Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Jakie zÄ™batki do korby m440?

Jakie zębatki do korby m440?

Data: 2011-06-14 14:00:42
Autor: de Fresz
Jakie zębatki do korby m440?
Helosz

Mam na wykończeniu przednie zębatki, głównie największ± i w ciut lepszym stanie ¶redni±. Jeszcze jako tako pracuj±, choć ostatnio pojawiły się problemy z wrzucaniem na patelnię, kaseta i łańcuch s± względnie nowe, więc nie chciałbym ich wykończyć. Najchętniej bym wymienił same zębatki, bez inwestowania w nowe korby (i saport przy okazji), bo raz że szkoda mi kasy, a dwa do samych korb mimo mojej wagi 90+ kg nic specjalnego nie mam, działaj± dobrze od ok. jakich¶ 20k km.
Korby to zdaje się M440 z okolic roku 2003 (może '02? może '04 - nie pamiętam dokładnie), wkładane fabrycznie przez Gary Fishera do Tassajary, zdaje się jeszcze na kwadrat.
I teraz pytanie - jaki one maj± rozstaw ¶rub (ew. jak to zmierzyć) i jakie zębatki z dostępnych obecnie będ± do nich pasowały? Maj± być dobre i trwałe, niekoniecznie najtańsze.

--

Pozdrawiam
de Fresz

Data: 2011-06-14 14:28:04
Autor: ...::QRT::...
Jakie zębatki do korby m440?
Dnia Tue, 14 Jun 2011 14:00:42 +0200, de Fresz napisał(a):

Helosz

Mam na wykończeniu przednie zębatki, głównie największ± i w ciut lepszym stanie ¶redni±. Jeszcze jako tako pracuj±, choć ostatnio pojawiły się problemy z wrzucaniem na patelnię, kaseta i łańcuch s± względnie nowe, więc nie chciałbym ich wykończyć. Najchętniej bym wymienił same zębatki, bez inwestowania w nowe korby (i saport przy okazji), bo raz że szkoda mi kasy, a dwa do samych korb mimo mojej wagi 90+ kg nic specjalnego nie mam, działaj± dobrze od ok. jakich¶ 20k km.
Korby to zdaje się M440 z okolic roku 2003 (może '02? może '04 - nie pamiętam dokładnie), wkładane fabrycznie przez Gary Fishera do Tassajary, zdaje się jeszcze na kwadrat.
I teraz pytanie - jaki one maj± rozstaw ¶rub (ew. jak to zmierzyć) i jakie zębatki z dostępnych obecnie będ± do nich pasowały? Maj± być dobre i trwałe, niekoniecznie najtańsze.

to standardowa korba shimano - porostu idziesz do sklepu mówisz ze chcesz
zębatki do alivio na 4 ¶ruby i tyle.

Data: 2011-06-14 17:51:53
Autor:
Jakie zębatki do korby m440?
to standardowa korba shimano - porostu idziesz do sklepu mówisz ze chcesz
zębatki do alivio na 4 ¶ruby i tyle. 
...w teorii to prawda :). Ostatnio wymieniałem ¶rodow± tarczę 32 w FC-M442.
Nie mogłem znaleĽć oryginalnej więc zamówiłem od alivio M410. Rozstaw ¶rub ten
sam. Niestety tarcza od alivio ma o 2 mm więcej materiału od strony osi i nie
pasuje trochę. Na szczę¶cie pół godziny z pilnikiem wystarczyło żeby dopasować
tarcze.

--


Data: 2011-06-14 20:44:54
Autor: Protogenes
Jakie zębatki do korby m440?
loookash.WYTNIJ@gazeta.pl wrote:
to standardowa korba shimano - porostu idziesz do sklepu mówisz ze chcesz
zębatki do alivio na 4 ¶ruby i tyle. 
...w teorii to prawda :). Ostatnio wymieniałem ¶rodow± tarczę 32 w FC-M442.
Nie mogłem znaleĽć oryginalnej więc zamówiłem od alivio M410. Rozstaw ¶rub ten
sam. Niestety tarcza od alivio ma o 2 mm więcej materiału od strony osi i nie
pasuje trochę. Na szczę¶cie pół godziny z pilnikiem wystarczyło żeby dopasować
tarcze.


