Data: 2009-09-22 15:33:45 | |
Autor: Marek | |
Jakie slicki 26"? | |
Wooyek nospam napisał:
...Maxxisy Xenith. Były kiepskie, a ponownie zastanawiam się nad takimi oponkami - czyli O Maxxisie Xenith mam nieco inne zdanie. Jest lekka i wydaje się dość delikatna. Pech chciał, że uszkodziłem punktowo kord na szkle tuż po założeniu, a mimo to opona żyje do dzisiaj i ma się nieźle. Chyba więc tak kiepsko nie jest. Choć z drugiej strony... dała się przebić ;). Wcześniej próbowałem mocno zredukować opór toczny przy pomocy jednocalowych Kenda Kontender. Ale okazały się zbyt wrażliwymi kawałkami gumy i odpuściłem. Wszak zabawa polega na jeździe, nie na czekaniu aż łatka chwyci. A w trasie trudno uzyskać ręczną pompką ciśnienie tak wysokie, by te cieniutkie gumki nie serwowały kolejnych snake'ów. Bywało też, że zanim zatrzymałem rower po kapciu, miałem już kolejne dziury w dętce. Ostatecznie uszkodzenie kilku włókien kordu na jakimś szkle spowodowało zniszczenie jednej z opon w kilka godzin. http://picasaweb.google.pl/26cali/WakacyjneOstatkiNaMoravicyDunajcuIPopradzie#5239516048030279474 Dlatego, choć doceniam zrywność i zwrotność roweru na takich gumach, myślę że nawet przy wąskich obręczach jeden cal to za mało. Oczywiście, jeśli się czasem zjeżdża z asfaltu. Ale kto jeżdżący na 26 calowych kołach potrafi się tego wyrzec? :) Wcześniej używałem dwóch zmian opon Author Slick 1,5''. Ich dużym atutem jest niska cena, jednak obie pary stosunkowo szybko się zestarzały. Ale... skoro nie zależy Ci na trwałości? W tym roku na asfaltowy początek dłuższego wyjazdu w góry założyłem łyse Micheliny XC Road 1,4''. Ot, nawinęły się pod rękę za psi grosz w Decathlonie. Miałem zmianę na teren, ale nie kwapiłem się do niej, bo zaczęła mnie bawić jazda po górach na slickach. I, skubane, nieźle sobie radziły. Oczywiście, jak to slicki, nie trzymały śladu w błocie ani nie ciągnęły na śliskich podjazdach. Lecz ani razu, mimo wielu okazji, nie złapałem kapcia. Wykazały się więc dużą wytrzymałością mechaniczną. Nie wiem jednak, jak szybko będą się starzeć. Ale... jw :). Dlatego myślę, że warto wziąć je pod uwagę, lub przynajmniej uwzględnić w wyborze ich średnicę. W rekreacyjno - turystycznym zastosowaniu 1,4'' jest chyba optymalna. Choć przy szerszych felgach i innym stylu jazdy może być gorzej. http://picasaweb.google.pl/26cali/PPRZewnetrzneKarpatyZachodnie#5374446568254392162 -- Marek |
|