Jakiej pojemnosci akumulator kupic?

Data: 2013-07-02 07:52:58
Autor: motK
Jakiej pojemnosci akumulator kupic?
W moim modelu samochodu fabrycznie byly montowane akumulatory 65, 75 i 85 Ah. Niestety, nie wiem ktory z nich byl u mnie. Teraz mam 80 Ah i chyba po 6 latach domaga sie emerytury. Przez najblizszy rok auto bedzie jezdzilo mniej niz zwykle, czasem przez pare dni w ogole a jak juz to raczej po miescie. Jaki w zwiazku z tym kupic aku - mniejszej pojemnosci, zeby zdazyl sie caly naladowac podczas krotkich jazd co mu wyjdzie na zdrowie, czy wiekszej aby dluzej trzymal na postoju? Wacham sie pomiedzy 75, 80 a 85. A moze roznica pomiedzy nimi jest tak subtelna, ze brac ktorykolwiek?

Pozdrawiam,
m.

Data: 2013-07-02 10:36:34
Autor: Ukaniu
Jakiej pojemnosci akumulator kupic?

Użytkownik "motK" <antyspam@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:51d26abb$0$1218$65785112news.neostrada.pl...
Jaki w zwiazku z tym kupic aku - mniejszej pojemnosci, zeby zdazyl sie caly

Największy możliwy.

Wacham sie pomiedzy 75, 80 a 85. A moze roznica
pomiedzy nimi jest tak subtelna, ze brac ktorykolwiek?

Ty to masz dylematy jak moja żona przed lad± z bułkami.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2013-07-02 02:37:45
Autor: kogutek444
W dniu wtorek, 2 lipca 2013 10:36:34 UTC+2 użytkownik Ukaniu napisał:
U�ytkownik "motK" <antyspam@wp.pl> napisa� w wiadomo�ci news:51d26abb$0$1218$65785112news.neostrada.pl...

> Jaki w zwiazku z tym kupic aku - mniejszej pojemnosci, zeby zdazyl sie > caly

Najwi�kszy mo�liwy.

Wacham sie pomiedzy 75, 80 a 85. A moze roznica

> pomiedzy nimi jest tak subtelna, ze brac ktorykolwiek?

Ty to masz dylematy jak moja �ona przed lad� z bu�kami.

-- Pozdrawiam,

�ukasz

Jak będzie za duży to zd±ży go doładować?

Data: 2013-07-02 09:34:22
Autor: masti
Jakiej pojemnosci akumulator kupic?
Dnia pięknego Tue, 02 Jul 2013 02:37:45 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

Jak będzie za duży to zdąży go doładować?

różnica między 75 a 85 jest nieistotna

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-07-02 04:28:42
Autor: kogutek444

napisał:

> Jak będzie za duży to zd±ży go doładować?

różnica między 75 a 85 jest nieistotna

-- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

mst <at> gazeta <.> pl

"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Jeste¶ pewny? Znajomy kupił o 10 większy i jak mierzył pod prostownikiem to miał 16,6 wolta a w samochodzie tylko 14,5 wolta.

Data: 2013-07-02 11:29:16
Autor: masti
Jakiej pojemnosci akumulator kupic?
Dnia pięknego Tue, 02 Jul 2013 04:28:42 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

Jesteś pewny? Znajomy kupił o 10 większy i jak mierzył pod prostownikiem
to miał 16,6 wolta a w samochodzie tylko 14,5 wolta.

znaczy tylko tyle, ĹĽe ma dobry prostownik

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-07-02 05:30:01
Autor: kogutek444

napisał:

> Jeste¶ pewny? Znajomy kupił o 10 większy i jak mierzył pod prostownikiem

> to miał 16,6 wolta a w samochodzie tylko 14,5 wolta.

znaczy tylko tyle, że ma dobry prostownik

-- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

mst <at> gazeta <.> pl

"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Jasne że dobry. Jego ojciec zrobił go z 40 lat temu. Pożyczyłem kiedy¶ od niego. Ustawiłem 6A bo akumulator 60Ah. Poszedłem spać. Rano wstaję, akumulator cieplutki. Trzyma 6A jak ustawiłem. Na klemach 17 Voltów. W celach się gotuje że jak by herbaty wsypać to by się zaparzyła. Odpalił od pierwszego strzału. Super ten prostownik. Po wadze widać że porz±dna rzecz a nie te tanie chińskie prostowniczki co ledwo do 14,5 Volta daj± radę naładować. Niby ładuj± bo mam taki, ale co to za ładowanie. Lampek nazakładali jak na choince w wigilię i ludzie kupuj± ten szmelc.

Data: 2013-07-02 12:27:59
Autor: masti
Jakiej pojemnosci akumulator kupic?
Dnia pięknego Tue, 02 Jul 2013 05:30:01 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

Jasne że dobry. Jego ojciec zrobił go z 40 lat temu. Pożyczyłem kiedyś
od niego. Ustawiłem 6A bo akumulator 60Ah. Poszedłem spać. Rano wstaję,
akumulator cieplutki. Trzyma 6A jak ustawiłem. Na klemach 17 Voltów. W
celach się gotuje że jak by herbaty wsypać to by się zaparzyła.

to długo ten akumulator nie pociagnie

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-07-02 16:45:08
Autor: J.F
Jakiej pojemnosci akumulator kupic?
UĹĽytkownik "masti"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
[...]

Pociagnie pociagnie, to tylko chwila.
Gorzej jakby kolega sobie przypomnial ze przeciez tydzien temu aku podlaczyl.

J.

Data: 2013-07-02 16:53:43
Autor: Lewis
W dniu 2013-07-02 14:30, kogutek444@gmail.com pisze:

[...]

A po co więcej niż te 14.5V?
Jak ładuje bez opamiętania to gówno nie prostownik.
Ma naładować do optymalnego napięcia i póĽniej już tylko utrzymywać napięcie.

Mam 15A zasilacz do modeli samolotowych do którego dorobiłem ogranicznik pr±dowy. Ustawiam sobie od 0,1A do 15A płynnie i guzik mnie obchodzi na ile go zostawię, naładuje do 14.2V i koniec nie ma szans na zagotowanie.
Lewis

Data: 2013-07-02 11:57:26
Autor: Ukaniu
Jakiej pojemnosci akumulator kupic?

Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:d129f6a9-d0f3-4c95-9d19-02e8390cd57cgooglegroups.com...

Jak będzie za duży to zd±ży go doładować?

Jak bilans będzie ujmeny to rozładuje i mały i duży.

Im większa pojemno¶ć tym rezystancja wewnętrzna aku. powinna być mniejsza a to może skutować sprawniejszym,  szybszym odpaleniem oraz większym pr±dem ł±dowania pobieranym przez niego z instalacji 14,5V - same plusy. Może mniej oddać, może wiecej ładunku pobrać.

A o bułkach pisałem bo róznica w pojemno¶ciach jest jak różnica w tych bułkach, bez znaczenia. Tu bardziej jako¶ć i wykonanie.
--
Pozdrawiam,
Łukasz

Jakiej pojemnosci akumulator kupic?