani ładne, ani pojemne tonery bo trzeba aż 4
zmieścić.

Fajnie, ale jeśli zsumujesz pojemność każdego z nich, to tego toneru nie będzie dużo mniej niż w jednej puszce.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-12 22:48:42
Autor: Animka
[...]

Na drukarce HP Descjet 3070A wydrukowałam 12 kartek A4 kalendarza z dużymi zdjęciami mojego wnuńcia i koloru prawie nie ubyło. 1 wklad z czipem kosztuje 9 zł (u dostawcy tej drukatki) i starcza na długo.

--
animka

Data: 2016-12-13 00:29:20
Autor: Marek
W dniu 2016-12-12 o 22:48, Animka pisze:

Na drukarce HP Descjet 3070A wydrukowałam 12 kartek A4 kalendarza z
dużymi zdjęciami mojego wnuńcia i koloru prawie nie ubyło. 1 wklad z
czipem kosztuje 9 zł (u dostawcy tej drukatki) i starcza na długo.

Właśnie na początku napisałem, że z moich obserwacji wynika iż bujdą jest iż laser to urządzenie bardziej ekonomiczne od atramentówek i to niezależnie od ilości wydrukowanych stron. Nawet jeśli bierzemy pod uwagę wkłady do profesjonalnej drukarki a nie za 9zł to wyjdzie taniej na atramentówce.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-13 23:16:39
Autor: Irokez
W dniu 2016-12-13 o 00:29, Marek pisze:
[...]

Niezupełnie, jeśli będziesz drukował setki stron B/W tekstu.
na ten przykład taki wkład Canona zamiennik C-EXV33 za 60zł starcza na 15tyś stron,
albo ładujesz do pustej puszki proszku za 20zł.
Jakim tuszem za 20zł zadrukujesz tekstem 30 ryz papieru?

A idąc w mniejszy sprzęt, Brother wkład TN2320, proszek 10zł na 3 tyś stron.

Z kolorem to już inna bajka... ale ja się cieszę, że włączam drukarkę po pół roku i jedzie jak nowa, a ma 7 lat i jeszcze startowe kolory. Xerox 6125.
HP'ka atramentowego po pół roku nieużywania wywaliłem tusze ledwo otworzone (bo z głowicą i zaschły) A po kolejnym pół roku wywaliłem już kompletną drukarkę.
I mały kolor laser to właśnie dla takiego "targeta" jak ja ;)

Albo kup sobie np Canona iRC2xxx gdzie masz tonery na 25-30k stron. Wtedy wychodzi eksploatacja taniej, ale nie zakup. No i rewelacji w "fotkach" też nie ma.

--
Irokez

Data: 2016-12-13 23:32:46
Autor: Marek
W dniu 2016-12-13 o 23:16, Irokez pisze:

Niezupełnie, jeśli będziesz drukował setki stron B/W tekstu.

A nie będę... Interesuje mnie wyłącznie kolor. Każda faktura, czy dokument firmowy zawiera kolorowe elementy. Do tego są to niewielkie ilości (do 250 szt. w skali miesiąca). Z atramentówką było zbyt wiele zachodu choć byłem na nią zdecydowany początkowo - jak wspominałem. Z plujką w zastosowaniu biurowym miałem sporo zachodu. Po drugie - również jak wspominałem - sprzedawca zachęcił mnie ponoć podobnymi kosztami eksploatacji, co okazało się bzdurą.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-14 11:46:30
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
To juz chyba puszczałbym dwa razy, czyli na kolorowej (lub w drukarni ofsetowej) przygotowałbym sobie "papier firmowy".

-- -- -
Każda faktura, czy dokument firmowy zawiera kolorowe elementy.

Data: 2016-12-19 10:28:12
Autor: Poldek
[...]

Tanie drukowanie na oryginalnych tonerach

https://www.dodrukarki.pl/category/tusze-tusze-epson-do-epson-l100-l110-l200-l210-l300-l355-l550-l1300

Jedna taka butelka ma 70 ml. U mnie wystarcza na kilka lat. Lubię wydrukować od czasu do czasu parę/naście/dziesiąt zdjęć na papierze foto w najwyższej jakości.

Data: 2016-12-12 19:24:05
Autor: Konrad Grochal
Marek <precz@spamowi.com> Wrote in message:
[...]

Jedna uwaga: drukarki i urządzenia wielofunkcyjne OKI sprzedawane
 są z tak zwanymi tonerami startowymi, które mają dużo mniejszą
 pojemność niż standardowe. Kup nowy toner i wtedy przeprowadź
 obliczenia. Wyjdzie Ci zdecydowanie taniej.

Pozdrawiam!

--
KG

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-12-12 20:55:37
Autor: Marek
W dniu 2016-12-12 o 19:24, Konrad Grochal pisze:

[...]

Obyś miał rację. Jednakże ile tego toneru może być tam więcej? Nie sądzę aby 100x bo dopiero wtedy koszty druku byłyby zbliżone do plujek.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-12 23:15:37
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
Swoją drogą jak jakość zdjęć z Twojej OKI?
Bo ja moją (też OKI) jestem załamany.

Data: 2016-12-12 23:30:55
Autor: collie
W dniu 12.12.2016 23:15,  ąćęłńóśźż pisze:

Swoją drogą jak jakość zdjęć z Twojej OKI?
Bo ja moją (też OKI) jestem załamany.

Drukowanie zdjęć na drukarkach laserowych, to czysty masochizm
i wystarczające dla niedowidzących. Do drukowania zdjęć służą
atramentowe z sześcioma kartridżami (zwykle mające w nazwie
"foto") lub drukarki sublimacyjne.

Data: 2016-12-13 00:49:53
Autor: Marek
W dniu 2016-12-12 o 23:30, collie pisze:

[...]

Tak na marginesie: miałem kilka "foto" z 5cioma i 6cioma kolorami i na żadnej nie dało się dobrze wydrukować zdjęć. Szczególnie z ciemne odcienie czerwonego przypominały bure błoto. Od 8-9 kolorów można uzyskać dobre rezultaty.

drukarki sublimacyjne.

Tu zgoda.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-13 18:42:01
Autor: qwerty
Użytkownik "collie"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:584f251f$0$5160$65785112@news.neostrada.pl...
Drukowanie zdjęć na drukarkach laserowych, to czysty masochizm
i wystarczające dla niedowidzących.

Dziwne, bo drukując na C350 jestem zadowolony z jakości wydruku

Data: 2016-12-13 19:50:22
Autor: collie
W dniu 13.12.2016 18:42, qwerty pisze:

Dziwne, bo drukując na C350 jestem zadowolony z jakości wydruku

Jedni słuchają muzyki na urządzeniach kina domowego, a drudzy na
boomboxach i ci drudzy też są zadowoleni z jakości dźwięku, ale
to nie znaczy, że z obu urządzeń dobywa się to samo. W muzyce
funkcjonuje określenie "drewniane ucho".

Porównaj zdjęcie wydrukowane laserówką ze zdjęciem wykonanym w labie
i powiedz, czy widzisz między nimi różnicę. Dobre drukarki atramentowe,
przeznaczone do drukowania fotografii, dorównują jakością zdjęciom
z labu.

Data: 2016-12-13 00:44:07
Autor: Marek
W dniu 2016-12-12 o 23:15,  ąćęłńóśźż pisze:
Swoją drogą jak jakość zdjęć z Twojej OKI?
Bo ja moją (też OKI) jestem załamany.

Laserówki do zdjęć nie nadają się w sensie jakości reprodukcji. Wydruk wygląda jak namalowany kredkami świecowymi.
Powiem tak, nie kalibrowałem kolorystyki (mam takie urządzonko do tego) - ale nie jest źle. Gdybym zobaczył okładkę gazety ilustrowanej typu Przegląd wydrukowanej tą drukarką, to chyba nie zwróciłbym uwagi na różnice jeśli nie kazano by mi uważnie przypatrzeć się. A już w szczególności po jej kalibracji (czego robić nie będę). Krzykliwe kolory dobrze wychodzą.

Do fotek używam Epsona SC-P600. Moim zdaniem to najtańsza drukarka, która naprawdę dobrze drukuje (choć do ideału jeszcze brakuje trochę). Oczywiście po kalibracji. Bez niej tylko na papierze tego producenta i z tuszem tego producenta jako takie rezultaty można uzyskać. Nigdy na żadnej laserówce nie osiągniesz takich rezultatów. (Prawie)nigdy plujką bez kalibracji też nie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-13 11:42:11
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
Zalezy od drukarki.
Ktoś mi przynosił z pracy takie wydruki (jakaś mniej wiecej zwykła choć szybka sieciowa laserówka biurowa, nie udało mi się dowiedzieć jaka, może Canon), że szczęka opadała.
Kupiłem więc (Oki) i różnica (do tyłu) jest powalająca.
Nie chodzi o zdjęcia na wystawę, chodzi o np. załączniki do pism, akt itp. (zamiast zdjęć drukowanych w cz.b.) ewentualnie o szybkie wydruki zdjęć rodzinnych (przed zamówieniem najlepszych w labie).

-- -- -
Laserówki do zdjęć nie nadają się w sensie jakości reprodukcji.

Data: 2016-12-13 18:09:54
Autor: Marek
W dniu 2016-12-13 o 11:42,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Jaki masz model?

Nie chodzi o zdjęcia na
wystawę, chodzi o np. załączniki do pism, akt itp. (zamiast zdjęć
drukowanych w cz.b.) ewentualnie o szybkie wydruki zdjęć rodzinnych
(przed zamówieniem najlepszych w labie).

W tym sensie naprawdę nie mogę się do niczego przyczepić w modelu MC 353. Zresztą zerknij:

https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7S0Z1b3h3Z2plTzg/view?usp=sharing

To na szybko wydrukowałem i zeskanowałem test z jakiejś mobilnej aplikacji i wydrukowałem poprzez Google Cloud Print. Tak więc jakość testu jest taka sobie ale nie o to chodzi - przyjrzyj się stopniowaniu kolorów. Dość ładnie to wygląda a już w szczególności jak na urządzenie biurowe.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-13 18:24:24
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
mf 562

-- -- -
Jaki masz model?

Data: 2016-12-13 19:08:40
Autor: Marek
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
W dniu 2016-12-13 o 18:24,  ąćęłńóśźż pisze:
mf 562

Masz na myśli MC 562? Zakładam, że tak.

Hmmm... w zasadzie to model bardzo podobny do mojego. Nie sądzę aby jakaś rewolucja się dokonała w zakresie reprodukcji koloru w nowszym modelu.