Potwierdzam to. Tez wymieniałem rok temu ¶rodkow± tarczę od M440 i wybrałem w Cykloturze co¶ co wg sprzedawcy powinno teoretycznie pasować. Guzik prawda. Tarcza na oko wygl±dała do złudzenia identycznie, jednak minimalnie różni sie przetłoczeniami blatu co nie pozwalało jej poprawnie osadzić.

Skończyło się podobnie jak u kolegi wyżej - z pilnikiem w ręku dopiałem swego.

Tak więc to nie zawsze taka prosta sprawa.

Pozdrawiam
Prot

PS
(gdyby to był stacjonarny sklep to zwróciłbym to bez kombinowania)

Data: 2011-06-14 21:13:13
Autor: ...::QRT::...
Jakie zębatki do korby m440?
Dnia Tue, 14 Jun 2011 20:44:54 +0200, Protogenes napisał(a):

loookash.WYTNIJ@gazeta.pl wrote:
to standardowa korba shimano - porostu idziesz do sklepu mówisz ze chcesz
zębatki do alivio na 4 ¶ruby i tyle. 
...w teorii to prawda :). Ostatnio wymieniałem ¶rodow± tarczę 32 w FC-M442.
Nie mogłem znaleĽć oryginalnej więc zamówiłem od alivio M410. Rozstaw ¶rub ten
sam. Niestety tarcza od alivio ma o 2 mm więcej materiału od strony osi i nie
pasuje trochę. Na szczę¶cie pół godziny z pilnikiem wystarczyło żeby dopasować
tarcze.


Potwierdzam to. Tez wymieniałem rok temu ¶rodkow± tarczę od M440 i wybrałem w Cykloturze co¶ co wg sprzedawcy powinno teoretycznie pasować. Guzik prawda. Tarcza na oko wygl±dała do złudzenia identycznie, jednak minimalnie różni sie przetłoczeniami blatu co nie pozwalało jej poprawnie osadzić.

tak oczywiscie macie racje - nawet nie zakładałem iż ewentualne
przeszlifowanie stanowi jaki¶ problem - dlatego o tym nie wspominałem. Sam
to robie by dopasować zebatki do do¶ć starej korby XT.

Daleko ważniejsze mi sie zdało pytanie o rozstaw ¶rub.

Data: 2011-06-14 21:36:00
Autor: Titus Atomicus
Jakie zębatki do korby m440?
In article <1kn305gt8ivig$.um016g4gfh6i.dlg@40tude.net>,
 "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> wrote:



Daleko ważniejsze mi sie zdało pytanie o rozstaw ¶rub.

E, ja przez kilka lat szukalem zebatek do blatu alivio, rocznik 1998, 5 punktowe.
Jak juz ktos podrzucil mi linka do aukcji na allegro, to okazalo sie ze uprzedzil mnie jakis nasladowca Adama Slodowego.
Niby mial nowsze korby/blat Alivio, 4 punktowe, ale uparl sie, ze zrobienie na tokarce odpowiedniej przejsciowki to dla niego pikus.

TA

Data: 2011-06-15 10:29:57
Autor: de Fresz
Jakie zębatki do korby m440?
On 2011-06-14 19:51:53 +0200, " " <loookash.WYTNIJ@gazeta.pl> said:

to standardowa korba shimano - porostu idziesz do sklepu mówisz ze chcesz
zębatki do alivio na 4 ¶ruby i tyle.
..w teorii to prawda :). Ostatnio wymieniałem ¶rodow± tarczę 32 w FC-M442.
Nie mogłem znaleĽć oryginalnej więc zamówiłem od alivio M410. Rozstaw ¶rub ten
sam. Niestety tarcza od alivio ma o 2 mm więcej materiału od strony osi i nie
pasuje trochę. Na szczę¶cie pół godziny z pilnikiem wystarczyło żeby dopasować
tarcze.

Konieczno¶ć tjuningu jestem w stanie przeżyć, więc spoko.
Jeszcze pytanie dodatkowe - czy warto w ogóle my¶leć o zębatkach aluminiowych (o ile udałoby mi się takie dostać)? Bior±c pod uwagę, że jakie¶ 70% mojego przebiegu to miasto, a po nim jeżdżę głównie na największej.

