Jakie sprzêg³o?

Data: 2015-10-19 21:47:23
Autor: Tomasz Pyra
Jakie sprzêg³o?
Dnia Sun, 18 Oct 2015 12:13:59 +0200, Yogi(n) napisa³(a):

W aucie ¿ony posypa³o siê sprzêg³o przy relatywnie niewielkim przebiegu (60 tys.). Orygina³ kosztuje 1200 PLN, ale posypa³ siê w³a¶nie orygina³. W¶ród zamienników wystêpuj±:
- sachs
- valeo
- luk
- blue print
- borg&beck
- exedy
oraz jaki¶ dziwne chiñskie nazwy, których w ¿yciu wcze¶niej nie spotka³em.

Nie mam w tym zakresie ¿adnego do¶wiadczenia, poniewa¿ tylko raz wymienia³em sprzêg³o (na sachsa), a auto sprzeda³em po ok. 20 tys od wymiany, wiêc nie wiem, ile wytrzyma³o. Ceny tych zamienników kszta³tuj± siê w przedziale od 400 do 1800 PLN (mowa o komplecie, bo nie ma sensu po zrzuceniu sprzêg³a wymieniaæ np. tylko ³o¿yska, robocizna i tak wyjdzie najdro¿ej) - podpowiedzcie, czy wszystkie te firmy robi± dok³adnie to samo, czy te¿ warto wybraæ konkretn± - i je¶li tak, to któr±.
Albo której definitywnie nie wybieraæ.
Nie chodzi o druciarskie oszczêdno¶ci, ale po prostu o to, ¿eby nie przep³acaæ, je¶li to to samo. Po odrzuceniu najtañszych i najdro¿szych zostaj± takie z przedzia³u 600-1200 PLN (w takim wypadku najdro¿szy jest orygina³). Auto to mini cooper R50, w wersji fabrycznej, bez ¿adnych tuningów, zatem nie potrzebuje pseudosportowych wynalazków. Priorytet - jak najd³u¿szy "spokój" z kolejnymi wymianami, ergo - trwa³o¶æ.

Ciê¿ko powiedzieæ.
Mi najd³u¿ej chyba wytrzyma³o sprzêg³o które za 80z³ zosta³o zregerenowane
w zak³adzie rzemie¶lniczym. Fajnie te¿ bra³o :)
Z seryjnych sprzêgie³ to raczej loteria i chodzi w³a¶nie nie tyle o sam±
ok³adzinê, co wytrzyma³o¶æ tej ca³ej mechaniki sprzêg³a.
Bo nawet w klasycznym sprzêgle bez dwumasy s± ruchome prowadnice i
sprê¿ynki które po jakim¶ czasie lubi± zacz±æ wydawaæ d¼wiêki.
Podobnie z ³o¿yskiem - te¿ lubi zacz±æ ha³asowaæ, co mo¿e wiele mu z
funkcjonalno¶ci nie ujmuje, ale wkurza.

Z firm to za solidne uchodz± Sachs, Luk, Exedy, Valeo.

Data: 2015-10-19 21:54:17
Autor: Yogi\(n\)
Jakie sprzêg³o?
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:76i23zsgdmiu$.1tk6m3tm5zg97.dlg40tude.net...

[...]

W aucie ¿ony rozsypa³o siê ³o¿ysko, ok³adziny jeszcze s±, ale chcê wymieniæ bo wytrzymaj± mo¿e kolejne 20 tys. Zrobiê tak - kupiê valeo albo sachsa (bo s± na pó³ce)a ³o¿ysko skf, kosztuje trochê ponad 40 PLN. Mo¿e w ten sposób wyeliminujê najs³absze ogniwo.

--
Yogi(n)

Data: 2015-10-19 23:31:37
Autor: Tomasz Pyra
Jakie sprzêg³o?
Dnia Mon, 19 Oct 2015 21:54:17 +0200, Yogi(n) napisa³(a):

[...]

Na mie¶cie mówi± ¿e dzisiejszy SKF to ju¿ nie to co kiedy¶ ;)
Ale ile w tym prawdy, to ja nie wiem.

Swoj± drog± dziwi mnie tak wielka awaryjno¶æ ³o¿ysk sprzêg³a, które w
zasadzie prawie nic nie robi±, a obci±¿enia maj± niewielkie.
Co prawda py³ tam straszny, ale ¿eby siê nie da³o tego porz±dnie
uszczelniæ?

Jakie sprzêg³o?