Jeszcze jedna rzecz, choć mało prawdopodobne. Testowe wydruki fotek robiłem na papierze Poljet 90. Na atramentówkach dawał wyraźną różnicę względem tanich papierów ksero. Używam go teraz w laserówce i to na tym papierze wydrukowałem foty testowe.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-13 20:57:20
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
Zdjęcia drukowałeś na ustawieniach domyślnych (aż za dużo opcji jest w menu)?
Wiesz, ja porównuję te gówni..ne zdjęcia z Oki ze wcześniejszymi zdjeciami, które ktoś mi grzecznościowo wydrukował w pracy (na jakiejś korporacyjnej sieciowej laserówce - nie umiem wydobyć, na jakiej, te "korpo" po zalaminowaniu wyglądałyby jak z atramentówki).
Może powinienem zwiększyć nasycenie itp., ale szkoda mi kolorowego tonera ;-)
Papier nie gra roli, używam zwykle taniego (za 5 ryz) HP Office color lock (podobnie "mięsisty" jak Poljet, może to nawet ten sam papier z innym logo).

-- -- -

Data: 2016-12-13 22:44:52
Autor: Marek
W dniu 2016-12-13 o 20:57,  ąćęłńóśźż pisze:
Zdjęcia drukowałeś na ustawieniach domyślnych (aż za dużo opcji jest
w menu)?

Tak. Wyjąłem drukarkę z kartonu i chciałem zobaczyć jak radzi sobie z tym i owym.

[...]

Słuchaj, to może żeby nie kombinować bo rozmawiamy jak ślepy z głuchym o kolorach, to przejdziemy na priv? Prześlesz mi jakąś fotę ulubioną lub ja zaproponuję inną w wysokiej jakości zrobioną, potem ją wydrukuję na 2 drukarkach: profesjonalnej do zdjęć (Epson SC-P600), skalibrowanej sprzętowo oraz na domyślnych ustawieniach na laserówce i papierze jaki mam, czyli Poljet 90. Zeskanuję je i wtedy będziemy mogli coś uzgodnić.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-13 12:58:16
Autor: Konrad Grochal
[...]

Trochę racji mam - pracowałem dla OKI ponad 10 lat :-)

Nie pamiętam pojemności tonerów w serii MC300, ale można to
 sprawdzić na www.oki.pl. Nie będzie jakoś oszałamiająco dużo bo
 to model na "niewielki przebieg miesięczny". Szkoda, że nie
 kupiłeś czegoś z serii MC500 albo MC700. Wiem że drogi zakup ale
 w droższych modelach masz pojemniejsze tonery i dzięki temu koszt
 jednej strony jest na poziomie kilku groszy.

Pozdrowienia,
--
KG

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-12-13 18:14:14
Autor: Marek
W dniu 2016-12-13 o 12:58, Konrad Grochal pisze:

Obyś miał rację. Jednakże ile tego toneru może być tam więcej? Nie sądzę
aby 100x bo dopiero wtedy koszty druku byłyby zbliżone do plujek.

Trochę racji mam - pracowałem dla OKI ponad 10 lat :-)

No dobrze, więc w panikę nie wpadam :-)

[...]

Kasa miała znaczenie a w biurze drukuję niewiele. Może 250 arkuszy / mc. Ciężko powiedzieć ile dokładnie. Mam nadzieję, że to nie będzie oznaczało 500zł za toner miesięcznie :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-12 21:22:05
Autor: Sebastian Biały
On 2016-12-12 00:46, Marek wrote:
2 foty na A4. Sprawdziłem zużycie toneru... 10%! Wychodzi mi z tego, że
koszt wydruku jednego zdjęcia wyniósł 40zł za A4!!!

Bezedura. Archeologiczny LaserJet 2100. Od 5 lat nie zmieniam toneru, w dodatku cardridge nieoryginalny (więc pewnie napełniany). Drukuje tyle co przecietny user domowy.

Kupiłem dodatkowo kolorową Hp 3800 za jakieś absurdalnie małe pieniądze. Miała jeden z tonerów w stanie "prawie się kończy". Wydrukowalem chyba z tysiąc kolorowych dupereli, głównie do szkoły i wskaźnik ani drgnie. Nawet jeśli się skończy napełnianie kosztuje śmieszne pieniądze w porownaniu z nowymi drukarkami.

kalkulacji wychodzi mi, że laser jest droższy ze 100x od plujki.

Jest tańszy, szczególnie starsze modele gdzie od dawna wiadomo jak wymieniać kasety.

Data: 2016-12-13 01:01:16
Autor: Marek

On 2016-12-12 00:46, Marek wrote:
[...]

Model 2100 nie jest kolorowy. Nie bierzmy jego pod uwagę.

Kupiłem dodatkowo kolorową Hp 3800 za jakieś absurdalnie małe pieniądze.
Miała jeden z tonerów w stanie "prawie się kończy". Wydrukowalem chyba z
tysiąc kolorowych dupereli, głównie do szkoły i wskaźnik ani drgnie.

Oby tak było.

Nawet jeśli się skończy napełnianie kosztuje śmieszne pieniądze w
porownaniu z nowymi drukarkami.

Co masz na myśli mówiąc "w porównaniu z nowymi drukarkami"? Czy uzupełnianie w nowych drukarkach jest droższe od tych starszych?
Czy możesz polecić mi jakąś firmę? Szczerze mówiąc jest to moja pierwsza laserówka więc nie mam przetartych szlaków.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-13 17:55:21
Autor: Sebastian Biały
On 2016-12-13 01:01, Marek wrote:
Model 2100 nie jest kolorowy. Nie bierzmy jego pod uwagę.

Pokazuje jednak że toner jest wydajniejszy niż obawia się autor posta.

Przed 2100 miałe model 5L. Poza separatorem papieru (kawalek gumki) nie dało się tej drukarki nijak zajechać. Pracowała z 5 lat na dosypanym byle jakim tonerze i nic.

Nawet jeśli się skończy napełnianie kosztuje śmieszne pieniądze w
porownaniu z nowymi drukarkami.
Co masz na myśli mówiąc "w porównaniu z nowymi drukarkami"?

Nowe drukarki mają sposoby na to aby uzupełnienie tuszu/toneru było niemożliwe albo przynajmniej utrudnione. Tzw "chipy" kontrolujące zużycie.

Czy
uzupełnianie w nowych drukarkach jest droższe od tych starszych?

Kłopotliwsze ze względu na elektronikę.

Czy możesz polecić mi jakąś firmę?

HP. Najlepiej starą. 3800 moge polecić ale ona jest ogromna i cieżka. Jednak że jakoąśc wydruku kolorowego z niej jest lepsza niż wielu współczesnych zabawek, IMO.

Szczerze mówiąc jest to moja pierwsza
laserówka więc nie mam przetartych szlaków.

To nie kupuj koloru. On sie nie przydaje, laserowe wydruki typu zdjęcia sa fatalne (choć nie aż tak). Kolorowy laser przyda się bardziej do rysunków.

IMHO najlepsze rozwiązanie to cz-b laser + kolorowa plujka.

Data: 2016-12-13 18:59:11
Autor: Marek
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?

Model 2100 nie jest kolorowy. Nie bierzmy jego pod uwagę.

Pokazuje jednak że toner jest wydajniejszy niż obawia się autor posta.

No ja jako autor posta jeszcze raz powiem, że zależy mi na kolorze :-D

Nowe drukarki mają sposoby na to aby uzupełnienie tuszu/toneru było
niemożliwe albo przynajmniej utrudnione. Tzw "chipy" kontrolujące zużycie.

W tym sensie masz rację. Sęk w tym, że właśnie mam "nową" drukarkę. Tak więc skupmy się na nich.

Czy możesz polecić mi jakąś firmę?

HP. Najlepiej starą. 3800 moge polecić ale ona jest ogromna i cieżka.
Jednak że jakoąśc wydruku kolorowego z niej jest lepsza niż wielu
współczesnych zabawek, IMO.

Myślałem o firmach napełniających tonery a nie o producencie drukarek :)

To nie kupuj koloru. On sie nie przydaje, laserowe wydruki typu zdjęcia
sa fatalne (choć nie aż tak). Kolorowy laser przyda się bardziej do
rysunków.

Mi kolor bardzo się przydaje. Estetyka dokumentów jest dla mnie ważna. A co do zdjęć ... hmmm... sporo osób krytykuje laserówki. Patrząc na wydruku z mojej - raczej nie wiem do czego się przyczepić. Jakość jak periodyka kolorowego mi wystarcza w biurze. Gdy kupujesz gazetę kolorową w kiosku, to raczej nie narzekasz? :-)

IMHO najlepsze rozwiązanie to cz-b laser + kolorowa plujka.

Nie zgodzę się z Tobą w tym punkcie. Atramentówka ma jeden feler, wymaga specjalnego papieru aby ilustracja była ok. Laserówka na papierze typu Poljet 90 da znacznie ładniejsze zdjęcia (choć dalekie od ideału) niż np. 6-cio kolorowa biurowa plujka (konkretnie Epson XP-850).

Do zdjęć używam atramentówki 9cio kolorowej, bo dopiero tu wyraźny skok jakościowy jest widoczny. Papier typu PE (RC) i to konkretnych producentów należy stosować. Papier czasem potrafi kosztować 200zł za 50 szt. i to wcale nie jest najdroższy papier. Jednakże wierność wydruków rzuca wtedy na kolana. Szczerze mówiąc nie pokusiłbym się jednak drukować na niej np. faktur w kolorze aby wartość wydruku nie była droższa od usługi na jaką faktura została wystawiona :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-13 20:33:20
Autor: Sebastian Biały
On 2016-12-13 18:59, Marek wrote:
Model 2100 nie jest kolorowy. Nie bierzmy jego pod uwagę.
Pokazuje jednak że toner jest wydajniejszy niż obawia się autor posta.
No ja jako autor posta jeszcze raz powiem, że zależy mi na kolorze :-D

Więc drukarki cz-b i kolorowe są mniej tonerożerne niż drukarki tuszożerne w przeliczeniu na zł. Czasem dramatycznie jak w przypadku starszych modeli laserów bez zabezpieczeń.

Myślałem o firmach napełniających tonery a nie o producencie drukarek :)

Za późno. Kiedy kupowałem drukarkę laserową podstawowym parametrem była osiągalność tonerów i ich cena. Żadna nowa sie nie łapie ekonomicznie.

[...]

Ja nie narzekam na moją 3800 i drukowałem z niej zdjęcia. Wychodzą ciemniejsze niż na ekranie, ale poza tym są ok. Po zalaminowaniu prezentują sie całkiem do rzeczy. Natomiast stojace obok zdjęcie z drukarki atrametntowej z "foto" w nazwie prezentuje sie jednak lepiej.

[...]

Czy ja wiem, to ciężko ocenić. Widziałem laser znacznie lepszy od mojego, "profesjonalny". Miał więcej kaset z tonerem, zakładam że miał więcej kolorów. Jakoś wydruku powala pod warunkiem że obok nie trzymasz wydruku porzadnej drukarki atrametowaej który jest ... inny. Może lepszy może nie. Ale komuś może się podobać bardziej.

rzuca wtedy na kolana. Szczerze mówiąc nie pokusiłbym się jednak
drukować na niej np. faktur w kolorze aby wartość wydruku nie była
droższa od usługi na jaką faktura została wystawiona :-D

Raz wydrukowałem fakturę która do mnie przyszła w pdf. Miała kolorowe logo. Miła pani z pewnej firmy powiedziała mi że faktura jest fałszywa bo u nich zawsze wychodzą czarne te napisy. Może więc nie warto ze wzgledów innych niż techniczne...

