Jakie siod³o...

Data: 2009-05-25 17:56:37
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
Jakie siod³o...
Witam!

Po z³amaniu drugiego siode³ka w tym sezonie muszê kupiæ kolejne...
Wzór górski (raczej w±skie, ale nie ¿yletka), mêskie, najlepiej czarne.
Cechy szczególne - ma wytrzymaæ je¼d¼ca wa¿±cego 105kg, który lubi
je¼dziæ poza bitymi drogami (po to w koñcu kupuje siê górala),
a jednocze¶nie uwa¿a, ¿e w granicach rozs±dku wyboista/muldowata droga
nie implikuje ograniczenia prêdko¶ci tudzie¿ obowi±zku podnoszenia
ty³ka z siode³ka... Do pe³ni szczê¶cia jeszcze tylko cena - za
poprzednie da³em prawie 100z³ i wola³bym siê zmie¶ciæ poni¿ej 150-200...
Mo¿na prosiæ o jakie¶ sprawdzone typy?

Wszystkie siode³ka psu³em tak samo - prêt pêka przy samym mocowaniu do
sztycy z ty³u (tj od strony miêdzy mocowaniem a ty³em siode³ka).
Tani author po drodze siê jeszcze solidnie wygi±³.

A mo¿e winny temu uchwyt w sztycy?

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-05-25 18:03:34
Autor: Wooyek
Jakie siod³o...
wola³bym siê zmie¶ciæ poni¿ej
150-200... Mo¿na prosiæ o jakie¶ sprawdzone typy?

Charge Spoon.

A mo¿e winny temu uchwyt w sztycy?

Bardzo prawdopodobne. Jaka to sztyca? Mo¿e warto zainwestowaæ np. w Thomsona (chyba najlepsza sztyca pod k±tem giêcia/pêkania prêtów siod³a)?

Data: 2009-05-25 09:18:06
Autor: Przemek
Jakie siod³o...
On 25 Maj, 18:03, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:
> wola³bym siê zmie¶ciæ poni¿ej
> 150-200... Mo¿na prosiæ o jakie¶ sprawdzone typy?

Charge Spoon.

polecam, bardzo wygodne siode³ko za rozs±dne pieni±dze. Ewentualnie
Selle Italia Shiver.

pozdr

Data: 2009-05-25 22:11:47
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
Jakie siod³o...
Wooyek pisze:
wola³bym siê zmie¶ciæ poni¿ej
150-200... Mo¿na prosiæ o jakie¶ sprawdzone typy?

Charge Spoon.

Mo¿na gdzie¶ we Wroc³awiu obejrzeæ i pomacaæ?

A mo¿e winny temu uchwyt w sztycy?

Bardzo prawdopodobne. Jaka to sztyca? Mo¿e warto zainwestowaæ np. w Thomsona (chyba najlepsza sztyca pod k±tem giêcia/pêkania prêtów siod³a)?

Sztyca OIDP Merdia, siod³o trzymaj± dwa profile z aluminium, ¶ci±gniête
¶rub±. Zdjêcia tutaj:
http://wheart.r00t.info/rower/

W sumie to trzecie z³amane siode³ko, ale niby "lepsiejsze", a wytrzyma³o
miesi±c i 4 dni, poprzednie pêk³o dok³adnie w tym samym miejscu
i miejsce pêkniêcia wygl±da bardzo podobnie...

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-05-25 15:08:42
Autor: Przemek
Jakie siod³o...
On 25 Maj, 22:11, Wojciech 'Wheart' Penar <whe...@NOSPAM.box43.pl>
wrote:

> Charge Spoon.

Mo¿na gdzie¶ we Wroc³awiu obejrzeæ i pomacaæ?

05.06.2009-07.06.2009 w Górach Sowich ma zlot fr.org i bêdzie tam co
najmniej 1 takie siode³ko :)

pozdr

Data: 2009-05-25 22:53:20
Autor: Wooyek
Jakie siod³o...
> Charge Spoon.

Mo¿na gdzie¶ we Wroc³awiu obejrzeæ i pomacaæ?

