Jakie szerokie opony do szosy ?

Data: 2009-04-08 08:05:05
Autor: hungalabunga
Jakie szerokie opony do szosy ?
Czesc!!

Mam rowerek szosowy z prostą kierownicą. Mam zamiar jeździć nim nie
tylko po asfalcie i dlatego potrzebuję albo:
- szerokich opon,
- albo nowych kół np. od trekkingowego lub crossa na 28 cali.

Możecie mi może pomóc w wyborze? Skłaniałbym się do jakiejś grubszej
opony z bieżnikiem na felgi szosowe... byłoby taniej.

pozdrawiam

Paweł

Data: 2009-04-08 09:58:26
Autor: Quapcio
Jakie szerokie opony do szosy ?
On 8 Kwi, 17:05, hungalabu...@gmail.com wrote:
Czesc!!

Mam rowerek szosowy [...] potrzebuję albo:
- szerokich opon,
pozdrawiam

Paweł
Tylko jak szerokie opony Tobie wejdą w widelec?
Bo w ramach szosowych jesteś ograniczony głównie miejscem w widelcu....
--
Quapcio

Data: 2009-04-08 17:23:49
Autor: Artur
Jakie szerokie opony do szosy ?
środa, 08 kwi, Quapcio:
[...]

A obręcze szosowe jaką mają szerokość?

Data: 2009-04-08 20:38:05
Autor: Wrokerad
hungalabunga@gmail.com pisze:
[...]

Ja to juz przecwiczylem. Na standardowe obrecze zakladalem sliki KENDA 700 x 28 i 700 x 35. W tych ostatnich mam po 3 mm luzu na widelcu tylnym. Na przód zakladam 28, bo 35 ociera o hamulec. Na innych widelcach moze byc roznie. Zamierzam kupic widelec trekingowy z piwotami   i zalozyc hamulce V lub Canti. Po miescie jezdzi sie super.
Pozdrawiam
Darek

Data: 2009-04-08 13:52:22
Autor: hungalabunga
On 8 Kwi, 20:38, Wrokerad <da...@el-pro.pl> wrote:
hungalabu...@gmail.com pisze:

> [...]

widelcach moze byc roznie. Zamierzam kupic widelec trekingowy z piwotami
  i zalozyc hamulce V lub Canti. Po miescie jezdzi sie super.

No właśnie... slicki? A może jakieś opony z bieżnikiem klockowym?

I jeszcze jedno... nie rozumiem do końca o co chodzi z tymi
rozmiarami. Podajesz że opona 700x35 - już mam lekkie pomieszanie...
te 35 oznacza szerokość opony powyżej felgi? Skąd mam wiedzieć, że ona
wejdzie do standardowej felgi szosowej, która jest wąska? o co chodzi
z rozmiarem 622..coś tam, które widzę przy kołach do szosy?

pozdrawiam

Paweł

Data: 2009-04-09 08:50:10
Autor: Coaster
hungalabu...@gmail.com pisze:

[...]
tylnym. Na przĂłd zakladam 28, bo 35 ociera o hamulec. Na innych
[...]

rozmiarami. Podajesz Ĺźe opona 700x35 - juĹź mam lekkie pomieszanie...

http://www.sheldonbrown.com/tire-sizing.html#fraction

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-04-09 07:47:29
Autor: Tomasz Konik
Jakie szerokie opony do szosy ?
hungalabunga@gmail.com napisał(a):
Czesc!!

Mam rowerek szosowy z prosta kierownica. Mam zamiar jezdzic nim nie
tylko po asfalcie i dlatego potrzebuje albo:
- szerokich opon,
- albo nowych kol np. od trekkingowego lub crossa na 28 cali.

Mozecie mi moze pomoc w wyborze? Sklanialbym sie do jakiejs grubszej
opony z bieznikiem na felgi szosowe... byloby taniej.