Zmierzam do tego że kupowanie lasera do drukowania zdjęć jest bez sensu.

Zaś zakup nowego lasera też jest bez sensu bo wydruki będa drogie.

Optymalnie jest kupić stary laser + nową plujkę, jesli chodzi o ekonomie. Te kilka osób w rodzinie które męczą człowieka o wydrukowanie "Michałką jak sobie buzie ubrudził" da się zrealizować na atramencie i nie płakać że się kończy po tygodniu.

Data: 2016-12-13 23:13:59
Autor: Marek
[...]

Domyślam się, że marketing już dopilnuje tego by drukarki współczesne ciągnęły kasę.

Myślałem o firmach napełniających tonery a nie o producencie drukarek :)

Za późno. Kiedy kupowałem drukarkę laserową podstawowym parametrem była
osiągalność tonerów i ich cena. Żadna nowa sie nie łapie ekonomicznie.

Pech. Aczkolwiek powiem Ci, że analizowałem jak wyglądają ceny tonerów do drukarek o model starszych, czyli całkiem świeżych. To, gdzie ja obecnie muszę wydać 1800zł kosztuje w innych 30% wartości a na Ebay znalazłem refile za 180zł za komplet w przeliczeniu. Muszę zaczekać ze 3 miesiące aż marketing odpuści by szacować realne koszty eksploatacji.

Ja nie narzekam na moją 3800 i drukowałem z niej zdjęcia. Wychodzą
ciemniejsze niż na ekranie, ale poza tym są ok.

Wina braku kalibracji - to tak na marginesie.

[...]

Kryterium jakości jest jedno: wierność reprodukcji. Zazwyczaj drukarki atramentowe i laserowe wymiękają na tzw gamucie oraz na przejściach tonalnych. Większość tych rzeczy gołym okiem widać i w zasadzie to dla mnie jest jedynym kryterium. Głównie kolor czerwony jest newralgiczny zauważyłem. Gdy go ściemniamy, to przestaje być czerwonym a zaczyna być losowym. Przypomina breję a nie konkretny kolor. Z kolei jasne obszary stają się na kiepskich drukarkach albo "kropkowane" albo wręcz białe. Detale znikają. Trzeba też zwrócić uwagę czy w ciemnych obszarach są rozróżnialne przedmioty. To taki szybki test "organoleptycznej" oceny jakości.
Dla bardziej wnikliwych polecam jeszcze analizę rozpiętości tonalnej mierzonej w ev (zmiana +1ev = 2x jaśniej). Na najlepszych papierach foto osiągam dynamikę zaledwie 4ev. Czyli najjaśniejszy punkt jest tylko 16x bardziej jasny od najciemniejszego. Zdjęcia z dobrych aparatów fotograficznych mają rozpiętość 12ev (choć to naciągane jest bo liniowy zakres to zaledwie 7ev zwykle).

[...]

hahahaa Dobre! :-D

Zmierzam do tego że kupowanie lasera do drukowania zdjęć jest bez sensu.

Z tym się zgadzam w całej rozciągłości.

Zaś zakup nowego lasera też jest bez sensu bo wydruki będa drogie.

I właśnie o nie pytałem w wątku otwierającym. 40zł za stronę A4 (co prawda zdjęcia) wydaje mi się nie tyle co "drogie", co "wywalone w kosmos". To już maksymalne przegięcie.

[...]

Co do zdjęć, to oczywiście plujki wielokertridżowe (>6). Pod każdym względem są lepsze od lasera z wyjątkiem drukowania na byle czym. Plujka wymaga odpowiedniego papieru i kalibracji sprzętowej do każdego nośnika i atramentu. Zwykły papier "ksero" nie nadaje się do wydruków.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-14 00:12:34
Autor: Adam
W dniu 2016-12-13 o 23:13, Marek pisze:

[...]

Jeszcze jakiś czas temu "wtajemniczeni" szukali tonerów do odpowiedników wśród drukarek kolorowych dla kombajnów.
Przykładowo nie toner dla kombajnu OKI MC363, tylko dla zwykłej OKI C332. Bywało, że ten sam toner, ale sygnowany do drukarki (a nie dla kombajnu) był tańszy.
Teraz już tego nie widzę.
Pytanie, czy tonery kombajnowe staniały do poziomu tych z drukarek kolorowych, czy może na odwrót: tonery "kolorów" zdrożały do poziomu "kombajnów" ;)

Przy okazji wskazówka.
Ja mam MC342. Nauczyłem ją gadać po polsku na wyświetlaczu. Jestem z niej zadowolony - ma więcej opcji, niż potrzebuję.
Żeby nie było - w kompach i sprzęcie siedzę ponad 25 lat.
Odnośnie MC342 - można dosypywać toner nawet do opakowań startowych. Trzeba tylko zrobić pełny reset urządzenia do stanu fabrycznego - zacznie liczyć strony od początku.
Ja tego nie próbowałem. Próbował też raczej nie będę: maszyna ma skonfigurowane konta ftp, mail, dużo ustawień do skanera, itp.

Kupiłem nie toner regenerowany, tylko zamiennik fabrycznie nowy, a konkretnie firmy  General Plastic/Cardridge Web: Toner CW-O301BN Black do drukarek OKI (Zamiennik OKI 44973536)

Jeszcze jedno: sam bym takiej maszyny nie kupił - dostałem ją w cenie dwóch tonerów. Używam jej głównie do archiwizacji dokumentów lub sporadycznego wysyłania "papierowych" faksów.
Główna moja maszyna to Lexmark C762 z dodatkowym duplekserem - ale tam jeden toner waży chyba z 3 kilogramy ;)

Dla mnie też ważne jest to, iż obie maszyny (MC342 i C762) połykają PDF, PCL, PostScript i Esc/P2 - ludzie różne komputery mi przynoszą, z każdego praktycznie mogę coś wydrukować, w zasadzie począwszy od Windows 3.0 czy wręcz DOS-a. A nawet Amiga, OS/2, Mac.

Epson do zdjęć już wyzionął ducha, pewnie poszukam jakiegoś z CISSem.
A do roboczych wydruków mam starego cz-b Lexmarka.

[...]

Kłania się kąt rastra, który w drukarkach jest chyba nie do ruszenia.

mnie jest jedynym kryterium. Głównie kolor czerwony jest newralgiczny
zauważyłem. Gdy go ściemniamy, to przestaje być czerwonym a zaczyna być

Ciekawe, czy ma tu znaczenie kolejność nakładanych kolorów.
A w atramencie ważne, czy tusz pigmentowy czy rozpuszczalnikowy.

Przypomniało mi się:
Swego czasu przyszły do Polski drukarki (nie pamiętam, chyba Citizen) z dodatkowym tuszem UV i metalicznymi złotymi i srebrnymi.
Jakoś bardzo szybko zostały wycofane ze sprzedaży.
Były potencjalnie przez chwilę w California Compyter, ale nie zdążyłem zanabyć.

[...]

4ev to chyba podobnie, jak popularne skanery foto?

[...]

Ja czasem spotykam faktury drukowane w 300dpi, na dobrym sprzęcie. A jeszcze jakiś lokalny informatyk-sadysta próbuje tam wtłoczyć jakieś logo graficzne. Wychodzi efekt gorszy niż fotka w starej Trybunie Ludu.

Zmierzam do tego że kupowanie lasera do drukowania zdjęć jest bez sensu.

Z tym się zgadzam w całej rozciągłości.

Drukarki kredkowe/parafinowe. Praktycznie jak z naświetlarki w foto-labie. Ale jakoś ich ostatnio nie widać.

[...]

Jeszcze kwestia, czy osoby chcące mieć na papierze fotkę "Michałką jak sobie buzie ubrudził" potrafią zobaczyć różnicę, pomiędzy wydrukiem z lasera a wydrukiem z atramentu.
Niejednokrotnie spotykałem osoby, którym musiałem pod lupą lub skanerem objaśniać różnice w wydruku, aby wiedziały na co zwracać uwagę.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-12-14 20:07:29
Autor: Marek
W dniu 2016-12-14 o 00:12, Adam pisze:

[...]

Z pewnością resetować ustawień nie chcę. Sporo czasu zajmuje potem zabawa, jak zauważyłeś. Wstrzymam się z decyzją do czasu pojawienia się zamienników lecz póki co raczej pozbędę się tego urządzenia i kupie atramentowe. Sprzedawca doradził, nie zweryfikowałem z braku czasu i wpakowałem się.

Kupiłem nie toner regenerowany, tylko zamiennik fabrycznie nowy, a
konkretnie firmy  General Plastic/Cardridge Web: Toner CW-O301BN Black
do drukarek OKI (Zamiennik OKI 44973536)

Powiedz mi, jaki jest średni czas pojawienia się zamienników do OKI od chwili wypuszczenia drukarki na rynek?

Epson do zdjęć już wyzionął ducha, pewnie poszukam jakiegoś z CISSem.
A do roboczych wydruków mam starego cz-b Lexmarka.

Ja z kolei sporo czasu spędziłem na szukaniu odpowiedniej drukarki do zdjęć. Moim zdaniem w tej chwili Epson ma najlepszą jakościowo ofertę. Model SC-P600 jest wart grzechu. Tańsze, 6cio kolorowe to wyrzucona kasa. Pierwsze co, to wsadziłem samoresetujące się kartridże. Można też CISS kupić jeśli od rana do nocy drukujesz.

[...]

Moim zdaniem nie ma co się zastanawiać jak mieszany jest tusz. Producent daje "black box", na którego wyjściu ma powstać ładna i tania fotka :-)

A jeśli o moje zdanie chodzi: wyłącznie pigmentowy.

4ev to chyba podobnie, jak popularne skanery foto?

Być może tak jest. Na skanerach się nie znam. Jeśli o papier chodzi, to raczej nie ma szans na większą dynamikę (przy atramencie pigmentowym), a i tak sporo trzeba papieru się naszukać dla takich efektów. Na zwykłym papierze ksero, jak 1ev uzyskasz to i tak sukces. Plujki Epsona z 6cioma klasycznymi atramentami dają użyteczne 2-3ev na dobrym papierze foto. Przy próbie drukowania powyżej 2ev odwzorowanie kolorów jest żadne. Tak mi z amatorskich pomiarów wyszło.

Ja czasem spotykam faktury drukowane w 300dpi, na dobrym sprzęcie. A
jeszcze jakiś lokalny informatyk-sadysta próbuje tam wtłoczyć jakieś
logo graficzne. Wychodzi efekt gorszy niż fotka w starej Trybunie Ludu.

Czemu? Drukuję na swojej 363 dokumenty (w tym faktury) z logo kolorowym i wychodzi świetnie.

[...]

