Jakie stery wsadzić w trekkinga?

Data: 2009-11-12 20:09:00
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jakie stery wsadzić w trekkinga?
Witam!
Zamierzam zmienić obecne stery klasyczne na a-head. Komplet sterowy chcę
kupić możliwie długowieczny i taki, którego cena nie zwali z nóg nawet
najzdrowszego studenta. Czy jak powiem, że chcę za te stery zapłacić 100zł
to będzie to mało? 150zł też jako¶ przeżyję, choć wtedy mi się trochę
mostek odsunie ;-)
Stery maj± wytrzymać jazdę nie tylko po gładkiej jak pupa niemowlaka
szosie, ale również teren. Czasami mi odbija i się w niego pakuję, do tego
w przyszłym roku chciałbym wrócić na Bałkany i odwiedzić Albanię, gdzie z
asfaltem kiepsko, jak pisał Michał.
Możecie co¶ polecić?

Pytanie dodatkowe: czy maj±c do dyspozycji zwykły warsztat (plus kilka
kluczy rowerowych na wielowypust, ale to chyba nieistotne) jestem w stanie
wymienić stery i ich nie zniszczyć? Przynajmniej tych nowych bym chciał nie
zniszczyć ;-)

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2009-11-12 14:27:07
Autor: Saurus
Jakie stery wsadzić w trekkinga?
On 12 Lis, 20:09, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

[...]

Ja miałem do dyspozycji gwintowany pręt M12, nakrętki i podkładki
które kupiłem w Leroy Merlin - idealnie pasowały ¶rednic± do
wewnętrznej krawędzi misek a-headów 1-1/8" (poniżej bieżni łożyska).
Co najmniej po 2 takie grube podkładki (bo jak dałem jedn± to zaczęła
się zapadać na ¶rodku), trochę smaru na krawędzie miski, nie obie
miski na raz tylko pojedynczo. W zależno¶ci od tego ile liczy za to
serwis z odpowiednim narzędziem może Ci się nie opłacać zakup takiego
pręta, nakrętek i podkładek na jednorazowy montaż sterów :P

Data: 2009-11-12 20:45:30
Autor: PeJot
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

Kilka miesięcy temu szukałem sterów do nowej ramy MTB w podobnych pieni±żkach. Nie wiem dlaczego projektanci upieraj± się, żeby góra sterów nie potrzebuje uszczelnienia. Stwierdziłem że klasyczne stery to nie rakieta kosmiczna i kupiłem taniutkie Neco za 40 zł i uszczelniłem górę.

[...]

Zdemontować da się choćby i młotkiem, ale montaż nowych przy użyciu impulsownika kinematycznego z interfejsem trzonkowym to trochę barbarzyństwo, choć powszechnie praktykowane. I tak należy zacz±ć od sprawdzenia planowania główki sterowej.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2009-11-12 21:00:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jakie stery wsadzić w trekkinga?
PeJot bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):
Stwierdziłem że klasyczne stery to nie rakieta kosmiczna i kupiłem taniutkie Neco za 40 zł i uszczelniłem górę.

Panie, a ja nie chcę klasyków, tylko a-heady. Klasycznych kupić nie muszę,
bo mam i żyj±. Ale z tego co widzę mój widelec-to-be nie ma gwintowanej
rury sterowej, ergo: dópa.

Data: 2009-11-12 21:29:22
Autor: Kacper Perschke
Jakie stery wsadzić w trekkinga?
Dnia 12.11.2009 Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał:
[...]
Ale z tego co widzÄ™ mĂłj widelec-to-be nie ma gwintowanej rury sterowej,
ergo: dĂłpa.

Z przedpiścy. Mi przycięli i nagwintowali widelec w ramach usługi założenia.

KAcper

Data: 2009-11-13 07:18:32
Autor: PeJot
[...]

Ups... Klasyczne, to już dzi¶ ahedy, *nie* zintegrowane, czy semizintegrowane.

Data: 2009-11-12 22:03:06
Autor: Wojtek Paszkowski
"PeJot" <PeJot@o2.pl> wrote in message news:hdhokj$f9t$1inews.gazeta.pl...

