Jakie slicki 26"?

Data: 2009-09-20 17:13:38
Autor: Wooyek
Jakie slicki 26"?
Ze 2 lata temu miałem rozeznanie w temacie, kupiłem Maxxisy Xenith. Były kiepskie, a ponownie zastanawiam się nad takimi oponkami - czyli nad slickami 26", szerokość ok. 1,5" (mam dość szerokie obręcze - Alex DM18 - więc węższe chyba nie bardzo?).

Co polecacie? :)

Data: 2009-09-20 17:30:31
Autor: Wooyek
Jakie slicki 26"?
[...]

Żeby nieco zagaić dyskusję ;) zapytam, co sądzicie o Schwalbe Kojak 1,35:
http://www.allegro.pl/item737812573.html
66 zł, 395 g.

"Na papierze" wygląda super, ale jak z faktyczną odpornością na przebicia i przyczepnością? Na trwałości mi nie zależy, raczej nie będę trzaskał na nich dziesiątek tysięcy km.

Data: 2009-09-21 10:50:27
Autor: granat
Jakie slicki 26"?
Wooyek pisze:

[...]

mam takowe od 600km wiec niewiele moge powiedziec co do trwalosci. na przedniej nie ma sladu zuzycia, z tylnej wytarly sie slady powstale przy   produkcji (zadziory na srodku bierznika). mysle ze zamiana przod-tyl co 1000km bedzie dobrym pomyslem.
na duze szklo jeszcze nie najechalem, ze trzy drobne kawalki szkla wydlubalem z tylnej oponki, nieprzebily sie przez oplot do detki.
na mokrym nie jezdzilem wiec nie wiem jak sie prowadza. po szutrze chodza dobrze i raczej niewidac na nich uszkaodzen powstalych na ostrych krawedziach kamieni, ale trzesie rowerem niemilosiernie.
po piachu nie da sie zupelnie jechac, momentalnie zakopuja sie i rower staje.
stosuje zalecane detki schwalbe, zeby utzymac cisnienie 6,5bar musze podpompowywac raz na tydzien (pisza ze wyatarczy raz na miesiac, ale to kit)
acha, kupilem je w xtrabike.pl 59pln/szt.

granat

Data: 2009-09-21 11:32:19
Autor: BoDro
Jakie slicki 26"?
"granat" napisał:

po piachu nie da sie zupelnie jechac, momentalnie zakopuja sie i rower
staje.

na piachu nie ma siły na wąskie, bezklockowe slicki. Swoją drogą zastanawiam
się, jak w piaszczystych warunkach radzą sobie wąskie ( poniżej 1,5" )
klockowe opony do cross country, np. takie:

 http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=komponenty&pid=419

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-09-20 19:09:38
Autor: darkimage
Jakie slicki 26"?
Używam opon Author Slick 26x1,50
http://www.velo.pl/www/produkt/?m=0&pk=%&id=1153
Jeżdżę na nich po asfaltach, dziurawych, drogach leśnych, korzeniach itp.
Jak się dobrze napompuje to trudno je dobić. Śmigają przyjemnie.
Ja jestem zadowolony.
--
DarkImage

Data: 2009-09-20 19:21:45
Autor: PeJot
Jakie slicki 26"?
Wooyek pisze:
[...]

1.5" - to nie slicki tylko balony :)

Ale w temacie: Author 1.5" - ciężkie, śliskie na mokrym, nawet do miasta nie polecam.

Kenda kontender 559x24: dobry stosunek jakości i trwałości do ceny

Ritchey Tom Slick 559 x 25: lekkie i delikatne

Panaracer Pasela: dosyć trwałe, choć delikatne

Innych nie używałem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-09-20 19:58:59
Autor: BoDro
Jakie slicki 26"?
"PeJot" napisał:

[...]

Schwalbe Speed Cruiser 1,5": przeżyła bez uszczerbku "kopniaka" od VW
Golfa - w przeciwieństwie do obręczy :-)

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-09-20 19:00:35
Autor: Tomasz Konik
Jakie slicki 26
> [...]

Schwalbe Speed Cruiser 1,5": przeżyła bez uszczerbku "kopniaka" od VW
Golfa - w przeciwieństwie do obręczy :-)

Każda sroczka...
U mnie z tyłu: Vredestein S-Licks 1.3 - zwijane, bardzo solidna część bieżna i
barki, nieco ponad 400 g, z przodu: IRC Smoothie 1.25 - zwijane, znacznie
lżejsze, 335 g., z delikatnym bieżnikiem na barkach. Jedną i drugą poniżej 50
zł/szt. dałem.
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-09-20 19:21:56
Autor: Tomasz Konik
Jakie slicki 26
U mnie z tyłu: Vredestein S-Licks 1.3 - zwijane, bardzo solidna część bieżna i
barki, nieco ponad 400 g,

O, nawet są na allegro:
http://www.allegro.pl/item744341118_opona_vredestein_26x_1_30.html

Data: 2009-09-20 21:22:44
Autor: Ryszard Mikke
Jakie slicki 26
BoDro <bolek@lolek.pl> napisał(a):
"PeJot" napisał:

> [...]

Schwalbe Speed Cruiser 1,5": przeżyła bez uszczerbku "kopniaka" od VW
Golfa - w przeciwieństwie do obręczy :-)

Podobnie, jak włóczkowa czapeczka przeżyje bez szwanku upadek
z 10 piętra - w przeciwieństwie do kasku...

rmikke

Data: 2009-09-21 11:46:53
Autor: Coaster
Jakie slicki 26
"PeJot" napisał:

[...]