No i zepsułeś klientelę komuś :-D Im wystarczyłoby wydrukowanie czegokolwiek na czymkolwiek a teraz będą wybrzydzać :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-12 23:35:55
Autor: m4rkiz
On 2016-12-12 00:46, Marek wrote:
Używałem do niedawna urządzenia wielofunkcyjnego Epsona XP-850, które
wyzionęło ducha. Sprzedawca namówił mnie na zakup laserowego twierdząc,
że koszty jego eksploatacji są porównywalne przy średnim użyciu.

mono hp p1102 koszty wydruku na zamiennikach 0,0nic -
papier jest dwa razy drozszy drozszy niz toner, a do kasety mozna zwykle w minute dosypac proszku przynajmniej na drugie wykorzystanie

kolor dell 1350cnw koszty zamiennikow w okolicach 25 zlotych, komplet od ~90, mimo kaset sredniej wielkosci starcza na jakies 1,5k stron tekstu chociaz oczywiscie zolty schodzi rownie predko jak czarny

na komplecie y+y+k+k+c+m za 130-140 zlotych mozna liczyc do 3000 stron

zdjec nie drukuje ale pewnie proporcjonalnie mniej

zdjecia 10x15 masz na allegro po 17 groszy, w warunkach domowych nie da sie zejsc nizej niezaleznie jak bardzo chcialbys kombinowac, nie da sie pewnie nawet rzad wielkosci wyzej bez recznego sypania proszku od chinczyka

Data: 2016-12-13 01:13:06
Autor: Marek
W dniu 2016-12-12 o 23:35, m4rkiz pisze:

[...]

W MC363 koszty wyglądają inaczej. Komplet oryginałów XL jakieś 1800zł. Zamienników jeszcze nie ma ale jak będą, to ich cena zwykle sięga 30% oryginałów. Tak więc można szacować 600zł.

[...]

Temat zdjęć porzucam. Laserówki nie nadają się do tego.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-13 07:46:31
Autor: Yakhub
Dnia Tue, 13 Dec 2016 01:13:06 +0100, Marek napisał(a):
[...]

Niewielkie kolorowe laserówki nie nadają się w ogóle do niczego.

--
Yakhub

Data: 2016-12-13 10:43:01
Autor: collie
W dniu 13.12.2016 07:46, Yakhub pisze:

Niewielkie kolorowe laserówki nie nadają się w ogóle do niczego.

E, czemu? Można na ten przykład drukować na nich listy miłosne,
gdzie słowa "kocham Cię, myszko" będą w kolorze lilaróż, a "moja
mała blondyneczko" - w smutnym kolorze blue, albo w śliwkowym.
Problem jedynie w tym, że teraz już nikt nie pisze papierowych
listów miłosnych oraz nikt z mężczyzn nie wie jak wygląda kolor
lilaróż i śliwkowy, a małe kolorowe laserówki produkowane są nadal.

Data: 2016-12-13 18:15:34
Autor: Marek
W dniu 2016-12-13 o 07:46, Yakhub pisze:

Niewielkie kolorowe laserówki nie nadają się w ogóle do niczego.

Zaczynam sam się skłaniać do tej tezy. No ale jeden z kolegów póki co mnie uspakaja.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-13 22:22:13
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-12-13 o 18:15, Marek pisze:

Niewielkie kolorowe laserówki nie nadają się w ogóle do niczego.

Zaczynam sam się skłaniać do tej tezy. No ale jeden z kolegów póki co
mnie uspakaja.

Nie daj się oszukać.
Tanie małe kolorowe laserówki nadają się do pisania pism/listów
z kolorowymi napisami czy znakami firmowymi. Do druku fotek w
dobrej jakości nie nadają się. I to trzeba wiedzieć przed kupnem.

Pozdrawiam

Data: 2016-12-13 23:25:03
Autor: Marek
W dniu 2016-12-13 o 22:22, RadoslawF pisze:

[...]

Wiem o tym doskonale. Do zdjęć używam 9cio kartridżowej drukarki atramentowej. Nie potrzebuję laserówki do tego celu - jak napisałem w wątku otwierającym.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-14 04:27:03
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-12-13 o 23:25, Marek pisze:

[...]

Jak czytam co napisałeś w tym wątku to mam wątpliwość czy to prawda.

Pozdrawiam

Data: 2016-12-14 20:11:45
Autor: Marek
W dniu 2016-12-14 o 04:27, RadoslawF pisze:

[...]

Nie bardzo załapałem co masz na myśli. Czy chodzi o kwestię kosztów wydruków laserowych w kolorze? Czy może masz wątpliwości co do przewagi foto-drukarek atramentowych wielokolorowych (Epsona) nad tymi z np. 6cioma kolorami?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-15 11:50:08
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-12-14 o 20:11, Marek pisze:

[...]

Chodzi o przeznaczenie małych i tanich kolorowych laserów.
Ale co do kwestii kosztów też przesadziłeś, aby jak to napisałeś
laser był droższy 100 razy od plujki trzeba naprawdę nieźle
dobrać parametry testów lub rodzaj testowanych sprzętów.

Pozdrawiam

Data: 2016-12-16 01:27:48
Autor: Marek
W dniu 2016-12-15 o 11:50, RadoslawF pisze:

Chodzi o przeznaczenie małych i tanich kolorowych laserów.

A co konkretnie podważasz? Zwróć uwagę, że pytam się a nie twierdzę.

Ale co do kwestii kosztów też przesadziłeś, aby jak to napisałeś
laser był droższy 100 razy od plujki trzeba naprawdę nieźle
dobrać parametry testów lub rodzaj testowanych sprzętów.

A co tu dywagować? Zestaw tonerów XL do MC363 kosztuje jakieś 1800zł i starcza powiedzmy na 3000 stron co daje 60gr / stronę. W przypadku tonerów nie XL koszt jest 3*330zł + 270zł = 1 260zł co starcza na 1500 stron co daje 0,84zł / stronę.

Do tego koszt bębna - ponoć na 60 000 stron - 550zł. Jednakże w praktyce po wydrukowaniu 90 stron mam 2% zużycie bębna. Czyli de facto starczy na 4500 stron.

Tak więc kosz wydruku 1 strony typu faktura to ok 1zł. Kosztów papieru nie liczę bo jest on niezależny od drukarki. Tymczasem na współczesnych plujkach (np. Epsony serii L), gdzie atrament starcza na 2 lata, a dolewka to kilkanaście zł za kolor - koszt wydruku strony typu faktura to ok 1 gr.

Gdzie więc popełniam błąd w kalkulacjach?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-16 04:01:29
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-12-16 o 01:27, Marek pisze:

[...]

Niewłaściwie dobrałeś drukarki i całkiem błędnie policzyłeś koszty
barwników. Twoją metodą udowodnię że podróż ciężarówką będzie
tańsza bo ropę dostanę za darmo od szwagra operatora spychacza.
A benzynę do malucha muszę już kupić za gotówkę.
Zamienniki w twoim laserze kosztują 130 zł za kolor.
Inna sprawa że i oryginały znalazłem tańsze niż piszesz.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2016-12-16 14:42:27
Autor: Marek
W dniu 2016-12-16 o 04:01, RadoslawF pisze:

Niewłaściwie dobrałeś drukarki i całkiem błędnie policzyłeś koszty
barwników.

Nie drukarki lecz drukarkę. Z pozostałych (innych niż ta laserowa) jestem bardzo zadowolony co do jakości i kosztów wydruków.

Po drugie nie musisz podkreślać tego, że laserówkę "niewłaściwie dobrałem" bo sam w wątku otwierającym o tym powiedziałem.

Jeśli twierdzisz, że źle liczę koszty eksploatacji laserówki, to zgodnie z prośbą z wątku otwierającego proszę o precyzyjne informacje a nie rzucanie ogólnych haseł. Konkretne liczby są potrzebne. Inaczej z dyskusji kompletnie nic nie wynika.

A tak na marginesie: komu zatem adresowana jest drukarka MC363? O kim można powiedzieć, że kupując to urządzenie dokonał najlepszego wyboru?

Twoją metodą udowodnię że podróż ciężarówką będzie
tańsza bo ropę dostanę za darmo od szwagra operatora spychacza.

Porównanie nieadekwatne. Ja mówię o oryginalnych barwnikach.

No to podaj link.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-16 18:08:35
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
Ile kosztowała (brutto)?
Może być podobne zjawisko, jak przy atramentówkach, których sprzedaż wydaje się być dofinansowywana z przyszłych zysków sprzedaży tuszy.
Były np. jakieś minolty czy samsungi po 350-400 zł (kolorowe), taniej chyba wyrzucić i kupić nową, niż zamawiać oryginalne tonery.

BTW parę razy na ruski miesiąc potrzebuję wydruk kolorowy (oczywiście, gdyby wydruki kolorowe były w cenie cz.b., to potrzebowałbym codziennie).
Po punktach usługowych nie mam czasu ani ochoty biegać (do najbliższego jest kawałek i nie pracuje całą dobę).
Po negatywnych doświadczeniach z drukarkami tuszowymi (wszystko wcześniej czy później ciekło czy zasychało) także szukałem laserówki.
Włączasz po dniu / miesiącu / roku i drukuje jak wczoraj.
I chyba nie znalazłem drukarki (laser kolor), o której nie byłoby negatywnych opinii w internecie, zawsze wybór między dżumą, a cholerą.
Najbardziej polecane (np. tu) jako rzekomo i tanie i niezawodne mają wielkość małego fiata, wiek gimnazjalnego dziecka i obejrzeć sobie możesz parę fotek na olx, a postawić możesz zamiast pralki lub lodówki (lub dobudować osobne pomieszczenie).
Z Oki 562 (wybrana z uwagi na potrzebne mi funkcje faksu i dostępne na amazon.de zamienniki tonerów) nie trafiłem jeśli chodzi o jakość druku zdjęć, szczęśliwie nie w tym celu kupowałem, pracuje głównie jako faks lub kolorowe ksero.
Poczekaj może, aż na amazonie lub eBay'u pojawią się zamienniki tonerów do Twojej 363, choć jeżeli drukarka nie ma opcji tonerów jumbo (5-10 tys. kopii), to tak czy inaczej tanio nie będzie.

-- -- -
komu zatem adresowana jest drukarka MC363?

Data: 2016-12-16 20:19:28
Autor: Marek
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
W dniu 2016-12-16 o 18:08,  ąćęłńóśźż pisze:
Ile kosztowała (brutto)?

Nie pamiętam dokładnie. Powiedzmy 1400zł.

[...]

Tak, ja to rozumiem. Niemniej jednak nie potrafię odgadnąć jaki segment klienta jest adresatem dla tego urządzenia. Wywalić 1400zł po to aby za większą kasę kupić do niej toner po miesiącu eksploatacji? Szejk arabski kupi drukarkę oprawioną w złoto więc to nie dla niego. Przeciętny Kowalski stuknie się w głowę widząc koszty wydruku. Pozostają tylko frajerzy tacy jak ja, którym się spieszyło i wzięli za dobrą monetę doradztwo sprzedawcy (lokalna sieć sklepów komputerowych) bez weryfikacji.