--

Pozdrawiam
de Fresz

Data: 2011-06-15 10:47:19
Autor: ...::QRT::...
Jakie zębatki do korby m440?
Dnia Wed, 15 Jun 2011 10:29:57 +0200, de Fresz napisał(a):

On 2011-06-14 19:51:53 +0200, " " <loookash.WYTNIJ@gazeta.pl> said:

to standardowa korba shimano - porostu idziesz do sklepu mówisz ze chcesz
zębatki do alivio na 4 ¶ruby i tyle.
..w teorii to prawda :). Ostatnio wymieniałem ¶rodow± tarczę 32 w FC-M442.
Nie mogłem znaleĽć oryginalnej więc zamówiłem od alivio M410. Rozstaw ¶rub ten
sam. Niestety tarcza od alivio ma o 2 mm więcej materiału od strony osi i nie
pasuje trochę. Na szczę¶cie pół godziny z pilnikiem wystarczyło żeby dopasować
tarcze.

Konieczno¶ć tjuningu jestem w stanie przeżyć, więc spoko.
Jeszcze pytanie dodatkowe - czy warto w ogóle my¶leć o zębatkach aluminiowych

to zależy - one sa lżejsze a przy okazji znacznie mniej trwałe. Jesli te kilkadziesi±t gram różnicy Ci nie robi to nie ma to żadnego sensu
bo poza wag± nie przekłada sie to w żaden sposób na jako¶ć jazdy. 
(o ile udałoby mi się takie dostać)?

bez problemu. Duże zębatki aluminiowe sa już w standardzie deore. ¦rednie
to już LX ale oczywi¶cie rozstaw ¶rub jest taki sam.

Data: 2011-06-15 11:09:25
Autor: de Fresz
Jakie zębatki do korby m440?
On 2011-06-15 10:47:19 +0200, "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> said:

Konieczno¶ć tjuningu jestem w stanie przeżyć, więc spoko.
Jeszcze pytanie dodatkowe - czy warto w ogóle my¶leć o zębatkach
aluminiowych

to zależy - one sa lżejsze a przy okazji znacznie mniej trwałe.
Jesli te kilkadziesi±t gram różnicy Ci nie robi to nie ma to żadnego sensu
bo poza wag± nie przekłada sie to w żaden sposób na jako¶ć jazdy.

Takie oczywisto¶ci to ja wiem ;-) acz sam sobie jestem winien, bo nieprecyzyjnie zadałem pytanie. Bardziej szło mi o to jakie to s± realne różnice w wadze oraz wytrzymało¶ci - ile w zaokr±gleniu można zrobić kkm na alu, ile na stalowej, ile tych gramów będzie mniej?


--

Pozdrawiam
de Fresz

Data: 2011-06-15 11:46:49
Autor: ...::QRT::...
Jakie zębatki do korby m440?
Dnia Wed, 15 Jun 2011 11:09:25 +0200, de Fresz napisał(a):

On 2011-06-15 10:47:19 +0200, "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> said:

Konieczno¶ć tjuningu jestem w stanie przeżyć, więc spoko.
Jeszcze pytanie dodatkowe - czy warto w ogóle my¶leć o zębatkach
aluminiowych

to zależy - one sa lżejsze a przy okazji znacznie mniej trwałe.
Jesli te kilkadziesi±t gram różnicy Ci nie robi to nie ma to żadnego sensu
bo poza wag± nie przekłada sie to w żaden sposób na jako¶ć jazdy.

Takie oczywisto¶ci to ja wiem ;-) acz sam sobie jestem winien, bo nieprecyzyjnie zadałem pytanie. Bardziej szło mi o to jakie to s± realne różnice w wadze oraz wytrzymało¶ci - ile w zaokr±gleniu można zrobić kkm na alu, ile na stalowej, ile tych gramów będzie mniej?

