Data: 2010-04-20 17:18:24 | |
Autor: bratPit | |
Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" ż arówki H4 ? (Peugeot Partner) | |
Jakiś czas temu pytałem się o przyzwoite, nie za drogie żarówki H4. inny wybór to zastosować przewody oporowe w szereg z obwodem żarówki, zapewne alternator daje napięcie na instalacji rzędu >14V co powoduje skuteczne skrócenie żywotności żarówek, takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na żarówkach do poziomu nominalnego - efekt żarówki nie świecą słabiej niż wcześniej, a ich żywotność znacznie wzrasta, brat |
|
Data: 2010-04-20 13:54:34 | |
Autor: Pszemol | |
Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" ż arówki H4 ? (Peugeot Partner) | |
"bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> wrote in message news:hqkgk0$i2h$1inews.gazeta.pl...
takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na żarówkach do poziomu nominalnego - efekt żarówki nie świecą słabiej Przy 12V będą świecić znacznie SŁABIEJ niż wcześniej przy 14V. Wszystko zależy od tego czy chcesz aby świeciły mocno czy długo... Ta sama zasada panuje przy kupowaniu żarówek typu +20% czy +40%. Świecą mocniej, ale krócej. Z tego samego powodu żarówki tablicówki czy te w lodówce lub lampkach nocnych świecą słabo a bardzo długo. |
|
Data: 2010-04-20 21:00:50 | |
Autor: bratPit | |
Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" ż arówki H4 ? (Peugeot Partner) | |
takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na ale na pewno znacznie? skoro żarówka jest robiona na nominalne napięcie 12V, po prostu będzie mieć jasność nominalną, a ta większa jasność wynika po prostu z przekręcenia napięcia zasilania o więcej niż 10%, brat |
|
Data: 2010-04-20 14:16:15 | |
Autor: Pszemol | |
Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" ż arówki H4 ? (Peugeot Partner) | |
"bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> wrote in message news:hqktl5$75q$1inews.gazeta.pl...
takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na Wszystko zależy co porównujesz co czego... :-) Ja przyjąłem założenie że masz konkretny samochód w którym instalacja ma 14V w czasie jazdy i żarówki pracowały przy takim napięciu. Do tej jasności jest już kierowca przyzwyczajony. Jeśli dasz oporniki obniżające napięcie na żarówce do 12V to spowodujesz że żarówki będą świecić słabiej niż świeciły wcześniej. Wez tez pod uwage ze zmiana napiecia pracy zarowki BARDZO MOCNO wplywa na ilosc produkowanego przez nia swiatla. Roznica tych 2 wolotow jest znaczna i latwo to przetesowac zanim kupisz oporniki/diode... Po prostu w nocy gdzies w ciemnej okolicy porownauj jak swieca Ci lampy z silnikiem wlaczonym i z silnikiem wylaczonym... Ja roznice widze wyraznie. Problem z typowymi zarowkami halogenowymi jest taki, ze one i tak przy 14V swieca slabo w porownaniu z np. zarowkami HID, wiec jeszcze dodatkowe oslabienie ich swiecenia oznacza dalszy spadek jasnosci - nie wiem czy sie oplaca - ja wolalbym je jednak czesciej wymieniac ale lepiej widziec. A co do argumentu ze producent robi je dla napiecia nominalnego 12V... To akurat jest dosyc mylace zalozenie - naopiecie nominalne 12V oznacza tylko tyle ze nie jest to zarowka motocyklowa do napiecia nominalnego 6V. Kazdy producent wie, ze w instalacji samochodowej o nominalnym napieciu 12V rzeczywiste napiecie jest znacznie wieksze i przewaznie jest > 13V. I do pracy przy takim napieciu produkowane sa zarowki, nie do pracy przy 12V. |
|
Data: 2010-04-21 12:36:40 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" ż arówki H4 ? (Peugeot Partner) | |
takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na trzeba zbadać jakie jest rzeczywiste napięcie na instalacji/żarówkach i jakie będzie po włożeniu diod/rezystancji, Wez tez pod uwage ze zmiana napiecia pracy zarowki BARDZO MOCNO wplywa wydaje Ci się, napięcie wpływa mniej na jasność niż na trwałość, Roznica tych 2 wolotow jest bo pewnie masz napięcie z pracującym silnikiem na poziomie 14V a na akumulatorze <12,5V, Problem z typowymi zarowkami halogenowymi jest taki, ze one i tak przy 14V swieca slabo w porownaniu z np. zarowkami HID, wiec jeszcze dodatkowe i dlatego robią je nominalnie na napięcie o 10% większe niż 12V, brat |
|
Data: 2010-04-22 22:11:38 | |
Autor: Pszemol | |
Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" ż arówki H4 ? (Peugeot Partner) | |
"bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> wrote in message news:hqmkfs$fqq$1inews.gazeta.pl...
takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na Dioda krzemowa przy prądzie rzędu 5 amperów da Ci spadek ponad 1V. Dodatkowo wydzielać się na niej będzie ponad 5W mocy, co zwykle oznacza że taka dioda musi być w metalowej obudowie i przykręcona śrubą do jakiegoś radiatora, albo żeby miała jakiś radiator nasuwany na nią, taki z żeberkami. Inaczej w upalne lato pod maską w silniku Ci się usmaży półprzewodnik - cudów nie ma... Opornik będzie trwalszy bo taki 5-10W przeznaczony jest do pracy przy wyższych temperaturach. Idealny byłby termistor NTC, ale pytanie brzmi - czy warto? Wez tez pod uwage ze zmiana napiecia pracy zarowki BARDZO MOCNO wplywa Nie napisałem że wpływa bardziej na jasność - napisałem że wpływa na jasność, i to wpływa wyraźnie. Jak nie wierzysz to sobie wsadź taką diodę wraz z pstryczkiem którym będziesz ją zwierał patrząc na snop światła z żarówek w nocy... Gwarantuję Ci, że 1V zauważysz wyraźnie. Roznica tych 2 wolotow jest W mojej hondzie accord napięcie w instalacji nigdy nie sięga 14V. Oscyluje od 12,1-12,3V gdy alternator jest automatycznie odłączony do około 13,5V gdy alternator pracuje i ładuje akumulator. Problem z typowymi zarowkami halogenowymi jest taki, ze one i tak przy 14V swieca slabo w porownaniu z np. zarowkami HID, wiec jeszcze dodatkowe Więc dyskusja że "i tak robią je na 12V" więc nie ma sensu dawać im 13V jest nietrafiona... |
|
Data: 2010-04-27 15:55:43 | |
Autor: MarcinJM | |
Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partn er) | |
|
|
Data: 2010-04-28 07:07:03 | |
Autor: Pszemol | |
Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" ż arówki H4 ? (Peugeot Partner) | |
"MarcinJM" <marcin@inetia.pl> wrote in message news:hr6qcv$834$1news.onet.pl...
Pszemol pisze: Ale aku nie jest w aucie "na jałowym". Jak go nie ładują a auto jedzie to zapłon pobiera z niego prąd, zegary, elektronika... Więc nie ma 12,8V. 13.5V nie jestes w stanie naladowac aku do pelna. Czasami widuję 13,9, ale powyżej 14 nie widziałem. Więc albo mój woltomierz wtykany do gniazdka zapalniczki przekłamuje o te kilkaset miliwoltów albo hondzie nie zależy na ładowaniu do pełna... W każdym razie alternator fluktuuje i nie ładuje aku cały czas: włącza się i wyłącza. |
|
Data: 2010-04-20 19:24:20 | |
Autor: Miki | |
Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | |
Guys, nie pierwszy raz czytam ze wlasciciel peugota skarzy sie ze przepalają mu się często żarówki mijania. Poprzedni wlasciciel chyba 307 posiadal i zmienial zarowki raz na 1-2 miesiace. U mnie w V70 zarowka wystarcza na okolo rok, jezdzac glownie 5 dni w tygodniu po 2 godziny dziennie. Uzywam zwyklych zarowek premium (czyli sredniej klasy) - philips, bosh.
Pzdr, Miki |
|
Data: 2010-04-20 20:12:15 | |
Autor: bratPit | |
Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" ż arówki H4 ? (Peugeot Partner) | |
Guys, nie pierwszy raz czytam ze wlasciciel peugota skarzy sie ze przepalają ale z tym sobie można łatwo poradzić, tylko kwestia chęci i zastosowanego rozwiązania, zamiast przewodów oporowych wspomnianych przeze mnie tańszym rozwiązaniem które stosują ludzie jest bodaj wsadzenie prostowniczej diody mocy, spadek napięcia na złączu również daje ten sam efekt a jest taniej, zwrot kosztów szybki a później święty spokój, brat |
|
Data: 2010-04-20 20:12:15 | |
Autor: truk | |
Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | |
inny wybór to zastosować przewody oporowe w szereg z obwodem żarówki, zapewne alternator daje napięcie na instalacji rzędu >14V co powoduje skuteczne skrócenie żywotności żarówek, Czy ja wiem. Mam już 4 auto z rzedu i w kazdym altek dawal (daje) 14.2V - 14.5V. W zadnym zarowki nie przepalaly mi sie bardzo czesto. Nidgy nie stosowalem zadnych patentow z obnizaniem napiecia, bo to leczenie skutkow a nie przyczyny. Obecnie mam auto z zarowkami H1 oraz drugie z H4. W obu siedza Tungsramy bo byly tanie i przyzwoicie swieca. Oba auta eksplatowane glownie w miescie, czesto na krotkich odcinkach, wiec lampy sa co chwile wlaczanie i wylaczane.H4 wymienialem jak mnie pamiec nie myli jakies 3lata temu, H1 jakis rok temu. U watkodawcy sprawdzilbym raczej czy napewno napiecie trzyma sie w zadanych normach i czy nie "plywa" bo wtedy faktycznie zarowki moga czesto padac. Pozdrawiam Radek |
|
Data: 2010-04-20 20:19:54 | |
Autor: bratPit | |
Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" ż arówki H4 ? (Peugeot Partner) | |
inny wybór to zastosować przewody oporowe w szereg z obwodem żarówki, cóż widać Opel uznał że warto nawet produkować/oferować fabryczne przewody do leczenia tych skutków, nie wiem jakie okoliczności sprzyjają padaniu żarówek ale swego czasu notorycznie paliły się w nowych P307, P207, Astrach G, zwróć uwagę że problem dotyczy zawsze żarówek świateł mijania, inne nie padają, więc podpowiadam skuteczne rozwiązanie problemu, brat |
|