Jakie szprychy do kół pod V-ki (20 i 24 dziury)?

Data: 2011-07-12 11:47:34
Autor: rzymo
Jakie szprychy do kół pod V-ki (20 i 24 dziury)?
Krótko i na temat, żeby się za bardzo nie rozpisywać:
* jest: piasta przód 20h (Novatec), tył 24h (DT Onyx), obręcze Mavica
(odpowiednio 20h i 24h)
* brakuje: szprych do obu kół, nypli (ale tu wąplitości nie ma, przy
tej ilości o alu nawet nie myślę)

Jako że części lepsze niż gorsze, to szkoda mi ich nie wykorzystać ;)
(miałyby zastąpić ciężkawy shimanowski zestaw WH-M505).
Nie mogę się jednak zdecydować na szprychy. Myślę o lekko cieniowanych
2.0-1.8-2.0 (np. Sapim Race / Cn DB-454), zaplot 2x z przodu i z tyłu.
Ma to sens? :)

Data: 2011-07-12 18:54:44
Autor: pablo eldiablo
Jakie szprychy do kół pod V-ki (20 i 24 dziury)?
rzymo <rzymo0@gmail.com> napisał(a):
Kr=F3tko i na temat, =BFeby si=EA za bardzo nie rozpisywa=E6:
* jest: piasta prz=F3d 20h (Novatec), ty=B3 24h (DT Onyx), obr=EAcze Mavica
(odpowiednio 20h i 24h)
* brakuje: szprych do obu k=F3=B3, nypli (ale tu w=B1plito=B6ci nie ma, prz=
tej ilo=B6ci o alu nawet nie my=B6l=EA)

Jako =BFe cz=EA=B6ci lepsze ni=BF gorsze, to szkoda mi ich nie wykorzysta=
=E6 ;)
(mia=B3yby zast=B1pi=E6 ci=EA=BFkawy shimanowski zestaw WH-M505).
Nie mog=EA si=EA jednak zdecydowa=E6 na szprychy. My=B6l=EA o lekko cieniow=
anych
2.0-1.8-2.0 (np. Sapim Race / Cn DB-454), zaplot 2x z przodu i z ty=B3u.
Ma to sens? :)

Ja bym wlasnie takie 2.0-1.8-2.0 zaproponowal, ale 3x, zwlaszcza z tylu -
wlasnie ze wzgledu na mala ilosc szprych kola beda stabilniejsze. No i nyple
alu sa sporo lzejsze, a moze nie zbankrutujesz ;)

Data: 2011-07-12 13:02:53
Autor: rzymo
On 12 Lip, 20:54, "pablo eldiablo" <jazzee.WYT...@gazeta.pl> wrote:
No i nyple alu sa sporo lzejsze, a moze nie zbankrutujesz ;)

Nie chodzi o cenę, chodzi o aspekt techniczny - jakoś mam opory przed
zastosowaniem
alu nypli przy tylu szprychach.

Data: 2011-07-13 07:34:52
Autor: Dominik Mirowski
Jakie szprychy do kół pod V-ki (20 i 24 dziury)?
pablo eldiablo wyklepał(a) :

[...]

Gdzie z 3x do 24 szprych ??? Przy tej ilości max 2x
--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-07-13 08:14:10
Autor: pablo eldiablo
Jakie szprychy do kół pod V-ki (20 i 24 dziury)?
Dominik Mirowski <spam.trap@ipv4.pl> napisał(a):
pablo eldiablo wyklepał(a) :

> [...]
> zbankrutujesz ;)

Gdzie z 3x do 24 szprych ??? Przy tej ilości max 2x

je jestem zawodowym zaplataczem, ale na bank Easton ma kola 24 na 3x w ofercie...

Data: 2011-07-13 08:16:49
Autor: pablo eldiablo
pablo eldiablo <jazzee.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):

je jestem zawodowym zaplataczem, ale na bank Easton ma kola 24 na 3x w ofercie.
..