wage to trzeba by sprawdzić w jaki¶ sklepach - pewnie gdyby zmienić
srodkow± i duż± na alu to jakie¶ 100/150 gram było by mniej.  Co do wytrzymało¶ci to ciężko powiedzieć bo to zależy od stylu jeżdżenia,
warunków eksploatacji ect. Tego czy zmieniasz łńcuch regularnie i
kontrolujesz jego długo¶ć czy jezdzić z nim w trupa. Jezli kontrolujesz wyciagniecie łańucha i zmieniasz go w miare regularnie
to wg rohllof calibera przy jezdzie na koronkach alu łańuch trzeba
wymieniać przy rozci±gnięciu 0,075 mm podczas gdy na stalowych przy 0,1mm.
Czego dokładnie te warto¶ci sie dotycz± to nie wiem :) Jesli jeĽdzisz z napędem w trupa (czyli do czasu aż zacznie przeskakiwać -
wówczas wymienia sie cały napęd: kasete, łańcuch, koronki korby)  to tylko i wył±cznie stalowe - koronki alu przy wyci±gniętym łańcuchu
b.szybko padaj± - ZTCP już po 2,5kkm łańcuch zaczyna na nich skakać,
podczas gdy przy jezdzie na stalowych wystepuje to dopiero gdy wszystko
jest już zajechane (5kkm) Te liczby dotycza sie mojej eksploatacji w
trudnych warunkach - dla ciebie mog± być inne.

Data: 2011-06-15 11:58:45
Autor: ...::QRT::...
Jakie zębatki do korby m440?


dwie uwagi jeszcze: - to co pisałem o zużyciu koronek alu w moim wypadku tyczyło sie ¶rodkowej
(32z) bo na takiej praktycznie wiekszo¶ć czasu jażdże - przy dużej bedzie
lepiej. - tempo wyci±gania łańucha nie jest liniowe.

Data: 2011-06-15 12:32:49
Autor: Fabian
Jakie zębatki do korby m440?
On 15.06.2011 11:46, ...::QRT::... wrote:
Jezli kontrolujesz wyciagniecie łańucha i zmieniasz go w miare regularnie
to wg rohllof calibera przy jezdzie na koronkach alu łańuch trzeba
wymieniać przy rozci±gnięciu 0,075 mm podczas gdy na stalowych przy 0,1mm.
Czego dokładnie te warto¶ci sie dotycz± to nie wiem :)

Jeżdżę w "szosie" na zębatkach alu, większo¶ć na 50T i wymieniam łańcuch "na czas". Mam wrażenie, że ta duża tarcza z przodu zużywa się szybciej niż małe zębatki z tyłu!

Fabian.
ps. można gdzie¶ kupić tanio stalow± zębatkę 50T 110BCD? ;)

Data: 2011-06-15 13:21:51
Autor: ...::QRT::...
Jakie zębatki do korby m440?
Dnia Wed, 15 Jun 2011 12:32:49 +0200, Fabian napisał(a):

On 15.06.2011 11:46, ...::QRT::... wrote:
Jezli kontrolujesz wyciagniecie łańucha i zmieniasz go w miare regularnie
to wg rohllof calibera przy jezdzie na koronkach alu łańuch trzeba
wymieniać przy rozci±gnięciu 0,075 mm podczas gdy na stalowych przy 0,1mm.
Czego dokładnie te warto¶ci sie dotycz± to nie wiem :)

Jeżdżę w "szosie" na zębatkach alu, większo¶ć na 50T i wymieniam łańcuch "na czas". Mam wrażenie, że ta duża tarcza z przodu zużywa się szybciej niż małe zębatki z tyłu!

Fabian.
ps. można gdzie¶ kupić tanio stalow± zębatkę 50T 110BCD? ;)

gdzie kupić to nie wiem ale wiem kto takie robi :) http://surlybikes.com/parts/stainless_steel_chainrings/

Data: 2011-06-15 13:40:02
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jakie zębatki do korby m440?
On Wed, 15 Jun 2011 13:21:51 +0200
"...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> wrote:

Dnia Wed, 15 Jun 2011 12:32:49 +0200, Fabian napisał(a):

> On 15.06.2011 11:46, ...::QRT::... wrote:
>> Jezli kontrolujesz wyciagniecie łańucha i zmieniasz go w miare regularnie
>> to wg rohllof calibera przy jezdzie na koronkach alu łańuch trzeba
>> wymieniać przy rozciągnięciu 0,075 mm podczas gdy na stalowych przy 0,1mm.
>> Czego dokładnie te wartości sie dotyczą to nie wiem :)
> > Jeżdżę w "szosie" na zębatkach alu, większość na 50T i wymieniam łańcuch > "na czas". Mam wrażenie, że ta duża tarcza z przodu zużywa się szybciej > niż małe zębatki z tyłu!
> > Fabian.
> ps. można gdzieś kupić tanio stalową zębatkę 50T 110BCD? ;)

gdzie kupić to nie wiem

A ja wiem, a ja wiem! Ostatnio odkryłem http://www.singlespeed.nl/
i majÄ… bardzo fajny asortyment.