 Stwierdziłem że klasyczne stery to nie rakieta kosmiczna i kupiłem taniutkie Neco za 40 zł i uszczelniłem górę.

olaboga, aż 40zł? Kupilem swego czasu parę sztuk klasycznych (znaczy się z zewnętrznymi miskami) Neco, niecałe 20zł kosztowały.

Nie wiem, jak tam stery "zintegrowane", ale klasyczne, nawet takie za 20zł, to element niemal nie do zajechania. Prędzej ramy zmieniałem, niż stery. Jedyna nie zużywaj±ca się namacalnie czę¶ć w rowerze, do tego kosztuj±ca niewielki pieni±dz.

Aha, zazwyczaj używam błotnika przedniego, zwłaszcza w błocie.

pozdr

Data: 2009-11-12 20:45:52
Autor: chary
On Thu, 12 Nov 2009 20:09:00 +0100, Marek 'marcus075' Karweta wrote:

[...]

Czesc,

Jesli chodzi o to jakie stery kupic, to Ci nie pomoge, natomiast odnosnie
pytania pomocniczego, to jak najbardziej poradzisz sobie. Do zdjecia
starych sterow wystarczy (tzn to moja metoda, pewnie sa inne ;) jakis
niewielki mlotek, maly srubokret i noz. Do nalozenia dolnej biezni nowych
idealna bylaby jakas rura o srednicy minimalnie wiekszej od rury sterowej.
Ja takiej nie mialem, uzywalem podkladki pod mostek (w celu ochrony biezni)
+ uderzalem niewielkim mlotkiem w taki duzy klucz dookola. Troche gorzej
jest z gwiazdka (nie wiem czy bedziesz ja wymienial). Zeby nabic nowa,
uzywalem solidnego srubokreta i tym razem wielkiego mlotka. dalo rade ;)
Oczywiscie walilem we wkrecona srube.

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

Data: 2009-11-12 21:27:09
Autor: Kacper Perschke
Jakie stery wsadzić w trekkinga?
Dnia 12.11.2009 Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał:
[...]

Marek!

Kupiłem dwa lata temu klasyczne STX za 56 zł, a w zeszłym roku PRO z igielkowym
dołem Ahead za 60 zł. Oba w Duda rowery. Oba 1 i 1/8.

KAcper

Data: 2009-11-12 21:38:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jakie stery wsadzić w trekkinga?
Kacper Perschke bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):
a w zeszłym roku PRO z igielkowym
dołem Ahead za 60 zł.

Ile kilometrów na nich zrobiłe¶ i w jakich warunkach?

Data: 2009-11-13 09:57:15
Autor: Kacper Perschke
Jakie stery wsadzić w trekkinga?
Dnia 12.11.2009 Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał:
[...]
a w zeszłym roku PRO z igielkowym dołem Ahead za 60 zł.
Ile kilometrów na nich zrobiłeś i w jakich warunkach?

CĂłrka, a nie ja. 200 km w czym 50% asfalt i 50% teren. Bardzo wczesna wiosna, lato.
Stery sÄ… jak nowe.

KAcper

Data: 2009-11-13 10:39:44
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

Córka, a nie ja. 200 km w czym 50% asfalt i 50% teren. Bardzo wczesna wiosna, lato.
Stery s± jak nowe.

Po 200km - nie dziwię się...
No offence, ale bywało, że 200km to był jeden wyjazd w tym sezonie. ;-)

Data: 2009-11-13 12:32:08
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jakie stery wsadzić w trekkinga?
On Thu, 12 Nov 2009 20:09:00 +0100
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

Pytanie dodatkowe: czy mając do dyspozycji zwykły warsztat (plus kilka
kluczy rowerowych na wielowypust, ale to chyba nieistotne) jestem w stanie
wymienić stery i ich nie zniszczyć? Przynajmniej tych nowych bym chciał nie
zniszczyć ;-)

A nie lepiej jednak do serwisu? Teraz, poza sezonem, zrobiÄ… to pewnie
od ręki, zapłacisz grosze, a będziesz miał miłą świadomość, że miski
zostały elegancko wepchnięte praską, nie tak na chama „metodą udarową”.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-11-13 05:03:27
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On Nov 13, 11:32 am, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
> [...]

