Jakie siodelko do skladaka? [skladak]

Data: 2012-06-13 21:28:20
Autor: Titus Atomicus
Jakie siodelko do skladaka? [skladak]
Witam,
Co sadzicie o takim siodelku:
http://allegro.pl/siodelko-brazowe-biologic-dahon-i2385931847.html
Uzywal ktos tych Dahon Biologicow?
Ja w dahonie mam jakies tanie velo z metka dahon.
I wiecej niz godzine na tym nie da sie wysiedziec.
--
TA

Data: 2012-06-13 23:24:12
Autor: z
W dniu 2012-06-13 21:28, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Ja z przypadku mam takie:
http://www.selleroyal.com/Saddle_Detail.aspx?c=8484GEC
Nie konsultowałem tego wyboru ze składakiem ;-)
Jak się zamontuje maksymalnie do przodu to nawet ładnie działa sztyca amortyzowana. Na początku na niej psy wieszałem.
Ale ja to ciężki jestem :-)

Data: 2012-06-13 23:54:24
Autor: Titus Atomicus
In article <jrb0e1$al6$1@inews.gazeta.pl>, z <zch280672@gazeta.pl> wrote:

Ja z przypadku mam takie:
http://www.selleroyal.com/Saddle_Detail.aspx?c=8484GEC
Nie konsultowałem tego wyboru ze składakiem ;-)
No w przypadku skladaka - mamy dwa wazne warunki - polwyprostowana sylwetka jak w trekkingu (albo wyprostowana, jak w holendrze).
Oraz waga.
Jak się zamontuje maksymalnie do przodu to nawet ładnie działa sztyca amortyzowana. Na początku na niej psy wieszałem.
Ale ja to ciężki jestem :-)

E, nie podoba mi sie. Jakies takie plastikowo silikonowe.
No i ta waga. To ja sie zastanawialem czy Brooks nie za ciezki a to cholerstwo wazy prawie tyle co sprezynowy Brooks.
--
TA

Data: 2012-06-14 08:29:55
Autor: z
W dniu 2012-06-13 23:54, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
E, nie podoba mi sie. Jakies takie plastikowo silikonowe.
No i ta waga. To ja sie zastanawialem czy Brooks nie za ciezki a to
cholerstwo wazy prawie tyle co sprezynowy Brooks.

Marudzisz jak blondynka. :-) Zapytaj się swoich czterech liter a jak masz sztycę amortyzowaną to ją wyreguluj (ja dokładałem jeszcze podkładki) a siodełko na maksa do przodu. Ciężar w osi sztycy.

Data: 2012-06-14 12:26:57
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jakie siodelko do skladaka? [skladak] [ot]
z, Thu, 14 Jun 2012 08:29:55 +0200, pl.rec.rowery:
Marudzisz jak blondynka. :-)

Przecież to TA, największa maruda na Preclu...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-06-14 11:09:24
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jakie siodelko do skladaka? [skladak]
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world, Wed, 13 Jun 2012 21:28:20 +0200,
pl.rec.rowery:
[...]

Tak z czystej ciekawości: może mi ktoś wyjaśnić, czym różni się siodło do
szosy, od siodła do składaka? --
Pozdrowienia,

Data: 2012-06-14 11:21:08
Autor: Piotr Skrzynkowski
Jakie siodelko do skladaka? [skladak]

Tak z czystej ciekawości: może mi ktoś wyjaśnić, czym różni się siodło do
szosy, od siodła do składaka?

Pewnie chodzi o pozycję, w składaku domyślnie wyprostowana.

P.S.

Data: 2012-06-14 11:37:38
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jakie siodelko do skladaka? [skladak]
Piotr Skrzynkowski, Thu, 14 Jun 2012 11:21:08 +0200, pl.rec.rowery:

Tak z czystej ciekawości: może mi ktoś wyjaśnić, czym różni się siodło do
szosy, od siodła do składaka?

Pewnie chodzi o pozycję, w składaku domyślnie wyprostowana.

I pozycję na rowerze modeluje się siodłem? No kurna...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-06-14 12:42:14
Autor: Piotr Skrzynkowski
Jakie siodelko do skladaka? [skladak]

Pewnie chodzi o pozycję, w składaku domyślnie wyprostowana.