Po drugie liczę na to, że za jakiś czas pojawią się zamienniki. RadoslawF ponoć już je gdzieś widział - czekam na link od niego bo sam nie znalazłem. W paru większych dedykowanych sklepach internetowych też ich jeszcze nie uraczyłem. Komplet tonerów zamiennych do drukarek wcześniejszych ale bardzo podobnych potrafi kosztować 149zł zamiast 1800zł za oryginały. Czy OKI nie zdaje sobie sprawy ze swojego przegięcia cenowego?

BTW parę razy na ruski miesiąc potrzebuję wydruk kolorowy
(oczywiście, gdyby wydruki kolorowe były w cenie cz.b., to
potrzebowałbym codziennie).

Na to nie licz :-)

[...]

No to już wiesz czemu uległem namowom sprzedawcy :-)  Fuckami rzucam tylko z tego względu, że nie zweryfikowałem tego.

[...]

Tak zrobię. Początkowe wkur... na to, że stałem się frajerem minęło. Zaczekam aż pojawią się zamienniki. Do tej drukarki tonery XL pozwalają na druk 3000 kolorowych stron. Nie jest

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-17 01:42:00
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-12-16 o 14:42, Marek pisze:

[...]

Porównujesz drogi oryginalny toner z nieoryginalną czyli tania dolewką
tuszu.

Pozdrawiam

Data: 2016-12-17 15:40:57
Autor: Marek
W dniu 2016-12-17 o 01:42, RadoslawF pisze:

Porównujesz drogi oryginalny toner z nieoryginalną czyli tania dolewką
tuszu.

Nie, chodziło mi o oryginalny tusz Epsona. Zgoda, z pały strzeliłem kwotą kilkunastu złotych bo przeliczać mi się nie chciało co do złotówki gdyż i tak wiem, że wyjdzie kolosalna różnica między oryginalnym tuszem a oryginalnym tonerem. Chcesz wyliczeń co do złotówki? Proszę:

Butelka kosztuje najtaniej 25 zł za 70 ml. Do wydrukowania 1500 stron ile tego tuszu potrzebujesz? Policzmy nawet 30ml bez oszczędzania tuszu. Czyli 30/70 * 4 kolory załóżmy * 25zł =  42 zł.
Przy zamiennikach 100ml za 45 zł są 4 butelki po 100ml. Koszt wydruku 1500 stron to 13.5zł czyli 0.9 gr / strona.

Koszt tuszu na 1 kartkę = 42zł / 1500 = 2.8 gr vs 1zł na laserówce MC363.

No więc pokaż proszę gdzie jest błąd moich kalkulacji, który mi zarzucasz. Podaj swoje wyliczenia.

Jeszcze raz poproszę o link, gdzie widziałeś zamienniki toneru do MC363 za 130zł / kolor. Podaj też link gdzie oryginały widziałeś taniej niż napisałem bo ja widziałem małe za 330zł a duże za 550zł za kolor. No bo nie przypuszczam, że sobie ot tak palnąłeś aby mi "na złość" (lub coś w tym stylu) zrobić?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-17 16:21:22
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-12-17 o 15:40, Marek pisze:
[...]

Czyli już nie stu krotna różnica.

No więc pokaż proszę gdzie jest błąd moich kalkulacji, który mi
zarzucasz. Podaj swoje wyliczenia.

Jeden błąd właśnie sam wykazałeś.
Drugim jest porównywanie drukarek z różnymi opcjami uzupełniania barwnika.
Dolewka nawet oryginalnego tuszu będzie tańsza niż wymiana tonera,
w dodatku na oryginalny.
A jakby sam toner dosypać to jaka będzie różnica w kosztach ?

[...]

Wpisałem w gogle zamienniki tonerów do okicośtam i znalazło.

Pozdrawiam

Data: 2016-12-17 18:03:31
Autor: Marek
W dniu 2016-12-17 o 16:21, RadoslawF pisze:

Czyli już nie stu krotna różnica.

Rany...  Czy naprawdę mamy tak dyskutować?

Moje zapytanie z wątku otwierającego jest nadal aktualne.

Jeden błąd właśnie sam wykazałeś.

Super. Czy mam dokładnie co do grosza policzyć teraz koszty eksploatacji MC363? Być może wyjdzie, że nie 1zł ale 1.1zł i jak w polskim sejmie mam zacząć okupację mównicy?

No to możemy konkretnie jechać. Nie chce mi się szukać ofert tonerów po całym świecie by o dolara tańszy znaleźć. Bazuję na tym co na Allegro dostępne oraz na normach wydajności.

Wychodzi na to, że na plujce Epsona serii L 1500 stron to 42 zł, na MC363 334*3 + 226 = 1228. Czyli 1228 / 42 = 29,238095238. Teraz zadowolony jesteś? Mogę też poszukać drukarkę Brother'a gdzie wyjdzie ponad 100. I co? Będziemy średnie wyciągać?

[...]

No właśnie żadna. "Dosypka" oryginalnego toneru = wymiana na nowy. Po wydrukowaniu 1500 stron w/g jakiejś tam normy zasobnik jest pusty i nie da się dosypać oryginalnego. To generuje koszty eksploatacji.

Wpisałem w gogle zamienniki tonerów do okicośtam i znalazło.

Ja nie mam OKI cośtam lecz OKI MC363. Do OKI cośtam zamienniki są nawet po 149zł za komplet 4 szt. Do OKI MC363 nie ma żadnych zamienników. Dlatego jeśli znalazłeś jakiegoś tajnego producenta zamienników do MC363, to podaj link. Chyba to nie kłopot wkleić go tu? Mnie się bardzo on przyda.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-17 22:59:59
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-12-17 o 18:03, Marek pisze:

Czyli już nie stu krotna różnica.

Rany...  Czy naprawdę mamy tak dyskutować?

Skoro tak wystartowałeś to dlaczego nie chcesz kontynuować ?

[...]

Już to robisz.

No to możemy konkretnie jechać. Nie chce mi się szukać ofert tonerów po
całym świecie by o dolara tańszy znaleźć. Bazuję na tym co na Allegro
dostępne oraz na normach wydajności.

Ja bazuje na tym co gogle mi pokazało.

[...]

Chyba nie zrozumiałeś.

[...]

I stąd stwierdzenie że porównujesz niewłaściwe drukarki.

[...]

Do napisania krótkiego zdania uznałem że nie muszę się bawić w
przewijanie maili aby bez błędu podać typ drukarki.
Ale widać się myliłem. Nie widzisz u siebie błędnych wyliczeń
a widzisz u rozmówcy uproszczenie w nazwie.
Powinienem to przewidzieć wdając się w dyskusję z człowiekiem
który nie widzi nic niewłaściwego porównując drukarkę z dolewanym
barwnikiem do takiej gdzie dosypanie toneru jest nie możliwe.

Pozdrawiam

Data: 2016-12-17 23:57:37
Autor: Marek
W dniu 2016-12-17 o 22:59, RadoslawF pisze:

W dniu 2016-12-17 o 18:03, Marek pisze:

Czyli już nie stu krotna różnica.

Rany...  Czy naprawdę mamy tak dyskutować?

Skoro tak wystartowałeś to dlaczego nie chcesz kontynuować ?

Bo będziemy zaraz rozmawiać jak PIS z PO.

[...]

No dobrze. Preferujesz polską gadkę na zasadzie dogryzania, czepiania się tego co zupełnie  nieistotne, trollowania. Mogę się dostosować do Twoich potrzeb.

No to możemy konkretnie jechać. Nie chce mi się szukać ofert tonerów po
całym świecie by o dolara tańszy znaleźć. Bazuję na tym co na Allegro
dostępne oraz na normach wydajności.

Ja bazuje na tym co gogle mi pokazało.

Ale ujawnić nie chcesz? Ani jednego linku do zamienników nie zaprezentujesz? Czy tak?

[...]

Gdy ja dokonałem uproszczenia i nie przeliczałem dokładnie relacji kosztowych, to piętnowałeś mnie przez 3 wątki.

Po drugie, już w drugim zdaniu wątku otwierającego napisałem bardzo wyraźnie, że chodzi mi o model MC363 WYŁĄCZNIE.

Po trzecie, uważam, że wypada przeczytać treść wątku i ciąg dyskusji z danej gałęzi przed wypowiedzeniem się. Nie znając kontekstu rozmowy można wszystko przeinaczyć, co - jak się domyślam - przytrafiło się Tobie i szukałeś zamienników do jakiejkolwiek drukarki laserowej. Prawda?
To co pisałeś ja odnosiłem do konkretnego modelu więc powstała z tego kakofonia. Ja mówiłem o jednym a ty o czymś zupełnie innym. Nie uważasz, że takie olewnictwo w postaci nie czytania wątku spowodowało, że obaj tylko czas traciliśmy bo nic mądrego z tego powstać nie mogło?

Powinienem to przewidzieć wdając się w dyskusję z człowiekiem
który nie widzi nic niewłaściwego porównując drukarkę z dolewanym
barwnikiem do takiej gdzie dosypanie toneru jest nie możliwe.

Oczywiście, że to dla mnie nie jest istotne. Koszt eksploatacji zależny jest od rozwiązań technicznych zastosowanych w każdym urządzeniu. W jednym dolewasz, w drugim dosypujesz, w trzecim wymieniasz. To nie ma znaczenia - liczy się koszt operacji. Nic nie poradzę na to, że akurat Epson obstawia w plujkach technologię dolewania. Mnie interesuje koszt spowodowania aby urządzenie dalej drukowało bez wnikania jak tego się dokonuje.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-18 00:25:57
Autor: Animka
W dniu 2016-12-17 o 23:57, Marek pisze:
[...]
Nie umiesz zażądać od google tego co chcesz? Tylko ludzi tu męczysz?
Może chociaż ten jeden link Ci coś rozjaśni
http://klubkm.pl/forum/showthread.php?t=28789

--
animka

Data: 2016-12-18 20:46:18
Autor: Marek
W dniu 2016-12-18 o 00:25, Animka pisze:

[...]

Animko,
Ty już ciężko zapracowałaś na grupie na miano tej, która zamęcza pisaniem nie na temat lub w taki sposób, aby informacja była nie do wykorzystania. Oczywiście nie zawiodłaś i tym razem :-) Przysyłasz jakiś link do artykułu, gdzie ludzie piszą jak toner dosypać? Po co mi ta informacja? Trzeba mieć dwie lewe ręce by tego nie umieć zrobić, szczególnie w MC363.

Jeśli chcesz dostarczyć informacji wartościowej to daj link, gdzie można chipy kupić do tonerów w/w drukarki - wtedy odpowiedź Twoja zyska jakąkolwiek wartość.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-18 20:50:50
Autor: Animka
W dniu 2016-12-18 o 20:46, Marek pisze:
[...]

Pod tym linkiem nie jest napisane jak chipy przelożyć?

--
animka

Data: 2016-12-18 20:56:26
Autor: Animka
[...]

