Jakim kurierem składaka przesłać?

Data: 2009-07-14 12:02:41
Autor: kenubi
Jakim kurierem składaka przesłać?
Może mi coś podpowiecie. Oczywiście zależy mi najbardziej na cenie.

Składak to sokół-lux (dosyć wiekowy i ciężki jak na składaka OIP).
Trasa Łódź - Lublin. Może być niezabezpieczony? Nie wiem czy namówię sprzedawce do robienia przy nim czegoś - wyzbywa się jako ~złomu z piwnicy -  sądząc po cenie zbycia i chyba raczej nie interesują dodatkowe zabiegi.

Odbiór musi być "z drzwi", dostawa niekoniecznie.
Ile to może kosztować? p.s. Oczywiście zadzwonię do f-kurierskiej ale przez telefon mówią co innego niż wychodzi "w praniu".

Data: 2009-07-14 12:07:14
Autor: Grzenio
Jakim kurierem składaka przesłać?
to bedzie przesylka ponadgabarytowa - trudna, wiec droga.
nie wiem czy ci sie bedzie oplacilo go sprowadzic :(

Data: 2009-07-14 12:40:28
Autor: kenubi
Jakim kurierem sk?adaka przes?a??
Grzenio wrote:

to bedzie przesylka ponadgabarytowa - trudna, wiec droga.
nie wiem czy ci sie bedzie oplacilo go sprowadzic :(

No może nie aż tak strasznie. W siódemce jest niby ~19 zeta dopłaty za coś takiego (a składaka złoży się może "na pół" jak trzeba) - ale dlatego pytam bo w praniu może wyjść 2x tyle co niby z cennika.

Data: 2009-07-14 12:54:48
Autor: Grzenio
[...]

wiekszosc firm kurierskich polczy wg wzoru

wysokosc (cm) x dlugosc (cm) x szerokosc (cm) / 6000 =
da to tzw. wage gabarytowa przesylki - jesli ja obliczysz to mozesz na
podstawie cennika obliczyc koszt (sprawdz jeszcze koniecznie sterfy dostaw i
doplaty paliwowe)

pozdrawiam
grzenio

Data: 2009-07-14 16:56:19
Autor: Wooyek
Jakim kurierem składaka przesłać?
p.s. Oczywiście zadzwonię do f-kurierskiej ale przez telefon mówią co innego
niż wychodzi "w praniu".

Dokladnie, poza tym niektore firmy odmawiaja wozenia rowerow, nawet w kartonie (Siodemka). Ja 2 razy wysylalem UPSem, bo tam bylo najtaniej (<30 zl), ale wysylalem w kartonie. Jesli nadawca zgodzi sie na zapakowanie w karton rowerowy, to UPS polecam. Jedyny problem jest taki, ze przy zamawianiu kuriera telefonistka za oboma razami podala mi dosc wysoka cene (~80 zł), a dopiero kurier na miejscu ze swojego cennika wyszukiwal "normalna" cene.

Data: 2009-07-15 11:58:05
Autor: Jan Cytawa
nospam napisał:

[...]

Moj znajomy dostal 2 rowery przewozone poczta kurierska i obydwa mialy
pmocno pogiete kierownice.  Rozmiar zniszczen wskazywal albo na celowa robote albo na skrajne chamstwo i niedbalosc. Oba rowery
byly w kartonach. Ja wysylalem ze 2 razy rower i wszystko bylo w
porzadku.

Jan Cytawa

Jakim kurierem składaka przesłać?