Jakie są objawy uszkodzonego łożyska tylnego koła?

Data: 2010-04-10 12:09:49
Autor: Ivam
Jakie są objawy uszkodzonego łożyska tylnego koła?
Użytkownik "trex" <maj.tomek@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:01b81e60-a5df-42c7-890c-147f8988d6de@v20g2000yqv.googlegroups.com...
Jadąc na 2oo czuję i słyszę jak z tyłu coś napier.... znaczy stuka i
wali... Początkowo myślałem, ze to łańcuch uderza o ramę - ale to nie
to.

Sprawdz czy Ci sie lancuch nie wyciagnal w jajo. Kilka ogniw znacznie dluzszych od reszty i nie wchodzi prawidlowo w zebatke. Podczas jazdy (jak masz dobrze ustawiony luz lancucha dla dobrych ogniw) zbyt dlugie ogniwa moga nie wchodzic w rowki zebatki, lancuch sie napina i halasuje (jest wciskany w zebatke i z niej wyskakuje).

Lozysko raczej nie napierdala, tylko szumi (przynajmniej na poczatku) i kolo ma luzy (moze sie okazac, ze niewyczuwalne w rece).

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-04-10 03:40:06
Autor: trex
[...]

łancuch ma 14 tys km ... wiec niewiele, wyciągnięty też nie jest, choć
jest to możliwe, że kilka ogniw jest dłuższych - chyba wezmę suwmiarkę
i sprawdze kazde ogniwo :/

Lozysko raczej nie napierdala, tylko szumi (przynajmniej na poczatku) i kolo
ma luzy (moze sie okazac, ze niewyczuwalne w rece).

no właśnie - w samochodzie - jak bada łożysko - to szumi, potem huczy,
a nie napierdala

Tom

Data: 2010-04-10 13:51:01
Autor: Ivam
Użytkownik "trex" <maj.tomek@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:18ab8dca-4291-40a3-b682-ce9cd0d36b57@r1g2000yqb.googlegroups.com...
łancuch ma 14 tys km ... wiec niewiele, wyciągnięty też nie jest, choć
jest to możliwe, że kilka ogniw jest dłuższych - chyba wezmę suwmiarkę
i sprawdze kazde ogniwo :/

Jaka maszyna i jaki lancuch?

A suwmiarka nie jest konieczna - jak uda Ci sie postawic maszyne tak, ze tylne kolo bedzie w powietrzu to pokrec nim i obserwuj zebatke co sie na niej dzieje, czy kolo nie lapie w jednym miejscu dodatkowego oporu oraz czy lancuch jest zawsze tak samo mocno napiety.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-04-10 05:14:11
Autor: trex
> [...]
> łancuch ma 14 tys km ... wiec niewiele, wyciągnięty też nie jest, choć
> jest to możliwe, że kilka ogniw jest dłuższych - chyba wezmę suwmiarkę

Jaka maszyna i jaki lancuch?

maszyna to BMW F650GS Twin (2008), przebieg 14.5 kkm, jaki lancuch -
nie wiem, maszynę mam od miesiąca. Nie wiem jak była uzywana, podobno
niezbyt intensywnie, raczej trasa, mało terenu.

thx za pomysł

Pzdr
T.

Data: 2010-04-10 14:24:10
Autor: Ivam
Użytkownik "trex" <maj.tomek@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:65da461a-24d7-417a-801e-62c83916ac51@u34g2000yqu.googlegroups.com...
maszyna to BMW F650GS Twin (2008), przebieg 14.5 kkm, jaki lancuch -
nie wiem,

Na ogniwkach powinny byc jakies oznaczenia - zwykle producent i rozmiar.

Ogolnie jest tak, ze albo masz DID'a i masz spokoj na dlugo, albo masz cos innego i z tym roznie bywa;)

--
pzdr:
Ivam

Jakie są objawy uszkodzonego łożyska tylnego koła?