Masz to napisane na forum do którego podałam linka;
Problem jest jeżeli drukarka ma jakieś zabezpieczenia (chip) wtedy najczęściej na allegro od razu dostaniesz takie cacko do przyklejenia w miejsce starego.

--
animka

Data: 2016-12-18 21:46:39
Autor: Marek
W dniu 2016-12-18 o 20:56, Animka pisze:

[...]

Podaj mi link, gdzie do MC363 można chipy kupić. Tylko nie pisz, że "nie umiesz zażądać od google" takich informacji.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-19 01:04:33
Autor: Animka
W dniu 2016-12-18 o 21:46, Marek pisze:
[...]

Przecież potem napisałeś, że czipów nie ma ta drukarka.
Przed kupnem drukarki powinieneś sprawdzić czy będzie Cię stać na jej eksploatację czy nie.
Oddaj gdzieś te tonery do napełnienia i będziesz miał z chipem.

--
animka

Data: 2016-12-19 19:19:42
Autor: Marek
W dniu 2016-12-19 o 01:04, Animka pisze:

Przecież potem napisałeś, że czipów nie ma ta drukarka.

Po pierwsze żadna drukarka nie ma czipów lecz materiały eksploatacyjne do nich je miewają.

Po drugie, jak się dowiedziałem w międzyczasie, tylko tonery startowe ich nie mają. Widzę, że Ty również o tym nie wiedziałaś. Każdy następny wkład już musi go mieć. Gdy drukarka zakończy eksploatacje tonerów startowych, to możesz do puszek wsypać wiadro toneru a i tak niczego nie wydrukujesz.

Przed kupnem drukarki powinieneś sprawdzić czy będzie Cię stać na jej
eksploatację czy nie.

No i znów to samo. Nie potrafisz skupić się na rozmowie lub nie czytasz dyskusji od początku jak RadoslawF i wskutek tego powstają bezsensowne komentarze. W wątku otwierającym wyraźnie napisałem dlaczego nie sprawdziłem kosztów eksploatacji - czyli sfrajerowałem się ufając sprzedawcy.

Oddaj gdzieś te tonery do napełnienia i będziesz miał z chipem.

Animko, przyłóż się kiedyś do dyskusji choć raz i udzielaj sprawdzonych rad. Pierwsze co zrobiłem po zakupie drukarki, to obdzwoniłem kilka tego typu firm. Wszystkie odpowiedzi były identyczne: chipów do tonerów tej drukarki nie ma nigdzie. Nie ma możliwości takiego napełnienia by można to było wykorzystać.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-19 21:53:10
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
Ale nie wiesz, czy po dobiciu liczby wydrukowanych stron do "licznika" drukarka staje.
Raczej nie staje, tylko ostrzega o końcu tonerów.
Inaczej byłoby bez sensu, bo możesz drukować geste zdjęcia lub milimetrową kolorowa kropke na srodku pustej kartki.

-- -- -
Wszystkie odpowiedzi były identyczne: chipów do tonerów tej drukarki nie ma nigdzie.

Data: 2016-12-19 22:22:45
Autor: Adam
W dniu 2016-12-19 o 21:53,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Drukarka nie liczy kartek, lecz zużyty toner.

Po zużyciu któregokolwiek z tonerów staje na amen. Nie da się pchnąć żadnego kolejnego wydruku.
Pozostaje albo wymiana toneru, albo reset do ustawień fabrycznych - tego ostatniego osobiście nie testowałem.
Dotyczy MC342, a z racji tego, że maszyna Marka jest bliźniacza, to raczej zachowuje się tak samo.

Ale jak pisałem obok - jeśli ma się dużo ustawień, to później siedzi się parę godzin, aby przez www wszystko ponownie skonfigurować - maszyna ma całkiem niezłe możliwości.
Niestety, nie ma backupu i restore dla ustawień - a przynajmniej ja nie znalazłem takiej możliwości.

P.S.
Nadal jeszcze piszesz go góry nogami?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-12-19 22:33:06
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
Ale jest funkcja kopiowania ustawień drukarki na inną drukarkę (przez program Okidata Configuration Tool - Device setting - Cloning), przez który zresztą znacznie łatwiej wszystko poustawiać niż przez ekranik na drukarce.

-- -- -
Niestety, nie ma backupu i restore dla ustawień - a przynajmniej ja nie znalazłem takiej możliwości.

Data: 2016-12-20 01:29:55
Autor: Adam
W dniu 2016-12-19 o 22:33,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]

A dzięki, sprawdzę.

Ustawienia robiłem przez www. Musiałbym chyba być masochistą, żeby robić z ekraniku - to nie BizHub z dotykowym ekranem wielkości 15".

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-12-22 23:01:06
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
W programiku OKI Configuration Tool jest też 'Backup settings' (jedna z ikonek Device setting - Edit the setting of the menu, taka z czerwoną strzałką w dół).
Niestety firmware ma różne bugi, w moim np. wyskakują rózne komunikaty, ze czegoś sie nie da zrobić, bo jakas tam funkcja jest włączona i nie pozwala, a funkcja ta akurat jest wyłączona - ostatnio np. nie moge kopiowac z szyby, a wyłącznie z podajnika, bo rzekomo 'Mixed size' jest 'On' (a jest 'off' jak byk, juz nie mam cierpliwości gmerać w tym porąbanym menu OKI).
Podobnie co chwila wyskakuje alarm o braku dostepu do serwera (SNMP?), który mi kij na budę (SNMP wyłączone).

-- -- -

Data: 2016-12-23 18:58:54
Autor: Adam
W dniu 2016-12-22 o 23:01,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]

U mnie w zasadzie OKI Configuration Tool chodzi prawidłowo.
Z zakładki ustawień systemowych  eksportuje do pliku binarnego, natomiast z zakładki User Settings do pliku CSV.
Można sobie na szybko taki plik obrobić choćby w arkuszu kalkulacyjnym, dopisując nowe rekordy i wysłać do drukarki.

Dwa problemy zauważyłem:

1/ Po wysyłce profili skanowania na dysk sieciowy (mam ich ponad 20) muszę drukarkę wyłączyć i włączyć.

2/ Nie wiem, jak są zapisywane (szyfrowane) dane w polach Password i ewentualnie "PDF User Password".
Przy tym samym haśle na udział sieciowy w różnych profilach - zapisane hasło jest w każdym profilu inne. Czyli musi brać jeszcze jakąś zmienną z innego pola.

Więcej problemów nie znalazłem.
Jeszcze jedno: Firmware w MC342 mam w języku polskim.
Wersje:
Version Information
CU 03.17
PU 00.08.20
Network Firmware 01.40
Web Remote 01.18
Web Language 01.18

Wielkie dzięki za podesłanie infa o tym programie.
Jakbym rzeczywiście (celem dosypania toneru do startówek) chciał robić full-reset do ustawień fabrycznych, to wszystko przywracam programem OKI Configuration Tool. Ewentualnie dla nowych profili już same tylko hasła wpisuję łącząc się z urządzeniem przez www.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-12-19 22:56:44
Autor: Animka
W dniu 2016-12-19 o 19:19, Marek pisze:
[...]

Dobrze, że ja nie mam teraz problemów z drukarkę atramentową HP. Tusze z chipami oczywiście. Mialam do niej drugie tusze startowe (a przez głupotę nie poprosiłam za friko o tusze XL). Tusze startowe drukowały bardzo długo, ale z czasem sie druk skończyl. Drukarka nie chciala mi przyjąć drugich tuszy startowych, a mnie się spieszyło, bo musiałam ważne pisma wydrukować. Na szczęście podpowiedziano mi w sklepie krok po kroku jakie opcje na panelu naciskać i co wybierać i ile razy. No i drukareczka mi uległa. Można było drukować.
Teraz mam tusze (4 szt) XL. Wydrukowałam juz dwa kalendarze A4 na 2017 r (12 kartek) Jeden dla siebie ze zdjęciami mojego wnuczka, drugi dla koleżanki z widoczkami. Poziom tuszu prawie nie ruszył się, tzn, nie spadł. Poza tym przedtem musiałam wydrukować po 4 strony wypełnionych formularzy, na dodatek gdzie niegdzie z tłem.
Dodam, że kalendarze są super, tylko szkoda, że drukarki atramentowe nie drukują na papierze kredowym.
4 tusze z chipami za ok. 35 zł z przesyłką, ale na dłuuuugo starczają.
Przedtem bardzo sie męczyłam z tłukiem Brother i jeszcze mi serwis (dziady!) z tego brothera zawlaszczyl sobie tę drukarkę. Mozna napisać, że tym sposobem ukradli mi 400 zł.

--
animka

Data: 2016-12-20 01:43:34
Autor: Adam
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
W dniu 2016-12-19 o 22:56, Animka pisze:
(...)
Dodam, że kalendarze są super, tylko szkoda, że drukarki atramentowe nie
drukują na papierze kredowym.

Drukują, drukują. Atramenty pigmentowe w Epsonach.

[...]

Na przyszłość - jeśli drukujesz grafikę - zapomnij o badziewiu HP, a kup coś z Esona z CISS, czyli stałym podawaniem atramentu.
Zbiorniki stoją z boku drukarki.
Oryginalne kosztują chyba nawet mniej, niż Ty płaciłaś za zamienniki do HP. Natomiast jakość wydruku Epsona w stosunku do HP jest nieporównywalna.

Przykład jeden z tańszych i najprostszych "kombajnów":

http://www.epson.pl/products/printers/inkjet-printers/consumer/epson-l386#details

albo krócej:

http://tnij.org/8d5586y

Takie "pudełeczko" z boku to pojemnik z tuszami.
Bywają modele nawet z 9 kolorami, ale to już raczej dla grafików.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-12-20 02:34:55
Autor: Animka
W dniu 2016-12-20 o 01:43, Adam pisze:
[...]

Moja na takich papierach drukuje:
https://megawrzuta.pl/download/5c091ffb87173ce535fa0efd5675ecdb.html
Drukuję co prawda na innych papierach kupionych na Allegro , czy pozostałościach po Lexmarku (dobre!) i na zwykłym papierze.

[...]

HP to nie badziewie. Miałam już ze 3 drukarki. Ta jest super.
Świetnie drukuje grafikę. Kalendarze wyszły świetne. Można tez dwustronnie drukować z obramowaniem i bez.

Zbiorniki stoją z boku drukarki.

A jak się przewróci butelka to tusz się wyleje.
Oryginalne kosztują chyba nawet mniej, niż Ty płaciłaś za zamienniki do HP. Natomiast jakość wydruku Epsona w stosunku do HP jest nieporównywalna.

Nie miałeś HP to nie medykuj.

Przykład jeden z tańszych i najprostszych "kombajnów":

http://www.epson.pl/products/printers/inkjet-printers/consumer/epson-l386#details
Strona się nie otwiera.

albo krócej:

http://tnij.org/8d5586y

Takie "pudełeczko" z boku to pojemnik z tuszami.
Bywają modele nawet z 9 kolorami, ale to już raczej dla grafików.
Widziałam te drukarki. Może w przyszłej pięciolatce kupię jak będzie taka potrzeba.

