Jakiego wzrostu wydajności można się spodzie wać?

Data: 2009-03-27 08:59:51
Autor: MOST
Jakiego wzrostu wydajności można się spodzie wać?
Wyraźną różnicę w ogólnej wydajności 2D/3D odczułem jak zmieniłem semprona 64 3000 na athlona 64 3800 na s 939.

Użytkownik "Piotr Podsiadły" <ppodsia@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqh2cp$ip7$1inews.gazeta.pl...
Witam

Posiadam niemłody już komputer (Sempron 2800+ s754, 1,5 GB ram, w sumie 500 GB Hdd, gf7600gs agp, dvd rw, płyta Asus k8u-x), aktualnie zainstalowana jest Vista Bussines. Posłużę sie Windows Experience Index do porównania wydajności. Normalnie bez kombinowania wynosi on 3,4. Po podkręceniu procesora do 2 GHz, wzrasta do 4. Ile udałoby się osiągnąć wymieniając procesor na Athlona 64 3200+ i czy wogóle ma to sens? Teoretycznie ma bo athlon ma częstotliwość 2,2 GHz bez podkręcania i 512 KB cache więcej. Nie liczę na cuda, indeksu większego niż 4,4 nie da się uzyskać (tyle da sie uzyskać max. przy posiadanych pamięciach, a przynajmniej windows tak twierdzi). Może ktoś ma doświadczenia w tym zakresie i mógłby się nimi podzielić?

Z góry dziękuję i pozdrawiam
PJP

PS. Wiem, że najlepiej byłoby zrobić radykalny upgrade, ale to wymagałoby wymiany płyty głównej, procesora, pamięci i karty grafiki. Gdyby kogoś interesowało po co mi ta dodatkowa wydajność, to dlatego że czasem lubię w coś zagrać. Niskie detale jeszcze ujdą, ale sporadyczne szarpnięcia są denerwujące.

Jakiego wzrostu wydajności można się spodzie wać?