Jakie sa szanse usuniecia slupa energetycznego

Data: 2010-06-04 13:31:10
Autor: Kris
Jakie sa szanse usuniecia slupa energetycznego
dzialka ktora jest na sprzedaz posiada w zestawie slup energetyczny doprowadzajacy
prad do wsi, od tego slupa po drodze do transformatora sa lacznie z nim jeszcze dwa
odcinek to okolo 200-300m,

sytuacje jest taka ze wies sie rozbudowala a nowo powstale dzialki chcac nie chcac
sa wsrod lini energetycznej, czy da sie z tym cos zrobic?
do kogo pisac w tej sprawie?

Data: 2010-06-04 05:55:02
Autor: gr
On 4 Cze, 13:31, "Kris" <nictuni...@wp.pl> wrote:
[...]

Czy wła¶ciciel zgodził się na lokalizację?

Data: 2010-06-04 15:08:57
Autor: Kris
Jakie sa szanse usuniecia slupa energetycznego

Użytkownik "gr" <jagrechu@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:da2636f2-dd2b-4083-9450-ed90550eac85t10g2000yqg.googlegroups.com...
[...]

dzialka zostala kupiona wczesniej byla rolna i odrolniona

Data: 2010-06-04 12:59:57
Autor: badzio
On 4 Cze, 15:08, "Kris" <nictuni...@wp.pl> wrote:
U ytkownik "gr" <jagre...@wp.pl> napisa w wiadomo cinews:da2636f2-dd2b-4083-9450-ed90550eac85t10g2000yqg.googlegroups.com...
> [...]

> nie
> chcac
> sa wsrod lini energetycznej, czy da sie z tym cos zrobic?

Czy w a ciciel zgodzi si na lokalizacj ?

dzialka zostala kupiona wczesniej byla rolna i odrolniona

Pytanie brzmialo chyba inaczej. Czy wlasciciel zgodzil sie na
postawienie tego slupa (aktualny wlasciciel badz poprzedni, jesli
poprzedni to w jaki sposob zostalo to zalatwione?).
generalnie - usunac slupa raczej sie nie uda, mozesz dostac kase od ZE
za korzystanie z ziemi. Szczegoly sa w archiwum, temat wielokrotnie
poruszany.
Na marginesie - czy usuniecie tego slupa nie spowoduje braku pradu na
okolicznych dzialkach?

Data: 2010-06-05 00:37:22
Autor: Kris
Jakie sa szanse usuniecia slupa energetycznego

Uzytkownik "badzio" <badzio@gmail.com> napisal w wiadomosci news:83b630ef-78eb-4617-b976-00fc85c5ae88y21g2000vba.googlegroups.com...
[...]

a tego sie juz nie dowiem bo byly wlasciciel ziemi nie zyje
dzialki byly rolne odronil je i posprzedawal

slup pewnie stal za komny i lata lata wstecz nie moglo byc naczej bo doprowadza
prad do wiochy

chodzi o to by wrzucili kabel w ziemie, da sie?

Data: 2010-06-05 01:18:29
Autor: badzio
On 5 Cze, 00:37, "Kris" <nictuni...@wp.pl> wrote:
Uzytkownik "badzio" <bad...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:83b630ef-78eb-4617-b976-00fc85c5ae88y21g2000vba.googlegroups.com...

> [...]
> okolicznych dzialkach?

a tego sie juz nie dowiem bo byly wlasciciel ziemi nie zyje
dzialki byly rolne odronil je i posprzedawal

Jesli to bylo zalatwione z glowa, to gdzies w urzedzie/papierach
bedzie wpisana zgoda na te slupy.

slup pewnie stal za komny i lata lata wstecz nie moglo byc naczej bo
doprowadza
prad do wiochy

To pewnie ZE postawil bo tak im sie podobalo i nikogo sie nie pytali o
zgode. Wiec prawo jest po Twojej stronie :)

chodzi o to by wrzucili kabel w ziemie, da sie?

Nie wiem czy sie da, z jakiego powodu kable elektryczne puszczane sa
gora a nie pod ziemia. Ale mozesz zawsze wywalczyc przesuniecie slupa,
tak aby mozna bylo sie normalnie pobudowac i nie korcilo do
wykorzystania kabla jako sznurka na pranie ;) Dodatkowo ofkoz
pieniadze za 'udostepnienie' Twojej ziemi.
Najlepiej pojdz najpierw do ZE, wytlumacz o co Ci chodzi, moze trafisz
na inteligentnego rozmowce, ktory sam wpadnie na pomysl co zrobic?
Jesli jednak (co pewnie sie zdarzy) ZE Cie zignoruje to wtedy polecam
wizyte u prawnika - koszt niewielki w stosunku do zyskow a porada
bardziej wiarygodna. Na grupie byly raczej przypadki wyciagania kasy
za to ze slup w ogole stoi. Proba przeniesienia/zlikwidowania slupa to
juz wieksza komplikacja wiec nie ma co liczyc na amatorow tylko trzeba
pogadac z fachowcem (zakladam ze dobry prawnik nie udziela sie na
grupie :) ).

Data: 2010-06-05 16:43:29
Autor: P_ablo
Jakie sa szanse usuniecia slupa energetycznego
Uzytkownik "badzio" <badzio@gmail.com> napisal w wiadomosci news:20064397-89cf-4112-a8d2-b183ed1cf341g19g2000yqc.googlegroups.com...

(zakladam ze dobry prawnik nie udziela sie na
grupie :) ).

ladnie podsumowales grupowiczow :)

--
Picasso

Data: 2010-06-05 12:56:04
Autor: badzio
On 5 Cze, 16:43, "P_ablo" <o...@op.pl> wrote:
Uzytkownik "badzio" <bad...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:20064397-89cf-4112-a8d2-b183ed1cf341g19g2000yqc.googlegroups.com...

> (zakladam ze dobry prawnik nie udziela sie na
> grupie :) ).

ladnie podsumowales grupowiczow :)

Ale mylilem sie? ;)

Data: 2010-06-05 23:10:07
Autor: Andrzej Lawa
Kris pisze:

slup pewnie stal za komny i lata lata wstecz nie moglo byc naczej bo
doprowadza prad do wiochy

Jak lata, to istnieje szansa, z.e dosz?o do zasiedzenia s?uz.ebnos'ci.

chodzi o to by wrzucili kabel w ziemie, da sie?

Jak sie; _da_, to sie; zrobi. Bogaty jestes'?

Data: 2010-06-06 00:23:07
Autor: Kris
Jakie sa szanse usuniecia slupa energetycznego

Uzytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisal w wiadomosci news:4c0abd32news.home.net.pl...
Kris pisze:

[...]

a tak wogole
wywale go sobie, zadnej umowy z nimi nie mam i niech go sobie zabieraja
wtne go w pien, a jak beda chciecli postawic to niech szukaja glupiego:)

szkoda ze tak nie mozna...

Data: 2010-06-06 13:16:18
Autor: CUT
W dniu 2010-06-06 00:23, Kris pisze:

a tak wogole
wywale go sobie, zadnej umowy z nimi nie mam i niech go sobie zabieraja
wtne go w pien, a jak beda chciecli postawic to niech szukaja glupiego:)

szkoda ze tak nie mozna...

A co w sytuacji gdyby ten słup sam się zwalił (korniki, bobry itp :) ) a ty nie wyraziłbyś zgody na postawienie nowego? Orientuje się ktoś?

Data: 2010-06-06 23:08:46
Autor: Kris

Użytkownik "CUT" <CUT@CUT.pl> napisał w wiadomości news:4c0b8381$1news.home.net.pl...
A co w sytuacji gdyby ten słup sam się zwalił (korniki, bobry itp :) ) a ty nie wyraziłbyś zgody na postawienie nowego? Orientuje się ktoś?

no wlasnie podtopic go i niech sie przerwoci przy jakims wiekszym wietrze...

nie wyrazam zgody by nowy slup by na mojej dzialce

Data: 2010-06-07 09:26:01
Autor: Andrzej Lawa
Kris pisze:

a tak wogole
wywale go sobie, zadnej umowy z nimi nie mam i niech go sobie zabieraja
wtne go w pien, a jak beda chciecli postawic to niech szukaja glupiego:)

A po cholerę chcesz kupić działkę ze słupem, jak ci słup przeszkadza?

szkoda ze tak nie mozna...

Chciałbyś mieć losowe wielotygodniowe braki w dostawach prądu?

Data: 2010-06-07 10:23:40
Autor: Andrzej Adam Filip
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> pisze:
Kris pisze:

[...]

Ĺ»eby mieć zysk z "odsĹ‚upienia"?  :-)

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Obyś żył w ciekawych czasach.

Data: 2010-06-04 14:22:17
Autor: Jan
Kris pisze:
[...]

Nie da się raczej usun±ć słupa energetycznego, można natomiast wyst±pić o odszkodowanie. Jeżeli zakład nie wyst±pił skutecznie o zasiedzenie służebno¶ci, możesz wyst±pić o odszkodowanie (bezumowne korzystanie) za 10 lat wstecz. Na pozór sprawa jest prosta.

Data: 2010-06-04 22:07:46
Autor: Andrzej Adam Filip
"Kris" <nictuniema@wp.pl> pisze:
[...]

Co rozumiesz przez "coĹ›"?
a) usunięcie słupów z działki "w ogóle"
b) przestawienie słupa który jest np. fatalnie ustawiony jak na działkę
   budowlanÄ…

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Apostoł ludzkości rzadko pości.

Data: 2010-06-05 00:39:24
Autor: Kris

Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:dh26s4z07f+A64@amparo.huge.strangled.net...
Co rozumiesz przez "coĹ›"?
a) usunięcie słupów z działki "w ogóle"

usuniecie byloby dobre
no ale prad do wioski jakos musi dojsc

b) przestawienie słupa który jest np. fatalnie ustawiony jak na działkę
  budowlanÄ…

no jest jest
ale co z tego ze slup jest jak druty leca mi po przekatnej dzialki?
pietra postawic sie nie da sensownego

Data: 2010-06-05 07:06:22
Autor: Andrzej Adam Filip
"Kris" <nictuniema@wp.pl> pisze:
[...]

Jakiego napięcia jest to linia? [Im wyższe napięcie linii tym wyższe koszty "przestawiania"]
Dla zakładu energetycznego przestawienie słupa (z ewentualnym
dostawieniem jednego słupa) to niższe koszty niż puszczanie "kilometrów" nowej linii.

Czy są sąsiednie/bliskie działki (nowo) budowlane z podobnym problemem?
[ w kupie raźniej nawet się użerać nawet z energetyką ;-) ]

Pewnie siÄ™ da ale zostaje kwestia prawno-praktyczna jak szybko i za
ile (twoich) pieniędzy [nie wiem ile to kosztowało czasu i pieniędzy].

P.S.
Widziałem sam jak gdy zamiast szklarni postawiono kościół to nowy
właściciel "potrafił" sobie załatwić przesunięcie słupa bardzo
wysokiego napięcia poza swoją działkę i linia przesyłowa dawniej "prosta jak drut" dorobiła się "ząbka" :-)

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Kiedy dajesz lub świadczysz dobrze, czyń to z uśmiechem.

Data: 2010-06-05 23:10:37
Autor: Andrzej Lawa
Kris pisze:
ale co z tego ze slup jest jak druty leca mi po przekatnej dzialki?
pietra postawic sie nie da sensownego

Widziały gały co brały.

Data: 2010-06-06 00:24:49
Autor: Kris

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4c0abd50news.home.net.pl...
Kris pisze:
ale co z tego ze slup jest jak druty leca mi po przekatnej dzialki?
pietra postawic sie nie da sensownego

Widziały gały co brały.

jeszcze nie wziolem, dzialka jest do kupienia

Data: 2010-06-04 22:21:41
Autor: CUT
W dniu 2010-06-04 13:31, Kris pisze:
[...]

Da się przesun±ć słup je¶li pokryjesz wszystkie koszta z tym zwi±zane. Ł±cznie z opłat± za wstrzymanie dostaw energii (u mnie 600zł/h)

Data: 2010-06-05 00:40:39
Autor: Kris
Jakie sa szanse usuniecia slupa energetycznego

Użytkownik "CUT" <CUT@CUT.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4c096054$1news.home.net.pl...
Da się przesun±ć słup je¶li pokryjesz wszystkie koszta z tym zwi±zane. Ł±cznie z opłat± za wstrzymanie dostaw energii (u mnie 600zł/h)

bez wzgledu na to ze zmieni to pokrycie powierzchni lini do sasiadujacych slupow
inaczej mowiac innym wlascicielom pokryj± naczej druty niebo?

Data: 2010-06-05 14:20:16
Autor: CUT
W dniu 2010-06-05 00:40, Kris pisze:

[...]

Wszystko w granicach obowi±zuj±cych przepisów i regulaminów jest ok. Je¶li s±siad zgodzi się ¶ci±ć drzewo to linia może i¶ć w tym miejscu.

Data: 2010-06-07 10:21:30
Autor: Michu
Jakie sa szanse usuniecia slupa energetycznego
Wystap do własciciela słupa o ustanowienie "służebno¶ci przesyłu" - będ± Ci płacić. Podobna sytuacja jest jak do działki nie ma dojazdu - wtedy też ustanawia się służebno¶ć.

Witek
-- -- -- -- -- -- --
www.wenusimars.pl
Forum Ludzi Dorosłych

Data: 2010-06-07 12:05:06
Autor: Herald
Dnia Fri, 4 Jun 2010 13:31:10 +0200, Kris napisał(a):

dzialka ktora jest na sprzedaz posiada w zestawie slup energetyczny doprowadzajacy prad do wsi, od tego slupa po drodze do transformatora
sa lacznie z nim jeszcze dwa odcinek to okolo 200-300m,

Z tego wniosek mi się nasuwa, ze nie jest to linia WN tylko ¦N.
Koszt przebudowy jest duuuużo niższy niż przy linii WN.
Niemniej, sprawdzaj co piszczy w księgach wieczystych, czy jest jaka¶
służebno¶ć, dzierżawa etc.
Bez tego nie masz co nawet teoretyzować - bo nie masz podstawy do
rozpoczęcia "walki".
Jeżeli słup stoi na ¶rodku, i jest to słup przelotowy, to aby zrobić
"obej¶cie" potrzeba będzie postawienie 3 nowych słupów, aby "uwolnić
działkę" i móc cokolwiek na niej budować. Nie ma szansy aby wybudować
cokolwiek pod lini± czy to WN czy ¦N.

sytuacje jest taka ze wies sie rozbudowala a nowo powstale dzialki chcac nie chcac
sa wsrod lini energetycznej, czy da sie z tym cos zrobic?
do kogo pisac w tej sprawie?

Stron± jest zakład energetyczny.

Jakie sa szanse usuniecia slupa energetycznego