Jakie zużycie paliwa w VW Polo 1.2 przy różnych prędkościach?

Data: 2011-05-19 08:38:14
Autor: Robert_J
Jakie zużycie paliwa w VW Polo 1.2 przy różnych prędkościach?
Posiadam VW Polo 1.2 60KM.

Kurcze, ja rozumiem chęć oszczędzania, ale akurat w trasie to to autko chyba za dużo i tak nie pali?

Droga jest równa, płaska, bez wybojów.

U nas chyba nie ma takich dróg ;-)))

Jeśli ktoś z Was ma inne auto o podobnej mocy i pojemności co moje
Polo, również proszę o informację ile pali przy ww. prędkościach.

Kilka lat temu, jak moje auto było rozbite i warsztat robił je prawie 3 miesiące (!!!) to śmigałem szwagra clio. Też 1,2 , 60 KM. W trzy osoby na trasie przy ok. 100-110 nie palił więcej jak 5-5,5, a raczej nie zwracałem uwagi na oszczędność :-). Myślę że przy jednej osobie byłoby jeszcze mniej, więc ile myślisz zaoszczędzić?

Data: 2011-05-19 02:04:15
Autor: rex
[...]

Zużycie paliwa w dużym stopniu zależy od oporu powietrza. Opór
powietrza jest proporcjonalny do kwadratu prędkości, więc chcąc
jeździć ekonomicznie i ekologicznie należy unikać dużych prędkości.
Sądzę, że różnica w spalaniu przy prędkościach 100 i 80 km/h jest
odczuwalna, strzelam: ok. 15%, a to już odczuwalna oszczędność.

Data: 2011-05-19 11:41:33
Autor: Robert_J
Jakie zużycie paliwa w VW Polo 1.2 przy różnych prędkościach?
Zużycie paliwa w dużym stopniu zależy od oporu powietrza.

W dużym stopniu zależy też od oporów toczenia. Czyli: łożyska, opony, ciśnienie w nich, itd. I ten wpływ jest większy niż wielu osobom się wydaje :-).

Opór powietrza jest proporcjonalny do kwadratu prędkości,

Ale w praktyce jest w tym równaniu dużo więcej zmiennych :-). Np. sprawność silnika przy określonych obrotach.

Sądzę, że różnica w spalaniu przy prędkościach 100 i 80 km/h jest
odczuwalna, strzelam: ok. 15%, a to już odczuwalna oszczędność.

Zakładając że jedesz w sposób "niezakłócony". Nie wiem jak Tobie, ale mi by się nie chciało cały czas myśleć o utrzymaniu określonych parametrów jazdy celem zaoszczędzenia pół litra paliwa na 100 km. Ale to oczywiście rzecz gustu, każdy robi co uważa za stosowne...
Czasem mam chęć (chyba dla zabawy właściwie, jak się nie spieszę) pojechać w trasie wolniej. I wtedy auto pali mi 4 albo nawet troszkę mniej (normalnie jest ok. 5). Tyle że to bardziej podziwianie widoków niż jazda ;-). I na dłuższą metę może drażnić...

Data: 2011-05-19 05:25:14
Autor: rex
Jakie zużycie paliwa w VW Polo 1.2 przy różnych prędkościach?

W dużym stopniu zależy też od oporów toczenia. Czyli:
łożyska, opony, ciśnienie w nich, itd. I ten wpływ jest
większy niż wielu osobom się wydaje :-).

Przy takich prędkościach o których mowa w wątku (60-100 km/h) opory
aerodynamiczne są
ZNACZNIE większe od oporów toczenia. Poza tym, opór powietrza, jak już
wspomniałem, rośnie z kwadratem prędkości, a opory toczenia nie zależą
od prędkości lub zależą w niewielkim stopniu. Dlatego stosując
odpowiednią technikę jazdy można znacznie więcej zaoszczędzić paliwa
niż np. stosowanie opon o niskich oporach toczenia.

Co do ciśnienia  - pełna zgoda. Zbyt niskie ciśnienie w oponach może w
sposób odczuwalny zwiększyć zużycie paliwa.

> Opór powietrza jest proporcjonalny do kwadratu prędkości,

Ale w praktyce jest w tym równaniu dużo więcej zmiennych
:-). Np. sprawność silnika przy określonych obrotach.

Pełna zgoda. Ale to nie zmienia faktu, że przy dużych prędkościach
zużycie paliwa mocno zależy od prędkości z jaką porusza się pojazd.

Data: 2011-05-19 15:02:41
Autor: MiKhau
Jakie zużycie paliwa w VW Polo 1.2 przy różnych prędkościach?
Hellou

Zużycie paliwa w dużym stopniu zależy od oporu powietrza.

W dużym stopniu zależy też od oporów toczenia. Czyli: łożyska, opony, ciśnienie w nich, itd. I ten wpływ jest większy niż wielu osobom się wydaje :-).

Fakt, przez dłuższy czas zachodziłem w głowę, dlaczego spożycie paliwa wzrosło bez widocznych przyczyn  z 5,5 do 6,5/100.
A to łożysko piasty sie zacierało.
Czyli zużycie paliwa może być detektorem awarii napędu.
Ale to tak na marginesie.

MH

Data: 2011-05-19 22:38:15
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-05-19 11:04, rex pisze:

Zużycie paliwa w dużym stopniu zależy od oporu powietrza. Opór
powietrza jest proporcjonalny do kwadratu prędkości

Siła oporu aerodynamicznego jest proporcjonalna do sześcianu prędkości.

Data: 2011-05-20 00:23:38
Autor: J.F.
Jakie zużycie paliwa w VW Polo 1.2 przy różnych prędkoœciach?
On Thu, 19 May 2011 22:38:15 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
[...]

sila do kwadratu, moc do szescianu, spalanie w teorii znow do
kwadratu.

J.

Data: 2011-05-20 01:37:01
Autor: rex
> [...]

> powietrza jest proporcjonalny do kwadratu prędkości

Siła oporu aerodynamicznego jest proporcjonalna do sześcianu prędkości.

Przy prędkościach o których mowa w wątku do kwadratu prędkości.

Data: 2011-05-20 01:46:04
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 19 May 2011 22:38:15 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Siła oporu aerodynamicznego jest proporcjonalna do sześcianu prędkości.

Od razu napisz, że do 4 potęgi...

--

Jakie zużycie paliwa w VW Polo 1.2 przy różnych prędkościach?