Raczej nie, chyba ¿e kto¶ sobie ¶ci±gn±³ z UK.

W sumie to trzecie z³amane siode³ko, ale niby "lepsiejsze", a
wytrzyma³o miesi±c i 4 dni, poprzednie pêk³o dok³adnie w tym samym
miejscu i miejsce pêkniêcia wygl±da bardzo podobnie...

Jak dla mnie mocno podejrzane, chyba bym siê skusi³ na wymianê sztycy (chocia¿by na podstawowego Accenta SP-408 za 45 z³ - nie s³ysza³em, ¿eby stwarza³ jakiekolwiek problemy, u mnie sprawowa³ siê super).

Data: 2009-05-26 00:36:28
Autor: zcxz
Jakie siod³o...
Wooyek wrote:
Jak dla mnie mocno podejrzane, chyba bym siê skusi³ na wymianê sztycy (chocia¿by na podstawowego Accenta SP-408 za 45 z³ - nie s³ysza³em, ¿eby stwarza³ jakiekolwiek problemy, u mnie sprawowa³ siê super).
Popieram, cos dziwnego obecna sztyca moze wyprawiac :)
z siodelek, kolega o podobej wadze smiga na selle italia c2 gel flow  (z dziura) i sobie chwali....i nic mu nie peka.

--
zcxz

Data: 2009-05-26 11:40:40
Autor: granat
Jakie siod³o...
Wooyek pisze:

(chocia¿by na podstawowego Accenta SP-408 za 45 z³ - nie s³ysza³em, ¿eby stwarza³ jakiekolwiek problemy, u mnie sprawowa³ siê super).

u mnie stworzyl sie problem.
wlasnie ta sztyca zlamala sie jak by ktos ja nozem odcial. rowno na wyjsciu z ramy, tak ze jeszcze mialem problem z wyciagnieciem jej z ramy. przebieg w okolicy 12kkm.

granat

Data: 2009-05-25 21:02:11
Autor: Coaster
Jakie siodło...
Wojciech 'Wheart' Penar wrote:
Witam!

Po złamaniu drugiego siodełka w tym sezonie muszę kupić kolejne...
Wzór górski (raczej wąskie, ale nie żyletka), męskie, najlepiej czarne.
Cechy szczególne - ma wytrzymać jeźdźca ważącego 105kg, który lubi
jeździć poza bitymi drogami (po to w końcu kupuje się górala),
a jednocześnie uważa, że w granicach rozsądku wyboista/muldowata droga
nie implikuje ograniczenia prędkości tudzież obowiązku podnoszenia
tyłka z siodełka... Do pełni szczęścia jeszcze tylko cena - za
poprzednie dałem prawie 100zł i wolałbym się zmieścić poniżej 150-200...
Można prosić o jakieś sprawdzone typy?

Wszystkie siodełka psułem tak samo - pręt pęka przy samym mocowaniu do
sztycy z tyłu (tj od strony między mocowaniem a tyłem siodełka).
Tani author po drodze siÄ™ jeszcze solidnie wygiÄ…Å‚.
[...]

Czas na zmiany?
http://www.thefixedgeargallery.com/bicyclesaddles/brooks.php

Taki jak ten 160 X 270mm:
http://www.sogreni.dk/Images/CONQUEST.JPG
jest tu:
http://www.allegro.pl/item644097058_siodelko_retro_skora_made_in_england.html#gallery

Let The Brooks Be With You ;-)

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-05-27 04:57:09
Autor: Iguan007
Jakie siodlo...

"Coaster" <manypeny@mac.com> wrote in message
Wojciech 'Wheart' Penar wrote:
Witam!

Czas na zmiany?
http://www.thefixedgeargallery.com/bicyclesaddles/brooks.php

 Szczerze mowiac nie bardzo rozumiem  tej fascynacji brookiem. Ciezkie,
klasyczne siodla jakos mi srednio pasuja do nowczesnego mtb czy szosy. I
jeszcze trzeba je konserwowac.W holendrze jeszcze moze byc.  Powaznie ktos
to zaklada do wspolczesnego (nieturystycznego) roweru? Dlaczego?.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-05-26 12:31:15
Autor: tadeklodz
Jakie siodlo...