--
animka

Data: 2016-12-21 01:26:07
Autor: Marek
W dniu 2016-12-20 o 02:34, Animka pisze:

[...]

Za to ja miałem parę i mam nadal HP. Po pierwsze firma HP wycofała już dawno z produkcji drukarek do zdjęć bo nie wytrzymali konkurencji (pewnie jakościowo też). Po drugie - porównując jakąś starą drukarkę fotograficzną HP do współczesnego fotograficznego Epsona... szczerze mówiąc nie ma porównania. HP wypada bardzo blado.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-21 02:29:30
Autor: Animka
W dniu 2016-12-21 o 01:26, Marek pisze:
[...]

Zrobiłam jedną strone kalendaeza, wydrukowałam, zeskanowaam i przedstawiam Ci rezultat:

http://ifotos.pl/zobacz/Scanjpg_anqswsr.jpg

http://ifotos.pl/z/anqswsr

--
animka

Data: 2016-12-21 09:18:56
Autor: Roman Tyczka
On Wed, 21 Dec 2016 02:29:30 +0100, Animka wrote:

[...]

Mam kolegę, który twierdzi, że Żywiec robi świetne piwo...
Wiem, że i tak nie zrozumiesz co mam na myśli, ale... świątecznie daję Ci szansę.

Roman Tyczka

Data: 2016-12-21 15:23:18
Autor: Marek
W dniu 2016-12-21 o 02:29, Animka pisze:

Zrobiłam jedną strone kalendaeza, wydrukowałam, zeskanowaam i
przedstawiam Ci rezultat:

http://ifotos.pl/zobacz/Scanjpg_anqswsr.jpg

http://ifotos.pl/z/anqswsr

No więc właśnie o tym mówię. Zdjęcie po wydruku jest fatalne. Szczerze mówiąc gdybym na jakiejś prezentacji w biurze wydrukował w takiej jakości materiały kolorowe, to bym się wstydu najadł. A teraz konkrety:

1. Co kawałek widać poziome linie przejścia głowicy. Pewnie nigdy nie robiłaś wyrównania głowicy lub nawet nie da się tego zrobić w Twojej drukarce.

2. Ostrość zdjęcia jest beznadziejna. Zresztą papier to chyba jakiś zwykły a nie foto więc trudno oceniać gdzie leży wina. Ale już na tym papierze widać, że jasne obszary są kropkowane. Gdy popatrzysz na białe chmury, to zanim staną się białe jest tam pełno kropek. Kiepskie drukarki w ten sposób uzyskują jasne kolory.

3. Kolejna rzecz to brak koloru czarnego. Najciemniejsze obszary mają kolor szary na poziomie 15%.

4. Nie pokazałaś zdjęcia przed wydrukowaniem więc nie jestem w stanie wypowiedzieć się na temat reprezentacji kolorów. Nie mam cienia wątpliwości, że również wypadło by to kiepsko.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-21 21:30:15
Autor: Animka
W dniu 2016-12-21 o 15:23, Marek pisze:
[...]

Nie masz na stronie przycisku do znmiejszenia? Oglądałes pewnię obrazek rozwalony na całą stronę.
Trzeba do zmniejszyć do pożądanych rozmiarów. Niestety ta strona tak niekorzystnie działa, że stronę trzeba zmniejszyć.
W teraz popisz się swoim jedynie słysznym jakimś dziełem własnej roboty. Proszę.

--
animka

Data: 2016-12-21 21:57:26
Autor: Animka
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
W dniu 2016-12-21 o 15:23, Marek pisze:
3. Kolejna rzecz to brak koloru czarnego. Najciemniejsze obszary mają kolor szary na poziomie 15%.
Ty masz chyba zepsuty komputer! Albo jesteś daltonistą.

--
animka

Data: 2016-12-21 23:43:05
Autor: Marek
W dniu 2016-12-21 o 21:57, Animka pisze:
W dniu 2016-12-21 o 15:23, Marek pisze:
3. Kolejna rzecz to brak koloru czarnego. Najciemniejsze obszary mają
kolor szary na poziomie 15%.
Ty masz chyba zepsuty komputer! Albo jesteś daltonistą.

Daltoniści widzą kolor czarny. Sugeruję dokształcić się zanim diagnozę postawisz. Ponadto wcale oglądać tego nie muszę. Wartość została pomierzona.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-21 23:58:46
Autor: Marek
W dniu 2016-12-21 o 21:30, Animka pisze:

Nie masz na stronie przycisku do znmiejszenia? Oglądałes pewnię obrazek
rozwalony na całą stronę.

Jakość wydruku ocenia się w powiększeniu

Trzeba do zmniejszyć do pożądanych rozmiarów. Niestety ta strona tak
niekorzystnie działa, że stronę trzeba zmniejszyć.

Jeśli zmniejszasz zdjęcia to jednocześnie ukrywasz mnóstwo wad drukarki.

W teraz popisz się swoim jedynie słysznym jakimś dziełem własnej roboty.
Proszę.

Proszę bardzo. Drukarka Epson SureColor P600 z tuszem pigmentowym. Papier klasy PE RC lakierowany. Drukarka sprzętowo kalibrowana do papieru i użytego tuszu.

https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7Q0lNcHdmcG11YjA/view?usp=sharing

Ponadto nie jest ono "jedynie słusznym dziełem" jak twierdzisz. Każdy wydruk z czegokolwiek będzie gorszy niż obraz na dobrym monitorze, a ten z kolei będzie dużo gorszy niż obraz w realu. Wygugluj sobie gamut, tonal range oraz dynamic range.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-22 18:40:48
Autor: Animka
W dniu 2016-12-21 o 23:58, Marek pisze:
[...]

Ciemno, bombki rozmazane. Nawet jak rozjaśniłam obrazek.

Data: 2016-12-22 19:34:16
Autor: Marek
W dniu 2016-12-22 o 18:40, Animka pisze:

Ciemno, bombki rozmazane. Nawet jak rozjaśniłam obrazek.

Serio nocą jest ciemno? Jak to możliwe?? :-D

Sorki, ale niepotrzebnie wdaję się w dyskusję z Tobą . Jeśli oczekiwałaś zwiększenia głębi ostrości aparatu fotograficznego podnosząc jasność zrobionego nim zdjęcia, to wybacz. Tak się nie da dyskutować. Mogę to podsumować, że z choinki się urwałaś :-D

Diagnozowałaś mi schorzenie wzroku gdy histogram w Photoshopie nie wykrył obecności czarnego koloru w Twoim wydruku. Jednakże to co czynisz ani nie ma związku z oceną jakości pracy drukarki ani rozjaśnianie obrazka (i to JPG, które nie nadają się do takich modyfikacji) nie wskazuje na istnienie jakiekolwiek procesów logicznych. Gdybym w ZUSie pracował, dałbym Ci rentę. Tracę tylko czas.

Na tym kończę dyskusję z Tobą: EOT.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-23 00:10:08
Autor: Animka
W dniu 2016-12-22 o 19:34, Marek pisze:
[...]

Specjalnie pokazałeś ciemnie zdjęcie, żeby wad nie było na nim widać ;-)

Diagnozowałaś mi schorzenie wzroku gdy histogram w Photoshopie nie wykrył obecności czarnego koloru w Twoim wydruku.
Czarnrgo koloru było bardzo dużo.
Poza tym to nie było zdjęcie mojego wykonania tylko z internetu, Dodałam to zdjęcie do kalendarza, i jedna kartke zeskanowalam i wydrukowalam.
Potem podałam Ci linka do zeskanowanego kalendarza kupionego w sklepie.
[...]
Guzik byś mógł zrobić jako szaraczek.
Mnie renta nie jest potrzebna. Nikt mi w Smoleńsku nie zginął.

Na tym kończę dyskusję z Tobą: EOT.

EOT bohaterze.

--
animka

Data: 2016-12-23 15:37:01
Autor: Roman Tyczka
On Thu, 22 Dec 2016 18:40:48 +0100, Animka wrote:

[...]

Jak Twój wnuk dorośnie i odkryje co babcia napierdziela w sieci to zmieni
nazwisko, adres i babcię.

Roman Tyczka

Data: 2016-12-23 21:36:52
Autor: Animka
W dniu 2016-12-23 o 15:37, Roman Tyczka pisze:
Jak Twój wnuk dorośnie i odkryje co babcia napierdziela w sieci to zmieni
nazwisko, adres i babcię.
LOL
Będzie już nowocześniejsza technologia, w sieci już nie znajdzie (a szkoda), babcia już nie będzie raczej żyła.
On kochanej babci nigdy nie zapomni.
EOT.

--
animka

Data: 2016-12-24 02:59:57
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-12-23 o 21:36, Animka pisze:
[...]

Czyli co przestaną czytać i pisać ?
Nie liczył bym.

szkoda), babcia już nie będzie raczej żyła.
On kochanej babci nigdy nie zapomni.

I razem z nim pół polski jak ktoś to przypomni na poczytnym
portalu.

Pozdrawiam

Data: 2016-12-24 04:00:21
Autor: Animka
W dniu 2016-12-24 o 02:59, RadoslawF pisze:
[...]

Nie mów hoop, bo sam się przeliczysz i będziesz jeszcze plakal.
A ja s* na to co Ty pisujesz, a Twojego starokawalerskiego stylu nie toleruję. Ponadto wyskoczyles mi z KF.
Żegnaj chłopaczku pospolity.

--
animka

Data: 2016-12-24 14:33:30
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-12-24 o 04:00, Animka pisze:

Nie mów hoop, bo sam się przeliczysz i będziesz jeszcze plakal.
A ja s* na to co Ty pisujesz, a Twojego starokawalerskiego stylu nie
toleruję. Ponadto wyskoczyles mi z KF.
Żegnaj chłopaczku pospolity.

Tupnij jeszcze nóżką.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2016-12-22 22:09:43
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
Bokeh, kretynko.

-- -- -
bombki rozmazane

Data: 2016-12-21 21:41:54
Autor: Animka
[...]

Tu jest lepsza strona do zaprezentowania. Kolory takie sa jak na zdjęciu i nie doszukuj się czarnego,
http://www.tinypic.pl/jnf8a49gxm94

--
animka

Data: 2016-12-22 10:51:20
Autor: Adam
W dniu 2016-12-21 o 21:41, Animka pisze:
[...]

Rozmowa z Tobą to istotnie, jak ze ślepym o kolorach.

Nie pokazuj już tego błota - tam nie ma kolorów. Pomijam to, że fotka była przeostrzona, jest rozpikselowana, ma sztucznie zwiększony kontrast. Rozdzielczość wydruku to jakaś masakra.

Nie mam teraz wydruków próbnych, które robiłem ze 20 lat temu na Epsonie Stylusie, jak go kupiłem, ale zaręczam Ci, że i ostrość, i kolory były niewiele odbiegające od fotki z dobrego analogowego labu.