A wniosek z tego plynie wazki - _nie napinac sie_! ;-)

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2009-09-21 12:13:12
Autor: BoDro
Jakie slicki 26
"Coaster" napisał;

> Podobnie, jak włóczkowa czapeczka przeżyje bez szwanku upadek
> z 10 piętra - w przeciwieństwie do kasku...

A wniosek z tego plynie wazki - _nie napinac sie_! ;-)

ano - obręcz się napięła i zginęła, guma się poddała i przeżyła :-). Teraz
czekamy na gumowe ramy :-)

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-09-21 12:14:22
Autor: Coaster
Jakie slicki 26
BoDro wrote:
"Coaster" napisał;

[...]

Bo to napieta obrecz byla (od samego poczatku)! ;-)

Data: 2009-09-25 09:56:40
Autor: Tomasso
Jakie slicki 26
Użytkownik "Coaster" napisał:

A wniosek z tego plynie wazki - _nie napinac sie_! ;-)

O czym wiedza wszyscy, którzy zalani w ciężkiego trupa przezyli upadek z balkonu i im podobni.

Data: 2009-09-20 22:18:30
Autor: Jam Łasica
Jakie slicki 26"?

Schwalbe Speed Cruiser 1,5": przeżyła bez uszczerbku "kopniaka" od VW
Golfa - w przeciwieństwie do obręczy :-)

Jakbyś był zainteresowany autorze tematu to mam takie dwie opony jak wyżej, używane około 200km, mają jeszcze włoski i przednia nawet ten pasek na środku opony. Sprzedam tanio bo chcę kupić cieńsze...

Jakby co to proszę odezwij się na priv.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-21 10:57:29
Autor: Cezex
Jakie slicki 26"?
Wooyek pisze:
Co polecacie? :)

Schwalbe Marathon Racer (zwijana)

--
Cezex

Data: 2009-09-22 15:33:45
Autor: Marek
Jakie slicki 26"?
Wooyek nospam napisał:

...Maxxisy Xenith. Były kiepskie, a ponownie zastanawiam się nad takimi oponkami - czyli
nad slickami 26", szerokość ok. 1,5"...
Co polecacie?

O Maxxisie Xenith mam nieco inne zdanie. Jest lekka i wydaje się dość
delikatna. Pech chciał, że uszkodziłem punktowo kord na szkle tuż po
założeniu, a mimo to opona żyje do dzisiaj i ma się nieźle. Chyba więc
tak kiepsko nie jest. Choć z drugiej strony... dała się przebić ;).
Wcześniej próbowałem mocno zredukować opór toczny przy pomocy
jednocalowych Kenda Kontender. Ale okazały się zbyt wrażliwymi
kawałkami gumy i odpuściłem. Wszak zabawa polega na jeździe, nie na
czekaniu aż łatka chwyci. A w trasie trudno uzyskać ręczną pompką
ciśnienie tak wysokie, by te cieniutkie gumki nie serwowały kolejnych
snake'ów. Bywało też, że zanim zatrzymałem rower po kapciu, miałem już
kolejne dziury w dętce. Ostatecznie uszkodzenie kilku włókien kordu na
jakimś szkle spowodowało zniszczenie jednej z opon w kilka godzin.
http://picasaweb.google.pl/26cali/WakacyjneOstatkiNaMoravicyDunajcuIPopradzie#5239516048030279474
Dlatego, choć doceniam zrywność i zwrotność roweru na takich gumach,
myślę że nawet przy wąskich obręczach jeden cal to za mało.
Oczywiście, jeśli się czasem zjeżdża z asfaltu. Ale kto jeżdżący na 26
calowych kołach potrafi się tego wyrzec? :)
Wcześniej używałem dwóch zmian opon Author Slick 1,5''. Ich dużym
atutem jest niska cena, jednak obie pary stosunkowo szybko się
zestarzały. Ale... skoro nie zależy Ci na trwałości?
W tym roku na asfaltowy początek dłuższego wyjazdu w góry założyłem
łyse Micheliny XC Road 1,4''. Ot, nawinęły się pod rękę za psi grosz w
Decathlonie. Miałem zmianę na teren, ale nie kwapiłem się do niej, bo
zaczęła mnie bawić jazda po górach na slickach. I, skubane, nieźle
sobie radziły. Oczywiście, jak to slicki, nie trzymały śladu w błocie
ani nie ciągnęły na śliskich podjazdach. Lecz ani razu, mimo wielu
okazji, nie złapałem kapcia. Wykazały się więc dużą wytrzymałością
mechaniczną. Nie wiem jednak, jak szybko będą się starzeć. Ale...
jw :). Dlatego myślę, że warto wziąć je pod uwagę, lub przynajmniej
uwzględnić w wyborze ich średnicę. W rekreacyjno - turystycznym
zastosowaniu 1,4'' jest chyba optymalna. Choć przy szerszych felgach i
innym stylu jazdy może być gorzej.
http://picasaweb.google.pl/26cali/PPRZewnetrzneKarpatyZachodnie#5374446568254392162

--
Marek

Data: 2009-09-22 16:39:27
Autor: Wooyek
Jakie slicki 26"?
[...]

A miał ktoś doświadczenia z Continentalami Sport Contact?
http://tiny.pl/hqw5n

Data: 2009-09-22 20:27:44
Autor: jacyn
Jakie slicki 26"?
Wooyek pisze:

A miał ktoś doświadczenia z Continentalami Sport Contact?
http://tiny.pl/hqw5n

Ja na nich jeżdżę (26x1.3") mniej więcej od lutego tego roku - dają radę. Mają wkładkę antyprzebiciową SafetySystem, która (chyba) spełnia swoje zadanie, bo gumy nie złapałem (zdarzyło się jechać kilka razy szutrem z ostrymi drobnymi kamyczkami).
Ogólnie kupiłbym je jeszcze raz.

--
Maciek

Jakie slicki 26"?