Sezon caly rok:http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia
--

ja mam w "góralu" i ¿ona w trekingu. Mamy je dlatego ¿e s± b. dobre i
wygodne.

Data: 2009-05-27 07:25:02
Autor: Iguan007
Jakie siodlo...

<tadeklodz@poczta.onet.pl> wrote in message
On 26 Maj, 20:57, "Iguan007" <iguan...@poczta.onet.pl> wrote:
"Coaster" <manyp...@mac.com> wrote in message

ja mam w "góralu" i ¿ona w trekingu. Mamy je dlatego ¿e s± b. dobre i
wygodne.

A nie macie tak ze po 3 tygodniach jazdy na nowym siodle (nawet "zyletyce")
nie zwracacie juz wiecej uwagi na jego wygode? Ja trafilem tylko jedno ktore
musialem wymienic bo nie moglem sie przystosowac (jakis Giant). Oczywiscie
mowimy o o regularnym jezdzeniu (nieturystycznym).

Pozdrawiam,
Iguan

Data: 2009-06-21 21:05:07
Autor: Ryszard Mikke
Jakie siodlo...
Iguan007 <iguan007@poczta.onet.pl> napisa³(a):

> [...]

musialem wymienic bo nie moglem sie przystosowac (jakis Giant). Oczywiscie
mowimy o o regularnym jezdzeniu (nieturystycznym).

Zdecydowanie nie.

rmikke

Data: 2009-05-26 09:50:27
Autor: ziemo
Jakie siod³o...
Wojciech 'Wheart' Penar pisze:

Mo¿na prosiæ o jakie¶ sprawdzone typy?

selle italia nitrox, nie wiem czy to jeszcze produkuj±, ale wytrzyma³a, twarda i niereformowalna decha.

A mo¿e winny temu uchwyt w sztycy?

Mo¿e, te które podpieraj± punktowo (zazwyczaj 2 punkty) s± z³e.

--
Ziemo

Data: 2009-05-27 09:42:13
Autor: cynamoon
Jakie siod³o...

U¿ytkownik "Wojciech 'Wheart' Penar" <wheart@NOSPAM.box43.pl> napisa³ w
wiadomo¶ci news:gveflj$ia7$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

mz. raczej to:
"  a jednocze¶nie uwa¿a, ¿e w granicach rozs±dku wyboista/muldowata droga
 nie implikuje obowi±zku podnoszenia ty³ka z siode³ka..."
Marek

Data: 2009-06-21 21:07:32
Autor: Ryszard Mikke
Jakie siod³o...
cynamoon <woszczyzna@gazeta.pl> napisa³(a):

> [...]
"  a jednocze¶nie uwa¿a, ¿e w granicach rozs±dku wyboista/muldowata droga
 nie implikuje obowi±zku podnoszenia ty³ka z siode³ka..."

Przesadzasz. Ja z plecaczkiem wa¿ê co najmniej 120kg i byle do³ki
nie zmuszaj± mnie do podnoszenia ty³ka. Siode³ka wykañczam w inny
sposób, prêty mi nie pêkaj±.

rmikke

Data: 2009-06-21 20:59:38
Autor: Ryszard Mikke
Jakie siod³o...
Wojciech 'Wheart' Penar <wheart@NOSPAM.box43.pl> napisa³(a):
[...]

WTB Rocket V wytrzymuje 120kg po do³kach, a nawet po dziurawych betonowych
p³ytach.

Author Niobe te¿ wytrzymywa³o, ale nosek zdar³em.

rmikke

Data: 2009-06-21 22:21:53
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
Jakie siod³o...
Pozwolê sobie odgrzaæ temat:
Co s±dzicie o Fizik Nisene w wersji "MANGASE"?
By by³o zabawniej:
Sele Italia u¿ywa w siodle C2 ró¿nych materia³ów na prêty/rurki -
która z wersji bêdzie cechowa³a siê najwy¿sz± wytrzyma³o¶ci±?

Pozdrawiam
Wojtek

Jakie siod³o...