Tylko coś kręcą z wysyłką do Polski. Niby piszą, że wysyłają do krajów
naleĹĽÄ…cych do trzech stref, rozpisanych na stronie i Polska jest
wymieniona w trzeciej (najdroższej, ale tego należało oczekiwać),
ale jak się przeklikałem przez kreaturę zamówienia, to mi zaproponowało
wyłącznie odbiór osobisty. :|

Nie wybiera siÄ™ ktoĹ› do (ew. mieszka w) NiderlandĂłw? Potrzebny mi
holenderski łącznik, co by towar odebrał i przywiózł/wysłał do Polski.

ale wiem kto takie robi :) http://surlybikes.com/parts/stainless_steel_chainrings/

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-06-15 16:36:27
Autor: Fabian
Jakie zębatki do korby m440?
On 15.06.2011 13:40, Tomasz Minkiewicz wrote:
On Wed, 15 Jun 2011 13:21:51 +0200
"...::QRT::..."<nie.m@m.mejla>  wrote:

Dnia Wed, 15 Jun 2011 12:32:49 +0200, Fabian napisał(a):

On 15.06.2011 11:46, ...::QRT::... wrote:
Jezli kontrolujesz wyciagniecie łańucha i zmieniasz go w miare regularnie
to wg rohllof calibera przy jezdzie na koronkach alu łańuch trzeba
wymieniać przy rozciągnięciu 0,075 mm podczas gdy na stalowych przy 0,1mm.
Czego dokładnie te wartości sie dotyczą to nie wiem :)

Jeżdżę w "szosie" na zębatkach alu, większość na 50T i wymieniam łańcuch
"na czas". Mam wraĹĽenie, ĹĽe ta duĹĽa tarcza z przodu zuĹĽywa siÄ™ szybciej
niż małe zębatki z tyłu!

Fabian.
ps. można gdzieś kupić tanio stalową zębatkę 50T 110BCD? ;)

gdzie kupić to nie wiem

A ja wiem, a ja wiem! Ostatnio odkryłem http://www.singlespeed.nl/
i majÄ… bardzo fajny asortyment.

TeĹĽ nie widzÄ™ w sklepie blatĂłw 50t 110BCD do korby wielobiegowej.

Fabian.

Data: 2011-06-15 16:57:34
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jakie zębatki do korby m440?
On Wed, 15 Jun 2011 16:36:27 +0200
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> wrote:

On 15.06.2011 13:40, Tomasz Minkiewicz wrote:
> On Wed, 15 Jun 2011 13:21:51 +0200
> "...::QRT::..."<nie.m@m.mejla>  wrote:
>
>> Dnia Wed, 15 Jun 2011 12:32:49 +0200, Fabian napisał(a):
>>
>>> On 15.06.2011 11:46, ...::QRT::... wrote:
>>>> Jezli kontrolujesz wyciagniecie łańucha i zmieniasz go w miare regularnie
>>>> to wg rohllof calibera przy jezdzie na koronkach alu łańuch trzeba
>>>> wymieniać przy rozciągnięciu 0,075 mm podczas gdy na stalowych przy 0,1mm.
>>>> Czego dokładnie te wartości sie dotyczą to nie wiem :)
>>>
>>> Jeżdżę w "szosie" na zębatkach alu, większość na 50T i wymieniam łańcuch
>>> "na czas". Mam wraĹĽenie, ĹĽe ta duĹĽa tarcza z przodu zuĹĽywa siÄ™ szybciej
>>> niż małe zębatki z tyłu!
>>>
>>> Fabian.
>>> ps. można gdzieś kupić tanio stalową zębatkę 50T 110BCD? ;)
>>
>> gdzie kupić to nie wiem
>
> A ja wiem, a ja wiem! Ostatnio odkryłem http://www.singlespeed.nl/
> i majÄ… bardzo fajny asortyment.

TeĹĽ nie widzÄ™ w sklepie blatĂłw 50t 110BCD do korby wielobiegowej.