Ograniczenia masz dwa:
- prześwity tylnego i przedniego widelca:
trzeba sprawdzić ile jest miejsca na szerokość i wysokość opony tak w przednim
widelcu, jak i w tylnym, przy czym w tylnym pod hamulcem, jak i przy mufie;
standardowe ramy szosowe powinny zawsze przyjąć opony do rozmiaru nominalnego
25 (ok. 25 mm), przy czym co opona to inne rozmiary rzeczywiste. Czasami
wejdzie "małe" 28, a czasami nie wejdzie "duże" 25. Jeśli to rama typu hybrid,
fitness etc., to może być przeznaczona pod szersze gumy.
- szerokość obręczy:
standardowe obręcze szosowe o szerokości wewnętrznej (osadzenia opony) 13-15
mm przyjmują spokojnie opony o szerokości do 35 mm/1.30''-1.35'' (takie
stosuje się do przełaju na szosowe obręcze), a godząc się na ciut gorsze
prowadzenie roweru można zakładać i szersze.
Z tanich uniwersalnych opon można przymierzyć Kendę Kwest. 28 mm jest w
rzeczywistości większe (zwłaszcza szersze), porównywalne z Panaracer Pasela -
małe 32 (i sporo droższe). Na takich oponach można komfortowo dawać po
mieście, na szosie, i na twardych ziemnych ścieżkach. Z podobnych opon masz
też Conti Contact/Top Contact/Touring Plus. Każda firma robi coś podobnego -
trekingowo-krosowo-miejskiego;-)
Jeśli zmieścisz, i wolisz, to można brać gumy ostrzejsze i szersze: jakiś
Conti Twister czy Maxxiss Wormdrive (od 32 mm), albo inne delikatniejsze
bieżniki gum przełajowych/krosowych.
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-04-09 04:38:07
Autor: hungalabunga
On 9 Kwi, 09:47, "Tomasz Konik" <tome...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
hungalabu...@gmail.com napisał(a):

> [...]

Conti Twister czy Maxxiss Wormdrive (od 32 mm), albo inne delikatniejsze

Hej

Bardzo dziękuje za wyczerpującą odpowiedź :)

A jak się jeszcze ma sprawa z dętkami?
Czy taka z wąskiej opony wystarczy (w sensie da się ją tak napompować)
czy muszę kupić większą?

pozdrawiam

Paweł

Data: 2009-04-09 21:25:26
Autor: Krzysztof Olszak
Jakie szerokie opony do szosy ?
hungalabunga@gmail.com pisze:

A jak się jeszcze ma sprawa z dętkami?
Czy taka z wąskiej opony wystarczy (w sensie da się ją tak napompować)
czy muszę kupić większą?

Mozna dac wezsza detke do szerszej opony. Napompowac sie da, oczywiscie w pewnych granicach. Ale bez problemu detke do opon 700C-18 wkladam do kola z opona 700C-28.

Krzysztof

Data: 2009-04-10 06:06:19
Autor: Tomasz Konik
> [...]

Mozna dac wezsza detke do szerszej opony. Napompowac sie da, oczywiscie w pewnych granicach. Ale bez problemu detke do opon 700C-18 wkladam do

Dokładnie - dętka 18-25 (standard szosowy) spokojnie robi z gumą 28, ale do
35-ki już bym dawał szerszą.
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-04-12 13:02:15
Autor: kuba107
Jakie szerokie opony do szosy ?
Hej!
Jak do szosy dam opony 700x28c to sprawdziłem że zostanie mi mniej
wiecej po 3.5mm z każdej strony przy tylnym widelcu. Czy jest to
wystarczająca ilośc miejsca?

Data: 2009-04-13 05:33:55
Autor: Tomasz Konik
Jakie szerokie opony do szosy ?
Jak do szosy dam opony 700x28c to sprawdzilem ze zostanie mi mniej
wiecej po 3.5mm z kazdej strony przy tylnym widelcu. Czy jest to
wystarczajaca ilosc miejsca?

Jeśli zostaje po 3,5 mm z każdej strony, to jest to jak najbardziej dobrze;-)
Pozdrawiam,
Konik --

Data: 2009-04-13 11:49:33
Autor: Frankie
[...]

Siema, wczoraj byl Paris-Roubaix, chyba mieli najszersze z mozliwych :-)

--
pzdr,
frankie.

Jakie szerokie opony do szosy ?