> wymienić stery i ich nie zniszczyć? Przynajmniej tych nowych bym chciał nie

A nie lepiej jednak do serwisu? Teraz, poza sezonem, zrobi± to pewnie
od ręki, zapłacisz grosze, a będziesz miał mił± ¶wiadomo¶ć, że miski
zostały elegancko wepchnięte prask±, nie tak na chama "metod± udarow±".

--
Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com>

Ja montowalem tak jak przedpisca - polmetrowy pret nagwintowany na
calej dlugosci, cztery grubasne podkladki, po dwie z kazdej strony,
dwie nakretki.

Zadnego uderzania mlotkiem, zadnych zastrzezen zeby cos zle siedzialo.
Jesli ktos nie stroni od narzedzi, to bez problemu sobie poradzi.

Data: 2009-11-13 15:05:42
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jakie stery wsadzić w trekkinga?
On Fri, 13 Nov 2009 05:03:27 -0800 (PST)
"frank.castle0407@googlemail.com" <frank.castle0407@googlemail.com>
wrote:

> [...]

Ja montowalem tak jak przedpisca - polmetrowy pret nagwintowany na
calej dlugosci, cztery grubasne podkladki, po dwie z kazdej strony,

Jasne, że tak można, ale co, jeśli ktoś akurat nie ma w domu
nagwintowanego pręta półmetrowego, grubaśnych podkładek i nakrętek
pasujących do tego wszystkiego? To raczej nie są artykuły pierwszej
potrzeby, nawet dla śrubkarza rowerowego. W pierwszym lepszym markecie
budowlanym będą to wszystko mieli, ale chyba wyjdzie drożej niż nabicie
w serwisie, a skoro w ogóle trzeba ruszyć rzyć z fotela i gdzieś iść,
to rĂłwnie dobrze moĹĽna do serwisu.

Zadnego uderzania mlotkiem, zadnych zastrzezen zeby cos zle siedzialo.
Jesli ktos nie stroni od narzedzi, to bez problemu sobie poradzi.

Tak naprawdę, młotkiem też znakomicie wychodzi, byle stukać przez
deseczkÄ™. W prawie wszystkich rowerach tak mam i jak dotÄ…d ĹĽadnych
problemĂłw.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-11-13 16:17:40
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jakie stery wsadzić w trekkinga?
Tomasz Minkiewicz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):
[...]

My¶lę nad tym do¶ć poważnie. --

Data: 2009-11-13 17:51:29
Autor: Tomasz Konik
Jakie stery wsadzić w trekkinga?
> A nie lepiej jednak do serwisu?

My¶lę nad tym do¶ć poważnie.

Ja do wybijania sterów używam:
miski
- stary widelec z dług± rur± sterow±
- WD40
- młotek
konus na widelcu
- mocny duży wkrętak do pobijania (trzonek na przelot uchwytu)
Do wbijania:
miski
- olej albo smar
- płaska mocna deseczka
- młotek
konus
- ww wkrętak
Daje radę, najważniejsze, to równo wbijać (pocz±tek najtrudniejszy)
Problem jest z delikatnymi konusami alu-stal pod łożyska kulkowe
Najmniej problemów z dzielonymi konusami pod niektóre łożyska "przemysłowe"
(nie wszystkie takowe maj±, w niektórych jest zamknięty pier¶cień)
Przy sterach 1 1/8 odpada problem ewentualnej pomyłki wymiarów: konusy 26,4 i
27,0; miski 30,0 i 30,2 w różnych kombinacjach.
A co do samych sterów, to weĽ jakie¶ niedrogie a przyzwoite (np. R. Comp) i
dokup zapasowe łożysko na dalsze wyjazdy (kilka gram do narzędzi;-))
Pzdr;-)
Konik

--

Jakie stery wsadzić w trekkinga?