I pozycję na rowerze modeluje się siodłem? No kurna...

Nie, pozycja wyprostowana wymusza stosowanie innego siodła. Inny nacisk, wymagana większa szerokość.

P.S.

Data: 2012-06-14 15:10:51
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jakie siodelko do skladaka? [skladak]
Piotr Skrzynkowski, Thu, 14 Jun 2012 12:42:14 +0200, pl.rec.rowery:

Pewnie chodzi o pozycję, w składaku domyślnie wyprostowana.

I pozycję na rowerze modeluje się siodłem? No kurna...

Nie, pozycja wyprostowana wymusza stosowanie innego siodła. Inny nacisk, wymagana większa szerokość.

Ekhm. Pozwolę sobie wyrazić inną opinię. Tzn.: rozumiem, że pozycja jest
wyprostowana, ale wygodne siodło to wygodne siodło... Sam jeździłem na
mocno wyprostowanej pozycji na trekkingu i szerokie siodło nie było
wygodne. Idąc tym tropem, należy zamontować gigantyczni fotel z Ikei,
będzie w ciul wygodnie...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-06-14 16:25:11
Autor: Piotr Skrzynkowski
[...]

Nie zgadzam się. W składaku (Wigry 7) mam fabryczne dosyć szerokie siodło i dla zajmowanej tam pozycji (prawie całkiem wyprostowana) jest ono dosyć wygodne. Przy zakupie Selle Italia SLR Gel Flow do szosówki pokusiłem się o test siodła na składaku. W tej wyprostowanej pozycji praktycznie nie dało się jechać na tym siodełku, a po pochyleniu było już lepiej. Na szosówce mam pozycję dosyć mocno pochyloną i tam to siodło jest dosyć komfortowe.

Nie bez powodu do miejskich holendrów istnieją bardzo szerokie, wręcz kanapowe siodła np. http://u.42.pl/2IEJ

P.S.

Data: 2012-06-14 19:11:27
Autor: Titus Atomicus
Jakie siodelko do skladaka? [skladak]
In article <4fd9f448$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>,
 Piotr Skrzynkowski <piotrbez@spamuskrzynkowski.com> wrote:

[...]

Na moim skladaku siodelko mam kilka centymetrow ponizej kierownicy.
Wiec chyba nieco bardziej 'sportowo' niz w typowym holendrze.
Z tego co widze - siodelka w skladakach Dahona i Bromptona sa z reguly bardziej sportowe niz w holendrach. W Bromptonie opcja jest Brooks B17.

Nie mowie o sportowych skladakach, tylko o grupie city/commuter.

Czy naprawde jest tu tak malo uzytkownikow skladakow?
I nikt nie zna tych Biologikow? To teraz standardowe siodlo Dahona...
--
TA

Data: 2012-06-14 20:07:25
Autor: Alex B
W dniu 2012-06-14 19:11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Na moim skladaku siodelko mam kilka centymetrow ponizej kierownicy.
Wiec chyba nieco bardziej 'sportowo' niz w typowym holendrze.

Ale odległość kierownica - siodełko jest w składaku dosyć mała, co przekłada się na mniejsze rozciągnięcie (większy pion).

--
AleX

Data: 2012-06-14 20:42:15
Autor: Titus Atomicus
In article <jrd9e8$af4$1@mx1.internetia.pl>, Alex B <tajemy@adres.ru> wrote:

> [...]

Ale odległość kierownica - siodełko jest w składaku dosyć mała, co przekłada się na mniejsze rozciągnięcie (większy pion).

No, niekoniecznie.
W moim ta odleglosc jest faktycznie ok. 56cm. W trekkingu mam 64. Ale sa tez skladaki bardziej sportowe. Nawet z kierownica baranek. I to daje pewnie odstep jak na szosowce.

--
TA

Data: 2012-06-15 10:16:12
Autor: Fabian
wrote:

[...]

Wszystko zależy od wzrostu, ja mam 54 w poziomie i 6 cm poniżej siodełka, w szosie i jestem wyciągnięty, w drugim rowerze mam 55 cm i chyba 2-3 cm niżej niż siodełko. 172 cm wzrostu.

