Jakie v-brake?

Data: 2016-09-12 17:50:35
Autor: borsuk
Jakie v-brake?
Mam problem. Obręcze zdzierają mi się szybciej niż klocki hamulcowe. Rower Merida Juliet 6.20V, przebieg niecałe 600 km. Z obręczy (Alexrims Merida V Juliet) zdzierają się wióry, które wbijają się w klocki i proces niszczenia obręczy postępuje lawinowo. Fakt, że jeżdżę po górkach, ale są to raczej krótkie trasy. Trzeba by na razie założyć jakieś miękkie klocki, możecie coś polecić?
Rozumiem, że wszyscy będą polecać tarczówki, ale w tej chwili nie o to chodzi.

Data: 2016-09-12 11:17:28
Autor: Ignac
Jakie v-brake?
W dniu poniedziałek, 12 września 2016 17:50:37 UTC+2 użytkownik borsuk napisał:
Mam problem. Obręcze zdzierają mi się szybciej niż klocki hamulcowe. Rower Merida Juliet 6.20V, przebieg niecałe 600 km. Z obręczy (Alexrims Merida V Juliet) zdzierają się wióry, które wbijają się w klocki

Reklamować jak rower jest na gwarancji, nie majstrować przy tym!

Data: 2016-09-12 18:36:04
Autor: solar
Jakie v-brake?
W dniu 2016-09-12 o 17:50, borsuk pisze:
[...]

Wieki temu, jak używałem V, byłem zadowolony z klocków BBB.

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Jeśli kobieta zmęczy się, czy nawet umrze, to nie ma znaczenia.

Data: 2016-09-12 20:26:04
Autor: Szuwarek
Jakie v-brake?
borsuk pisze:
[...]
Akurat jestem zwolennikiem V-brake (rower mam z zaczepami w ramie także do tarcz - więc jest to kwestia wyboru, a nie musu).
Używam klocków firmy Author, w zależności od dostępności trój- lub dwukolorowe i bardzo jestem z nich zadowolony.
Przez 18 lat używania poprzedniego roweru (także z V-brake) zajeździłem 2 komplety kół, teraz jeżdżę na trzecim. Wychodzi średnio 5-6 lat na komplet. Jeżdżę ok. 2.5k rocznie. Głównie piaszczysto-błotniste drogi Mazowsza.
Pozdrawiam Szuwarek

-- -

Data: 2016-09-12 20:43:23
Autor: PeJot
Jakie v-brake?
W dniu 2016-09-12 o 20:26, Szuwarek pisze:

Używam klocków firmy Author, w zależności od dostępności trój- lub
dwukolorowe i bardzo jestem z nich zadowolony.

Też używam i jest OK, a obręcze żyją naprawdę długo.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-09-13 01:21:12
Autor: Jacek G.
Jakie v-brake?
W dniu poniedziałek, 12 września 2016 20:43:16 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2016-09-12 o 20:26, Szuwarek pisze:

> Używam klocków firmy Author, w zależności od dostępności trój- lub
> dwukolorowe i bardzo jestem z nich zadowolony.

Też używam i jest OK, a obręcze żyją naprawdę długo.

Dziwnym trafem też najczęściej używam klocków Author 3CC - takie trójkolorowe - uznałem, że mają dobry stosunek jakości do ceny, a w działaniu też nie mam zastrzeżeń. Obręcze - najpierw takie jakie dała firma (jakieś Femco A564G) wytrzymały ok. 8-9 lat po ok. 2 tys. rocznie (mogłyby dłużej, ale zmieniałem piasty, to i obręcze przy okazji poszły do wymiany). Teraz od paru lat Accent i Alexrims i wszystko działa.
--
Jacek G.

Data: 2016-09-13 07:22:40
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie v-brake?
[...]

Jak i ja wolę V-ki, ujeżdżam jednoczesnie obydwa systemy i tarcze (mechaniczne) to dla mnie spowalniacze, a nie hamulce (nawet po zamianie 160 mm na 180 mm, może trzeba było od razu na 200 mm przeskoczyć).
Nowe klocki do V-ek kupuję jak sie kończą stare, więc zwykle to wypada w najbliższym sklepie rowerowym i najtańsze "samooczyszczające się", tanie klocki są zwykle miękkie i szybko sie zużywają, ale za to po obręczach nic nie widać.
Do tego V-ki dyscyplinują w centrowaniu kół, przy dyskach się nie chce o tym pamiętać ;-)

Data: 2016-09-13 09:30:33
Autor: twistedme
Jakie v-brake?
W dniu 2016-09-13 o 07:22,  ąćęłńóśźż pisze:
Do tego V-ki dyscyplinują w centrowaniu kół, przy dyskach się nie chce o tym pamiętać ;-)

A jakie to ma znaczenie? Skoro nic nie ociera, to po co przepłacać :)

Data: 2016-09-17 22:06:25
Autor: DeK
Jakie v-brake?
borsuk pisze:

jakieś miękkie klocki, możecie coś polecić?

Ja używam v-brake XT z równoległym prowadzeniem klocków.
Problem jest taki, że Shimanowskie klocki są po prostu do dupy.
Wymieniłem na okładziny KoolStop czerowno-czarne. Problem z niszczeniem
obręczy się skończył.

DeK

Jakie v-brake?