Jakiego komunizmu?

Data: 2009-06-05 09:11:13
Autor: Roman Rumian
Jakiego komunizmu?
Panie Kloss,

W dniu 2009-06-04 22:34, Hans Kloss pisze:
"Wszyscy tr±bi± dzi¶ o upadku komunizmu, a mnie coraz bardziej krew zalewa.
Trochę jeszcze pamiętam z PRLowskich szkół. Żaden z nauczycieli nie odważył
się nazwać ustroju PRL„komunizmem” .[...]Wiod±cy wszystkie demoludy na swym
pasku nasz wielki brat ZSRR, to Zwi±zek Socjalistycznych Republik
Radzieckich. [...]nie przypominam sobie państw ze słowem "komunistyczny" w
RWPG i okolicach. [...] Jakim więc prawem, hasło„upadek komunizmu” jest tak
powszechnie używane? [...]Radowanie się z„upadku komunizmu, jest niczym
więcej, tylko spychaniem niesławy spowodowanej działaniami socjalizmu, na
barki nieistniej±cego komunizmu.„To nie my, tylko ci wstrętni komuni¶ci”.
(...)

http://centralaantykomunizmu.blogspot.com/2009/06/o-mitologii.html

:-)

Ukłony

Roman Rumian

Data: 2009-06-05 09:16:07
Autor: Roman Rumian
Jakiego komunizmu?
W dniu 2009-06-05 09:11, Roman Rumian pisze:
Panie Kloss,
(...)

Aha, a nie wiem czy już ktoś zapodawał tą wiadomość Bolka o Jaruzelskim:

http://wiadomosci.onet.pl/1983859,11,item.html
"...
- Okrągły Stół i wybory 1989 roku miały dobić "Solidarność" i zapewnić komunistom długie lata rządów. Nazywanie Jaruzelskiego i Kiszczaka ludźmi honoru to nieporozumienie – mówi w rozmowie z portalem tvp.info Lech Wałęsa, legendarny przywódca "Solidarności" i były prezydent RP.
Wałęsa szczególnie ostro ocenia osobę gen. Wojciecha Jaruzelskiego. - Do Jaruzelskiego resztki szacunku straciłem w marcu 2005 roku. Zostaliśmy wtedy zaproszeni na Forum Polityki Światowej do Turynu. Byłem ja, Rakowski, Jaruzelski i Gorbaczow. Myślę sobie: jesteśmy we Włoszech, na neutralnym gruncie. Minęło tyle lat. Generał Jaruzelski to człowiek stary, ja też już nie jestem najmłodszy. Czas się pogodzić. Zagadałem z Rakowskim, zrobiło się nawet miło. I nagle zaczyna przemawiać Jaruzelski. Wychwala Gorbaczowa, jaki to z niego reformator, jaki zasłużony dla upadku komunizmu. I wiecie co? Mówi piękną ruszczyzną! On, Polak, na konferencji we Włoszech, kilkanaście lat po upadku komuny, mówi po rosyjsku! Pawie wyszedłem z siebie. Myślę: "Zapomniałeś, do cholery, polskiego? Jeszcze teraz musisz się podlizywać Rosjanom?" Zrozumiałem wtedy, że Jaruzelski jest przeżarty Sowietami do cna i tak mu zostanie do końca życia – ocenia Wałęsa.
...."

Czasem Walesa cos z sensem chlapnie ...

Roman Rumian

Jakiego komunizmu?