_nie_jestem_ mialo byc ;)

Data: 2011-07-13 08:28:27
Autor: Marcin J.
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:a1ecee06-713e-438e-a9dd-9eb06d331f24j15g2000yqf.googlegroups.com...
...Myślę o lekko cieniowanych
2.0-1.8-2.0 (np. Sapim Race / Cn DB-454), zaplot 2x z przodu i z tyłu.
Ma to sens? :)

A po co x cośtam  z przodu pod V? Zaplot radialny jest lzejszy, sztywniejszy, łatwiej się zaplata i ładniej wygląda :) Jedyny minus to większe obciązenie dla piasty (podobno) i obręczy - większe ryzyko wyrwania oczka - nie wolno przesadzać z naciągiem.
Jeśli chodzi o grubość szprych - cieniowane zapewne dadzą radę ale koła będą mniej sztywne bocznie. Nawet jeśli sztywność nie jest priorytetem, proponowałbym zastosować niecieniowane od strony napędu.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2011-07-19 15:33:27
Autor: rzymo
Jakie szprychy do kół pod V-ki (20 i 24 dziury)?
Dla zakończenia wątku, koło przednie zaplecione:
http://img845.imageshack.us/img845/902/kolop.jpg . Wyszło 684g z
opaską (szprychy: 2.0mm przy główce i gwincie, elipsa 1.8x2.2mm w
środkowej części). Koło tylne będzie jednak inne, oparte o piastę
Sturmey Archera z hamulcem. Stwierdziłem że to jednak najlepszy
spowalniacz do roweru głównie na miasto. W decycji utwierdził mnie
wjazd w kałużę z zawartością jakiegoś syfu (i to nie pierwszy raz,
niestety), który to ochlapał tarcze i spowodował brak hamulców na
dłuższą chwilę.

Data: 2011-07-20 08:13:23
Autor: pablo eldiablo
Jakie szprychy do kół pod V-ki (20 i 24 dziury)?
rzymo <rzymo0@gmail.com> napisał(a):
Dla zako=F1czenia w=B1tku, ko=B3o przednie zaplecione:
http://img845.imageshack.us/img845/902/kolop.jpg . Wysz=B3o 684g z
opask=B1 (szprychy: 2.0mm przy g=B3=F3wce i gwincie, elipsa 1.8x2.2mm w
=B6rodkowej cz=EA=B6ci).

Jakie to sa szprychy (producent/model)?

Data: 2011-07-20 05:37:43
Autor: rzymo
On 20 Lip, 10:13, "pablo eldiablo" <jazzee.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Jakie to sa szprychy (producent/model)?

Nie znam producenta/modelu, wiem tylko że Shimano pakuje te szprychy
np. do kół WH-MT15 (28-szprychowe).

Data: 2011-07-20 09:24:31
Autor: Marcin J.
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:50ded7b4-d887-4ae9-8c29-29cc4224fdf2r9g2000yql.googlegroups.com...
Dla zakończenia wątku, koło przednie zaplecione:
http://img845.imageshack.us/img845/902/kolop.jpg

Mówiłem, że będzie ładne :) Nie wiem, czy rozważyłeś dwie opcje zaplotu takiego koła: łebki na zewnątrz vs do środka. Teoretycznie to pierwsze mniej obciąża kołnierze piasty, to drugie daje sztywniejszą konstrukcję. W praktyce pewnie bez różnicy.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2011-07-20 05:33:27
Autor: rzymo
On 20 Lip, 09:24, "Marcin J." <xc-ri...@wp.pl> wrote:
Mówiłem, że będzie ładne :) Nie wiem, czy rozważyłeś dwie opcje zaplotu
takiego koła: łebki na zewnątrz vs do środka.

Nie roważałem, bo słonko z łebkami do środka mi się nie podoba. Łebki
są więc na zewnątrz ;)

Jakie szprychy do kół pod V-ki (20 i 24 dziury)?