Fabian.

Data: 2012-06-15 15:18:24
Autor: Titus Atomicus
Jakie siodelko do skladaka? [skladak]
In article <Titus_Atomicus-9192BB.20421514062012@node2.news.atman.pl>,

No, niekoniecznie.
W moim ta odleglosc jest faktycznie ok. 56cm. W trekkingu mam 64.
Mierzone od siodelka dokladnie nad sztyca do kierownicy.

Ale sa tez skladaki bardziej sportowe. Nawet z kierownica baranek. I to daje pewnie odstep jak na szosowce.

O, tu jest taki zwykly w sumie skladak przerobiony na szosowy:
http://handsonbike.blogspot.com
Jak widac, siodelko tez jest sportowe...

Ale mnie bardziej interesuje siodelko dla bardziej miejskiego skladaka. I intryguje mnie stosowanie Brooksa B17 w Bromptonach, ktore takie wlasnie sa...

--
TA

Data: 2012-06-14 14:05:33
Autor: Fabian
On 14.06.2012 11:37, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Na serio to ciągniesz, czy się droczysz?

Fabian.

Data: 2012-06-14 15:08:16
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jakie siodelko do skladaka? [skladak]
Fabian, Thu, 14 Jun 2012 14:05:33 +0200, pl.rec.rowery:

Absolutnie serio.

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-06-14 11:24:21
Autor: Fabian
On 14.06.2012 11:09, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Sposobem siedzenia. Na dole strony:
http://www.specialized.com/specs/spec.jsp?speccode=bodygeometrysaddles

Fabian.

Data: 2012-06-15 07:15:43
Autor: Wilk
On 14 Cze, 11:24, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:

> Tak z czystej ciekawo ci: może mi kto wyjaśnić , czym różni się siodło do
> szosy, od siodła do składaka?

Sposobem siedzenia. Na dole strony:http://www.specialized.com/specs/spec.jsp?speccode=bodygeometrysaddles

A gdzie tu jest cokolwiek o siodłach do składaków? Odkąd to składak
równa się rower miejski? Odkąd to składak nie może mieć typowo
sportowej, agresywnej geometrii, gdzie większość ciężaru jest na
rękach?
Np coś takiego:
http://www.dahon.com/bikes/2010/speed-pro-tt

Marek ma rację, Titus jak zwykle kretyńskie pytania zadaje; wybór
siodła nie ma nic do tego czy to jest składak czy nie; to zależy od
geometrii konkretnego roweru
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-06-15 21:32:23
Autor: Titus Atomicus
Jakie siodelko do skladaka? [skladak]
In article <2900f922-0dfd-4bbe-a4db-963d7bbfceb3@v9g2000vbc.googlegroups.com>,
 Wilk <m-wolff@wp.pl> wrote:

> Sposobem siedzenia. Na dole > strony:http://www.specialized.com/specs/spec.jsp?speccode=bodygeometrysaddle

A gdzie tu jest cokolwiek o siodłach do składaków?

Jest o roznych siodlach, i doborze siodla od sposobu siedzenia.
Czy naprawde jestes tak glupi zeby tego nie zrozumiec? Czy po prostu jak zwykle zacietrzewiony?

[...]

Drogi Wilku, takie rady mozesz schowac sobie tam gdzie Karweta moze cie w dupe pocalowac.
Gdybys zapoznal sie z watkiem w ktorym zabierasz glos, to przeczytalbys, ze zawiera on juz odpowiedzi na dreczace cie, jak widze, pytania.

Marek ma rację, Titus jak zwykle kretyńskie pytania zadaje;

Jak zwykle argumenty ad personam.
siodła nie ma nic do tego czy to jest składak czy nie; to zależy od
geometrii konkretnego roweru

Warunki, ktore wg mnie powinno spelniac siodlo do skladaka podalem w drugim czy trzecim mailu w tym watku.
Albo jestes analfabeta, albo znowu swiadomie probujesz manipulowac.
Jakby nie patrzyl wyglada na to ze jestes tepym chujem.

--
TA

Data: 2012-06-18 07:29:00
Autor: Wilk
Jakie siodelko do skladaka? [skladak]
On 15 Cze, 21:32, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
In article
<2900f922-0dfd-4bbe-a4db-963d7bbfc...@v9g2000vbc.googlegroups.com>,

 Wilk <m-wo...@wp.pl> wrote:

> [...]