Twoje zdjęcie wygląda, jak by wyszło ze starej HP500C na trzech tuszach i to na ustawieniach i sterownikach fabrycznych. Bo później wyszły sterowniki z rozpraszaniem stochastycznym, i wydruki z tej samej maszyny wyglądały już co najmniej prawidłowo.

A drukarek różnych trochę i mam, i dużo więcej widziałem i konfigurowałem - to jest część mojej pracy. To do tego:

W dniu 2016-12-20 o 02:34, Animka pisze:
> (...)
> Nie miałeś HP to nie medykuj.

Medykiem nie jestem ;)

Śmiem twierdzić, że u mnie w lamusie stoi więcej samych HP, niż Ty obsługiwałaś. Użyłem słowa "obsługiwałaś", gdyż pisałaś, że miałaś ze 3 drukarki HP.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-12-21 23:39:44
Autor: Animka
[...]

Nie zmniejszyłeą zdjęcia na stronie, ale ty przecież nie umiesz. To jest kalendarz A4.

A jak widzisz swoimi oczami ten oryginalny kalendarz kupiony w sklepie?
Kolorki widzisz?
http://www.tinypic.pl/k1g3bv0b23wr

--
animka

Data: 2016-12-22 11:07:12
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
Te budynki z prawej i z lewej się przewracają ze starości, czy to nawrócenie ku wierze?

-- -- -
 http://ifotos.pl/zobacz/Scanjpg_anqswsr.jpg

Data: 2016-12-21 08:03:37
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
Możesz zeskanowac kawałek "Damy z łasiczką" i gdzieś wrzucić? Podobno farby były kiepskie...

-- -- -
Zrobiłam jedną strone kalendaeza, wydrukowałam, zeskanowaam i przedstawiam Ci rezultat

Data: 2016-12-19 01:18:18
Autor: Animka
[...]

Zadzwoń sobie do tego sklepu. Może Ci pomogą.
http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/c/Tonery-do-drukarek-laserowych/12/13

--
animka

Data: 2016-12-19 19:33:12
Autor: Marek
W dniu 2016-12-19 o 01:18, Animka pisze:

Zadzwoń sobie do tego sklepu. Może Ci pomogą.
http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/c/Tonery-do-drukarek-laserowych/12/13

Dzwoniłem - nie pomogą.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-19 22:58:37
Autor: Animka
W dniu 2016-12-19 o 19:33, Marek pisze:
W dniu 2016-12-19 o 01:18, Animka pisze:

Zadzwoń sobie do tego sklepu. Może Ci pomogą.
http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/c/Tonery-do-drukarek-laserowych/12/13

Dzwoniłem - nie pomogą.

Może uda Ci się ją oddać do sklepu., żeby Ci pieniądze zwrócili. Wymyśl coś. Albo sprzedaj komuś.

--
animka

Data: 2016-12-21 01:15:00
Autor: Marek
W dniu 2016-12-19 o 22:58, Animka pisze:

Może uda Ci się ją oddać do sklepu., żeby Ci pieniądze zwrócili. Wymyśl
coś. Albo sprzedaj komuś.

Aby wroga sobie w kimś znaleźć? :-D
Taj jak pisałem - zaczekam na zamienniki. Przemęczę się finansowo do czasu ich ukazania się.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-17 16:36:54
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
Tu masz trochę taniej oryginały:
www.tonerfrosch.de/cgi-bin/shop/iboshop.cgi?showd700,308790128123307,OKIMC363
ale na wypuszczenie zamienników pewnie musisz poczekać.
Już przy wczesniejszych drukarkach laserowych (Canon, Lexmark, Samsung, Ricoh) się nauczyłem, że aby mieć tańszy jednostkowo druk trzeba kupiś wyższy (szybszy, większy, mający więcej funkcji) model, i pewne dlatego zamiast 363 wziąłem 562.

Data: 2016-12-17 18:41:40
Autor: Marek
W dniu 2016-12-17 o 16:36,  ąćęłńóśźż pisze:

Tu masz trochę taniej oryginały:
www.tonerfrosch.de/cgi-bin/shop/iboshop.cgi?showd700,308790128123307,OKIMC363

Dzięki.

Hmmm... Trochę grosza faktycznie oszczędzić można.

ale na wypuszczenie zamienników pewnie musisz poczekać.

Dlatego bardzo się zdziwiłem gdy RadoslawF stwierdził iż widział za
130zł zamienniki. Ja póki co nie słyszałem niczego o ich istnieniu.

[...]

Ja tego nie wiedziałem. To moja pierwsza laserówka i to kupiona "na gwałt" :-(

Z ciekawości spytam, jeśli wiesz bez szukania w sieci (bo sam mogę sobie poszukać ale wczytywanie się w detale to kupa czasu): jaka jest różnica w funkcjonalności 562 a 363? Zapewne masz świeżą wiedzę na ten temat bo analizowałeś obie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-17 19:13:32
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
Nie pamiętam, ale pewnie głównie szybkość druku no i kartridże, modeli 562 też było kilka.

-- --
jaka jest różnica w funkcjonalności 562 a 363?

Data: 2016-12-17 22:44:12
Autor: Marek
W dniu 2016-12-17 o 19:13,  ąćęłńóśźż pisze:

Nie pamiętam, ale pewnie głównie szybkość druku no i kartridże, modeli 562 też było kilka.

Ok, dzięki. Nie będę Cię męczył o to :-) Sądziłem, że na świeżo pamiętasz.

Poczytałem sobie. Osobiście nie widzę istotnych różnic poza znacznie tańszymi tonerami. Emaile, FTPy i inne te same.. 363 ma 4x większą pamięć a reszta to jest to samo chyba...  Tylko czemu 562 jest o 500zł droższe? Ciekawe...

Cieszy mnie to, że tonery do 562 są dużo tańsze bo to daje nadzieję, że w 363 też tak będzie. O zamiennikach nie wspomnę.

Aha i tu mam pytanie. Jaką masz opinię na temat zamienników? W sklepie mnie straszyli, że OKI są bardzo wrażliwe na nieoryginalny toner. Delikatny bęben potrafi się zmatowić od trefnego toneru a elektronika odnotowuje fakt włożenia zamienników, co serwis gwarancyjny sprawdza w pierwszej kolejności i ... po gwarancji 3-letniej. Czy tak faktycznie jest?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-18 10:26:35
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
Nie wiem, do OKI jeszcze nie używałem zamienników kolor, a cz.b. mam oryginalne. W innych drukarkach (cz.b. - Panasonic, Lexmark) zamienniki mi się nie sprawdziły (częściowo to sprawa oszustwa dostawców z aledrogo, za granicą chińskich nie kupowałem). Podobnie z dosypywaniem (bez czyszczenia - proszek to nie wszystko).

-- -- -
Jaką masz opinię na temat zamienników?

Data: 2016-12-18 20:52:41
Autor: Marek
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
Mam jeszcze pytanie z innej beczki. Zauważyłem, że tonery startowe chipów nie mają. Z miejsca ich osadzenia po lewej stronie sterczy kilka elektrod do odczytywania chipów ale nie dotykają one w ogóle zasobników na toner. Czy tonery "nie startowe" są szersze o chip właśnie?

Z drugiej strony, skoro tak jest, to może faktycznie po wyczerpaniu startowych przywracać ustawienia fabryczne, dosypać toner i znów jechać na startowych aż do pojawienia się zamienników na rynku?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-13 11:37:30
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
Szukaj na amazon.de lub amazon.co.uk

-- -- -
Zamienników jeszcze nie ma

Data: 2016-12-13 18:27:08
Autor: Marek
W dniu 2016-12-13 o 11:37,  ąćęłńóśźż pisze:
Szukaj na amazon.de lub amazon.co.uk

Też brak a oryginały jeszcze droższe :(
Ale za to znalazłem toner do dosypywania. Jednakże bez zmiany chipa pewnie nic to nie da :(

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-13 18:46:55
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
To zależy od konkretnej drukarki.
U mnie w Samsungu (cz.b.) wyskakuje komunikat o rzekomym braku tonera (co śmieszne, bo katridż jest oryginalny na 10 tys., może ktoś - cwany serwisant - podmienił czip na nieoryginalny), ale można wybrać 'continue' i drukuje dalej.
Strona stronie nierówna (foto na całą stronę, a trzy słowa z worda na krzyż), więc zwykłe zliczanie wydruków od 1 do 10000 i zablokowanie drukarki w tym punkcie byłoby bez sensu.
BTW w kolorowej OKI strasznie mnie denerwuje błyszczący wydruk cz.b. (litery tekstu się błyszczą), chociaż IMHO leci to z czarnego tonera. Taki tekst trudno się czyta (jakiś odblask od okna i nie widzisz błyszczących literek na białym tle kartki). Jak dla mnie wydruk cz.b. pownien być matowy (tak jak w normalnych cz.b. drukarkach laserowych).

-- -- -

Data: 2016-12-13 09:18:14
Autor: Poldek
W dniu 2016-12-12 o 00:46, Marek pisze:
[...]

Od paru lat Epson sprzedaje drukarki atramentowe ze zbiornikami (nie kartridżami) na tusz z boku. Pojemność zbiornika dla jednego koloru to 70 ml. Butelka oryginalnego tuszu Epsona 70 ml kosztuje kilkanaście złotych. Wystarcza na bardzo długo (u mnie kilka lat). Przykładowe urządzenie
https://www.epson.pl/products/printers/inkjet-printers/consumer/epson-l382

lub http://www.benchmark.pl/aktualnosci/epson-l1455-l605-l486-l386-l382-drukarki-z-systemem-its.html

Data: 2016-12-13 09:59:03
Autor: collie
W dniu 13.12.2016 09:18, Poldek pisze:

[...]

Drukarki ze stałym zasilaniem tuszu - z tzw. CISS-em - mają w ofercie również inni
producenci - np. Canon i Brother. Sprzedawane są też autonomiczne zestawy CISS do
standardowych drukarek.

Data: 2016-12-13 12:01:15
Autor: Poldek
W dniu 2016-12-13 o 09:59, collie pisze:
[...]

Nie używałem, nie miałem nigdy Brothera ani Canona ze "stałym zasilaniem", ale mam Epsona L110 i nie zamieniłbym go na nic innego.

Data: 2016-12-13 18:37:20
Autor: Marek
W dniu 2016-12-13 o 09:18, Poldek pisze:

[...]

To niewiele drukujesz :-) W moim ex Epsonie XP-850 kilkanaście ml*6 kolorów starczało na miesiąc i to przy dobrych wiatrach. Bawiłem się w strzykawki i tusze alternatywne, co mnie wkurzało trochę. Choć post factum nie wiem czy głupoty nie uczyniłem kupując laserówkę.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-19 19:08:19
Autor: Marek
W dniu 2016-12-19 o 10:29, Poldek pisze:

Choć post
factum nie wiem czy głupoty nie uczyniłem kupując laserówkę.

Uczyniłeś.

Zaczynam też tak myśleć. Ehhh... Pozostaje mi zaczekać na zamienniki.

--
Pozdrawiam,
Marek

Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?