Jakie sa kredyty (pozyczki) konsolidacyjne ?

Data: 2011-05-22 08:21:17
Autor: THX
Jakie sa kredyty (pozyczki) konsolidacyjne ?
Parę dni temu wpadła mi w ręce czyjaś umowa kredytowa (no naprawdę nie moja idiotą nie jestem ;-)) pożyczki konsolidacyjnej na konsolidację siedmiu kredytów (w rodzaju mniej więcej Cetelem Bank, czyli pewnie jakieś zakupy ratalne itp., kredytobiorca to chyba już sam do końca nie wie na co) na łączną kwotę ok. 80 tys zł.
Rzecz w tym, ze wpisana jest (a jakże drobnymi literkami RRSO równa 33% (trzydzieści trzy !!!!!).
Myślałem, że lichwiarstwo to mogą uprawiać lombardy, a nie bank PeKaO SA, bo o umowę z tą instytucją chodzi.
I teraz pytanie:
Co takiej osobie doradzić (bo jak dla mnie ewidentnie się przewróci w ciągu najbliższych pół - półtora roku przy takim trzymającym za gardło kredycie).
Jedyne co mi przychodzi do głowy to kredyt/pożyczka hipoteczna pod hipotekę nieruchomości (znalazłaby się pewnie nieruchomość, ale zapewne po zgodzie rodziny kredytobiorcy, z czym nie wiem jak jest) i to zapewne najlepiej w walucie (najniższy Libor).
A jakieś bardziej "konsumpcyjne" rozwiązania, jak teraz wyglada oprocentowanie kredytow refinansowych/konsolidacyjnych (nie znam tego rynku)??
THX

Data: 2011-05-22 03:41:14
Autor: witek
On 5/22/2011 3:21 AM,  THX wrote:
Parę dni temu wpadła mi w ręce czyjaś umowa kredytowa (no naprawdę nie moja
idiotą nie jestem ;-))

grunt to samozachwyt.

Data: 2011-05-22 11:03:04
Autor: Arkady
Jakie sa kredyty (pozyczki) konsolidacyjne ?
W dniu 2011-05-22 10:21,  THX pisze:
Co takiej osobie doradzić

Niech pozbedzie sie majatku , przepisze na kogos i wypnie dupsko na splate kredytu. To chyba najlepsze wyjscie z sytuacji. Bank niech spada na szczaw.

Data: 2011-05-23 12:13:34
Autor: Jarek Andrzejewski
On Sun, 22 May 2011 11:03:04 +0200, Arkady <pit@onet.eu> wrote:

[...]

Nie, nie, tak nie można, bo prokurator się za delikwenta weźmie.
To się ronbi inaczej: trzeba co miesiąc płacić powiedzmy 100 zł
(choćby łącznie) i oczywiście wyjaśnić, że na więcej nas po prostu nie
stać.
Wtedy odpadnie zarzut wyłudzenia kredytu.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-05-23 12:23:55
Autor: Kamil
Dnia Mon, 23 May 2011 12:13:34 +0200, Jarek Andrzejewski napisał(a):

Niech pozbedzie sie majatku , przepisze na kogos i wypnie dupsko na splate kredytu. To chyba najlepsze wyjscie z sytuacji. Bank niech spada na szczaw.

Nie, nie, tak nie można, bo prokurator się za delikwenta weźmie.
[..]
Wtedy odpadnie zarzut wyłudzenia kredytu.

Prokurator?
LOL :)
Znam gościa który ma ~12-15 egzekucji komorniczych i administracyjnych
(zwykły robol, nie jakiś tam krezus czy rentier) ;)
Oczywiście pracodawca może mu potrącić tylko ~250-300zł z ponad płacy
minimalnej która jest wolna od zajęcia.
Jakoś te kredyty i pożyczki nadal są mu udzielane i sądzimy że egzekucji
jeszcze "przybędzie". Jakoś nie widać by prokurator się kwapił ;))
Zresztą - dlaczego miałby się kwapić, skoro nikt mu nie zgłosił
przestępstwa.

Notabene, to komornik/cy maja wiedzę o tych sprawach - czy nie maja oni
obowiązku złożenia doniesienia do prokuratury o możliwości popełnienia
przestępstwa przez takiego "klienta"?  ;)

Data: 2011-05-23 17:52:15
Autor: Arkady
[...]

Mozna tez oglosic upadlosc konsumencka oczywiscie wczesniej pozbywajac sie majatku coby ci co juz maja nie mieli wiecej.

Data: 2011-05-24 21:45:12
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 23 May 2011 17:52:15 +0200, Arkady napisał(a):

[...]

 Ta, powodzenia. Od momentu wprowadzenia tej ustawy sądy ogłaszają jedną
upadłość _miesięcznie_. W niemal 40-milionowym kraju. Tyle dała ta
beznadziejna ustawa.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-05-23 20:56:03
Autor: THX
Jakie sa kredyty (pozyczki) konsolidacyjne ?
Nie o to chodzi, bo jest jakieś mieszkanie (ze swoim kredytem niekonsumpcyjnym), dziecko itp.
Zaraz by bank wlazł na mieszkanie.

Ciekawi mnie, jakie są realne stopy procentowe kredytów konsolidacyjnych (nie znam tego rynku).

Natomiast rzeczywiście, "zaprzestanie" spłacania codziennych zobowiązań wobec stopy odsetek ustawowych 13% byłoby niezłym pomysłem.
Dopóki prądu, gazu, telefonu, kablówki i ciepłej wody nie wyłączą ;-)

-- -- -
To się ronbi inaczej: trzeba co miesiąc płacić powiedzmy 100 zł i

Data: 2011-05-23 14:41:53
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
Arkady wrote:
[...]

nie ma tak dobrze, podpowiedź: "Skarga pauliańska"

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2011-05-22 11:58:27
Autor: Tomasz Chmielewski
On 22.05.2011 10:21,  THX wrote:
[...]

Zeby koniecznie kupil nowy telewizor plazmowy - znajomym mozna sie pokazac, to najwazniejsze, co w zyciu jest.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Jakie sa kredyty (pozyczki) konsolidacyjne ?