Oj, aleĹ› Ty marudny! No normalnie jak zÄ…bkujÄ…ce dziecko z gorÄ…czkÄ…
i przewlekłym zatwardzeniem. ;>
MoĹĽe tej w tej chwili nie majÄ…, ale majÄ… podobne, o identycznych
parametrach modulo uzębienie i najwyraźniej specjalizują się w tego
typu osprzęcie, więc po pierwsze: może jutro albo za tydzień będą
mieli i 50-zębną, po drugie: jak do nich napiszesz, to całkiem
niewykluczone, ĹĽe sprowadzÄ… specjalnie dla Ciebie.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-06-15 20:16:59
Autor: Fabian
Jakie zębatki do korby m440?
On 15.06.2011 16:57, Tomasz Minkiewicz wrote:
mieli i 50-zębną, po drugie: jak do nich napiszesz, to całkiem
niewykluczone, ĹĽe sprowadzÄ… specjalnie dla Ciebie.

No, ale do Polski nie wyślą ;) Ale i tak dzięki za zainteresowanie.

Fabian.

Data: 2011-06-15 16:33:18
Autor: Fabian
Jakie zębatki do korby m440?
On 15.06.2011 13:21, ...::QRT::... wrote:
Fabian.
ps. można gdzie¶ kupić tanio stalow± zębatkę 50T 110BCD? ;)

gdzie kupić to nie wiem ale wiem kto takie robi :)

http://surlybikes.com/parts/stainless_steel_chainrings/

Ale to s± zębatki to SS :( Brak wypustów, wyższe zęby. My¶lę, że przerzucanie będzie mocno utrudnione.

Fabian.

Data: 2011-06-15 13:07:33
Autor: de Fresz
Jakie zębatki do korby m440?
On 2011-06-15 11:46:49 +0200, "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> said:

Takie oczywisto¶ci to ja wiem ;-) acz sam sobie jestem winien, bo
nieprecyzyjnie zadałem pytanie. Bardziej szło mi o to jakie to s±
realne różnice w wadze oraz wytrzymało¶ci - ile w zaokr±gleniu można
zrobić kkm na alu, ile na stalowej, ile tych gramów będzie mniej?

(...)

Co do wytrzymało¶ci to ciężko powiedzieć bo to zależy od stylu jeżdżenia,
warunków eksploatacji ect. Tego czy zmieniasz łńcuch regularnie i
kontrolujesz jego długo¶ć czy jezdzić z nim w trupa.

Ostatni jeĽdziłem do trupa. Kaseta i łańcuch skończyły się po ok. 12-15k km (nie pamiętam dokładnie), przód stalowy kończy się teraz, czyli po ok. 18-20k km. Zgaduję że na alusach połowy (tyle by mnie w zupełno¶ci zadowolało) to nie zrobię?

--

Pozdrawiam
de Fresz

Data: 2011-06-15 13:44:34
Autor: ...::QRT::...
Jakie zębatki do korby m440?
Dnia Wed, 15 Jun 2011 13:07:33 +0200, de Fresz napisał(a):

On 2011-06-15 11:46:49 +0200, "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> said:

Takie oczywisto¶ci to ja wiem ;-) acz sam sobie jestem winien, bo
nieprecyzyjnie zadałem pytanie. Bardziej szło mi o to jakie to s±
realne różnice w wadze oraz wytrzymało¶ci - ile w zaokr±gleniu można
zrobić kkm na alu, ile na stalowej, ile tych gramów będzie mniej?

(...)

Co do wytrzymało¶ci to ciężko powiedzieć bo to zależy od stylu jeżdżenia,
warunków eksploatacji ect. Tego czy zmieniasz łńcuch regularnie i
kontrolujesz jego długo¶ć czy jezdzić z nim w trupa.

Ostatni jeĽdziłem do trupa. Kaseta i łańcuch skończyły się po ok. 12-15k km (nie pamiętam dokładnie), przód stalowy kończy się teraz, czyli po ok. 18-20k km. Zgaduję że na alusach połowy (tyle by mnie w zupełno¶ci zadowolało) to nie zrobię?

to już Ci konkretnie nie powiem - wielkiego do¶widczenia nie mam -
ostatnimi czasu tylko raz alu koronke miałem i w najbliższym czasie nie
planuje powtarzać tego eksperymentu :)

Mam takie w jeszcze jednym retro rowerze ale tam to z kolei pilnuje
wyci±gnięcia łańcucha. Poza tym ze mało na nim jeżdze.

Jakie zębatki do korby m440?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona