Jakie siodełko?

Data: 2009-07-24 17:41:02
Autor: Kosu
Jakie siodełko?
Tomasso wrote:
Co polecicie?

Odkładać na Brooks albo kupić WTB.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-07-24 20:14:43
Autor: jacek duma
Jakie siodełko?
Kosu pisze:
Tomasso wrote:
Co polecicie?

Odkładać na Brooks albo kupić WTB.

pozdrawiam,
Kosu

I tak i nie. Najpierw trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie jakiego typu ma być siodełko. Wąskie, szerokie, (sportowe, kanapa). Dopiero jak będziemy tego pewni to szukamy już konkretnych modeli. Znam takich którzy mieli brooksa i zrezygnowali. Trzeba testować.

W nowym rowerze mam właśnie kanapę WTB. Zrobiłem może z 15 km, i wiem że przekładam zajeżdżone sportowe siodło z poprzedniego roweru - jakiś badziew włoski :-)

więc ...

ciężko doradzać. Każdy przypadek jest inny :-)
jd

Data: 2009-07-25 00:41:24
Autor: Akarm
Jakie siodełko?
jacek duma napisał:
Kosu pisze:
Tomasso wrote:
Co polecicie?
Odkładać na Brooks albo kupić WTB.
I tak i nie. Najpierw trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie jakiego typu ma być siodełko. Wąskie, szerokie, (sportowe, kanapa).

Dużo zależy od pozycji na rowerze.

Trzeba testować.

I to jest prawda, przy czym testowanie bywa drogie. Mam 4 sztuki nieużywanych, korzystam z dwóch zależnie od rodzaju jazdy.

ciężko doradzać. Każdy przypadek jest inny :-)

Kiedyś, zamiast przypadek mówiło się d... ;)

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2009-07-25 12:30:15
Autor: jacek duma
Jakie siodełko?
Akarm pisze:
jacek duma napisał:
Kosu pisze:
Tomasso wrote:
[...]

Mi osobiście nawet przy wyprostowanej "holenderskiej" pozycji jest za szerokie (kanapa)

[...]

Ot taka poprawność polityczna.Dzisiaj nie wiadomo co kogo uraża w jego "ego", a co nie ...

;-)

Data: 2009-07-26 21:56:43
Autor: Ryszard Mikke
Jakie siodełko?
Akarm <akarmUSUN_TO@wp.pl> napisał(a):
jacek duma napisał:
> [...]

I to jest prawda, przy czym testowanie bywa drogie. Mam 4 sztuki nieużywanych, korzystam z dwóch zależnie od rodzaju jazdy.

Heh, ja też mam jedno niewiele używane, bo... nikomu nie pasuje
(kupione z myślą o młodym). Aż się prosi, żeby się od czasu do czasu wymienić.

Nić, to, jutro przed wyjazdem będę młodemu siodełko na gwałt pasować,
bo poprzednie zakończyło żywot, a to wymienione wyżej nie odpowiada...

rmikke

Data: 2009-07-25 14:32:27
Autor: Kosu
Jakie siodełko?
jacek duma wrote:
[...]

Zarówno Brooks jak i WTB mają szeroką ofertę. WTB głównie siodełka sportowe. Brooks od sportowych po kanapy na sprężynach. Wygląda jakbyś uważał, że te firmy produkują po jednym modelu :P

WTB (szczególnie modele Rocket i Pure) uchodzą po prostu za wygodne. Uniwersalnie pasują do tyłków. Wyboru dokonujesz w zależności od pochylenia. Mają też siodełka do ścigania - równie niewygodne jak inne tego typu.

Na Brooksach jedni zwiedzają świat, a inni ścigają się w maratonach ;)

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-07-25 12:39:22
Autor: Jan Srzednicki
Jakie siodełko?
On 2009-07-25, Kosu wrote:
Na Brooksach jedni zwiedzają świat, a inni ścigają się w maratonach ;)

A jeszcze inni jęczą. ;)

Data: 2009-07-25 21:02:14
Autor: jacek duma
Jakie siodełko?
On 2009-07-25, Kosu wrote:
Na Brooksach jedni zwiedzajÄ? Ĺ?wiat, a inni Ĺ?cigajÄ? siÄ? w maratonach ;)

A jeszcze inni jÄ?czÄ?. ;)

a jeszcze inni podsmarowują wazeliną podczas jazdy ;-) bo tak piecze :]
jd

Data: 2009-07-25 21:01:19
Autor: jacek duma
Jakie siodełko?
Kosu pisze:
jacek duma wrote:
[...]

Ja tego nie powiedziałem, lub źle mnie zrozumiałeś.
Uważam że ważniejszy jest typ siodełka pasujący do "typu" siedzenia właściciela. Dopiero druorzędna rzecz to marka tegożź siodła.

Więc nie można mówić od razu z definicji że brook to rulez a San Marco to włoski shit :-)

WTB (szczególnie modele Rocket i Pure) uchodzą po prostu za wygodne.

Mam Comfort - mi nie odpowiada :-) Oddam żonie.

Data: 2009-07-26 10:47:04
Autor: Kosu
Jakie siodełko?
jacek duma wrote:
Więc nie można mówić od razu z definicji że brook to rulez a San Marco to włoski shit :-)

Teraz to Ty źle zrozumiałeś ;]

WTB są *średnio* dobrze oceniane (chyba najlepiej). Jasne, że idealnie by było jeździć na każdym siodełku tydzień, a potem wybrać, ale testowałbyś do końca życia. Dlatego od czegoś trzeba zacząć i warto zacząć od WTB, a nie San Marco. Są duże szanse, że zostaniesz przy amerykańskich. A jak nie, to będziesz szukał dalej.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-07-26 22:59:04
Autor: jacek duma
Jakie siodełko?
Kosu pisze:
jacek duma wrote:
[...]

Zrobiłem dzisiaj z dzieckiem na WTB kolejne 30 km. Jest lepiej niż z początku, jednak wolał bym zamienić tę kanapę na węższe WTB :-)
No ale cóż producent ten rower który kupiłem wyposażył w taki a nie inny    model.
jd

Jakie siodełko?