Jakie stery wsadzić w trekkinga?

Data: 2009-11-13 12:32:08
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jakie stery wsadzić w trekkinga?
On Thu, 12 Nov 2009 20:09:00 +0100
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

Pytanie dodatkowe: czy mając do dyspozycji zwykły warsztat (plus kilka
kluczy rowerowych na wielowypust, ale to chyba nieistotne) jestem w stanie
wymienić stery i ich nie zniszczyć? Przynajmniej tych nowych bym chciał nie
zniszczyć ;-)

A nie lepiej jednak do serwisu? Teraz, poza sezonem, zrobiÄ… to pewnie
od ręki, zapłacisz grosze, a będziesz miał miłą świadomość, że miski
zostały elegancko wepchnięte praską, nie tak na chama „metodą udarową”.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-11-13 05:03:27
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-sp...@gmail.com> wrote:

> [...]
> wymienić stery i ich nie zniszczyć? Przynajmniej tych nowych bym chciał nie

A nie lepiej jednak do serwisu? Teraz, poza sezonem, zrobi± to pewnie
od ręki, zapłacisz grosze, a będziesz miał mił± ¶wiadomo¶ć, że miski
zostały elegancko wepchnięte prask±, nie tak na chama "metod± udarow±".

--
Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com>

Ja montowalem tak jak przedpisca - polmetrowy pret nagwintowany na
calej dlugosci, cztery grubasne podkladki, po dwie z kazdej strony,
dwie nakretki.

Zadnego uderzania mlotkiem, zadnych zastrzezen zeby cos zle siedzialo.
Jesli ktos nie stroni od narzedzi, to bez problemu sobie poradzi.

Data: 2009-11-13 15:05:42
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jakie stery wsadzić w trekkinga?
On Fri, 13 Nov 2009 05:03:27 -0800 (PST)
"frank.castle0407@googlemail.com" <frank.castle0407@googlemail.com>
wrote:

> [...]

Ja montowalem tak jak przedpisca - polmetrowy pret nagwintowany na
calej dlugosci, cztery grubasne podkladki, po dwie z kazdej strony,

Jasne, że tak można, ale co, jeśli ktoś akurat nie ma w domu
nagwintowanego pręta półmetrowego, grubaśnych podkładek i nakrętek
pasujących do tego wszystkiego? To raczej nie są artykuły pierwszej
potrzeby, nawet dla śrubkarza rowerowego. W pierwszym lepszym markecie
budowlanym będą to wszystko mieli, ale chyba wyjdzie drożej niż nabicie
w serwisie, a skoro w ogóle trzeba ruszyć rzyć z fotela i gdzieś iść,
to rĂłwnie dobrze moĹĽna do serwisu.

Zadnego uderzania mlotkiem, zadnych zastrzezen zeby cos zle siedzialo.
Jesli ktos nie stroni od narzedzi, to bez problemu sobie poradzi.

Tak naprawdę, młotkiem też znakomicie wychodzi, byle stukać przez
deseczkÄ™. W prawie wszystkich rowerach tak mam i jak dotÄ…d ĹĽadnych
problemĂłw.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-11-13 16:17:40
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jakie stery wsadzić w trekkinga?
Tomasz Minkiewicz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):
[...]

My¶lę nad tym do¶ć poważnie. --
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2009-11-13 17:51:29
Autor: Tomasz Konik
Jakie stery wsadzić w trekkinga?
> A nie lepiej jednak do serwisu?

My¶lę nad tym do¶ć poważnie.

Ja do wybijania sterów używam:
miski
- stary widelec z dług± rur± sterow±
- WD40
- młotek
konus na widelcu
- mocny duży wkrętak do pobijania (trzonek na przelot uchwytu)
Do wbijania:
miski
- olej albo smar
- płaska mocna deseczka
- młotek
konus
- ww wkrętak
Daje radę, najważniejsze, to równo wbijać (pocz±tek najtrudniejszy)
Problem jest z delikatnymi konusami alu-stal pod łożyska kulkowe
Najmniej problemów z dzielonymi konusami pod niektóre łożyska "przemysłowe"
(nie wszystkie takowe maj±, w niektórych jest zamknięty pier¶cień)
Przy sterach 1 1/8 odpada problem ewentualnej pomyłki wymiarów: konusy 26,4 i
27,0; miski 30,0 i 30,2 w różnych kombinacjach.
A co do samych sterów, to weĽ jakie¶ niedrogie a przyzwoite (np. R. Comp) i
dokup zapasowe łożysko na dalsze wyjazdy (kilka gram do narzędzi;-))
Pzdr;-)
Konik

--

Jakie stery wsadzić w trekkinga?