Jakiego komunizmu?

Data: 2009-06-04 20:34:31
Autor: Hans Kloss
Jakiego komunizmu?
"Wszyscy trąbią dziś o upadku komunizmu, a mnie coraz bardziej krew zalewa. Trochę jeszcze pamiętam z PRLowskich szkół. Żaden z nauczycieli nie odważył się nazwać ustroju PRL „komunizmem” .[...]Wiodący wszystkie demoludy na swym pasku nasz wielki brat ZSRR, to Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich. [...]nie przypominam sobie państw ze słowem "komunistyczny" w RWPG i okolicach. [...] Jakim więc prawem, hasło „upadek komunizmu” jest tak powszechnie używane? [...]Radowanie się z „upadku komunizmu, jest niczym więcej, tylko spychaniem niesławy spowodowanej działaniami socjalizmu, na barki nieistniejącego komunizmu. „To nie my, tylko ci wstrętni komuniści”.

To socjalizm mordował, socjalizm grabił, socjalizm zabierał nadzieję.
Dzisiaj nastąpił wielki, zbiorowy zanik pamięci. Wszyscy mówią o upadku czegoś, czego nigdy w Polsce nie było. Nie widzą, że ułatwia to młodym ludziom popełnienie straszliwego błędu, który zaczyna się od przypuszczenia, że socjalizm jest dobry. Proszę wszystkich o to, aby pamiętali, że to:
SOCJALIZMOWI zawdzięczamy tysiące śmierci,
SOCJALIZMOWI zawdzięczamy tysiące cierpień,
SOCJALIZMOWI zawdzięczamy dziesiątki lat zniewolenia,
SOCJALIZMOWI zawdzięczamy jakość dzisiejszej polityki,
SOCJALIZMOWI zawdzięczamy wiarę w bezsens.

SOCJALIZMOWI zawdzięczamy mnóstwo innych paskudztw"

http://niegdysiejszy.salon24.pl/108913,upadek-komunizmu

Rządzących nami obecnie palituskoidów też zawdzięczamy socjalizmowi.
J-23

Data: 2009-06-04 22:58:25
Autor: boukun
Jakiego komunizmu?

Użytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h09b4n$imf$1inews.gazeta.pl...
"Wszyscy trąbią dziś o upadku komunizmu, a mnie coraz bardziej krew zalewa.
Trochę jeszcze pamiętam z PRLowskich szkół. Żaden z nauczycieli nie odważył
się nazwać ustroju PRL &#8222;komunizmem&#8221; .[...]Wiodący wszystkie demoludy na swym
pasku nasz wielki brat ZSRR, to Związek Socjalistycznych Republik
Radzieckich. [...]nie przypominam sobie państw ze słowem "komunistyczny" w
RWPG i okolicach. [...] Jakim więc prawem, hasło &#8222;upadek komunizmu&#8221; jest tak
powszechnie używane? [...]Radowanie się z &#8222;upadku komunizmu, jest niczym
więcej, tylko spychaniem niesławy spowodowanej działaniami socjalizmu, na
barki nieistniejącego komunizmu. &#8222;To nie my, tylko ci wstrętni komuniści&#8221;.

To socjalizm mordował, socjalizm grabił, socjalizm zabierał nadzieję.

A co robi neokapitalizm od 20 lat? + 8 zamordyzmu?

boukun

Data: 2009-06-04 21:54:19
Autor: Hans Kloss
Jakiego komunizmu?
A co robi neokapitalizm od 20 lat? + 8 zamordyzmu?

Nie ma czegoś takiego jak "neokapitalizm". Te wszystkie bzdurne zbitki słowne o neoliberalizmie czy neokonserwatyzmie tworzone sa wyłacznie na użytek boukuństwa po to zeby nimi nazwać kolejną mutację socjalizmu po krachu wersji poprzedniej.
J-23

Data: 2009-06-05 00:11:18
Autor: boukun
Jakiego komunizmu?

Użytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h09fqb$9tf$1inews.gazeta.pl...

[...]

A kiedy będzie upragniony kapitalizm i kiedy będzie dobrze? Co trzeba zrobić, żeby w końcu było ludziom dobrze?

boukun

Data: 2009-06-05 08:04:10
Autor: Piotr
Jakiego komunizmu?
Dnia Fri, 5 Jun 2009 00:11:18 +0200, boukun napisał(a):

A kiedy będzie upragniony kapitalizm i kiedy będzie dobrze? Co trzeba zrobić, żeby w końcu było ludziom dobrze?

Przecież wesz wałkun... Trza deratyzować, deratyzować i jeszcze raz
dewałkunizować...
Piotr

Data: 2009-06-05 17:42:45
Autor: boukun
Jakiego komunizmu?

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1jjjd0y1utdbk.dlgmasz.facet.luzik...
[...]