Jest o roznych siodlach, i doborze siodla od sposobu siedzenia.
Czy naprawde jestes tak glupi zeby tego nie zrozumiec? Czy po prostu jak

Przeczytaj co napisałem zanim zaczniesz odpowiadać. Pytałem "gdzie tu
jest cokolwiek o siodłach do składaków"?
Znajdziesz w tym artykule słowo na ten temat - czy odwołasz swoje
teorie? Artykuł jest poświęcony sprawie doboru siodła względem STYLU
JAZDY, a nie RODZAJU ROWERU - a to zasadnicza różnica, bo nie od
rodzaju roweru (składak, góral, szosa, ostre koło, FatBike itd.)
zależy rodzaj siodła; ale od tego jak go używamy. Masa ludzi używa
rowery górskie jako miejskie, czy miejskie jako trekingowe albo nawet
szosowe.

Czy to jest składak czy góral - przy wyborze siodła nie ma żadnego
znaczenia, ważna jest geometria konkretnego roweru, ile ciężaru jest
na rękach, ile na siedzeniu itd.

To jest jedna kwestia. Natomiast kwestia druga - do takich poradników
należy podchodzić z dużą dozą wątpliwości, traktować je tylko jako
ogólne spojrzenie na problem. Podobnie jak Marek Karweta - też
powątpiewam w te ogólne prawidła; w większości przypadków jest tak, że
siodło które jest wygodne na jednym typie roweru - będzie wygodne na
każdym rowerze; osobiście uważam, że ważniejsze jest dopasowanie 4
liter do siodła niż dopasowanie siodła do stylu jazdy. Po 15 latach
przeróżnych siodeł znalazłem swój ideał - i to siodło jest wygodne i w
szosie i w góralu, na trekingu też - a testerem siodła jestem dobrym
ze względu na ogromne dystanse pokonywane na każdym z tych rowerów.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-06-18 17:09:59
Autor: Titus Atomicus
Jakie siodelko do skladaka? [skladak]
In article <519f625d-9b20-44fb-9b89-7883892cb1ac@fr28g2000vbb.googlegroups.com>,
 Wilk <m-wolff@wp.pl> wrote:

> [...]

Czy to jest składak czy góral - przy wyborze siodła nie ma żadnego
znaczenia, ważna jest geometria konkretnego roweru, ile ciężaru jest

Dokladnie tak jest. Ale to juz zostalo tu powiedziane. Ja pytajac o skladak mialem na mysli 'typowy skladak' i sprecyzowalem, ze chodzi mi o typ citi/commuter.
Ale wiem ze masz klopoty ze zrozumieniem tego co inni pisza. Wspolczuje.

[...]

Tutaj czesciowo przeczysz temu co napisales w poprzednim ustepie.

[...]

A tutaj znowu patrzysz na wszystko ze swojej perspektywy.
Nie kazdy jezdzi na rowerze po to, zeby pokonywac ogromne dystanse na sportowych rowerach.
Kup se holendra, zaloz do niego swoje sportowe siodelko i zacznij na nim jezdzic na codzien po miescie.
Ale poniewaz nigdy nie potrafisz sie przyznac, ze opowiadasz bzdury - wiec nigdy tego nie zrobisz. A jak zrobisz to i tak nie odszczekasz. Taki juz jestes.

Przestan sie osmieszac, Wilku.
--
TA

Data: 2012-06-18 17:36:28
Autor: Titus Atomicus
Jakie siodelko do skladaka? [skladak]
In article <Titus_Atomicus-F68A6D.17095918062012@node2.news.atman.pl>,

Oraz temu co napisales wczoraj:
"Titus jak zwykle kretyńskie pytania zadaje; wybór
siodła nie ma nic do tego czy to jest składak czy nie; to zależy od
geometrii konkretnego roweru"

Jestes beznadziejnym klamca, manipulatorem, albo czlowiekiem z powaznym problemem psychicznym. Wybierz sobie wlasciwa odpowiedz. --
TA

Jakie siodelko do skladaka? [skladak]