Aż pod siebie będziesz srał tłuku.

boukun

Data: 2009-06-04 22:59:38
Autor: matusm
Jakiego komunizmu?

[...]

Witam bo ORMOwcowi Sefowi Piprzykowskiemu na tut grupie wszystko sie pomieszalo,socjalizm myli z kapitalizmem wszedzie mu jest i bylo dobrze a tak to jakos sobie pouklada  w lepetynie

Pozdrowienia
matusm

Data: 2009-06-05 05:34:03
Autor: cirrus
Jakiego komunizmu?
Użytkownik "matusm" <matusm@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h09cja$u9q$1news.onet.pl...
[...]

Tobie kretynie nigdy sie nie pouklada bo zamiast głowy masz kapustę.

--
stevep

Data: 2009-06-05 05:39:37
Autor: Panslavista
Jakiego komunizmu?
Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomości
> [...]
> tak to jakos sobie pouklada  w lepetynie

Tobie kretynie nigdy sie nie pouklada bo zamiast głowy masz kapustę.

Pecunia non olet , Stefa? Stara, ale wiecznie jara zasada.

Śmierdzisz parchatą kapuchą na odległość - pecunia zniknęła, smród pozostał.

Data: 2009-06-05 01:00:20
Autor: MH
Jakiego komunizmu?
[ciach]

Sranie po ścianie. Nie było socjalizmu , tylko był komunizm. Tak jak teraz nie
ma kapitalizmu , tylko feudalizm.

MH

Data: 2009-06-05 07:40:55
Autor: Hans Kloss
Jakiego komunizmu?
MH <logiznam1@op.pl> napisał(a):
Sranie po ścianie. Nie było socjalizmu , tylko był komunizm.
To opowiedz kto w owym rzekomym komunizmie miał "według potrzeb", oprócz, być
moze, kilkutysięcznej grupki towarzyszy.
Tak jak teraz nie ma kapitalizmu , tylko feudalizm.
Hmmm.. piszesz z taką pewnością jakbyś co najmniej czuł się czyimś wasalem
albo suwerenem. IMO do feudalizmu nam daleko, znacznie sensowniejsza jest
hipoteza Piotra o podobieństwie do niewolnictwa. Właśnie się szykuję do
wyjazdu za granicę naszego pięknego kraju i z tej okazji muszę prosić o
pozwolenie swojego.. no chyba pana? Paszport się toto nazywa. Też bym się
chętnie pocieszał że to relikt feudalizmu, niestety o ile wiem to wasal nie
miał obowiązku prosić suwerena o pozwolenie na wyjazd.
J-23

Data: 2009-06-05 11:38:18
Autor: Piotr
Jakiego komunizmu?
Dnia Fri, 5 Jun 2009 07:40:55 +0000 (UTC), Hans Kloss napisał(a):

To opowiedz kto w owym rzekomym komunizmie miał "według potrzeb", oprócz, być
moze, kilkutysięcznej grupki towarzyszy.

Taki przykładowo tow. Geremek miał potrzebę odwiedzić brata i pojechać
sobie do USA, to sobie pojechał, wraz z rodziną, na początku lat
60-tych. Piotr

Data: 2009-06-05 13:00:16
Autor: jadrys
Jakiego komunizmu?
Piotr pisze:
[...]

Ej Piotr, gadasz od rzeczy - nigdy w partii nie byłem a jednak jedynym problemem dla mnie przed wyjazdem na "zachód" była wiza danego kraju.. I była cała masa takich ludzi..

Data: 2009-06-05 13:35:37
Autor: Piotr
Jakiego komunizmu?
Dnia Fri, 05 Jun 2009 13:00:16 +0200, jadrys napisał(a):

Ej Piotr, gadasz od rzeczy - nigdy w partii nie byłem a jednak jedynym problemem dla mnie przed wyjazdem na "zachód" była wiza danego kraju.. I była cała masa takich ludzi..

Chyba masz rację, to nie przynależność do PZPR musiała zdecydować, że
dostał zgodę na wyjazd wraz z rodziną do USA. Przychodzi ci do głowy
co to mogło być?
Ja nie znam nikogo kto by doatał zgodę na odwiedzenie rodziny na
zachodzie i mógł tam pojechać ze swoją rodziną.
Piotr

Data: 2009-06-05 14:16:21
Autor: jadrys
Jakiego komunizmu?
Piotr pisze:
[...]

Ja tez nie znam.  Jedynym wytłumaczenie zaistniałej sytuacji  może być to że  Geremek jako agent wywiadu wyjechał z misją szpiegowską. --

Data: 2009-06-05 08:05:21
Autor: Piotr
Jakiego komunizmu?
Dnia Fri, 05 Jun 2009 01:00:20 +0200, MH napisał(a):

Sranie po ścianie. Nie było socjalizmu , tylko był komunizm. Tak jak teraz nie
ma kapitalizmu , tylko feudalizm.

Feudalizm powiadasz, a nie czasem niewolnictwo?
Piotr

Data: 2009-06-05 01:52:17
Autor: jendrysz
Jakiego komunizmu?
Hans Kloss pisze:
"Wszyscy trąbią dziś o upadku komunizmu, a mnie coraz bardziej krew zalewa. Trochę jeszcze pamiętam z PRLowskich szkół. Żaden z nauczycieli nie odważył się nazwać ustroju PRL &#8222;komunizmem&#8221; .[...]Wiodący wszystkie demoludy na swym pasku nasz wielki brat ZSRR, to Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich. [...]nie przypominam sobie państw ze słowem "komunistyczny" w RWPG i okolicach. [...] Jakim więc prawem, hasło &#8222;upadek komunizmu&#8221; jest tak powszechnie używane? [...]Radowanie się z &#8222;upadku komunizmu, jest niczym więcej, tylko spychaniem niesławy spowodowanej działaniami socjalizmu, na barki nieistniejącego komunizmu. &#8222;To nie my, tylko ci wstrętni komuniści&#8221;.

[...]

Według komunistów socjalizm był etapem przejściowym do komunizmu.
I to komuniści obiecując "każdemu według potrzeb" zaczęli przejmować władzę tym samym stając się panami a reszcie pozostawiali rolę sług lub martwych wrogów.

jendrysz

Data: 2009-06-05 12:59:12
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Jakiego komunizmu?
jendrysz wrote:

[...]

I tu masz rację.

Dodam, że nie było tak, że komunizmu nie było.
Komunizm naprawdę istniał, ale wyłącznie w obrębie aparatu władzy.
Ludzie będący w aparacie władzy dostawali dosłownie wszystko - każdy z nich
dostawał to, an co miał potrzebę.
Podczas, gdy inni musieli czekać w kolejce po kilkanaście lat na przydział
telefonu, mieszkania czy samochodu, oni to wszystko dostawali niemal od
razu. Bez kolejek i przydziałów.

Za komuny śmialiśmy się w szkole z kolegów należących do ZSMP:

-Jak skończysz szkołę, to zapisz się do PZPR, a nawet żonę dostaniesz
z przydziału. ;)
--
Pit

Data: 2009-06-05 09:11:13
Autor: Roman Rumian
Jakiego komunizmu?
Panie Kloss,

W dniu 2009-06-04 22:34, Hans Kloss pisze:
[...]
(...)

http://centralaantykomunizmu.blogspot.com/2009/06/o-mitologii.html

:-)

Ukłony

Roman Rumian

Data: 2009-06-05 09:16:07
Autor: Roman Rumian
Jakiego komunizmu?
W dniu 2009-06-05 09:11, Roman Rumian pisze:
Panie Kloss,
(...)

Aha, a nie wiem czy już ktoś zapodawał tą wiadomość Bolka o Jaruzelskim:

http://wiadomosci.onet.pl/1983859,11,item.html
"...
- Okrągły Stół i wybory 1989 roku miały dobić "Solidarność" i zapewnić komunistom długie lata rządów. Nazywanie Jaruzelskiego i Kiszczaka ludźmi honoru to nieporozumienie – mówi w rozmowie z portalem tvp.info Lech Wałęsa, legendarny przywódca "Solidarności" i były prezydent RP.
Wałęsa szczególnie ostro ocenia osobę gen. Wojciecha Jaruzelskiego. - Do Jaruzelskiego resztki szacunku straciłem w marcu 2005 roku. Zostaliśmy wtedy zaproszeni na Forum Polityki Światowej do Turynu. Byłem ja, Rakowski, Jaruzelski i Gorbaczow. Myślę sobie: jesteśmy we Włoszech, na neutralnym gruncie. Minęło tyle lat. Generał Jaruzelski to człowiek stary, ja też już nie jestem najmłodszy. Czas się pogodzić. Zagadałem z Rakowskim, zrobiło się nawet miło. I nagle zaczyna przemawiać Jaruzelski. Wychwala Gorbaczowa, jaki to z niego reformator, jaki zasłużony dla upadku komunizmu. I wiecie co? Mówi piękną ruszczyzną! On, Polak, na konferencji we Włoszech, kilkanaście lat po upadku komuny, mówi po rosyjsku! Pawie wyszedłem z siebie. Myślę: "Zapomniałeś, do cholery, polskiego? Jeszcze teraz musisz się podlizywać Rosjanom?" Zrozumiałem wtedy, że Jaruzelski jest przeżarty Sowietami do cna i tak mu zostanie do końca życia – ocenia Wałęsa.
...."

Czasem Walesa cos z sensem chlapnie ...

Roman Rumian

Jakiego komunizmu?